Tutkimus: naiset eivät suostu deittailemaan heitä pienituloisempia miehiä, vaikka olisivat kuinka hyvännäköisiä
http://www.express.co.uk/life-style/life/640467/Rich-decline-date-men-e…
60% naisista kieltäytyvät toisista treffeistä, jos käy ilmi että mies on vähätuloisempi. Miehillä sama prosentti on kolme.
41% naisista kieltäytyy toisista treffeistä, jos mies olettaa naisen maksavan oman osuutensa ravintolalaskusta.
Kommentit (366)
Kysymyshän on siis lontoolaisista sinkkunaisista. Oletettavasti taustalla myös kulttuurieroja, esim. tuossa laskun maksamisessa. Naiselle voi olla tärkeää se ele, että mies tarjoutuu maksamaan ekoilla treffeillä, vaikka nainen sitten vaatisikin saada maksaa oman osuutensa itse. Taitolaji tämäkin :)
Englannissa tehty kysely ei kerro suoraan Suomesta,eikä siitä, mihin suuntaa meillä ollaan menossa. Englanti on vanhanaikaisempi yhteiskunta ja siellä varallisuus kertoo myös yhteiskuntaluokasta. Suomessa uranaiset alkavat oppia, että mies voi olla vähemmän koulutettu ja ansaita vähemmän. Saadaanpa nähdä, niin miesten ulkonäkö ja urheilullisuus tulee yhä tärkeämmäksi tulotasoon verrattuna. Vaimoa ei enää pidä tyytyväisenä se, että mies maksaa asuntolainan.
tutkimusta ei ole tehty Suomessa. täällä treffikulttuurikin on erilaista ja naisten työssäkäynti / omat rahat yleisempää ja täällä ei ole kansalaisia luokiteltu sitten sotien jälkeen. Englannissa on hyvin yleistä että yläluokkaan kuuluva nainen ei käy töissä tai korkeintaan hyväntekeväisyystöissä joten tietysti halutaan että mies on rikas -> pääsee yläluokkailemaan nousukkaana.
MUTTA olisihan se kiva jos miehellä olisi rahaa :)
t persaukisen työttömän miehen nainut
Millainen tulotaso tutkituilla naisilla oli?
Vierailija kirjoitti:
Kysymyshän on siis lontoolaisista sinkkunaisista. Oletettavasti taustalla myös kulttuurieroja, esim. tuossa laskun maksamisessa. Naiselle voi olla tärkeää se ele, että mies tarjoutuu maksamaan ekoilla treffeillä, vaikka nainen sitten vaatisikin saada maksaa oman osuutensa itse. Taitolaji tämäkin :)
Jos tutkii kuinka Englannissa perheet toimivat niin ei ihme. Naiset jäävät kotiin hoitamaan lapsia. Varmaan "järkevää" yrittää löytää elättäjä perheelle. Olettaisin, että Suomessa on paljon tasa-arvoisempaa. Omassa tuttavapiirissä syntyi paljon pareja opiskeluaikaan: sama ammatti, sama palkka. Mutten kyllä itsekään nauttinut naisena kun deittailin rahankäytön suhteen vastuutonta: aina rahat loppu, aina minä maksoin kaikki vaikka hänelläkin oli tuloja, menivät vain minne sattui. Se rakkaus lopahti toisen vastuuttomuuteen ja haluun saada itselleen hoivaaja, aikuisen äidiksi en halunnut.
Omat vanhempani sekä isovanhenpani ovat sitten ilmeisesti poikkeuksia, kun kummassakin nainen on tienannut enemmän ja ovat molemmat edelleen yhdessä.
Suomalaiset eivät mielestäni oleta yhtään mitään tuollaista, itse en ainakaan oleta miehen jatkuvasti taejoavan, päinvastoin tulee olo että jää jotain velkaa. Ja tätä on myös ulkomailla hehkutettu, että suominaiset haluavat menestyä itse tai ainakin tienata omat rahansa itse.
Jaa, molemmat eksäni tienasivat vähemmän kuin minä. Tosin toiselle valehtelin palkkani pienemmäksi, koska useimmille miehille se, että nainen tienaa enemmän, on ongelma.
Nykyinenkin kiinnostuksen kohde tienaa vähemmän kuin minä. Miehessä kiinnostaa sen positiivinen elämänasenne ja hyvä huumorintaju. Ei ole edes erityisen hyvännäköinen, vaikka omaa silmää tietyllä tavalla viehättääkin. Taidan olla vähän outo, kun ei raha-asiat ole ykkösenä.
Ei kai suomessa ole tommosta mies maksaa kulttuuria? Joskus on treffikaveri tarjonnut juoman, kun on itselleenkin tiskiltä hakenut. Aina olen omat ruuat maksanut.
Tuloja en ole koskaan edes kysellyt. Olen seurustellut opiskelijan kanssa, työttömän kanssa ja nykyinen miehenikin jäi työttömäksi pian tavattuamme. Ei se minua haitannut, niitä töitäkin sitten löytyi myöhemmin.
Itse tienaan silti enemmän, kuin mieheni, eikä se haittaa meitä kumpaakaan.
Kyllä mä olen aina seurustellut ihmisen kanssa enkä palkkanauhan.
Miksi juuri hyvännäköisten naisten pitäisi deittailla heitä pienituloisempia miehiä? Tekevätkö vähemmän hyvännäköiset, tavikset tai jopa rumikset niin? Eivätkö hyvännäköiset naiset saakaan kompensaatiota hyvännäköisyyteensä perustuvan, korkeamman markkina-arvon kautta verrattuna rumiksiin lompakkoloisiin? Miehet, menkää omia teitänne ja check your underwear.
Vierailija kirjoitti:
Englannissa tehty kysely ei kerro suoraan Suomesta,eikä siitä, mihin suuntaa meillä ollaan menossa. Englanti on vanhanaikaisempi yhteiskunta ja siellä varallisuus kertoo myös yhteiskuntaluokasta. Suomessa uranaiset alkavat oppia, että mies voi olla vähemmän koulutettu ja ansaita vähemmän. Saadaanpa nähdä, niin miesten ulkonäkö ja urheilullisuus tulee yhä tärkeämmäksi tulotasoon verrattuna. Vaimoa ei enää pidä tyytyväisenä se, että mies maksaa asuntolainan.
Totta, mutta kehitys on hidasta. Täälläkin on tutkitusti esim. tohtorisnaisten pariutuminen aika hankalaa. Kertonee samasta asiasta.
Olen seurustellut tai ollut parisuhteessa kolmen miehen kanssa. Ensimmäisen kanssa oli pitkään parempituloinen, kävin enemmän töissä opiskeluaikaan ja maksoin suuremman osan arjesta, ja valmistuttua sain hieman parempipalkkaisen työn. Minun pakastani lyhennettiin yhteistä asuntolainaa. Toinen oli huomattavasti kehnompituloinen, jäi lyhyeksi seurusteluksi muttei tuon palkkaeron vuoksi. Nykyinen mies on hieman parempituloisempi kuin minä. Minunkin palkka on reippaasti yli keskiarvon, eli ei tuo niin paljoa vaikuta. Ja käytännössä aina olen maksanut ainakin puolet kaikesta. Eli ei lontoolaistutkimuksen mukaisesti Suomessa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta kehitys on hidasta. Täälläkin on tutkitusti esim. tohtorisnaisten pariutuminen aika hankalaa. Kertonee samasta asiasta.
En tuota ole käytännössä kokenut. Enemmän kiinni omasta luonteesta ja kyvystä löytää hyvällä itsetunnolla varustettu mies. t. kahdesti pariutunut tohtorisnainen
No hei, noissa nettideittihommissahan on vähemmän naisia kuin miehiä. Eikö se ole naisille hyvä kannustin olla mukana, jos vallitsee sellainen kulttuuri, jossa miehen oletetaan maksavan?
Pitäisikö nyt uskoa, että suomalaiset naiset ovat sellaisia valioyksilöitä, että nämä muualla maailmassa yleiset asenteet eivät heihin päde ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tuota ole käytännössä kokenut. Enemmän kiinni omasta luonteesta ja kyvystä löytää hyvällä itsetunnolla varustettu mies. t. kahdesti pariutunut tohtorisnainen
No sinulla ehkä näin. Laajempi kuva voi olla toinen.
Minulle tuloja ja ulkonäköä enemmän merkitsee koulutus ja äly. En viitsinyt edes lukea aloitusviestiä, koska jo sen otsikossa on niin räikeä kielioppivirhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tutkii kuinka Englannissa perheet toimivat niin ei ihme. Naiset jäävät kotiin hoitamaan lapsia. Varmaan "järkevää" yrittää löytää elättäjä perheelle. Olettaisin, että Suomessa on paljon tasa-arvoisempaa. Omassa tuttavapiirissä syntyi paljon pareja opiskeluaikaan: sama ammatti, sama palkka. Mutten kyllä itsekään nauttinut naisena kun deittailin rahankäytön suhteen vastuutonta: aina rahat loppu, aina minä maksoin kaikki vaikka hänelläkin oli tuloja, menivät vain minne sattui. Se rakkaus lopahti toisen vastuuttomuuteen ja haluun saada itselleen hoivaaja, aikuisen äidiksi en halunnut.
Minullakin oli nuorena vastuuton avopuoliso.
Oltiin kumpikin opiskelijoita ja meillä oli saman verran tuloja. Miehellä vaan ei ollut koskaan varaa osallistua vuokran maksamiseen, ruokaostoksetkin jäivät minun harteilleni. Huonekalut ostettiin siten, että minä maksoin puolet käteisellä ja toinen puoli piti miehen maksaa osamaksulla. Ei kuitenkaan maksanut yhtään erää, joten minä jouduin maksamaan myös ne osamaksut.
Ulkona jos halusin käydä, niin piti varmistaa ensin että on vara maksaa miehenkin leffalippu tai syömiset ja juomiset, sillä eihän hänellä ollut rahaa. Eikä päästänyt minua yksin, kavereiden kanssa viihteelle.
Mies pisti rahansa omiin huvituksiin, autoon ja tietokoneeseen. Tietokone ja auto olivat herran yksityisessä käytössä, minä en niihin saanut koskea.
Kaiken huippu oli se, että mies syytti minua vastuuntunnottomaksi kun en suostunut ottamaan vastuulleni hänen äitinsä kulutusluottoja ö.ö
Miehen holtiton rahankäyttö ja vastuuttomuus olivat kyllä varsin keskeisenä syynä erolle. Ja eron jälke tämä paskaläjä kävi selittämässä kaikille kavereilleni kuinka minä olin käyttänyt häntä taloudellisesti hyväkseni. Aivan järjetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö nyt uskoa, että suomalaiset naiset ovat sellaisia valioyksilöitä, että nämä muualla maailmassa yleiset asenteet eivät heihin päde ollenkaan?
Suomessa on vain erilainen kulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin oli nuorena vastuuton avopuoliso.
Oltiin kumpikin opiskelijoita ja meillä oli saman verran tuloja. Miehellä vaan ei ollut koskaan varaa osallistua vuokran maksamiseen, ruokaostoksetkin jäivät minun harteilleni. Huonekalut ostettiin siten, että minä maksoin puolet käteisellä ja toinen puoli piti miehen maksaa osamaksulla. Ei kuitenkaan maksanut yhtään erää, joten minä jouduin maksamaan myös ne osamaksut.
Ulkona jos halusin käydä, niin piti varmistaa ensin että on vara maksaa miehenkin leffalippu tai syömiset ja juomiset, sillä eihän hänellä ollut rahaa. Eikä päästänyt minua yksin, kavereiden kanssa viihteelle.
Mies pisti rahansa omiin huvituksiin, autoon ja tietokoneeseen. Tietokone ja auto olivat herran yksityisessä käytössä, minä en niihin saanut koskea.
Kaiken huippu oli se, että mies syytti minua vastuuntunnottomaksi kun en suostunut ottamaan vastuulleni hänen äitinsä kulutusluottoja ö.ö
Miehen holtiton rahankäyttö ja vastuuttomuus olivat kyllä varsin keskeisenä syynä erolle. Ja eron jälke tämä paskaläjä kävi selittämässä kaikille kavereilleni kuinka minä olin käyttänyt häntä taloudellisesti hyväkseni. Aivan järjetöntä.
Tämä enemmän sitä suomalaista todellisuutta.
Eiväthän AV:n naiset edes yritä peitellä tutkimustulosten mukaista käytöstään.