Miksi et ota kassalla lompakkoa/korttia/rahaa esille hyvissä ajoin?
Miksi möllötät passiivisena jonossa ja sen ajan kun myyjä vetää ostokset kassan läpi ja alat kaivaa lompakkoa, korttia, bonuskortteja ja muuta sälää vasta kun myyjä sanoo ostosten loppusumman? Miksi et kykene ottamaan niitä esiin siinä jonossa seisoskellessa tai viimeistään heti kun tulee sinun vuorosi?
Kommentit (105)
Laitan tavarat hihnalle ja otan lompakon käteen. Tiedän että ne pitää maksaa, niin en odota summaa, joka tuskin olisi 0 euroa.
Teen sen ihan siksi että kaikki varmasti näkisivät mustan amexini. Samalla kun hivuttelen korttia lompakosta luon himokkaita katseita kassaneitiin ja lipaisen kielellä huuliani.
Itse otan aina lompakon esille, mutta tänään ärsyynyin todella kaupassa, kun joku mammeli vain tumput suorina mollottaa, kun tuotteet meni kassan ohi. Sitten vasta havahtui kaivamaan lompakkoa säkin kokoisesta laukustaan, kun kassa sanoi summan. Eikä se lompakko löytynyt tuosta noin vain tietystikään, kun sieltä säkistä kaiveli. Turhaa odotusta muille.
Olen maksava asiakas. Teen asioita omaan tahtiini. Jos se jotakuta häiritsee, niin saapi luvan mennä toiseen jonoon, tai oven ulkopuolelle. Haluan asioida rauhassa. Minua ei hoputeta!
Jos takanani jonossa on kelloa vilkuileva, jalalta toiselle vaihtava ja tuskastuneena huokaileva kanssa-asiakas, oma vauhtini hidastuu jotenkin aivan huomaamatta. Normaalisti kyllä otan lompakon esille, mutta valitsen maksuvälineen vasta loppusumman nädessäni, jolloin tiedän maksanko kortilla vai käteisellä.
No minä ainakin siirryn ensin pakkaamaan niitä tavaroita (jos siis paljon ostoksia) ja kaivan lompakon esille vasta, kun kassa käsittelee viimeisiä ostoksiani. Mihin ne kortit laittaisin tässä välissä? Joskus olen laittanut pankkikortin valmiiksi housun taskuun, mutta yleensä kyllä riittää, että ne ottaa siitä lompakosta maksuvaiheessa. Eihän siihen nyt montaa sekuntia mene!!
Juu. Pätee kaikessa jonottamisessa. Olin taanoin laivareissulla ja jonot lippuluukulle olivat pitkät ja hitaat. Ihan kuin moni ei edes tajuaisi mihin jonottaa. Kait sitä muuten tajuais ottaa ajoissa esiin varausnumero, (bonuskortti) ja henkkarit/passi? Vai jonottaako ne penkomaan kassiaan?
No mulla on sellainen radikaali käsitys, että olen kaupassa asiakas enkä töissä. Siksi kaivan lompsan esiin ihan silloin kun itse haluan ja toimin juuri siinä tahdissa kun mulle sopii.
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin siirryn ensin pakkaamaan niitä tavaroita (jos siis paljon ostoksia) ja kaivan lompakon esille vasta, kun kassa käsittelee viimeisiä ostoksiani. Mihin ne kortit laittaisin tässä välissä? Joskus olen laittanut pankkikortin valmiiksi housun taskuun, mutta yleensä kyllä riittää, että ne ottaa siitä lompakosta maksuvaiheessa. Eihän siihen nyt montaa sekuntia mene!!
Ei helvetti sun kanssas...
Vierailija kirjoitti:
No mulla on sellainen radikaali käsitys, että olen kaupassa asiakas enkä töissä. Siksi kaivan lompsan esiin ihan silloin kun itse haluan ja toimin juuri siinä tahdissa kun mulle sopii.
T. minua ei v*ttujakaan kiinnosta muut jonossa olevat
Av-mamma pystyy latomaan kärrystä tavaroita hihnalle samaan aikaan, kun pakkaa niitä toisessa päässä. Lisäksi hän seuraa kassakonetta, jotta jokaisesta tuotteesta tulee skannattua oikea summa. Niin, ja rahat tai kortin hän on ottanut esille jo kotonaan.
Koska olen maksava asiakas ja kuljen omalla aikataulullani. En suostu pakkaamaan tavaroita ennen kuin kaikki on menneet kassasta läpi ja maksan sitten rauhallisesti ja siirryn pakkaamaan. Laitan myös rauhassa tavarat pussiin siististi että kestää kuljetuksen vähät välitän tuhahtelijoista ja huokailuista ja silmien pyörityksistä
Kassalla hidastelijat ottaa kyllä päähän. Siis nämä tapaukset, jotka loppusumman kuultuaan alkavat vasta kaivaa lompakkoa esiin sieltä jätesäkin kokoisesta käsilaukusta. Tai jotka pakkaavat siihen asti, kun kassa kertoo loppusumman. Mutta oma ärsyttävä ihmisryhmänsä ovat myös he, jotka ovat tunkemassa kassalle edellisen asiakkaan vielä maksaessa, ja tosiaan huokailevat ja naputtavat jalalla lattiaa jne. Pahin tapaus on töninyt ostoskärryllä selkää.
Siis: asioikaa ripeästi, MUTTA antakaa myös muille asiointirauha.
Jonot eivät ole minun syytäni. Kauppiaat hoitakoot hommansa ja palkatkoon lisää porukkaa duuuniin.
Vierailija kirjoitti:
Jos takanani jonossa on kelloa vilkuileva, jalalta toiselle vaihtava ja tuskastuneena huokaileva kanssa-asiakas, oma vauhtini hidastuu jotenkin aivan huomaamatta. Normaalisti kyllä otan lompakon esille, mutta valitsen maksuvälineen vasta loppusumman nädessäni, jolloin tiedän maksanko kortilla vai käteisellä.
Oikein, aina kannattaa tehdä pientä kiusaa takana olevalle ihmiselle, jos vain mahdollisuus tarjoutuu! Parastahan se on silloin, jos kanssajonottajalla on esimerkiksi juuri viimeinen bussi lähdössä tai järjetön kusihätä päällä.
Samaa ihmettelen minä! Vittu varsinkin kaikki vanhat kääkät jotka tärisevin käsin alkaa helvetin hitaasti laskemaan eläkehilujaan vasta kun myyjä sanonut summan!! Vanhoilta ihmisiltä pitäisi kieltää kaupassa käynti ja muilta vajailta myös!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. minua ei v*ttujakaan kiinnosta muut jonossa olevat
Ei tietenkään kiinnosta, sehän on liikkeenharjoittajan päänvaiva. Jos hän ei halua jonoja, hän laittaa tarpeeksi henkilökuntaa kassalle. Minä olen asiakas.
Olisi tosiaankin ystävällistä kauppiailta palkata pakkaajia sinne hihnan päähän. Voisin itse keskittyä siihen maksamiseen, etälukukortilla, kanta-asiakaskortilla, luottokortilla, pankkikortilla, käteisellä...
Tosiaankin! Minun tehtäväni on maksaa ostokseni ja teen sen omaan tahtiin. Jos se jotain hikip:llua suututtaa, voi valita seuraavan kaupan ja mieluiten seuraavassa kaupungissa.
Eivät ole mammat vielä uskaltaneet aukoa päätään, mutta odotan toiveikkaasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein, aina kannattaa tehdä pientä kiusaa takana olevalle ihmiselle, jos vain mahdollisuus tarjoutuu! Parastahan se on silloin, jos kanssajonottajalla on esimerkiksi juuri viimeinen bussi lähdössä tai järjetön kusihätä päällä.
Aikataulutus-, tai rakonhallintakysymys. Lähteköön aikaisemmin, niin kuin minä teen. Turhia selityksiä
En käy kaupassa sekuntiaikataululla.