Kysy mitä vaan Steinerkoulusta - mun lapset sellaisessa, vastailen mielelläni
Oon nyt tässä linjoilla, tylsä lauantai joten kysy, jos jokin Steiner-kouluissa ärsyttää tai ihmetyttää... Mä vastailen!
Kommentit (252)
Saako vielä kirjallisen lausunnon kevään päätteeksi kahdeksanteen luokkaan asti?
70-luvun lopussa vasta yhdeksännellä sain numerot. Ehkä koulua vaihtaessa olisi saanut aiemmin, mutta näin oli silloin.
Miksi olet valinnut juuri Steiner-koulun lapsillesi? Oma mielikuvani on, että siellä on vähän hihhuleita, jotka kyllä tavallisen koulun rajoja ja vastuunottamista tarvitsisivat, mutta vanhempien mielestä lapsensa ovat niin erityisiä, että tarvitsevat jotain parempaa ja spesiaalimpaa kuin normikoululla on ikinä tarjota.
Tekeekö muut vanhemmat enemmän koulun eteen esim. myyjäisten suhteen ja syntyykö asiasta eripuraa?
Ovatko lapsesi ns. tavallisia lapsia, vai onko heillä jotain erityistarpeita tai -herkkyyksiä?
Steiner-koulussa painotetaan taiteen kautta ja avulla oppimista enemmän kuin peruskoulussa. Muuten samat tavoitteet ja samanlainen opetussuunnitelma. Ks. googlehaku "steinerkoulu".
Miksei tavallinen? Siksi, että peruskoulussa painotetaan enemmän numeroita ja kokeita sekä kokeisiin oppimista. Steinerissa kokonaisvaltainen oppiminen tavoitteena, lisää luovaa ongelmanratkaisukykyä. tulevaisuuden kannalta parempi.
Mitä mieltä olet Snellman-korkeakoulusta, jossa opettajat koulutetaan?
Mikä on suhteesi antroposofiaan? Määrittele antroposofia muutamalla lauseella.
Jep, sama tapa edelleen. Alkuun lausunto tulee vanhemmille, myöhemmin lapsille.
Mikä muotopiirustuksessa on hyvää tavalliseen piirustukseen verrattuna?
Pitävätkö lapsesi eurytmiasta? Koetko eurytmian tärkeäksi oppiaineeksi?
Ihan tavallisia :)
Erityistarpeisille lapsille steinerkoulu ei sovi, niissä ei oikein ole resursseja esim. assien erityisopetukseen.
Se on ihan OK koulu. Moni karsastaa sitä jostain syystä.
Millaisia asioita huomasit lapsessasi Rubicon-vaiheessa, joka on steinerpedagogiikassa merkittävä taitekohta?
Minulla ei ole suhdetta antroposofiaan. Jos se sinua kiinnostaa, tutki vaikka googlaamalla lisää. :)
Oletko osallistunut Mikael-juhlaan? Miksi kyseistä arkkienkeliä täytyy juhlia jopa koulussa?
Heh, tuo taitaa olla aika monen mielikuva. Ei ole hihhuleita, tai ainakaan sen enempää kuin muuallakaan. Kokonaisvaltainen taiteen yhdistäminen opetukseen oli meille se tärkein syys.
Steinermamma kirjoitti:
Minulla ei ole suhdetta antroposofiaan. Jos se sinua kiinnostaa, tutki vaikka googlaamalla lisää. :)
Kuitenkin lapsesi ovat koulussa, joka perustuu antroposofisiin virikkeisiin. Eikö sinulla ole siis asiasta mitään mielipidettä? Kuulostaa jotenkin leväperäiseltä.
Jotkut tekee paljon, jotkut vähemmä ja osa ei osallistu ollenkaan. Ei ole vielä tullut eripuraa, mutta uskon, että jossain vaiheessa tulee kyllä.
Mikä on steiner-koulu?