Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ihmeen takia ostatte lapsillenne/teineillenne monen sadan euron puhelimia? Mitä järkeä on laittaa 700-800 euroa yhteen PUHELIMEEN?!

Vierailija
25.03.2016 |

Tuohan on oikeasti aivan järjetön summa puhelimesta. Voisitteko valaista, mikä on se syy, että katsotte tarpeelliseksi laittaa lapsen tai nuoren puhelimeen noin ison rahan?

Kommentit (168)

Vierailija
21/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri osti 2 luokkalaiselle tytölleen uuden iPhonen pari vuotta sitten ja muutenkin vain merkkitavaraa. Nyt äiti ragee wilman kautta opettajalle kun entiset kaverit ei halua leikkiä hänen lapsensa kanssa..haluaisi sopia tapaamisen muiden tyttöjen ja heidän vanhempiensa kanssa koululle..syynä taitaa vaan olla että heidän tyttönsä leveilee merkkituotteilla ja muut eivät tykkää siitä

Vierailija
22/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tykkäävät sijoittaa eri asioihin. Mulla se on auto, vaikka tiiänkin että se on sijoituksellisesti hölmöä, mutta hienoha se on :D Itse en taas millää ymmärrä miksi joku ostaa esim. Veneen, mökin, jonkun muumimuki taikka kameratarvikkeita, mielestäni laittavat vain rahaa viemäristä alas. Mutta ne on niiden rahoja, enkä ole sillä päätäni se enempää vaivannut. Toiset siis tykkää sijoittaa elämässään toisiin asioihin ja toiset toisiin, eikä sitä ulkopuoliset ehkä ymmärrä eikä niiden kyllä tartte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tytölleni 12-vuotiaana Samsung Galaxy Noten, joka maksoi yli 800 euroa muistaakseni. Tytölle se on ollut harrastusväline kuvaamiseen, katellut siitä Netflixiä yms. Nyt täytti 16 ja puhelin tuli tiensä päähän. Hyvin oli tallessa aina ja hintansa värtti. Tilattiin samsung Galaxy edge ja tyttö oli tosi onnellinen, kun vielä paremmat ominaisuudet ja kestävä hyvä puhelin, jolla voi tehdä kaikkea kivaa. Maksan puhelinlaskun yhteydessä kk-erät, joten siinä se menee sivussa, vaikka onkin kallis.

Tuon ikäiset osaavat käyttää kaikkia hienoja toimintoja ja appseja, joten miksipä ei?

Ymmärrän kyllä teinit, jotka hukkaavat tai tuhoavat puhelimiaan, en mä sellaiselle ostaisikaan noin kallista puhelinta ikinä.

Vierailija
24/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh... Minä en ui rahassa ja siksi minun on tehtävä ostoratkaisut siten, että PYRIN ostamaan laadukasta ja kerralla kunnollista.

Olen valinnut meille Applen tuotteita ja siitä syystä, että laitteet "puhuisivat samaa kieltä keskenään" ja siten ei tulisi eteen tilannetta ettei jonkun laitteella pystyisi tulostamaan langattomalla tulostimella tai yhdistämään televisioon tai kaiuttimiin tmv.

Lasteni kavereilla on lähes kaikilla iPhonet ym, joten luonnollisesti myös heidän kommunikointi keskenään on ilmaista iMessagella ja Facetime-puheluilla. Ei ole tullut vastaan tilanteita missä ei löytyisi sopivaa sovellusta tai kalenterit ei toimisi yksiin.

Aikaisemmin ostin tarjouksista niitä ihan ok luureja ja tabletteja, mutta aina jollain tökki joku ja ne meni rikki helpommin sekä niihin voi tulla viruksia ja erilliset virussuojat maksaa. Haluan kuitenkin, että lasteni puhelin on viruksilta suojassa ja netin selaaminen turvallista.

Puhelimet saa helpolla paikannettua ja etäsuljettua ym.

En väitö etteikö näitä useita palveluita saisi muillakin merkeillä, mutta tämä on ollut meille kätevintä.

Ja ne oikeasti kestää vuosiakin! Ostin android-pohjaisen ok tabletin ja yritin siihen sopeutua ja se oli aidosti huono. Usein muun merkin tableteilla on elinikä noin 1-2 vuotta maksimissaan ja sekin vaatii hyvää ohjelmien päivitystä, virusten torjuntaa ja huolenpitoa kun taas iPad kestää moitteettomasti kuusikin vuotta, jolloin sen hinta on maksanut itsensä todellakin takaisin kun jos ostaisin vain satasen halvemman, kilpailevan merkin tuotteen kolmasti saman ajan sisällä.

Tietokoneitten windows kun ei keskustele kun windows-puhelimien kanssa ja jos ostat androidin niin se ei sitten enää toimikaan yhteisesti.

Nyt kaikki mitä teen puhelimella on myös koneella ja päinvastoin, niin halutessani.

Ios:iin ei tarvita virussuojaa.

Luonnollisesti laitteet voi mennä fyysisesti rikki pudotessaan tmv, mutta niissä on takuu joka kattaa uuden laitteen rikki menneen tilalle.

Kun viitsii tutustua laite-perheisiin ja tekee valinnan oman tarpeen ja käytön perusteella ja pysyy siinä niin se on kannattavinta ja itse olen kokemuksella saanut todeta ettei mikään muu tuote ole toiminut niin saumattomasti ja luvatulla tavalla kun applen. Se ei tarkoita sitä etteikö toiset voisi kokea eri tavoin ja siten valita toisin. Ei se ole minulta pois, kuten ei ole ap:ltakaan se, että minä olen valinnut applen.

Meillä tämä valinta tarkoittaa minimaalisia kk-kuluja ja mutkatonta toimimista sekä antaa sen rauhan, että kun ostan tuotteen niin tiedän ettei minun ole pakko tehdä samaa ostosta piiiitkään aikaan.

Näiden jälleenmyyntiarvokin on melkoisen hyvä. Ja tällä keinoa olen saanut varmistettua myös sen ettei tule ostettua hutiostosta vaan meillä on mahdollisimman vähän laitteita eikä tuohon tarvita tota ja toiseen tätä. Ei tarvita kaikille eri musavehkeitä jne kun yhdellä hankinnalla sama laite toimii kaikille ja sen voi jakaa omiin tarkoituksiinsa, kuten langattomat lisäkaiuttimet jokaisen omaan käyttöön eikä jokaiselle omia, erillisiä musavehkeitä huoneisiinsa.

Nämä on silti makuasioita ja jos tekisin omasta valinnastani räydellisen vastauksen perusteluineen niin siitä tulisi pitkä juttu ja en tiedä mitä se hyödyttää kun jokaisella perheellä ja ihmisellä on omat tarpeensa ja sitä varten onkin valinnanvaraa, että jokainen löytäisi sen omansa.

En tee hankintoja kuitenkaan sillä perusteella mitä mikin maksaa vaan sillä, että se kestää aikaa, muutoksia ja käyttöä ja laite on monikäyttöinen mikä takaa sen ettei jokaiseen tarkoitukseen tarvita omia kapistuksia vaan yksi hankinta kerrallaan. Sillä, että saan vastinetta rahoilleni parhaiten.

Riittikö? ;D

Vierailija
25/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ostavat ne itse omilla rahoillaan. On vissiin niille tärkeitä niin kuin autot tai asunnot aikuisille.  Ja tosiaan heillä puhelin on käyttöesine eikä välttämätön paha niin kuin minulla.

Vierailija
26/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä uliset toisten rahankäytöstä? Ei luulisi olevan sulta pois.

Ei olekaan minulta pois. Jokainen saa tuhlata rahansa mihin tykkää. Kiinnostaisi vain tietää miksi näin on, koska onhan tuollainen summa todellakin melkoisen suuri useimpien tulotasoon nähden. Itselläni on iphone 6, joka on työpuhelin, mutta ei se niin erinomainen ole, että ikinä ostaisin omilla rahoillani. 200 euroa voisin siitä maksaa, mutta en sitä 700 minkä se kaiketi kaupassa maksaa.

Siksi todella kiinnostaisi tietää mikä on se juttu, joka saa ihmiset hassaamaan tuollaisen summan rahaa puhelimeen ja varsinkin lapselle tai teinille, joilla ne hajoavatkin jatkuvasti.

Jännä muuten, että sinäkään et osannut vastata kysymykseeni!

ap

Kaikki ihmiset eivät ole köyhiä. Kaikilla ihmisillä ei ole rahasta pulaa. Aloitus on normaali mammakateellisuuden manifesti.

Näin se puhelinfirmojen propaganda uppoaa vähän tyhmempään kansanosaan! Ja kassakoneet kilisevät Applella ja Samsungilla ja muilla valmistajilla!

Joo, tuli jo se kademieli selväksi. Ei sitä tarvitse vielä lisää korostaa. Kaikki eivät hei oikeasti ole yksinhuoltajia.

Vierailija
27/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 700 euron puhelin ja olen 15-vuotias. Vanhempani ostivat sen minulle, koska halusin sellaisen eikä heillä ole mitään ongelmia rahan kanssa. Heillä itsellään on edulliset n. 300 euron puhelimet ja ovat tyytyväisiä niihin.

En ymmärrä, miksi ulisette täällä toisten ihmisten rahankäytöstä. Jos joku haluaa ostaa lapselleen kalliin puhelimen, niin so what? Mitä se teidän elämäänne vaikuttaa? Tietenkin sen rahan olisi voinut käyttää järkevämmin vaikka ruokaan, mutta he pystyivät yhtä hyvin ostamaan minulle hieman kalliimman puhelimen, sillä ruokaan ja päivittäistavaroihin riittää rahaa muutenkin.

Kuvittele olevasi nuori aikuinen, ensimmäisessä työpaikassa. Maksat itse vuokrasi, ruokasi, vaatteesi ja puhelimesi. Voi tulla äitiä ja isiä ikävä, jos olet tottunut tuon tason kulutukseen. Minkä ikäiseksi asti arvioisit vanhempiesi maksavan kulusi?

Vierailija
28/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vastaus on: näyttämisen halu ja rahoilla leveily.

Vierailija
29/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä erikoista tuon hintaluokan puhelimissa on? Siis mitä niissä on mitä halvemmissa puhelimissa ei ole? Sen tiedän että muisti maksaa, mutta mitä muuta?

Meillä on puhelimen kipuraja 250e, nuorimmalla (10v) on alle 100e puhelin. Hyvin on näillä pärjätty.

Vierailija
30/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 on hyvä esimerkki siitä kuinka aivopesu on mennyt perille :D

Vierailija
31/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... Syy on rehellisesti sanottuna meillä tämä: koska haluamme ja voimme. Ja oikeasti tarkoitus ei ole kuulostaa ylimieliseltä, vaikka ymmärrän kyllä mahdolliset reaktiot.

Meillä olisi helposti varaa ko. hintaluokan puhelimeen, mutta haluan opettaa lapselle järkeä rahankäyttöön. Hinta-laatusuhteen arviointia.

Monilla on joku asia missä hifistellään. Joillakin se on ruoka ja otetaan kallista luomua vaikka pakasteruuallakin pysyisi hengissä. Muusikoilla soittimet. Joku pieni soittimen ominaisuus on niin ratkaisevan merkittävä. Toisilla se on elektroniikka ja puhelimissa varsinkin on hifistelyä. vähän kuin harrastus joka tuo iloa ja siihen satsataan. Kukaan muu kuin saman alan hifistelijä ei ymmärrä sitä iloa.

Vierailija
32/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin tytölleni 12-vuotiaana Samsung Galaxy Noten, joka maksoi yli 800 euroa muistaakseni. Tytölle se on ollut harrastusväline kuvaamiseen, katellut siitä Netflixiä yms. Nyt täytti 16 ja puhelin tuli tiensä päähän. Hyvin oli tallessa aina ja hintansa värtti. Tilattiin samsung Galaxy edge ja tyttö oli tosi onnellinen, kun vielä paremmat ominaisuudet ja kestävä hyvä puhelin, jolla voi tehdä kaikkea kivaa. Maksan puhelinlaskun yhteydessä kk-erät, joten siinä se menee sivussa, vaikka onkin kallis.

Tuon ikäiset osaavat käyttää kaikkia hienoja toimintoja ja appseja, joten miksipä ei?

Ymmärrän kyllä teinit, jotka hukkaavat tai tuhoavat puhelimiaan, en mä sellaiselle ostaisikaan noin kallista puhelinta ikinä.

Tuota kaikkea voi tehdä kyllä ihan halvemmallakin puhelimilla.

Vierailija
33/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vastaus on: näyttämisen halu ja rahoilla leveily.

Ei kun hifistely.

Vierailija
34/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista kalleimmat puhlimet vielä näyttää olevan niissä perheissä, joissa muuten näyttää olvan vähän rahasta tiukkaa.

Vierailija
35/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri osti 2 luokkalaiselle tytölleen uuden iPhonen pari vuotta sitten ja muutenkin vain merkkitavaraa. Nyt äiti ragee wilman kautta opettajalle kun entiset kaverit ei halua leikkiä hänen lapsensa kanssa..haluaisi sopia tapaamisen muiden tyttöjen ja heidän vanhempiensa kanssa koululle..syynä taitaa vaan olla että heidän tyttönsä leveilee merkkituotteilla ja muut eivät tykkää siitä

Ehkä noin tai sitten muut vain ovat kateellisia ja siksi syrjivät tyytöä.

Vierailija
36/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa on kyllä katteet kohdallaan, kun valmistaminen maksaa muutaman kympin.

Vähän sama kun kävisi teettämässä parilla sadalla eurolla nahkalaukun. Se on ihan yhtä kestävä ja laadukas kuin vuittonin laukut, mut ihmiset haluu maksaa tuhansia euroja leiman takia.

Ei applen tuotteiden ominaisuudet saa niistä tuotteista kalliita, vaan merkki. Kyllä ne samat ominaisuudet saisi halvemmallakin, mut ihmiset ei tajua vaatia.

Vierailija
37/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy testejä puhelinten ominaisuuksista ja kestävyydestä. Ei ne halvat puhelimet vaan kestä. Eikä puhelin ole enää vain puhelin teineille, kuten meille aikuisille. Sitä kun käytetään kaikkeen muuhunkin ja se korvaa monet muut laitteet teinille. Siksi kannattaa satsata kunnon kapulaan, jos tietää, että teini osaa pitää huolta siitä ja käyttää sen kaikkia ominaisuuksia.

Eri asia, jos se on pelkkä statussymboli ja turhake sellaiselle, joka ei sitä monipuolisesti osaa edes käyttää eli vaikka joku pikkulapsi.

Meillä teini maksaa kk- erät omasta kuukausirahastaan, joten tietää kyllä, mitä se maksaa.

Vierailija
38/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim siksi ettei koulussa käytetty sovellus toiminut lapsen vanhassa puhelimessa. Tosin uusi maksoi vain 500.

Vierailija
39/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota kaikkea voi tehdä kyllä ihan halvemmallakin puhelimilla.

Eivät kestä niin hyvin. Vertailimme testejä.  Hyvästä kannattaa maksaa.

Vierailija
40/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen ongelma köyhillä on aina näissä asioissa. Jos mä tienaan paremmin kun keskiverto suomalainen, pitäiskö mun piilottaa ne rahat jonnekki tilille sen takia ettei joku köyhä laiska saamaton siivooja mamma joka ei aikoinaan opiskellu kunnon ammattia tarttis kadehtia niitä sitten. Mun lapsilla on älypuhelimet, tabletit, merkkivaatteet ja kaikki muut hienoudet. Meillä on hieno auto ja talo sun muuta. Miksikö? No siksi että me voimme ostaa ne koska meillä on niihin rahaa. Mihin ne rahat pitäis käyttää sitte jos ei arjen helpottamiseen ja viihdyttämiseen...? Me käydään myös lomamatkoilla kiitos kysymästä. Hyväntekeväisyyttä myös harrastetaan mahdollisuuksien mukaan.

Seuraavaks joku wt mamma itkee että lapsistani tulee ylpeitä ja rahan ahneita. Ei muuten tule kun he kasvattaa rakkaudella ja kohtuudella. Kun sitä rahaa osaa käyttää eikä raha korvaa aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän