YSIluokkalaisilla ei hajua äitienpäivän ajankohdasta!
Tänään pääsiäisloman yhteydessä koulussa nousi esiin äitienpäivä. Kyselin sitten ysiluokkalaisilta, koska se äitienpäivä olikaan. Kukaan ei ilmoittanut tietävänsä. Yritin helpottaa kysymällä, missä kuukaudessa se on. Ei tiedetty. Ei vittu. Onko kalenterivuoden tunteminen tosiaan nykyään niin so last season? Kai sitä nyt saatana on alakoulussakin jotain äitienpäiväkorttejakin väännetty. Nyt puhutaan siis 15-16-vuotiaista, ei pikkulapsista.
Kommentit (34)
En mäkään tiedä. Ei koskaan vietetty sitä.
N27
En muista tarkalleen vaikka oonki just 21. Joskus toukokuussa. Mut kyllä se aina on tietoon tullu ajoissa, niin et oon kerenny äitin jotenkin yllättää :)
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset ei tiedä milloin se on. Vanhempi 13v. En osaa itselleni mitään pyytää/järjestää, lasten isä ei ole kuvioissa. Mistä lapset tietäisivät?
No helvetti vaikka katsomalla kalenterista! Kyllä tuon verran täytyy yleissivistystä löytyä
Toisaalta paljastui ettei työkaverini tiedä edes milloin esimerkiksi itsenäisyyspäivä. Ei enää mikään teini vaan jo aikuinen nainen.
So? Mitä se opettajan persettä rasittaa? Etkö osaa opettaa?
Mun 25v tytär soitti syyskuussa, hyvää äitienpäivää oot ihan paras äiti. Olin hetken hämilläni, mutta tytär oli radiosta kuullut, että on äitienpäivä:)
Mikäs asema ap:llä on yläkoulussa, kun noin sujuvasti kiroilee? Osaatko itse ilmaista pääsiäisen ajankohdan?
Vierailija kirjoitti:
So? Mitä se opettajan persettä rasittaa? Etkö osaa opettaa?
Terveisin teini joka ei tiennyt tätä(kään)
Ällö tämmönen ope joka kiroilee naisten sukupuolielimellä. Tuossa nyt ei ole mitään ihmeellistä jos ei nuoriso tiedä äitienpäivän ajankohtaa. Ei ihmiset yleensäkään tuollaisia nuorena tiedä. Enkä oo varma tietääkö mieskään, mutta kyllä se sen sitten hoksaa kun se lähempänä on ja sitä mainostetaan.
Ootko opettaja ei vittu ja saatana?
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta paljastui ettei työkaverini tiedä edes milloin esimerkiksi itsenäisyyspäivä. Ei enää mikään teini vaan jo aikuinen nainen.
Ei meillä mieskään tiedä milloin itsenäisyyspäivä on ja on jo kuuskymppinen ihan normaali mies. Ei oikeastaan muista edes lasten syntymäpäiviä. Ainoa päivä jonka aina muistaa on minun syntymäpäivä!. Kaikki muut pyhät ja juhlat on yhtä hebreaa. Ja tulevat aina hänelle yllätyksenä.
Minun mieheni on 40 v. eikä sillä ole hajuakaan mistään äitienpäivästä. Tai isänpäivästä, itsenäisyyspäivästä, YK:n päivästä, Runebergin päivästä tai edes itsenäisyyspäivästä. Pääsiäisen tietää olevan "jossain keväällä" ja juhannuksen "jossain kesällä". Joulun tietää. En provoile ja on oikeasti ihan fiksu, menestynyt mies. Ei vaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Kerro ap milloin on pääsiäinen?
Oisko nyt ihan huomisesta alkaen.
Ap
Öh, no ei minullakaan ja olen 22v. Kyllä media varmasti muistuttaa ajoissa.
Mammoilla taas hyvä aihe mistä kiehua savu korvista nousten :D
Koska se on eri maissa eri aikana ja nuoriso on kosmopoliittia väkeä. Itsekin olen viiskymppinen ja käytän useita nettikauppoja. Siellä on mm. Briteissä just ollut äitienpäivä..
Itsellänikään ei ole sen tarkempaa muistikuvaa niin äitien- kuin isänpäivänkään (tulinpa tässä myös ensimmäistä kertaa ikinä miettineeksi, että miksi "äidit" monikossa, mutta "isä" yksikössä?) ajankohdasta, kuin, että "toinen on alkuvuonna ja toinen loppuvuonna". Olen silti kyllä ihan yläasteikäisestä asti äitiäni joka vuosi muistanut, kiitos TV:n/radion/netin, joka kyllä muistuttaa kaikista juhlapäivistä vähintään kuukautta etukäteen. Kyllä nämä esimerkkiteinitkin sen vähintään osaavat googlettaa. N22
Mun lapset ei tiedä milloin se on. Vanhempi 13v. En osaa itselleni mitään pyytää/järjestää, lasten isä ei ole kuvioissa. Mistä lapset tietäisivät?