Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään kaupassa nähtyä: keski-ikäistä naista syytettiin varastamisesta, nainen

Vierailija
23.03.2016 |

ei suostunut näyttämään laukkujensa sisältöä vartijalle joka hänet otti kiinni. Sanoi vaan ettei ole ottanut mitään. Poliisit tuli paikalle, tutkivat naisen laukut ja mitään ei löytynyt.
Mielipiteitä?

Kommentit (337)

Vierailija
201/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten vartija pysäytti kassan jälkeen ja vaati näyttämään laukun sisällön. Päätin näyttää. Otin sieltä yksitellen esiin tavaroita, joita ladoin kaikkien katsottavaksi hihnalle. Siihen tuli

- huulipuna, jonka hylsyn tietenkin avasin ja osoitin, että tämä on käytetty

- ripsiväri, jonka myös avasin ja osoitin kassalle, vartijalle ja jonottajille, että käytetty on tämäkin

- sekalainen pino kuitteja, jotka jokaisen otin yksitellen esiin, silittelin suoraksi ja kerroin, mistä liikkeestä kuitti oli

- avaimia, erilaisia, joista tietenkin kaikista kerroin, mihin niillä pääsee ja pyysin vartijaa tarkistamaan, ettei mikään niistä avaa myymälässä mitään ovea eli vertaamaan omiinsa

- muistivihko, josta tietty näytin, että sinne on jo kirjoitettu, ei voi olla varastettu

- mainoskyniä ja taas yksitellen ne kaikki esittelin paikalla oleville

- kännykkä, josta totesin, että siihen sopii soittaa ja testata, että se on minun eikä viety kaupasta

- aikakauslehti, ruttuinen ja sanaristikko täytetty - minkä vartijalle selkeästi näytin

- keskentekoinen villasukka muovipussissa jne.

ja jotain muutakin. Viidennen tavaran aikoihin vartija alkoi hoputtaa, että hän haluaa tutkia laukun ja minä muistutin, että sen saa tehdä vain poliisi, mutta koska tässä vapaaehtoisesti esittelen laukun sisäöltöä, niin hän on hyvä ja katsoo, mitä kaikkea vielä löytyy.

Ei minua hävetä näyttää, mitä kaikkea löytyy, koska mitään en ole varastanut. Kun poliisi kutsutaan paikalle, se vartija on kutsujana, en minä asiakas, joten vika ei ole minun vaan vartijan.

Ja sait tästä sarjaorgasmin? Itse katsoisin tuollaista pelleilyä vieressä olevana asiakkaana halveksivasti.

Tottakai katsoisit, sinuthan on opetettu tekemään mitä käsketään. Sinä avaisit pikapikaa kassisi ja näyttäisit että olet kiltti ja tottelevainen kansalainen. Pyytäisit varmaan vielä anteeksi, että aiheutit näin vaivaa vartijalle. Ei sua yhtään haittais, ettei sillä vartijalla ole mitään oikeaa perustetta toiminnalleen, sulle riittää että se käskee sun näyttää kassisi koska voit olla varas. Ei se vartija nähnyt sun tekevän mitään, kunhan nyt vaan katseli että saatat pikkasen näyttää myymälävarkaalta, joten tutkitaas kassi. 

Mä näytän kassini jos siihen on joku perusteltu syy. Näin on esim. lentokentän turvatarkastuksessa. Se että joku vartija vaan tulee kaupassa ja vaatii kassinpenkomista ilman järjellistä ja oikeaa perustetta (on nähnyt mun varastavan/kassaportti hälyyttää) ei onnaa. Silloin homma hoidetaan sääntöjen mukaan. Mikäli vartijalle ei riitä mun sanani ja kaupan valvontakamerat siitä etten ole varastanut voi hän halutessaan soittaa poliisit paikalle. Mitään varastettua ei kassistani löydy, joten vartija voinee sitten poliiseille selvittää millä perusteella mua varkaaksi epäili. Se onkin sitten mielenkiintoista kuulla. Johtuiko se ulkonäöstä vai käyttäydyinko jotenkin oudosti. Joka tapauksessa on hauskaa kuulla, mikä tekee minusta niin myymälävarkaan näköisen/oloisen että kassini on pakko tutkia, vaikka sitten poliisivoimin. Sillä sitä olematonta varkauttahan kukaan ei ole voinut nähdä, syy on siis ihan joku muu.

Ja poliisilla ei ole muuta tekemistä kuin sinun kiukutteluusi aikansa tuhlaaminen?

Sanoisin kyllä, että vartija se mua enemmän kiukuttelee jos tosiaan ne poliisit soittaa, ainakin sen jälkeen kun todetaan etten mitään varastanut :)

Vartija tekee vain työtään. Urpo.

Sinun mielestäsi ketään ei saa epäillä rikoksesta? Koskaan?

Ja sinähän et edes anna vartijalle mahdollisuutta tarkistaa, oletko varastanut?

Mitä tästä hyödyt? Tuhlaat kaikkien aikaa ja kulutat yhteiskunnan varoja ja resursseja?

Sinä et taas tajua, että ihmisten aiheettomasti varkaaksi syyttely ei ole ok. Eikä sitä pidä kenenkään hyväksyä.

Niin? Sinä voit avata laukkusi sekunnissa ja todistaa epäilyn vääräksi.

Mikä siinä on sinulle ja muille ketjun riemuidiooteille niin ylivoimaista?

Ja edelleenkin, vartijat ovat mielestäsi siis tarpeettomia ja kiusaavat vain ihmisiä?

Todellako?

Kyseinen vartija voi itse yskähtää ja pyllistää, kun teen hänelle peräsuolitarkastuksen huvikseen, eihän hänellä ole mitään salattavaa.

Idiootti. Se vartija on siellä kauppiaan palkkaamana pitämässä yllä turvallisuutta ja kauppiaan puolia.

Käy vain jatkossakin varkaissa myymälöissä joissa on vain se yksi kassa työvuorossaan.

Olet todellinen pelle.

Eli sillä vartijalla on jotain salattavaa. Kyllähän se muuten ne housut laskis heti ja näyttäs että mitään ei ole kaupasta vienyt. Ihminen jolla ei ole salattavaa voi todistaa rehellisyytensä milloin vaan, siitä ei nouse niin iso huomiokaan kun sen tekee heti.

Ja pakko sanoa, että ollaan me "myymälävarkaat" aika tyhmiä. Halutaan ihan itse poliisit paikalle löytämään ne varastetut tavarat sieltä kassistamme :) Kyllä, myymälävarkaat tosiaan toimii näin.

Konsultoi ihmeessä kauppiaita ja vartiointifirmoja asiasta. Kaikki jotka sanovat olevansa syyttömiä,

ovat myös syyttömiä. Mieletön johtopäätös. Olet ihan vitun nero.

Kaikki asiakkaat eivät ole myymälävarkaita. Eikä asiakkaan tarvitse todistaa syyttömyyttään. Epäilijät, kauppias ja vartija todistaa sen varkauden. Se että kauppiaalta jotkut varastaa on ikävää, mutta siltikään mun ei tarvi sen takia luopua omista oikeuksistani.

Miksi todistelet sitten syyttömyyttäsi työtään tekeville poliiseille, kun et voi sitä syyttömyyttäsi todistella työtään tekevälle kauppiaalle tai vartijalle?

Koska kauppiaan ja vartijan tulee pystyä yksilöimään se perusteltu epäilyksensä, heidän on tiedettävä, mitä olen varastamassa .- onko se pakastebroileri vai huulipuna. Syyttömän ei tarvitse osoittaa olevansa syytön, syyttäjän pitää osoittaa, että syyllinen on syyllinen tiettyyn asiaan. Siksi vartijalle ei tarvitse avata sitä laukkua, koska minun ei tarvitse osoittaa syyttämyyttäni.

Vierailija
202/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi sitä laukkuaan näyttää, jos ei ole mitään vienyt? Enemmän saa huomiota osakseen kun alkaa raivoamaan asiasta ja viedään takahuoneeseen poliisia odottamaan. Toki jokaisen oma valinta.

Jos mulla on työlaukku mukana, niin siellä saattaa olla vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvia esineitä ja asioita. Poliisille ne voi näyttää, mutta ei vartijoille.

Tietääkö työnantajasi , että kanniskelet niitä mukanasi ympäri kaupunkia?

Ja mitähän asioita ja esineitä ne mahtavat oikeasti olla? Papereita et ainakaan kanna mukanasi.

Salainen agentti? Kyllä teillä nisti-myymälävarkailla aina selityksiä löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten vartija pysäytti kassan jälkeen ja vaati näyttämään laukun sisällön. Päätin näyttää. Otin sieltä yksitellen esiin tavaroita, joita ladoin kaikkien katsottavaksi hihnalle. Siihen tuli

- ripsiväri, jonka myös avasin ja osoitin kassalle, vartijalle ja jonottajille, että käytetty on tämäkin

- sekalainen pino kuitteja, jotka jokaisen otin yksitellen esiin, silittelin suoraksi ja kerroin, mistä liikkeestä kuitti oli

- avaimia, erilaisia, joista tietenkin kaikista kerroin, mihin niillä pääsee ja pyysin vartijaa tarkistamaan, ettei mikään niistä avaa myymälässä mitään ovea eli vertaamaan omiinsa

- muistivihko, josta tietty näytin, että sinne on jo kirjoitettu, ei voi olla varastettu

- kännykkä, josta totesin, että siihen sopii soittaa ja testata, että se on minun eikä viety kaupasta

- aikakauslehti, ruttuinen ja sanaristikko täytetty - minkä vartijalle selkeästi näytin

ja jotain muutakin. Viidennen tavaran aikoihin vartija alkoi hoputtaa, että hän haluaa tutkia laukun ja minä muistutin, että sen saa tehdä vain poliisi, mutta koska tässä vapaaehtoisesti esittelen laukun sisäöltöä, niin hän on hyvä ja katsoo, mitä kaikkea vielä löytyy.

Ei minua hävetä näyttää, mitä kaikkea löytyy, koska mitään en ole varastanut. Kun poliisi kutsutaan paikalle, se vartija on kutsujana, en minä asiakas, joten vika ei ole minun vaan vartijan.

Ja sait tästä sarjaorgasmin? Itse katsoisin tuollaista pelleilyä vieressä olevana asiakkaana halveksivasti.

Tottakai katsoisit, sinuthan on opetettu tekemään mitä käsketään. Sinä avaisit pikapikaa kassisi ja näyttäisit että olet kiltti ja tottelevainen kansalainen. Pyytäisit varmaan vielä anteeksi, että aiheutit näin vaivaa vartijalle. Ei sua yhtään haittais, ettei sillä vartijalla ole mitään oikeaa perustetta toiminnalleen, sulle riittää että se käskee sun näyttää kassisi koska voit olla varas. Ei se vartija nähnyt sun tekevän mitään, kunhan nyt vaan katseli että saatat pikkasen näyttää myymälävarkaalta, joten tutkitaas kassi. 

Mä näytän kassini jos siihen on joku perusteltu syy. Näin on esim. lentokentän turvatarkastuksessa. Se että joku vartija vaan tulee kaupassa ja vaatii kassinpenkomista ilman järjellistä ja oikeaa perustetta (on nähnyt mun varastavan/kassaportti hälyyttää) ei onnaa. Silloin homma hoidetaan sääntöjen mukaan. Mikäli vartijalle ei riitä mun sanani ja kaupan valvontakamerat siitä etten ole varastanut voi hän halutessaan soittaa poliisit paikalle. Mitään varastettua ei kassistani löydy, joten vartija voinee sitten poliiseille selvittää millä perusteella mua varkaaksi epäili. Se onkin sitten mielenkiintoista kuulla. Johtuiko se ulkonäöstä vai käyttäydyinko jotenkin oudosti. Joka tapauksessa on hauskaa kuulla, mikä tekee minusta niin myymälävarkaan näköisen/oloisen että kassini on pakko tutkia, vaikka sitten poliisivoimin. Sillä sitä olematonta varkauttahan kukaan ei ole voinut nähdä, syy on siis ihan joku muu.

Ja poliisilla ei ole muuta tekemistä kuin sinun kiukutteluusi aikansa tuhlaaminen?

Sanoisin kyllä, että vartija se mua enemmän kiukuttelee jos tosiaan ne poliisit soittaa, ainakin sen jälkeen kun todetaan etten mitään varastanut :)

Mitä tästä hyödyt? Tuhlaat kaikkien aikaa ja kulutat yhteiskunnan varoja ja resursseja?

Sinä et taas tajua, että ihmisten aiheettomasti varkaaksi syyttely ei ole ok. Eikä sitä pidä kenenkään hyväksyä.

Ja edelleenkin, vartijat ovat mielestäsi siis tarpeettomia ja kiusaavat vain ihmisiä?

Todellako?

Kyseinen vartija voi itse yskähtää ja pyllistää, kun teen hänelle peräsuolitarkastuksen huvikseen, eihän hänellä ole mitään salattavaa.

Idiootti. Se vartija on siellä kauppiaan palkkaamana pitämässä yllä turvallisuutta ja kauppiaan puolia.

Käy vain jatkossakin varkaissa myymälöissä joissa on vain se yksi kassa työvuorossaan.

Olet todellinen pelle.

Eli sillä vartijalla on jotain salattavaa. Kyllähän se muuten ne housut laskis heti ja näyttäs että mitään ei ole kaupasta vienyt. Ihminen jolla ei ole salattavaa voi todistaa rehellisyytensä milloin vaan, siitä ei nouse niin iso huomiokaan kun sen tekee heti.

Ja pakko sanoa, että ollaan me "myymälävarkaat" aika tyhmiä. Halutaan ihan itse poliisit paikalle löytämään ne varastetut tavarat sieltä kassistamme :) Kyllä, myymälävarkaat tosiaan toimii näin.

Konsultoi ihmeessä kauppiaita ja vartiointifirmoja asiasta. Kaikki jotka sanovat olevansa syyttömiä,

ovat myös syyttömiä. Mieletön johtopäätös. Olet ihan vitun nero.

Kaikki asiakkaat eivät ole myymälävarkaita. Eikä asiakkaan tarvitse todistaa syyttömyyttään. Epäilijät, kauppias ja vartija todistaa sen varkauden. Se että kauppiaalta jotkut varastaa on ikävää, mutta siltikään mun ei tarvi sen takia luopua omista oikeuksistani.

Miksi todistelet sitten syyttömyyttäsi työtään tekeville poliiseille, kun et voi sitä syyttömyyttäsi todistella työtään tekevälle kauppiaalle tai vartijalle?

Koska kauppiaan ja vartijan tulee pystyä yksilöimään se perusteltu epäilyksensä, heidän on tiedettävä, mitä olen varastamassa .- onko se pakastebroileri vai huulipuna. Syyttömän ei tarvitse osoittaa olevansa syytön, syyttäjän pitää osoittaa, että syyllinen on syyllinen tiettyyn asiaan. Siksi vartijalle ei tarvitse avata sitä laukkua, koska minun ei tarvitse osoittaa syyttämyyttäni.

Ei muuten tarvitse. Pelkkä rikosepäily riittää.

Vierailija
204/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hellanduudelis taas näitä ketjun selittelijöitä. Ketään ei siis saa epäillä myymälävarkaaksi, eikä ketään saa pyytää näyttämään laukkuaan? Jättäkää ne laukkunne kotiin, jos ette sen sisältöä ole valmiita näyttämään pyydettäessä. "En ole koskaan varastanut". Juujuu. Linnassakin istuu vain syyttömiä ihmisiä.

Meitä ihan oikeastikin on olemassa, jotka eivät koskaan ole varastaneet. Ehkä yllätys sinun piireissäsi. 

Silloin on todella nöyryyttävää joutua siitä epäillyksi. Epäilyn pitäisi olla todellakin vedenpitävää eikä jonkun pahanilkisen puolisokean "näkemää" kaupassa. 

Ja oikeastiko teistä vähemmän noloa on se, että talutetaan takahuoneeseen ja kutsutaan poliisit, kun ette suostu laukun sisältöä näyttämään?

Kyllä itse pyydettäessä näyttäisin. Pääsee nopeammin itse jatkamaan matkaa, ei kuluta turhaan muutenkin vähäisiä poliisin resursseja, ja taatusti vähemmän huomiota herättävää kuin teidän tyyli, jossa poliisit on pakko pyytää paikalle.

Mihinkään takahuoneeseen en ainakaan lähtisi. Antaisin yhteystietoni ja kävelisin kaupasta ulos. Valvontakameroiden ja luotettavien silminnäkijälausuntojen avulla sitten asia selvitettäisiin. 

Ei ole omalle kohdalle sattunut, mutta ystävälleni kyllä. Ei todellakaan ollut varastanut mitään. Antoi henkilötietonsa ja käveli ulos. Aika kova jätkä saa vartija olla, jos tavallista naista rupeaa taltuttamaan niskalenkillä. Syyte sillä itsellä on tämän jälkeen. 

Miksi et avaisi laukkuasi? Miksi et jätä laukkuasi säilytykseen, jos kannat mukanasi dildoja ja huumeita,

joita et vartijan halua näkevän? Teet olemattomasta asiasta ongelman?

Koska vartijalla ei ole oikeutta vaatia laukkua nähtäväkseen. Hänen pitää todeta tilanne ja kutsua poliisi.

Eli tämä toiminta on sinusta ok? Haluat aina jäädä odottamaan poliisia? Tajuatko, että meitä on aika monia, joita ei sinun pätemisesi ja ajanhukka, joka siitä koituu tuossa tilanteessa kiinnosta? Ja joilla ei ole ongelmia näyttää laukkua vartijoille? He eivät ole "kuka tahansa", joka tulee kotiimme. Kauppa on palkannut heidät syystä. Vaikeaa toki, jos et syytä ymmärrä.

Kauppa on palkannut heidät ottamaan kiinni varkaita, ei syyttömiä. Siksi jokaisen etuna on vaatia poliisi paikalle ja kieltäytyä avaamasta laukkuaan, koska vain poliisi voi todeta syyttömyyden.

Vierailija
205/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen pohdiskelun aihe.. Miltä varas näyttää? Ongelmahan on siinä, että varas voi olla kuka vain.  Kauppojen sekä etenkin Stockan vartijat tietävät oikeasti minkälaisen habituksen omaavat varastavat ja siinä kirjassahan se Stockan tyyppi kertoi kuinka pahin ammattivaras oli sellainen josta olisi viimeksi uskonut. 

Silti on pakko sanoa, että kun tulee nuorehkona ihmisenä käytyä aamupäivällä ruokaostoksilla (samalla 95 % asiakkaista mummoja ja pappoja), niin ottaisin minuun kohdistuvat varkausepäilyt todella suurena loukkauksena. Joku naiivi ja hölmö vartija voisi kuvitella että mummot on aina kunnon kansalaisia.

Vierailija
206/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teillä on niissä laukuissanne, kun ette uskalla tai kehtaa niitä näyttää? Ihan vilpittömästi kysyn. Koska moni vetoaa yksityisyyden säilyttämiseen. Hävettääkö siteet? KOndomit? Tamponit? Mikä?

Mitä sulla on sun peräsuolessa ettei sitä saa tutkia, mikä sulla hävettää siellä, miksi et kehtaa näyttää sun peräsuolta pyydettäessä?

Ihan vilpittömästi kysyn, hävettääkö uloste siellä, kaasu, mikä???

Yksityisyydensuojaanhan et voi vedota, jos joku haluaa nähdä sun peräsuolen sisällön, vaan sulla hävettää siellä joku.

Vierailija
207/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen pohdiskelun aihe.. Miltä varas näyttää? Ongelmahan on siinä, että varas voi olla kuka vain.  Kauppojen sekä etenkin Stockan vartijat tietävät oikeasti minkälaisen habituksen omaavat varastavat ja siinä kirjassahan se Stockan tyyppi kertoi kuinka pahin ammattivaras oli sellainen josta olisi viimeksi uskonut. 

Tässäkin ketjussa joku sekoileva uhoava vartija selittelee nisti myymälävarkaista jne.

Todellisuudessa ne ei uskalla koskaan puuttua oikeiden nistien varkauksiin, ne valitsee aina tutkittaviksi mahdollisimman nössön oloiset ihmiset, sen takia ne seurailee tavallisen näköisiä siistejä ihmisiä, ottaa niitä kiinni jne.

Samalla oikeat nistit varastelee, noi vartijat pelkää nistejä ja oikeasti vaarallisia ihmisiä ja sen saa sitten tuntea nahoissaan tavalliset ihmiset, joita vainotaan, kun pitää kuitenkin näyttää tehokkaalta.

Vierailija
208/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vartijalla ei olisi ylimielinen vaan ammatillinen ote tarkastuspyyntöön, suostuisin. Säästyisi poliisit muille tehtäville. Työtään vartijakin tekee, ja joskus epäilys onkin erehdys.

Vierailija
209/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sulla on sun peräsuolessa ettei sitä saa tutkia, mikä sulla hävettää siellä, miksi et kehtaa näyttää sun peräsuolta pyydettäessä?

Ihan vilpittömästi kysyn, hävettääkö uloste siellä, kaasu, mikä???

Yksityisyydensuojaanhan et voi vedota, jos joku haluaa nähdä sun peräsuolen sisällön, vaan sulla hävettää siellä joku.[/quote]

Olet mielisairas. Mene juttelemaan jollekin läheisellesi tai terveydenhuollon ammattilaiselle ongelmistasi.

Kukaan mieleltään terve ihminen ei vaivaa poliisia tällaisella asialla vaan hoitaa asian vartijan kanssa pois päivänjärjestyksestä saman tien asiallisesti keskustellen. Poliisilla on oikeasti paljon tärkeämpääkin tekemistä kuin tulla tutkimaan jonkun mielensäpahoittajan laukkua:D

Jos loukkaannut(te) tällaisesta asiasta, niin mitenköhän on asian laita, kun sattuu jotain oikeasti kamalaa:) 

Relatkaa rakkaat ihmiset:)

Vierailija
210/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mamma pimppirageissa, vartija ja poliisi kaikki käyttävät 45 min ajastaan laukun tarkastamiseen. Mamma saa pitää ylpeytensä vaikka katkeroituu ja joutuu avaamaan vihaansa palstalle, poliisit ja vartija saavat helpon keikan jonka aikana palkka juoksee. "Näytit niille", tosiaankin.

Vierailija
211/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi sitä laukkuaan näyttää, jos ei ole mitään vienyt? Enemmän saa huomiota osakseen kun alkaa raivoamaan asiasta ja viedään takahuoneeseen poliisia odottamaan. Toki jokaisen oma valinta.

Jos mulla on työlaukku mukana, niin siellä saattaa olla vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvia esineitä ja asioita. Poliisille ne voi näyttää, mutta ei vartijoille.

Tietääkö työnantajasi , että kanniskelet niitä mukanasi ympäri kaupunkia?

Ja mitähän asioita ja esineitä ne mahtavat oikeasti olla? Papereita et ainakaan kanna mukanasi.

Salainen agentti? Kyllä teillä nisti-myymälävarkailla aina selityksiä löytyy.

Luultavasti tietää, olen kotihoidossa töissä ja työhöni olennaisesti kuuluu liikkua ympäri kaupunkia :D

Vierailija
212/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei suostunut näyttämään laukkujensa sisältöä vartijalle joka hänet otti kiinni. Sanoi vaan ettei ole ottanut mitään. Poliisit tuli paikalle, tutkivat naisen laukut ja mitään ei löytynyt.

Mielipiteitä?

Miten pitkäksi ajaksi jäit hengailemaan sinne?

Nainen vietiin varmaan jonnekin takahuoneeseen odottamaan. Miten tiedät lopputuloksen?

Ei naista voida viedä mihinkään jos nainen ei halua.

Vierailija
213/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään voida mihinkään takahuoneeseen viedä.Vain syylliset haluaa takahuoneeseen.

Vierailija
214/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin takahuoneeseen? En minä ole suostunut poistumaan minnekään siitä kassalta, koska siinä ovat maksetut ostokseni hihnalla odottamassa pakkaamista. Minulla ei ole mitään velvollisuutta jättää niitä siihen varastettaviksi eikä myöskään mitään velvollisuutta lähteä jonnekin takahuoneeseen. Olen ilmoittanut tämän myös vartijoille ja samalla soittanut 112, koska siellä nauhoitetaan puhelut. Vartijalla ei ole oikeutta viedä minua pois siitä väkisin ja vapaaehtoisesti en lähde.

En ole raivonnut, olen kysynyt, mitä olen varastanut. Sitä ei ole osattu sanoa, joten olen ilmoittanut, että odotetaan poliisia. 15 minun kuluttua poliisit tulivat, kysyivät varastettua tavaraa ja vastaus oli, että "laitettu jotain laukkuun". Tyhjensin laukun kassahihnalle, ei löytynyt mitään kaupan omaisuutta. Poliisi tutki vielä laukun ja totesi sen tyhjäksi. Tyhjensin taskut eli auton avaimet näkyville. Kysyin vartijalta, mitä olen varastanut ja vastaus oli, että et kai mitään. Poliisi toivotti hyvää päivänjatkoa, paikalle hälytetty myymäläpäällikkö pyysi anteeksi.

Ei h*lvetti että ihminen voi tehdä itsestään idiootin! Toivottavasti et koskaan päädy lentokentälle, sinulle saattaa tulla siellä ongelmia, vartijat nimittäin haluavat avata laukkusi.

Minkäköhän vuoksi nämä muutamat väliinputojat haluavat rasittaa täysin tarpeettomasti viranomaiskoneistoa ja aiheuttaa yhteiskunnalle taas kerran turhia kuluja (2 x vartija 1h = 140 € työnantajalle, poliispartion kulut yli 500 € tunti).

Ei sen laukun avaaminen nyt luulisi niin hankalaa olevan.

Vierailija
215/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaanhan tuo meni.

Ei mennyt lain mukaan kun syytöntä syytettiin varkaaksi.

Nainen voi vaatia korvauksia kunnianloukkauksesta ja lisäksi muista kuluista.  Lisäksi poliisin pitää selvittää että mikä oli varkaaksi syyttämisen taustalla.

Mielestäni nainen on oikeutettu n. 500-1000 euron korvaukseen kaupan taholta ilman oikeudenkäyntiä.

Vierailija
216/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä loukkaa sitten nopeusvalvontatolpat?

Mua ainakin loukkaa se että epäillään kaahariksi vaikka ikinä en aja ylinopeutta. Silti ne kameratolpat on suunnattu minun ajoreitilleni. Vaikka olen syytön. Loukkaa.

Loukkaa myös se että minut on puhallutettu. IKINÄ en ole ajanut kännissä, silti minua epäiltiin ja oikein laitettiin puhaltamaan. Syyttömänä epäiltiin, ei ole ok, tuli paha mieli.

Minua loukkaa myös kaupunginkirjasto! Miksi? Mitään pahaa en ole ikinä tehnyt, mutta silti aloittavat muistuttamaan kirjojen eräpäivästä vaikka palautukseen on vielä aikaa 5pv!

IKINÄ en ole jättänyt kirjoja palauttamatta tai palauttanut myöhässä, miksi epäilevät minua jopa niin paljon että lähettävät sähköpostitse viestin? Loukkaavaa. Ihan kuin olisin vastuuton torvelo.

Myyjäkin on loukannut. Kysyin että missä on teillä sukkia myynnissä? Kysyi että "naisten vai miesten?" Näytänkö muka mieheltä? Todella loukkaavaa että sanoo suoraan ettei tunnistanut minua naiseksi, ei kai sitä nyt suoraan sanota! Arvatkaa hävettikö?

No voi hellanlettas. Siis ihanko sinut on yksinään puhallutettu jonosta? Eiköhän siinä olet vähän muutkin saaneet putkeen puhaltaa. Ellet sitten ole törttöillyt liikenteessä, jolloin on syytäkin puhaltaa.

Sama niissä ylinopeuskameroissa, ihanko ovat vain sinun autosi kohdalla aktivoituneet? Vai ovatko peräti mitanneet toistenkin autojen nopeuksia? Jne.

Pointti, jos nyt ratakiskosta saa tämän väännettyä. Kyllä minua loukkaa se, että kaupan useasta sadasta asiakkaasta minun epäillään syyllistyneen varkauteen (kun tiedän etten ole, enkä ole mitenkään epäilyttävästi käyttäytynyt, ellei nyt ei-luomu-jauhelihan ostaminen ole sellaista). Jos KAIKKIA kassalla pyydettäiisin näyttämään vartijan toimesta kassi, asia olisi tyystin eri.

Teetä rintanappeja suuria sellaisia, joissa lukee =

-en ole myymälävaras

-rikosrekisterini on puhdas

-olen kunnon kansalainen

-vartijat ovat kaupassa vain asiakkaita kiusaamassa

Näin vartija näkee heti nöyrtyä edessäsi ja pyytelee anteeksi syntymäänsä ja uravalintaansa.

Kulta, sulla jäi kyllä nyt joku moduuli käymättä siinä vartijakoulutuksessa. 

Vierailija
217/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellako?

Sinäkin voit vain nopeasti pyllistää muutamaksi sekunniksi ja antaa jonkun sitä pyytäneen toteuttaa toiveensa, näin säästät kivasti kaikkien aikaa.

Vierailija
218/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteenveto = palstamammat uhritumassa. Ja myymälävarkaudet ovat ihan ok , sekä vartijat ovat tarpeettomia ihmisten kiusaajia. Kusinen käsilaukku on maailman pyhin asia.

Sinä olet noin 98 prosentin todennäköisyydella ihminen, joka on joskus varastanut. Joillakin meillä toisilla on niin korkea integriteetti, että sen epäileminen loukkaa. Sinä taas lähinnä ajattelet, että joskus osuu, joskus ei, siksipä laukun avaaminen ei ole niin big deal for me. 

Vierailija
219/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijan pitäisi nähdä että joku varastaa ennenkuin vaatii näyttämään laukun sisältöä, epäilyttävyys ei riitä. Tosin kaipa sitä voi joskus nähdä väärinkin.

Näin ei välttämättä ole koska joidenkin kassojen edessä on teksti "avaathan laukkusi" tms. Tällöin laukun sisältö voidaan pyytää näyttämään ilman mitään varkausepäilyä.

Vierailija
220/337 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartijan pitäisi nähdä että joku varastaa ennenkuin vaatii näyttämään laukun sisältöä, epäilyttävyys ei riitä. Tosin kaipa sitä voi joskus nähdä väärinkin.

Näin ei välttämättä ole koska joidenkin kassojen edessä on teksti "avaathan laukkusi" tms. Tällöin laukun sisältö voidaan pyytää näyttämään ilman mitään varkausepäilyä.

Tokihan kaikkea voi pyytää, mutta ei todellakaan noudattaa. Tuo kyltin teksti ei muuta asiaa yhtään mitenkään. Se on täsmälleen sama kuin kantaisin kylttiä mukanani jossa lukee esim. "Laskethan housusi nilkkoihin ja pyllistä. Tarkistan pikaisesti rectumisi, ettei siellä ole mitään epäilyttävää" Ja koska olet niin lammas niin tietenkin noudattaisit sitä, koska kaikkea kirjoitettua pitää mielestäis noudattaa :D