Tänään kaupassa nähtyä: keski-ikäistä naista syytettiin varastamisesta, nainen
ei suostunut näyttämään laukkujensa sisältöä vartijalle joka hänet otti kiinni. Sanoi vaan ettei ole ottanut mitään. Poliisit tuli paikalle, tutkivat naisen laukut ja mitään ei löytynyt.
Mielipiteitä?
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ite en olis jaksanu ruveta jankkaamaan ettei mun laukkuja sais tutkia, varsinkaan kun en mitään olis varastanu. Jääräpäisyyttä ja ylpeyttä on monenlaista, osa hyvinkin lapsellista. Poliiseillahan ei muuta tekemistään varmastikkaan olisi ollut kuin tutkia jonkun naisen laukku, kun hän ei voinut sen sisältöä vartijalle näyttää.
Sinun mielestäsi on siis täysin ok, että sinua, maksavaa asiakasta pidetään syyttä varkaana ja nöyryytetään vaatimalla avaamaan laukku? Minä olisin tuossa tilanteessa toiminut aivan samalla tavalla, kuin tuo nainen. No, olisin voinut heittää vartijalle, että avaan laukkuni, kunhan olen ensin päässyt kakkukahveille kotiisi ja käynyt läpi makkarisi laatikot tai saanut älypuhelimesi viesteineen kaikkineen selattavakseni.
Siis mitä vittua. Luuletko että vartijat kiusallaan syyllistävät varkaaksi? Onko sullakaan mitään käsitystä millasta se mahdollisten näpistelijöiden kartoittaminen on esim isoissa ostoskeskuksissa, että valitettavasti välillä sattuu niitä mokia ja virheitä että se kiinniotettu ei ollutkaan varas. Ei siinä oo mitään henkilökohtaista, vaan vartijat tekee vaan työtänsä. Mua ei kiinnostais pätkääkään jos mua "nöyryytettäisiin" julkisesti ja mut otettais kiinni ja sit vaan paljastuisikin että joo anteeksi, väärä henkilö, väärä hälytys. Menee tunteisiin vissiin niin pahasti toisten ihmisten mielipiteet. Kiinniottotilanne on aina kiinniottotilanne, mistä muilla asiakkailla ei oo mitään hajua mitä siinä oikeasti tapahtuu. Mä en jaksa teitä asiakkaita. Kyllä, olen työskennellyt niin kaupassa myyjänä kuin myös vartijana.
Jos et jaksa asiakkaita niin vaihda alaa. On se niin nyyh nyyh kamalaa kun asiakkaita ei saa mielivaltaisesti komennella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ite en olis jaksanu ruveta jankkaamaan ettei mun laukkuja sais tutkia, varsinkaan kun en mitään olis varastanu. Jääräpäisyyttä ja ylpeyttä on monenlaista, osa hyvinkin lapsellista. Poliiseillahan ei muuta tekemistään varmastikkaan olisi ollut kuin tutkia jonkun naisen laukku, kun hän ei voinut sen sisältöä vartijalle näyttää.
Sinun mielestäsi on siis täysin ok, että sinua, maksavaa asiakasta pidetään syyttä varkaana ja nöyryytetään vaatimalla avaamaan laukku? Minä olisin tuossa tilanteessa toiminut aivan samalla tavalla, kuin tuo nainen. No, olisin voinut heittää vartijalle, että avaan laukkuni, kunhan olen ensin päässyt kakkukahveille kotiisi ja käynyt läpi makkarisi laatikot tai saanut älypuhelimesi viesteineen kaikkineen selattavakseni.
Siis mitä vittua. Luuletko että vartijat kiusallaan syyllistävät varkaaksi? Onko sullakaan mitään käsitystä millasta se mahdollisten näpistelijöiden kartoittaminen on esim isoissa ostoskeskuksissa, että valitettavasti välillä sattuu niitä mokia ja virheitä että se kiinniotettu ei ollutkaan varas. Ei siinä oo mitään henkilökohtaista, vaan vartijat tekee vaan työtänsä. Mua ei kiinnostais pätkääkään jos mua "nöyryytettäisiin" julkisesti ja mut otettais kiinni ja sit vaan paljastuisikin että joo anteeksi, väärä henkilö, väärä hälytys. Menee tunteisiin vissiin niin pahasti toisten ihmisten mielipiteet. Kiinniottotilanne on aina kiinniottotilanne, mistä muilla asiakkailla ei oo mitään hajua mitä siinä oikeasti tapahtuu. Mä en jaksa teitä asiakkaita. Kyllä, olen työskennellyt niin kaupassa myyjänä kuin myös vartijana.
"Kiinniottotilanne on aina kiinniottotilanne" ? Tämä viestisi kuvaa hyvin vartijoiden harhaista kuvaa itsestään ja ammatistaan. Kuvittelette teillä olevan oikeus kiinniottaa ihmisiä vain epäilynne perusteella? Ehei, ette ole poliiseja, vaikka niitä kovasti yritättekin leikkiä.
Taitaa läski siideripullukka oikein haluta, että joku pitelisi vähän kiinni. Vai pelkäätkö että feikki MKn laukkusi havaitaan sen sisältöä tutkittaessa?
Voi jeesus mitä lampaita.
Suurin osa av mammoista näköjän levittäisi reitensä kun vartija sanoisi että rouvan tai neidin pillu näyttää vähän löysältä ja nyt tehdään pienin testipano.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi sitä laukkuaan näyttää, jos ei ole mitään vienyt? Enemmän saa huomiota osakseen kun alkaa raivoamaan asiasta ja viedään takahuoneeseen poliisia odottamaan. Toki jokaisen oma valinta.
Mihin takahuoneeseen? En minä ole suostunut poistumaan minnekään siitä kassalta, koska siinä ovat maksetut ostokseni hihnalla odottamassa pakkaamista. Minulla ei ole mitään velvollisuutta jättää niitä siihen varastettaviksi eikä myöskään mitään velvollisuutta lähteä jonnekin takahuoneeseen. Olen ilmoittanut tämän myös vartijoille ja samalla soittanut 112, koska siellä nauhoitetaan puhelut. Vartijalla ei ole oikeutta viedä minua pois siitä väkisin ja vapaaehtoisesti en lähde.
En ole raivonnut, olen kysynyt, mitä olen varastanut. Sitä ei ole osattu sanoa, joten olen ilmoittanut, että odotetaan poliisia. 15 minun kuluttua poliisit tulivat, kysyivät varastettua tavaraa ja vastaus oli, että "laitettu jotain laukkuun". Tyhjensin laukun kassahihnalle, ei löytynyt mitään kaupan omaisuutta. Poliisi tutki vielä laukun ja totesi sen tyhjäksi. Tyhjensin taskut eli auton avaimet näkyville. Kysyin vartijalta, mitä olen varastanut ja vastaus oli, että et kai mitään. Poliisi toivotti hyvää päivänjatkoa, paikalle hälytetty myymäläpäällikkö pyysi anteeksi.
Ei h*lvetti että ihminen voi tehdä itsestään idiootin! Toivottavasti et koskaan päädy lentokentälle, sinulle saattaa tulla siellä ongelmia, vartijat nimittäin haluavat avata laukkusi.
Minkäköhän vuoksi nämä muutamat väliinputojat haluavat rasittaa täysin tarpeettomasti viranomaiskoneistoa ja aiheuttaa yhteiskunnalle taas kerran turhia kuluja (2 x vartija 1h = 140 € työnantajalle, poliispartion kulut yli 500 € tunti).
Ei sen laukun avaaminen nyt luulisi niin hankalaa olevan.
Täysin eri asia. Tarkastukset kuuluu lentokenttärutiineihin, jos ei halua altistua niihin, niin voi matkustaa muuten. Itse olen rehellinen ihminen ja oletan että myös muut noudattavat lakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijan pitäisi nähdä että joku varastaa ennenkuin vaatii näyttämään laukun sisältöä, epäilyttävyys ei riitä. Tosin kaipa sitä voi joskus nähdä väärinkin.
Näin ei välttämättä ole koska joidenkin kassojen edessä on teksti "avaathan laukkusi" tms. Tällöin laukun sisältö voidaan pyytää näyttämään ilman mitään varkausepäilyä.
Jos kassalla olisi kyltti että "vilautathan pilluasi" niin vilauttaisitko?
Kyllä se oikeasti on niinpäin, että asiakas on syytön niin kauan kuin syylliseksi todetaan. Näyttötaakka on kaupalla/vartijalla, että oot jotain varastanut. Pelkkä epäilys ei oikeuta kajoamaan kenenkään yksityiseen omaisuuteen. Vartijoitten ammattitaito punnitaan näissä tilanteissa. No, ainahan on olemassa nettikauppa, jolla voi välttää tällaiset ikävät välikohtaukset.
Tuolla logiikalla varas on syytön, jos kukaan ei todista varkautta. Kiva logiikka.
Jos itselleni kävisi noin, niin näyttäisin kyllä laukkuni sisällön vartijalle, mikäli pyyntö ja kohtelu on asiallisia. Jos vartija olisi töykeä niin varmaan kippaisin kiukustuksissani koko laukun sisällön siihen paikkaan ja mätkättäisin :D
Vierailija kirjoitti:
Munkin mielestä täysin turhaa kutsua poliisit paikalle tossa tapauksessa. Miksi se nainen halusi tuhlata poliisien aikaa? Joku tärkeempi tapaus olisi voinut käydä samaan aikaan, ja sitten poliisit on selvittämässä aiheetonta varkaustapausta.
Ois niin paljon helpommalla selvinyt, jos vartijat olisivat vaan tutkineet. Jos olis varastanut, oli täysin oikein, että poliisit kutsuttiin, mutta nyt. Turhaa rahan ja ajan tuhlausta.
Kytät tulee kiireenvilkkaan paikalle kunhan saavat sakkoja raaputeltua siinä jää matujen ryöstämät vanhuksetkin toiseksi. Kun sakkoraha valtion kirtuun kilahtaa niin matujen mieli ilahtuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teillä on niissä laukuissanne, kun ette uskalla tai kehtaa niitä näyttää? Ihan vilpittömästi kysyn. Koska moni vetoaa yksityisyyden säilyttämiseen. Hävettääkö siteet? KOndomit? Tamponit? Mikä?
Mitä sulla on sun peräsuolessa ettei sitä saa tutkia, mikä sulla hävettää siellä, miksi et kehtaa näyttää sun peräsuolta pyydettäessä?
Ihan vilpittömästi kysyn, hävettääkö uloste siellä, kaasu, mikä???
Yksityisyydensuojaanhan et voi vedota, jos joku haluaa nähdä sun peräsuolen sisällön, vaan sulla hävettää siellä joku.
Nyt oli puhe laukusta, ei peräsuolesta. Mitä sun laukussa on, mitä häpeät? Ihan tavallinen käsilaukku, ei mikään keksijän patentin sisältävä, tai teollisuusvakoiludokumentti tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hellanduudelis taas näitä ketjun selittelijöitä. Ketään ei siis saa epäillä myymälävarkaaksi, eikä ketään saa pyytää näyttämään laukkuaan? Jättäkää ne laukkunne kotiin, jos ette sen sisältöä ole valmiita näyttämään pyydettäessä. "En ole koskaan varastanut". Juujuu. Linnassakin istuu vain syyttömiä ihmisiä.
Meitä ihan oikeastikin on olemassa, jotka eivät koskaan ole varastaneet. Ehkä yllätys sinun piireissäsi.
Silloin on todella nöyryyttävää joutua siitä epäillyksi. Epäilyn pitäisi olla todellakin vedenpitävää eikä jonkun pahanilkisen puolisokean "näkemää" kaupassa.
Ja oikeastiko teistä vähemmän noloa on se, että talutetaan takahuoneeseen ja kutsutaan poliisit, kun ette suostu laukun sisältöä näyttämään?
Kyllä itse pyydettäessä näyttäisin. Pääsee nopeammin itse jatkamaan matkaa, ei kuluta turhaan muutenkin vähäisiä poliisin resursseja, ja taatusti vähemmän huomiota herättävää kuin teidän tyyli, jossa poliisit on pakko pyytää paikalle.
Mihinkään takahuoneeseen en ainakaan lähtisi. Antaisin yhteystietoni ja kävelisin kaupasta ulos. Valvontakameroiden ja luotettavien silminnäkijälausuntojen avulla sitten asia selvitettäisiin.
Ei ole omalle kohdalle sattunut, mutta ystävälleni kyllä. Ei todellakaan ollut varastanut mitään. Antoi henkilötietonsa ja käveli ulos. Aika kova jätkä saa vartija olla, jos tavallista naista rupeaa taltuttamaan niskalenkillä. Syyte sillä itsellä on tämän jälkeen.
Miksi et avaisi laukkuasi? Miksi et jätä laukkuasi säilytykseen, jos kannat mukanasi dildoja ja huumeita,
joita et vartijan halua näkevän? Teet olemattomasta asiasta ongelman?
Koska vartijalla ei ole oikeutta vaatia laukkua nähtäväkseen. Hänen pitää todeta tilanne ja kutsua poliisi.
Eli tämä toiminta on sinusta ok? Haluat aina jäädä odottamaan poliisia? Tajuatko, että meitä on aika monia, joita ei sinun pätemisesi ja ajanhukka, joka siitä koituu tuossa tilanteessa kiinnosta? Ja joilla ei ole ongelmia näyttää laukkua vartijoille? He eivät ole "kuka tahansa", joka tulee kotiimme. Kauppa on palkannut heidät syystä. Vaikeaa toki, jos et syytä ymmärrä.
Kauppa on palkannut heidät ottamaan kiinni varkaita, ei syyttömiä. Siksi jokaisen etuna on vaatia poliisi paikalle ja kieltäytyä avaamasta laukkuaan, koska vain poliisi voi todeta syyttömyyden.
Kyllä sen voi vaikka kassaneiti todeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten vartija pysäytti kassan jälkeen ja vaati näyttämään laukun sisällön. Päätin näyttää. Otin sieltä yksitellen esiin tavaroita, joita ladoin kaikkien katsottavaksi hihnalle. Siihen tuli
- huulipuna, jonka hylsyn tietenkin avasin ja osoitin, että tämä on käytetty
- ripsiväri, jonka myös avasin ja osoitin kassalle, vartijalle ja jonottajille, että käytetty on tämäkin
- sekalainen pino kuitteja, jotka jokaisen otin yksitellen esiin, silittelin suoraksi ja kerroin, mistä liikkeestä kuitti oli
- avaimia, erilaisia, joista tietenkin kaikista kerroin, mihin niillä pääsee ja pyysin vartijaa tarkistamaan, ettei mikään niistä avaa myymälässä mitään ovea eli vertaamaan omiinsa
- muistivihko, josta tietty näytin, että sinne on jo kirjoitettu, ei voi olla varastettu
- mainoskyniä ja taas yksitellen ne kaikki esittelin paikalla oleville
- kännykkä, josta totesin, että siihen sopii soittaa ja testata, että se on minun eikä viety kaupasta
- aikakauslehti, ruttuinen ja sanaristikko täytetty - minkä vartijalle selkeästi näytin
- keskentekoinen villasukka muovipussissa jne.
ja jotain muutakin. Viidennen tavaran aikoihin vartija alkoi hoputtaa, että hän haluaa tutkia laukun ja minä muistutin, että sen saa tehdä vain poliisi, mutta koska tässä vapaaehtoisesti esittelen laukun sisäöltöä, niin hän on hyvä ja katsoo, mitä kaikkea vielä löytyy.
Ei minua hävetä näyttää, mitä kaikkea löytyy, koska mitään en ole varastanut. Kun poliisi kutsutaan paikalle, se vartija on kutsujana, en minä asiakas, joten vika ei ole minun vaan vartijan.
Ja sait tästä sarjaorgasmin? Itse katsoisin tuollaista pelleilyä vieressä olevana asiakkaana halveksivasti.
Tottakai katsoisit, sinuthan on opetettu tekemään mitä käsketään. Sinä avaisit pikapikaa kassisi ja näyttäisit että olet kiltti ja tottelevainen kansalainen. Pyytäisit varmaan vielä anteeksi, että aiheutit näin vaivaa vartijalle. Ei sua yhtään haittais, ettei sillä vartijalla ole mitään oikeaa perustetta toiminnalleen, sulle riittää että se käskee sun näyttää kassisi koska voit olla varas. Ei se vartija nähnyt sun tekevän mitään, kunhan nyt vaan katseli että saatat pikkasen näyttää myymälävarkaalta, joten tutkitaas kassi.
Mä näytän kassini jos siihen on joku perusteltu syy. Näin on esim. lentokentän turvatarkastuksessa. Se että joku vartija vaan tulee kaupassa ja vaatii kassinpenkomista ilman järjellistä ja oikeaa perustetta (on nähnyt mun varastavan/kassaportti hälyyttää) ei onnaa. Silloin homma hoidetaan sääntöjen mukaan. Mikäli vartijalle ei riitä mun sanani ja kaupan valvontakamerat siitä etten ole varastanut voi hän halutessaan soittaa poliisit paikalle. Mitään varastettua ei kassistani löydy, joten vartija voinee sitten poliiseille selvittää millä perusteella mua varkaaksi epäili. Se onkin sitten mielenkiintoista kuulla. Johtuiko se ulkonäöstä vai käyttäydyinko jotenkin oudosti. Joka tapauksessa on hauskaa kuulla, mikä tekee minusta niin myymälävarkaan näköisen/oloisen että kassini on pakko tutkia, vaikka sitten poliisivoimin. Sillä sitä olematonta varkauttahan kukaan ei ole voinut nähdä, syy on siis ihan joku muu.
Ja poliisilla ei ole muuta tekemistä kuin sinun kiukutteluusi aikansa tuhlaaminen?
Sanoisin kyllä, että vartija se mua enemmän kiukuttelee jos tosiaan ne poliisit soittaa, ainakin sen jälkeen kun todetaan etten mitään varastanut :)
Vartija tekee vain työtään. Urpo.
Sinun mielestäsi ketään ei saa epäillä rikoksesta? Koskaan?
Ja sinähän et edes anna vartijalle mahdollisuutta tarkistaa, oletko varastanut?
Mitä tästä hyödyt? Tuhlaat kaikkien aikaa ja kulutat yhteiskunnan varoja ja resursseja?
Sinä et taas tajua, että ihmisten aiheettomasti varkaaksi syyttely ei ole ok. Eikä sitä pidä kenenkään hyväksyä.
Niin? Sinä voit avata laukkusi sekunnissa ja todistaa epäilyn vääräksi.
Mikä siinä on sinulle ja muille ketjun riemuidiooteille niin ylivoimaista?
Ja edelleenkin, vartijat ovat mielestäsi siis tarpeettomia ja kiusaavat vain ihmisiä?
Todellako?
Sinäkin voit vain nopeasti pyllistää muutamaksi sekunniksi ja antaa jonkun sitä pyytäneen toteuttaa toiveensa, näin säästät kivasti kaikkien aikaa.
Kaannatko sä persettä laukussasi? Mahtaa sun laukkusi haista perseiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijalla ei ole mitään oikeutta ottaa naista tai ketään muutakaan kiinni jos ei ole nähnyt varkautta / näpistystä tai ole siitä vahva epäilys. Hälytysporttien soiminen ei anna oikeutta vahvaan epäilyyn, niin epäluotettavia ne ovat.
Tällöin saat kävellä kaupasta aivan vapaasti pois ja jos vartija estää ulosmenosi, suorittaa hän laittoman kiinnioton, ja voitkin jäädä odottamaan poliiseja, joille tietenkin todistat, että mitään et ole vienyt. Ja tietenkin teet samalla rikosilmoituksen vartijasta, jolla ei ollut mitään oikeutta vapaudenriistoon.
Ja tämä on aivan täyttä faktaa.
Siellä taas joku anarkistivihervasemmistolainen, joka tietää oikeutensa. Olet naurettava.
Sinä siis mielelläsi esität laukkusi sisällön aivan kenelle tahansa joka keksii kysyä? Toki jos vartijan asenne on hyvä lähestyessäni minua, näytän laukkuni jolloin tilanne on helpoin kaikille.
Mutta jos tulee yhtäänkin sillä asenteella tarkistamaan, että olisin syyllistynyt johonkin, eli siis pitää minua etukäteen syyllisenä, niin tasantarkkaan tiedän oikeuteni ja olen hänelle mahdollisimman hankala. Ja jos hän ei tunne lakia, niin aivan varmasti saa vastata rikosilmoitukseen, oppiipahan siitä ehkä jotain.
-tuhlaat siis omaa aikaasi
-tuhlaat vartijan aikaa
-tuhlaat poliisin aikaa
-tuhlaat yhteiskunnan varoja
-rasitat oikeuslaitosta asiassa, josta vartija ei tule saamaan mitään seuraamuksia
-olet asennevammainen
Mitä siis tässä tapauksessa voitat asiassa? Teet itsestäsi vain pellen ja yhteiskunnan rasitteen.
Ja samalla aikaa voit jopa mahdollistaa toisen myymälävarkaan toiminnan, ja hinnat nousee sitä mukaa.
Koetko siis olevasi kovinkin viisas?
Vartija tuhlaa noita kaikkia, koska hän itse on aivan hakoteillä jos yrittää jotain, johon hänen oikeutensa eivät riitä. Ja vartijalle tulee seurauksia kyllä, jos tarpeeksi monta rikosilmoitusta tuollaisesta vartijasta, niin arvaa kaksi kertaa katsooko työnantaja tuollaista asiakkaita kiusaavaa vartijaa hyvällä ?
Poliisin kutsumisella uhkailu on taas todellista yhteiskunnan resurssien tuhlausta. Aiheeton poliisin kutsuminen on aina vartijan virhearvio
Miten niin vartijan oikeuksiin ei ylety myymälävarkaudesta epäileminen? Kerrotko? Hänhän voi sanoa, että näki sinun ottavan jotain. Maalituomaritkin näkevät väärin. Mikseivät siis vartijat, voisitko avartaa? Ei heillä ole aikaa mennä tarkistamaan maalikamerasta / kuvasiko sellainen edes kohdasta, jossa olit? No?
"Miten niin vartijan oikeuksiin ei ylety myymälävarkaudesta epäileminen? Kerrotko? Hänhän voi sanoa, että näki sinun ottavan jotain. Maalituomaritkin näkevät väärin. Mikseivät siis vartijat, voisitko avartaa? Ei heillä ole aikaa mennä tarkistamaan maalikamerasta / kuvasiko sellainen edes kohdasta, jossa olit? No?"
Niin...odotan yhä vastauksianne arvon ihmiset.
No? Missä vastaukset?
Koska täällä joku fiksu kirjoitti: "Vartija tuhlaa noita kaikkia, koska hän itse on aivan hakoteillä jos yrittää jotain, johon hänen oikeutensa eivät riitä."
Voisiko joku käsilaukkuhysteerikko kertoa, riittävätkö vartijan oikeudet myymälävarkauksista epäilemiseen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi sitä laukkuaan näyttää, jos ei ole mitään vienyt? Enemmän saa huomiota osakseen kun alkaa raivoamaan asiasta ja viedään takahuoneeseen poliisia odottamaan. Toki jokaisen oma valinta.
Eihän sitä välttämättä raivoa siinä tilanteessa. Itse tekisin samanlailla, jos omalle kohdalle kävisi. Sais komeat konstaapelit paikalle.
Tekisin itse samoin. En kunnioita sellaisen vartijan auktoriteettia, joka syyttää minua turhaan varastamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Typerä ämmä. Kiusanteko vartijoille ja poliisin turha vaivaaminen periaatteessa maksatetaan meidän kuluttajien ja veronmaksajien pussista.
Minkä takia nainen olisi mennyt takahuoneeseen odottamaan? Jos naisella ei ole aikomustakaan poistua, ei myymälällä ole muuta vaihtoehtoa kuin antaa naisen odottaa siinä missä odottaa tai päästää menemään. Ilman todellista varkautta ei ole pakkokeinojen mahdollisuutta ottaa kiinni, koska kukaan ei ole voinut nähdä varkautta.
Jos minua olisi kohdeltu jossain epäasiallisesti, olisin saattanut hyvinkin jäädä oikein näkyvälle paikalle. Kauppahan sen poliisin kutsuu, ei se, jonka tavarat tutkitaan. Jos asiakas soittaisi poliisin, kun veloitetaan liikaa, saisi vaan haaveilla poliisin saapumisesta. Minusta voisi hyvin laskuttaa liikkeitä tapauksissa, jossa poliisin käynti osoittautuu aiheettomaksi.