Naisen syrjäytyminen elämästä miehenpuutteen takia.
Olen ikisinkku nainen. Lopetin hyväpalkkaisen työn, koska en ole löytänyt miestä. Mulla ei ole enää kavereitakan kun ei ole miestä. Keskeytin myös opinnot. En enää peseydy, en omista autoa, en koiraa, en harrasta. Tämä vain siksi ettei ole miestä.
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin naisten etsimisen koska se ruma, lihava, hullukin haluaa itseään huomattavasti tasokkaamman miehen. Joten tavalliselle miehelle on tarjolla enää katuojassa makaavat spurgut, joten eiköhän se riitä ja se siitä.
Tän näkee ainakin nettideiteissä. Itse laitoin olevani keskiverto mies ja ainoastaan yh:t lähestyivät.
Osa kuvalla ei mitenkään ihmeitä, ehkä 7. Osa ilman kuvaa. Eiköhän se kerro kaiken.
Eli mies saa rankata 7 arvoisen yh-naisen pois laskuista, mutta nainen ei saa olla valikoiva?
Kun nainen on YH niin 7 nainen putoaa välille 4-5. Eikö naiset tajua tätä vieläkään.
Mies haluaa siittää itse lapsensa.
...ja hylätä lastensa äidin ja usein lapsetkin, kun nainen ei jaksa töiden, yksin tekemiensä kotitöiden ja lastenhoidon jälkeen päivittäistä seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu usein näissä keskusteluissa olevan monilla miehillä sama kaava: mies ei saa naista = naisten syy. Nainen ei saa miestä = naisen syy. Miehet jotka suoltavat katkeroitunutta misogynistä soopaa naisista ihmettelevät kun eivät saa naisia. Koska tottakai naisen pitäisi riemuiten valita "kunnollinen tavallinen mies" joka nyt vain sattuu halveksumaan naisia koko olemuksellaan. Kyllä ihmetyttää, ettei tuollaisella tavalla naisiin suhtautuvalla ole naisia jonoksi asti, koska naisethan tunnetusti ( jopa samojen miesten mukaan) tykkäävät kusipäistä.
Musta tuntuu, että näissä keskusteluissa syytetään aina niitä "kunnollisia tavallisia miehiä" naisien vihaamisesta. Tiedän, että mussa täytyy olla jotain vikaa, kun en kenellekkään kelpaa mutta se ei ole naisten halveksunta sukupuolen takia. Mulla on kyllä naisia ystävinä ja kavereina niin tiedän suunnilleen millaisiin ihmisiin ne lankeaa.
Alla lyhyesti mun käsitys maailmasta (niiden ihmisten perusteella, joiden kanssa oon nyt sattunut tutustumaan paremmin)
Naisen elämän lyhyt kaava (sopii aika moneen muttei tietenkään jokaiseen):
Naidaan jännämiehiä, löydetään pidempään parisuhteesen lapsia tekemään suostuva a)jännämies, joka jättää, pettää tai hakkaa, kunnes nainen tajuaa jättää sen b)kilttimies, jota petetään, kun kyllästytään ja tavataan jännämies ja jätetään kilttimies tai se jättää, saattaa jopa yrittää pelastaa suhdettaan - toistetaan kaavaa välillä valitaan a b:n sijaan jne - ei aina lapsia joka tyypille tai kellekkään.
Jännämiesten elämän lyhyt kaava:
Tehdään mitä huvittaa, nussitaan vapaita ja varattuja naisia. Jos sattuu erehtymään tekeen lapsia, niin ei haittaa, kun jännämiehen ei tarvitse niitä hoitaa tai parhaimmassa tapauksessa maksaa edes elareita - jännämiehen ei tarvitse edes käydä töissä, siis muuten kuin omaksi iloksi.
Kilttimiesten elämän lyhyt kaava:
a) ei minkäänlaista naiskontaktia ja tyytyminen elämään ilman (av:lla valittaen)
b) muuten a) mutta ei tyydy tilanteeseen ja päättää päivänsä
c) saa joskus naisen ja menee hölmö rakastumaan, pahimmassa tapauksessa erehtyy avioliittoon ja/tekemään lapsia ja nainen kyllästyy (kun on tarpeeksi kauan lytännyt kilttimiestä), pettää ja/tai jättää, kilttimies palaa vaihtoehtoon a) tai b), c) vaihtoehto mahdollinen, jos ei erehtynyt tekemään lapsia (jotka vielä todennäköisesti jonkun muun)
Naisille on muuten myös vaihtoehto c) joka aina välillä valitaan väliaikaisesti a:n tai b:n sijaan: valitetaan ettei löydä kunnollista miestä (jännämiestä)
Tunnen myös onnellisia pareja ja sinkkumiehiä ja -naisia (tai sitten ne osaa esittää sellaisia).
Kiitos hauskoista kirjoituksista fiksuille naisille ja ainakin yhdelle fiksulle miehelle! Hupaisa ketju, vaikka uliuliuu-uhrimiehet tulivat inisemään omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nainen ei miettisi, että itsessä on vikaa kun ei kelpaa miehille?!
Minä ainakin olen miettinyt. Kysynyt ystäviltä, kysynyt tapailut katkaisseilta miehiltä mikä minussa on vialla, avautunut av:lle siitä miksen ole kelpaava nainen, jne.
Korkeintaan täällä av:lla kehotetaan laihduttamaan vaikka vartalo olisi jo kunnossa. Kertoo aika selkeästi sen mitä miehet tällä palstalla naisessa arvostaa.
En mä näin sanonut, vaan että hyväitsetuntoinen nainen voi hyväksyä miehettömyytensä ja tajuta, ettei se kerro hänestä mitään. Toki jos nainen on epävarma, niin se sattuu, se on selvää. Mies ei voi tehdä näin, vaan se että et kelpaa naisille on suora viittaus siihen suuntaan, että olet jotenkin täyttä paskaa sisältä.
Mutta kertoohan se aina jos joku ei pariudu yrityksistä huolimatta - oli kyseessä mies tai nainen. Pikemminkin se harha, että naisen kohdalla miehettömyys olisi oma valinta vain korostaa sitä faktaa, että jos nainen ei saa edes yhtikäs ketään on nainen kaikista paskin. Miehen kohdalla voi ajatella, että oli omasta aloitteellisuudesta enemmän kiinni.
Naisilla on läpi historian ollut paine päästä avioliittoon. On olemassa termi vanhapiika, mutta miehen kohdalla naisettomuus on ollut vain osoitus miehekkyydestä ja itsenäisyydestä. Jos nainen ei saa miestä on nainen jotenkin epäonnistunut.
Tarkoitin, ettei kerro hänestä ihmisenä mitään. Sen se toki voi kertoa, että nainen on ruma. Se on sitten yksilöstä kiinni takertuuko tuohon.
Hassua, kyllä mun mielestä se miesten paine löytää nainen on valtava (ja tästä yhtälöstä pitää tietysti unohtaa pelimiehet, joita ei todellakaan pidetä luusereina vaikkeivät koskaan seurustelisikaan). Se on pilkanaihe jo lukioiästä lähtien, jos ei naista saa. Neitsyille naureskellaan, ovat jenkkikomedioiden vakiokamaa. "The 40-year-old virgin". Suomessakin peräkammarinpoika herättää aika voimakkaita negatiivisia mielleyhtymiä. Miksei mulle tule mieleen yhtään vanhaapiikaa joka olisi naurunaihe jossain elokuvassa? Miehistä vastaavia tulee mieleen vaikka kuinka.
Kyllä naiset tuntevat ihan samanlaista painetta. Usein siksi, että naisen edelleenkin odotetaan hankkivan lapsia ja perheen, tulevansa äidiksi. Elokuvissa naiset ravaavat suu vaahdossa "yhden ainoan oikean rakkauden" perässä, koska kyllähän naisen pitää sentään perhe perustaa. Säälittävä on se nainen, joka ei ole miestä saanut, ja kaiken lisäksi vielä epäkelpo, kun ei ole tullut äidiksi.
Niin, naista voidaan pitää säälittävänä, mutta mies esitetään usein mielisairaana tai lapsen tasolle henkisesti jääneenä. Siinä on mun mielestä aika selkeä ero. TV:ssä ja elokuvissa on todella paljon viihdettä aikuisiin neitsytmiehiin liittyen, naisista en keksi yhtään esimerkkiä. No joo, oli joku kieliposkessa tehty leffa, missä täyden kympin ulkonäöllä varustettu Jenna Dewan näytteli neitsyttä, joka ei onnistunut saamaan miestä. Vähän epäilen että yksikään nainen pystyy ottamaan sitä tosissaan.
Äh. Pointtini oli se, että molempiin sukupuoliin kohdistuu paineita pariutua, mutta eri syistä. Miehiä pilkataan neitsyydestä, miehetöntä ja lapsetonta naista pidetään kummajaisena. Naiseton mies esitetään ehkä lapsen tasolle jääneenä mielenterveyspotilaana, miehetön nainen epämiellyttävänä ja epänaisellisena persoonana, kun lapsetonta naista sen sijaan pidetään biologisilta ominaisuuksiltaan vajaana tai teini-ikäisen tasolle jääneenä. Tässäkin keskustelussa olisi hyvä nähdä se, että kaikki kärsivät tästä tilanteesta ja sukupuoliin kohdistetuista odotuksista.
Mun alkuperäinen väite oli, että se vaikuttaa miehiin rankemmin, ei että se ei vaikuttaisi naisiin. Tässä on jonkunverran väärinkäsityksiä. Kuitenkin jos katsotte tutkimuksia, niin yksinäiset ja eronneet miehet tuntuvat kärsivän enemmän sosiaalisista ongelmista ja korkeammasta kuolleisuudesta. Millä tämä selitetään jos ei sillä, että se vaikuttaa eri sukupuoliin eri tavalla?
Kiitos selvennyksestä. :) Olet varmasti ihan oikeassa noiden tutkimustulosten suhteen. Mua ehkä ärsyttää tässä aiheessa se, että monilla yksinäisillä miehillä vaikuttaa olevan suurempi tarve etsiä syyllistä tilanteeseen (muista) ratkaisun sijaan. Ja nyt en tosiaan tarkoita ratkaisulla naisen etsimistä, koska sen puutehan se ongelma juuri on. Tarkoitan sitä, että jätettäisiin se syyttely kokonaan pois ja alettaisiin tietoisesti hakemaan apua ja iloa muista asioista. Mä en suinkaan usko, että naiset kokis miehettömyytensä kepeämmin siksi, koska ovat naisia. Syy on luultavasti siinä, että naiset asennoituu tilanteeseensa ja kärsimykseensä toisin. Eikä tietenkään se naisen-/miehenkaipuu välttämättä häviä mihinkään. Sen kanssa voi kuitenkin oppia pärjäämään.
Jees, no mun kokemus tällaisista miehistä on, että heille se on usein sellainen kokonaisvaltainen tuomio, jos eivät saa naista. Jotenkin miehillä on ehkä niin voimakkaana se evolutiivinen tarve jatkaa sukua, että kokee itsensä täysin viallisena jos ei tähän pysty? Ja kyse ei ole välttämättä suinkaan mistään ruikuttavista luusereista, vaan tyypeistä joilla menee hyvin työelämässä ja ovat ahkeria kuin muurahaislauma. Samanlaisilla naisilla jotenkin on mun nähdäkseni erilainen suhtautuminen, vähän niin kuin se olisi vain osa elämää, tyyliin sama kuin haaveet lääkärinurasta olisivat kariutuneet, mutta voihan sitä tehdä muutakin.
Voihan se olla jotain sellaista. Eilisessä keskustelussa joku sanoi hyvin, että naiset on 2010-luvulla onnistuneet määrittelemään paikkansa yhteiskunnassa uudelleen. En ole ihan täysin samaa mieltä, koska ammatillisten ambitioiden lisäksi naisten odotetaan olevan edelleenkin kiinnostuneita perheen perustamisesta ja asettavan perheen ja lapset työuran edelle. Mutta joka tapauksessa miehet näyttää jämähtäneen tiukemmim siihen perinteiseen rooliin, jossa mies hankkii hyvän työn ja kauniin vaimon ja elättää perheen. Sitten kun se työ on hankittu, mutta perhettä ei näy eikä kuulu ja muut ympärillä menee naimisiin ja saa lapsia, niin mies tuntee itsensä jollain tavalla epäonnistuneeksi. Asia ei kuitenkaan ole missään nimessä niin, ja jotain keinoja ja tukitoimia pitäisi keksiä ja asenteita muuttaa, ettei miehetkään tuntisi niin. Mä en edelleenkään usko, että se olisi siis biologinen tarve, joka pitäisi selättää, vaan enemmänkin sellainen sosiaalinen normisto, jossa miehen pitää olla tietynlainen ollakseen "Mies". Jossain määrin se normisto tulee toki varmasti myös ulkoapäin ja jossain määrin se on omaa tulkintaa esim. muiden asenteista.
Tuossa on varmaan joku pointti, ehkä osittain kulttuurinen ja osittain evolutiivista muistia. Meinaa ne kriteerit millä naiset pariutuivat sata vuotta sitten Suomessa olivat kovin erilaisia. Ei miehen sosiaalisuus ja itsevarmuus ehkä ollut niin keskeistä. Tärkeämpää oli että hoidit duunisi mukisematta ja pyrit tuomaan leivän pöytään. Ei se ollut niin iso miinus jos sitten vapaa-ajalla olit tuppisuu.
Nykyään naisten ei tarvitse mennä naimisiin elatuksen takia eikä niin nuorina. Työssäkäynti ja melko hyväkään toimeentulo ei ole enää ollenkaan riittävä ehto naisen löytämiselle. Naiset arvostavat entistä enemmän itsevarmuutta ja sosiaalisuutta. Jotkut naiset jopa niin paljon että ottavat ennemmin työttömän "iloisen" maahanmuuttajan ennemmin kuin juron suomalaisen.
Miehet arvottavat edelleenkin toisiaan hyvin pitkälle ahkeruuden, rehellisyyden ja luotettavuuden kautta. Naisille itsevarmuus on keskimäärin tärkeämpi ominaisuus kuin nuo. No, toki multimiljonääri ehkä saa naisia jo rahoillaan, mutta kovin harva on sellainen. Se voi olla rankka pala, kun olet miesten silmissä ns. hyvä mies, mutta naisten mielestä et sitä olekaan. Olet tehnyt kaiken ns. oikein ja naista ei vain löydy.
Niinpä. Kuitenkin se on hirveän kurjaa, että JOTKUT (pakko korostaa tätä, ettei vaan lipsahda yleistämiseksi :D) miehet purkaa sitä pahaa oloaan ja pettymystään naissukupuoleen. Totta kai se on surullista, ettei sitä elämänkumppania lukuisista yrityksistä huolimatta löydy, mutta tilanne tuskin ratkeaa syyttelyllä, eivätkä kaikki naiset todellakaan pidä miestä automaattisesti kelvottomana, vaikka mies olisi saanut lukuisatkin pakit. Luultavasti joukosta löytyy myös niitä naisia, joille kyseinen mies kelpaisi, mutta jotka ei vuorostaan kelpaa sille miehelle. Ehkä jossain olisikin se "perfect match", mutta tiet ei koskaan kohtaa. Yksinäisyys on myös olosuhteiden sanelemaa, eikä pelkästään sitä, että vastakkainen sukupuoli tai itse on mätä ja huono. Miten sen saisi taottua näiden joidenkin päähän ja miten heitä voisi auttaa käsittelemään sitä pettymystä, mulla ei ole siitä harmi kyllä hajuakaan.
Olisko siinä kyse kuitenkin paskasta äitisuhteesta, jota sitten puretaan kaikkiin naisiin? Kyllä he naisia vihaisivat vaikka olisivat suhteessa. Usein ehkä epävarmuus yhdistettynä katkeruuteen syrjäyttää miehet helpommin. Naisen on helpompi löytää joku jos on vaan suht. nätti.
Mulla on esimerkiksi eräs sukulaisnainen. Hän on aina vihannut miehiä, haukkui nuorena jokaista poikaystäväänsä niin kauan että nämä lähtivät ja kirosi kerrankin ettei halua synnyttää yhtään poikalasta. Hän ei ole edes mitenkään itsevarma tyyppi vaan hyvin arka. Siitä huolimatta löysi uuden ressukkamiehen vuosi toisensa perään pompotettavaksi. Jos hän olisi mies, voi olla että olisi ollut vaikea löytää ketään. Naiset kun ovat aika paljon herkempiä tuollaiselle käytökselle. Toki narsistimiehet löytävät naisia, mutta he ovatkin yleensä ulospäin itsevarmoja ja hurmaavia, toisin kuin tämä sukulaisnaiseni.
Eli pointtina, että miehiä vihaava nainen helpommin löytää miehen ja ei siksi päädy nettiin valittamaan. Mies taas usein syrjäytyy naisvihan seurauksena.
Eli hän käyttäytyi juuri niin kuin "jännämiehet" tämän palstan analyysien mukaan käyttäytyvät; kusipää joka kohtelee huonosti kumppaneitaan. Kaiken logiikan mukaan siis juuri hänenkaltaisellaan miehellä pitäisi vientiä riittää, me naiset kun kuulemma lankeamme näihin kusipäisiin jännämiehiin kerta toisensa jälkeen pikkupöksyt märkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tee profiilia johonkin deittipalstalle? Pian sinulla on mieskandidaatteja jonoksi asti.
En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta olen aikoinaan kokeillut tätä. Jos oikeasti kelpaisi ihan kuka vaan, esim. pelkän seksin perässä oleva irstailija tai vakavasti mielisairas tai jo ensitapaamisella juovuksissa oleva alkoholisti, niin joo, kyllä miehiä löytyisi. Jos taas kaipaa asiallista, suht ongelmatonta ihmistä vakavaan suhteeseen, niin eipä ole niin helppoa.
Niin. Miehelle jolle kelpaisi esim. pelkän seksin perässä oleva irstailija tai vakavasti mielisairas tai jo ensitapaamisella juovuksissa oleva alkoholisti, niin joo, kyllä tää on ihan sairasta tuubaa.
Ehkä miehet joita et näiden, mitä luultavammin olettamien, vuoksi tavannut olisivat olleet irl ihan ok.
Alkoholismi kuten muutkin riippuvuudet johtuu henkisestä köyhyydestä eli kun elämällä ei ole muuta sisältöä on helppo täyttää aukko päihteillä - saa ihmisen pysymään hengissä, kun on syy elää - niin sairaalta kuin se kuulostaakin.-keskituloinen, kaljuuntuva, lievästi kaljamahainen ikisinkku kääpiö
Ps. Myönnän että olen pikkuisen katkera :D ja että en uskalla lähestyä naisia baarissa tai muuallakaan mikä edesauttaa yksinjäämistäni.
Deittipalveluistakaan ei ole apua, koska mitä todennäköisimmin olen vaan saatanan tylsä, ulkonäöstäkään ei tää juttu voi olla kokonaan kiinni, kun naiset lähestyy kyllä mua niin baarissa kuin netissäkin. Mulla ei ole mitään käsitystä miten muut miehet vie nää tilanteet loppuun saakka.
Jos joskus onnistun pääsee treffeille niin juoksen alasti makkaratalon ympäri, vedän pari kärrynpyörää ja huudan polviltaan koko maailmalle JEE :D silläkin uhalla että menetän tän mun ainoon mahdollisuuden sen jälkeen.Ymmärtänet kai, että yleensä miehilläkin on kriteerit. Tässä ketjussa miesten mukaan ruma nainen ei käy. 7 arvoinen nainen ei käy jos hän on yh, ylipäätään naiset joilla on jo lapsia eivät käy kuten eivät myöskään alkoholisoituneet naiset. Miksi se sitten on sairasta tuubaa, jos nainen ei halua alkoholistia tai pelkän pillun perässä juoksevaa irstailijaa? Miksi naisen esittämät kriteerit ovat sairasta tuubaa, kun miesten esittämät eivät ole?
Saa olla kriteerejä, vaikka oon jo sen verran epätoivoinen, että kutsun niitä fantasioiksi.
Siksi, koska sitten tulisi valittaa että miksi ei löydä täysijärkistä, impotenttia absolutistimiestä, eikä puhua pelkästään miehistä - sama miehille tietysti naisille osoitetuista vaatimuksista.
Sairasta siitä tekee se, ettei mun villeimpiin unelmiinkaan mahdu ajatus siitä, että joku haluis multa vaan munaa :) saati, että vielä jotenkin tämä saisi minut halveksimaan tällaista henkilöä.
Tämä nainen, jonka kriteerejä sinä nimitit sairaaksi tuubaksi, ei missään vaiheessa sanonut etsivänsä pelkästään miestä. Hän ei sanonut missään vaiheessa, että minkälainen tahansa mies kelpaisi. Hän sanoi täysin selvästi etsivänsä "asiallista, suht ongelmatonta ihmistä vakavan suhteeseen". Tätä toivetta sinä nimitit sairaaksi tuubaksi.
En todella osaa arvioida, mistä olet saanut päähäsi nimitellä asiallisia ei-alkoholisoituneita miehiä impotenteiksi absolutisteiksi. Se, että mies ei ole pelkästään pillun perässä, ei tee hänestä impotenttia eikä se, että hän edes ekatapaamisella vaivautuu olemaan selvinpäin, tee hänestä absolutistia.
Jos nainen hakee miestä vakavaan suhteeseen, hän harvemmin kiinnostuu miehistä, jotka hakevat pelkkää pillua. Miksi ihmeessä parisuhdetta hakevan pitäisi tyytyä johonkuhun joka haluaa pelkkää satunnaista seksiä? Minusta se ei ole sairasta tuubaa, että kaivatessaan rakkautta, ei ole kiinnostunut pelkän pillun perässä juoksevia miehiä tapaamaan. Ei minuakaan kiinnostaisi vain seksiä haluavat miehet. Miksi hajottaa jo kaiketi ennästään hyvinkin haurasta itseluottamustaan sellaisten miesten kanssa, joilta et kuitenkaan tulisi saamaan sitä mitä kaipaat? Seksi on useimpien naisten mielestä todella ihanaa, mutta moni meistä tarvitsee tunnesidettä kumppaniin nauttiakseen siitä. Ei kyse ole halveksunnasta miehiä kohtaan, kyse on vain erilaisista tarpeista ja toiveista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että "vain pinnallinen asia". Kyllä se tuntuu vialta ja satuttaa jos ei kelpaa siksi että on ruma. Varsinkin naista joka on koko ikänsä saanut sellaista viestä että ulkonäkö on about tärkein asia elämässä. Ja sitten kun lähdet radalle sen paremman näköisen kaverin kanssa (ei missiin vaan tavallisen nätin), sua kohdellaan kuin olisit ilmaa ja ne vaatimattomankin näköiset kaverit yrittää ensin sitä hyvännäköistä kaveria kunnes loppuillasta kysyvät hitaille. Todennäköisesti sen takia että pääsisivät ujuttamaan itsensä sen hyvännäköisen kaveripiiriin. Sen jälkeen nainen ei ole enää kiinnostunut, sori vaan.
No väitinkö että se ei muka satu naista? Mutta kyllä se miehen kohdalla voi tuntua kokonaisvaltaisemmalta. Ruma nainen voi aina ajatella että hän ei kuitenkaan ole ihmisenä sairas. Yksin jäänyt mies saa tällaisia vihjauksia epäsuorasti ja hyvinkin suorasti. Luepa vaan tätäkin palstaa, niin kyllähän tällaista miestä hyvin usein pidetään henkisesti vajaana tai mielisairaana.
Sivullinen pistää tähän väliin, että olen lukenut palstaa, ja todellakin usein täällä yksinäisyyttään valittavia miehiä pidetään henkisesti vajaina. Se nähdäkseni johtuu siitä, että nämä miehet syyttävät naisen puutteesta kaikkea mahdollista. He kertovat syrjäytyneensä työelämästäkin ja lukkiutuneensa kotiinsa muutoin kuin kaupassa käynnin ajaksi ja kaikkeen tähän on syynä se, että he eivät saa naista.
Nyt kun naiset valittavat täsmälleen samoin, kas kummaa, miesten vastaukset ovat hyvin halveksivia ja kohdistuvat nimenomaan naisen henkisiin kykyihin. Naiset vain ruikuttavat tyhjästä, koska naiset saa kuulemma aina miehen. Joka toinen vastaus koskee sitä, kuinka valittavat naiset ovat uhreja ja hölmöjä ja todellisuudessa miehillä on paaaaljon vaikeampaa.
Tämän palstan perusteella näyttää vahvasti siltä, että miesten mielestä yksinjääneessä naisessa on ulkonäön lisäksi myös paljon vikaa henkisellä puolella. Eli ette te tässäkään nyt sen kummemmassa asemassa ole.
Joo, mutta ei miehen tarvitse syyttää naisia yhtään mistään. Riittää että hän ihmettelee miksei saa naista, niin suunnilleen heti ekassa viestissä neuvotaan häntä näin: "Käy suihkussa, aja partasi joskus, ole ystävällinen ihmisille". Mutta ei toki mitään alentuvaa suhtautumista ole nähtävissä, ei tietenkään.
Mikset samalla kertonut, että tuo vastaus ei suinkaan ollut sille yksinäisyyttään valittavalle miehelle? Unohditko sopivasti, että se oli vastine siihen, kun MIES neuvoi yksinäisiä naisia laihduttamaan, käymään salilla, opettelemaan meikkaamaan ja pukeutumaan nätimpiin vaatteisiin.
Mä en tiedä mistä keskustelusta sä puhut, mä puhuin vaan yleisellä tasolla siitä mitä täällä tapahtuu.
Ja yleisellä tasolla yksinäinen nainen saa kahdenlaisia vastauksia miehiltä. Joko kehotuksia kaunistaa itseään tai sitten suoraa lyttäämistä, että sä valehtelet, koska jokainen nainen saa aina miestä. Jos et saa niin se johtuu siitä, että olet antanut pakit kaikille niille kymmenille kilttimiehille jännämiestä jahdatessasi.
Totta, mutta katsopa tuossa katsotaan että sussa ei ole mitään vikaa vaan olet vain nirso. Mies saa vastauksia joissa hyvin vahvasti vihjataan että hän on todella ongelmainen yksilö. Mieluummin mä kuuntelisin olevani vaan liian nirso. Miten sen voi ottaa itseensä?
Ai miten sen voi ottaa itseensä, että sinusta oletetaan sellaista, mikä EI PIDÄ PAIKKAANSA?? Mietipä hetki, mikä siinä voisikaan olla loukkaavaa.
Mutta jos se kerran on niin hienoa kuulla itsestään, niin käännetään toki sama miehiin. Jos yksinäinen mies valittaa ettei löydä naista, niin se johtuu siitä, että hän on nirso. Hän valehtelee, koska jokainen suht normaali mies kyllä löytää edes jonkun naisen. Yksinäisyys johtuu siitä, että olet antanut pakit kaikille niille kymmenille tavallisen näköisille naisille jahdatessasi pelkkiä kaunottaria.
Noin, kerropa nyt miten kivalta tuntui. Oliko kovinkin miellyttävä analyysi?
Vierailija kirjoitti:
Jos minä saisin edes kerran elämässäni yhtä paljon huomiota kuin naiset saavat miehiltä, olisin aika otettu. Naiset eivät tee muuta kuin valittavat saamastaan huomiosta kuin kiukuttelevat hemmotellut pikkulapset.
Jos minä saisin yhtä paljon huomiota kuin miehet, olisin todella otettu. Työpaikalla, illanistujaisissa jne. miehiä kuunnellaan ja he saavat yleensä ympärilleen myös ihailevien naisten piirin. Heidän annetaan puhua keskeytyksettä ja mielipiteitä ylistetään, vaikka ne olisivat keskinkertaisiakin. Olisi ihanaa saada tuollaista huomioita pelkän sukupuolen perusteella, mutta miehet eivät edes tajua tätä etuoikeuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin ei tietysti kannata odottaa että äiti muuttuu, mutta todellakin voi sanoa äidille että "alat vittu kohdella mua paremmin jos haluat että mä vielä käyn sun luona" Ei tarvitse eikä pidä hoitaa vain omassa päässään ongelmiaan. Ja saa sanoa vanhemmilleen siitä, että tulivat aina kännissä kotiin ja hakkasivat. Liian usein vastuun ottaminen nähdään sellaisena, että pitäisi vain niellä kaikenlaista paskaa ja ei saisi olla vihainen siitä miten on kohdeltu huonosti. Mun mielestä se on eri asia. Saa ja pitääkin olla vihainen (se on epätervettä jos ei kykene olemaan vihainen), mutta samaan aikaan ottaa vastuu omasta elämästä. Se jos sanoo äidilleen "miksi sä vitun mulkku pakotit mut leikkimään niiden lasten kanssa jotka kiusas mua?" ei tarkoita sitä etteikö voisi samalla ottaa vastuuta elämästään 100 %:sti.
Joo, naisethan ei jää koskaan syyttelemään vanhempiaan tai miestään asioista, vaan on aina niin aikuisia?
Tämä narsistiäitivertaus on siitä huono että nainen joka valitsee itselleen mieleisensä miehen eikä miesasiamiestä ei ole tehnyt mitään pahaa. Eihän kukaan tällaista uhrautumista elämässä odota muissakaan tasa-arvoisten aikuisten välisissä suhteissa. Jos Pertti ja Nörtti ja hakee samaa työpaikkaa, niin kukaan ei odota Pertin luovuttavan työpaikkaa suosiolla Nörtille koska muuten Nörtille tulee paha mieli ja hän linnoittautuu asuntoonsa pelaamaan ja juomaan kaljaa. Elämä ei vain toimi niin tässä eikä naisten parivalinnassa.
Mutta jos nyt kuitenkin jatketaan vertausta, niin kyllähän se on ihan tervettä löytää vihansa äitiään kohtaan mutta ei siitä voi mitään elämänfilosofiaa tehdä! Tai hetkinen, niinhän nää aikamispojat juurikin monesti tekee. Ne ravaa pahimmassa tapauksessa loppuelämänsä räyhäämässä äidilleen. Mutta fakta on se että äidin aiheuttamasta narsismista toipuminen voi tapahtua ilman että prosessissa on äidillä osaa ja arpaa. Äiti voi olla vaikka jo kuollut. Ja joka tapauksessa toipuminen ei voi miltään osin perustua siihen että äiti saadaan tekemään jotain asioita toisin. Koska arvaa tekeekö se narsistiäiti... Ja mitä jos ei tee - sitten on pojan elämämä pilalla. Siinäpä sitten mahtava oikeutus linnoittautua asuntoonsa loppuiäkseen ja ulista että kyllä minä menisin töihin mutta kun äiti ei pyydä anteeksi ja sen takia olen masentunut ja kaikki on pilalla ikuisesti.
Samassa tilanteessa kuin AP. Harkitsen jo miehenpuutteessani terroritekoihin ryhtymistä, koska olen niin turhautunut. (En ole kantasuomalainen, vaan toisesta kulttuurista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että "vain pinnallinen asia". Kyllä se tuntuu vialta ja satuttaa jos ei kelpaa siksi että on ruma. Varsinkin naista joka on koko ikänsä saanut sellaista viestä että ulkonäkö on about tärkein asia elämässä. Ja sitten kun lähdet radalle sen paremman näköisen kaverin kanssa (ei missiin vaan tavallisen nätin), sua kohdellaan kuin olisit ilmaa ja ne vaatimattomankin näköiset kaverit yrittää ensin sitä hyvännäköistä kaveria kunnes loppuillasta kysyvät hitaille. Todennäköisesti sen takia että pääsisivät ujuttamaan itsensä sen hyvännäköisen kaveripiiriin. Sen jälkeen nainen ei ole enää kiinnostunut, sori vaan.
No väitinkö että se ei muka satu naista? Mutta kyllä se miehen kohdalla voi tuntua kokonaisvaltaisemmalta. Ruma nainen voi aina ajatella että hän ei kuitenkaan ole ihmisenä sairas. Yksin jäänyt mies saa tällaisia vihjauksia epäsuorasti ja hyvinkin suorasti. Luepa vaan tätäkin palstaa, niin kyllähän tällaista miestä hyvin usein pidetään henkisesti vajaana tai mielisairaana.
Sivullinen pistää tähän väliin, että olen lukenut palstaa, ja todellakin usein täällä yksinäisyyttään valittavia miehiä pidetään henkisesti vajaina. Se nähdäkseni johtuu siitä, että nämä miehet syyttävät naisen puutteesta kaikkea mahdollista. He kertovat syrjäytyneensä työelämästäkin ja lukkiutuneensa kotiinsa muutoin kuin kaupassa käynnin ajaksi ja kaikkeen tähän on syynä se, että he eivät saa naista.
Nyt kun naiset valittavat täsmälleen samoin, kas kummaa, miesten vastaukset ovat hyvin halveksivia ja kohdistuvat nimenomaan naisen henkisiin kykyihin. Naiset vain ruikuttavat tyhjästä, koska naiset saa kuulemma aina miehen. Joka toinen vastaus koskee sitä, kuinka valittavat naiset ovat uhreja ja hölmöjä ja todellisuudessa miehillä on paaaaljon vaikeampaa.
Tämän palstan perusteella näyttää vahvasti siltä, että miesten mielestä yksinjääneessä naisessa on ulkonäön lisäksi myös paljon vikaa henkisellä puolella. Eli ette te tässäkään nyt sen kummemmassa asemassa ole.
Jos nainen valittaa että miehet lähestyvät vasta loppuillasta niin onhan se aivan kaameata. Mies voi käydä ravintolassa 10 kertaa eikä yksikään nainen lähesty. Siinäpä sitä suhdelukua, että ketkä valittavat tyhjästä.
Naisille se, että joku pillunkipeä urpo lähestyy pilkun aikaan viimeistä vaihtoehtoaan, ei ole unelmien täyttymys tai edes imartelevaa. Jos se olisikin jollekin yksinäiselle miehelle imartelevaa, näitä asioita ei voi verrata, koska tilanne on sama kuin jos joku saa karkkia vaikkei sitä halua ja toinen ei vaikka olisi halunnut.
Naisille toitotetaan joka puolelta ulkonäön merkitystä. Ruma nainen ei ole mitään kenenkään silmissä. Miten naisen yksinjääminen rumuuden takia voisi olla helpompaa kuin miehen yksinjääminen syystä x?
Vierailija kirjoitti:
En ole Ap, mutta kerron oman kokemukseni. Ongelma on siis se, että olen yksinäinen ja kiltti ja kaiken lisäksi ujo. Muuten olen täydellinen. Vaikka siis pääsisin treffeille, toisista deiteistä on turha haaveillakaan, koska miehet syrjivät yksinäisiä, ujoja ja hiljaisia ja kilttejä naisia.
En minä ainakaan. mutta jos nainen on ujo ja kiltti, niin miehelle tulee helposti tunne, että nainen ei halua toisia treffejä, ei kä sitten uskalla ehdottaakaan niitä.
En ole tuo sinulle vastannut nainen (?), mutta pakko sanoa, että noiden viestiesi perusteella vaikutat huumorintajuiselta ihmiseltä, jonka kanssa pystyy keskustelemaan, vaikkei ihan samaa mieltä olisikaan. Näin mututuntumalta voisin hyvinkin olla kiinnostunut tutustumaan paremmin, jos olisin sinkku.