Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luonnollinen painoni on ylipaino

Vierailija
22.03.2016 |

Kai tämä täytyy nyt hyväksyä. Olen koko ikäni kamppaillut pitääkseni painoni kurissa, mutta nyt olen tajunnut ettei siitä ole tullut mitään muuta kuin stressiä. Olen ylipainoinen: 166cm pitkä ja 80kg painava. Rehelliset elintapani:
Kävelen työmatkan 5-8km ma-pe (teen töitä monessa paikassa, olen yksityisyrittäjä), en syö KOSKAAN roskaruokaa; suklaata syön yhden patukan kuukaudessa, en syö sipsejä, karkkia, leivonnaisia. Syön ruisnäkkäriä aamupalaksi, muuten ei leipää ollenkaan. Juustoa laitan näkkärin päälle vain viikonloppuisin, muuten yksi siivu kinkkua ja salaatinlehti tai pari. Lounaaksi ja naposteluksi menee hedelmäsmoothie, pähkinöitä ja porkkana- tai kurkkutikkuja sekä kirsikkatomaatteja. Päivälliseksi syön yleensä lihaa tai kalaa, pari perunaa, iso kasa vihanneksia. Juon pelkkää vettä, en juuri koskaan mehua. Kahvin juon mustana ilman sokeria. Alkoholia menee n. viinipullo viikossa. Kun haluan oikein herkutella, syön popcornia. Käyn usein parin tunnin reippailla kävelyillä, en hengästy helposti.
Silti pysyn lihavana. En enää tiedä mistä voin nipistää kun tuntuu etten voi syödä yhtään mitään ylimääräistä ilman, että saman tien pamahtaa kilo lisää. Mutta onpahan minussa av-haahkoille kiusattavaa, joten olkaa hyvä - areena on teidän!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

😃

Vierailija
2/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinipullo viikossa? Joka viikko? :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli samanlainen. Ei kuulemma laihdu millään... sitten joutui osastolle pariksi kuukaudeksi leikkauksen takia(haava ei tahtonut parantua niin pitkä aika osastolla) ja laihtui niillä sairaalan ruuilla 10kg. Ei pystynyt itse ymmärtämään miksi kun sitä ruokaa oli jatkuvasti tarjolla ja tuntui että väkisin pitää syödä. 

Vierailija
4/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt aika huonosti. Missä protsku ja rasva?

Vierailija
5/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinipullo viikossa pitää kyllä sopivasti pönäkkänä.

Vierailija
6/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ylipainosi on ylipainosi.

Vierailija
7/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä nyt liioitella. Ei siinä 0.75l pullossa montaa sataa kaloria ole. Ei sinänsä mikään ongelma.. vetäähän jotkut av-mamit suklaatakin jokapäivä ja silti pysyvät hoikkina. 

Vierailija
8/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ja jos ei ole kuivaa viiniä niin sehän on sokerimäärältään sama kuin vetäisi sokerillista limsaa. Jossain tapauksessa sokeria on vieläkin enemmän. Että ei ihme ettei paino putoa.

Vierailija
9/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kaikilla paino laskee kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Ei ole mitään luonnollista ylipainoa

Vierailija
10/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä nyt liioitella. Ei siinä 0.75l pullossa montaa sataa kaloria ole. Ei sinänsä mikään ongelma.. vetäähän jotkut av-mamit suklaatakin jokapäivä ja silti pysyvät hoikkina. 

Aloittaja ei ilmeisesti kuitenkaan ole tuollaista tyyppiä? Kyllä minullakin näkyisi painossa, jos vetelisin pullon viiniä joka viikko.

Vierailija
11/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkuu, mietihän,mitä sitä viiniä on lasissa per päivä!? :) Yksikään ei "pönäköidy" siitä määrästä.

Vierailija
12/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei ilmeisesti kuitenkaan ole tuollaista tyyppiä? Kyllä minullakin näkyisi painossa, jos vetelisin pullon viiniä joka viikko.

Eiköhän aloittaja puhu kokonaisuudessaan paskaa ja heitti tuon viinipullon täkyksi. Muuten eletään terveellisesti ja sitten naureskellaan kun av-mamien mielestä 20kg ylipainon aiheuttaa joku yksi viinipullo viikossa. Ei tasan aiheuta. 

Vierailija
13/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko joskus laihduttanut tosi vähäkalorisella dieetillä tai paastonnut? Millainen ruokavalio sulla oli nuorempana? 

Vierailija
14/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ja jos ei ole kuivaa viiniä niin sehän on sokerimäärältään sama kuin vetäisi sokerillista limsaa. Jossain tapauksessa sokeria on vieläkin enemmän. Että ei ihme ettei paino putoa.

Joo ei tarvitse laihtumista pelätä. Sokerin lisäksi viinissä on alkoholia, jonka vuoksi maksalle ei jää aikaa hoitaa tehtäviään, vaan se joutuu polttamaan alkoholia.

Vierailija
15/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pullollisessa on reippaat 500kcal. Vuodessa ylimääräiseksi energiaksi/läskiksi muutettuna 4kg tavaraa - kahdessa vuodessa 8kg, kolmessa 12kg.

Itsepetosta sanon minä.

Vierailija
16/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo siis jos ei ole edes erityisen makeaa viiniä. Jos makeaa on, niin ylimääräistä pelkästä viinistä tulee 5,5kg/vuosi.

Vierailija
17/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko joskus laihduttanut tosi vähäkalorisella dieetillä tai paastonnut? Millainen ruokavalio sulla oli nuorempana? 

Pudotin kerran 20kg nälkäkuurilla, eli en syönyt mitään iltakuuden jälkeen ja päivälliseksi söin pelkkää lihaa ja kasviksia. Paino on hiippaillut vuosien varrella ylös.

Teille viinipulloon takertujille: pullo viikossa tekee vajaat puoli lasillista päivässä. Hui kamala. Olen lapseton joten kukaan ei kärsi tästä kauheasta ryyppäämisestä.

Vierailija
18/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pullollisessa on reippaat 500kcal. Vuodessa ylimääräiseksi energiaksi/läskiksi muutettuna 4kg tavaraa - kahdessa vuodessa 8kg, kolmessa 12kg.

Itsepetosta sanon minä.

Kaikestahan sitä saadaan laskettua suuri joki. Mulla menee vähintään sama viikossa levitteisiin. Kahvisokereihin varmaan parisataa kaloria kans... herrajumala kahvikermaankin menee monta sataa kaloria. Eivät vaikuta mitään koska muuten syön terveellisesti ja kulutustakin on. Jokin tuossa aloittajan yhtälössä nyt ei täsmää...

Vierailija
19/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinöistä kyllä tulee helposti enemmän kaloreita kuin tarvitsisi. Itsekin pidän pähkinöistä ja ovathan ne terveellisiä, mutta kun niitä välipalaksi vetelee pitkin päivää niin kyllä mulla tulee yksinkertaisesti syötyä liikaa. Harmillista, mutta minkäs teet - itse syön pähkinöitä nykyään vain kerran viikossa herkkuja, välipaloina vihanneksia ja hedelmiä. Näin paino lähti taas putoamaan.

Vierailija
20/29 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta: Ja mä en edes juo!