Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsiperheen avioliitto ei kestä

Vierailija
21.03.2016 |

Lähes kaikki tietämäni perheet, joilla lapsia, niin vanhemmat ovat järjestään eronneet tai harkitsevat eroa, kun lapset alle kouluikäisiä.

Mikä suhteessa menee pieleen, miksi niin monet eroavat.

Pelottaa, että se on omakin kohtalo.
Miksi sitten suosutaan lapsen hankintaan, kun tiedossa on varmasti varsin erilainen elämä kuin muutoin. Mielestäni se in väärin lapsia kohtaan, että tavoitellaan koko ajan omaa hyvinvointia. Sama lapsi ruljanssi on edessä vaikka hankkisi uudet lapset toisen kanssa.

Onko se vain, että ei kestetä sitä perhearkea.

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä lainaus ei onnistu. Sinä, joka mietit miten menneisyys tähän vaikuttaa?! Oletko ajatellut, että eilinen on mennyttä. Jotkut meistä on ollut avioliitossa vuosikymmeniä, eli tiedämme mistä puhumme. Avioliitto on pyhä ja lupaus elää toisen rinnalla. Meille ei pappi sanonut, kun kuolema erottaa. Hän itse ei halunnut sekoittaa pyhään avioliittoon kuolemaa. Näin olemme mieheni kanssa ikuisesti yhdessä. Emme kuulu uskoon. Nytkin kuuntelen Alice Cooperin, welcome to my nightmarea. On täällä Black Sabbathkin paukkunu. 

Vierailija
182/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei Ranskassa imetä, jotta rinnat säilyisi kauniina ja kimmoisina miestä varten. Ja tätä odotetaan yleisesti. 

Vauvan tarpeista viis.. 

Ajattelit, että vasta maidonnousu vaikuttaa rintoihin?! Se maito nousee, kun vauva on syntyny, toki sitä voidaan tyrehdyttää. No asian ydin, ainakin minun rinnat kasvoivat nopeampaa raskauden 2/3 saakka enemmän kuin maha. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei Ranskassa imetä, jotta rinnat säilyisi kauniina ja kimmoisina miestä varten. Ja tätä odotetaan yleisesti. 

Vauvan tarpeista viis.. 

Ajattelit, että vasta maidonnousu vaikuttaa rintoihin?! Se maito nousee, kun vauva on syntyny, toki sitä voidaan tyrehdyttää. No asian ydin, ainakin minun rinnat kasvoivat nopeampaa raskauden 2/3 saakka enemmän kuin maha. 

Itselleni kasvoi raskauksien ja imetyksien ansiosta kunnon naiselliset rinnat. Jos olisin lapseton, olisin edelleen aika lauta. Mieheni ansiosta minusta on tullut naisellinen, hänelle Kiitos.

Vierailija
184/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui hyvältä lukea tämä. Kuulostaa niin monella tavalla tutulta. Meillä myös kolme lasta (hieman isommilla ikäeroilla tosin) ja jossain vaiheessa on puhuttu erosta ja on ollut paljon riitoja ja olen miettinyt, onko ero kuitenkin paras ratkaisu lastenkin kannalta jos ei osata olla riitelemättä. Meillä on kuitenkin myös valtavasti rakkautta ja kunnioitusta ja hyvää tahtoa toisiamme kohtaan sekä huumoria ja sympatiaa. Yhdessä oltu kaksikymppisistä, nyt ollaan jo lähemmäs nelikymppisiä ja meillä menee tällä hetkellä parisuhteessa tosi hyvin, vaikka nuorin on vielä vauva ja ollaan väsyneitä. 

Vierailija
185/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus oli ylläolevalla viestillä vastata viestiin numero 74, mutta en näemmä vain osaa. 

Vierailija
186/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla äitinä seksuaaliset halut ovat lähes täysin kadonneet lapsen saamisen jälkeen. Syynä osittain varmasti hormonit ja kiire, stressi. Osa syyllinen on raskauden ja imetyksen jälkeen muuttunut keho, joka saa olon epävarmaksi. En pysty rentoutumaan enkä nauttimaan jos mies näkee minut alasti. Aiemmat ohimennen sanotut kommentit siitä mikä hänestä näyttää naisvartalossa hyvältä ja mikä ei, kummittelee mielessä ikuisesti ja kun niitä vertaa nykyiseen kroppaani arpineen ja löysine nahkoineen, ei pysty tuntemaan oloaan aidosti halutuksi. Ja olon tunteminen halutuksi on ehkä se suurin asia mikä saa itsensäkin tuntemaan halua.

Emme ole eronneet, mutta haluttomuus vaikuttaa suhteeseen.

Myös se, että lapsi roikkuu jatkuvasti minussa ja vaatii huomiota vaikeuttaa kaikkea ja vie energiani. Lapsen pikkuhiljaa tullessa itsenäisemmäksi ja viihtyessä muidenkin seurassa tuo on helpottanut, mutta tästä parin kolmen vuoden ajan kestäneestä rääkistä ei ihan hetkessä palaudu.

Vierailija
187/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvan tarpeista viis.. 

Itselleni kasvoi raskauksien ja imetyksien ansiosta kunnon naiselliset rinnat. Jos olisin lapseton, olisin edelleen aika lauta. Mieheni ansiosta minusta on tullut naisellinen, hänelle Kiitos.

Onnea! Minä kun olen rintava luonnostaan, oli rintojen lisäkasvu taakka.

Vierailija
188/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapsiaika on avioliiton kannalta helpompi kuin lasten murrosikä, huhhuh

Miten lapsen murrosikä vaikuttaa avioliittoon? Kysyn siksi ku itsellä neljäs poika kohta murrosiässä. Kaksi jo aikuista poikaa. Ollaan myös isovanhempia, syventää meidän suhdetta. 

Vierailija
189/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen vaihdevuodet vaikuttavat eroihin myös. Luonto varmasti järjestänyt näin, että jälkikasvua tulis mahd paljon maailmaan, että mies vaihtaa nuorempaan. Ei tosin kaikki. Liukuvoide käyttöön, kun vaihdevuodet kuivattaa paikat! Vinkkinä vain.

Kiitos vinkistä  😂, ei kaikille se seksi ole pääasia. Olemme liki 6 kymppinen pariskunta, terveitä ja hoikkia työssäkäyviä ihmisiä. Meille tärkeintä on läheisyys. Toki seksiäkin on, liukkuutta vielä omasta takaa. Mielestäni se aito välittäminen on pääasia. Mutta joo, jatka ihmeessä liukuvoiteen käyttöä.

Vierailija
190/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen vaihdevuodet vaikuttavat eroihin myös. Luonto varmasti järjestänyt näin, että jälkikasvua tulis mahd paljon maailmaan, että mies vaihtaa nuorempaan. Ei tosin kaikki. Liukuvoide käyttöön, kun vaihdevuodet kuivattaa paikat! Vinkkinä vain.

Vaihdevuodet pikkulapsiaikana?

Täällä on puhuttu erosta myös iän tuomana.

Vierailija
191/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lapset pilaa elämän

Minulla on lapset +-50-vuotiaita, eivät ole pilanneet minun elämääni millään lailla. Eivätkä lapsenlapset heidän elämäänsä. Lapsenlapset ovat ainoastaan sulostuttaneet elämääni.

Minun äiti on suoraan sanonut, että lapset pilasi hänen elämän. Oikeassa hän onkin, olisi ollut paljon parempi, jos hän ei olisi ikinä isääni tavannut.

Kumpi ongelma isäsi vaiko sinä?

Vierailija
192/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä jätti minut yksin huolehtimaan pikkulapsiarjesta. Hänen piti saada mennä, omaa aikaa, juhlia ja harrastuksia. Ei paljon kotona näkynyt eikä perhe kiinnostanut. Minä kiinnostin vasta kun lapsi oli nukkumassa ja hän oli pillua vailla. 

Olen aidosti pahoillani, että lapsesi isä tuollainen. 

Vierailija
193/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan tarpeista viis.. 

Sitten? Ei kuulu sulle.

Vierailija
194/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapsiarki on vanhemmille raskasta ja uuvuttavaa. Väsymystä, palvelemista 24/7, oman ajan puutetta, sitoutumista. Kaikki eivät jaksa. 

Jos sen niin kokee. Minä tulin äidiksi 26 vuotiaana ja yht. 4 lasta. Emme koskaan mieheni kanssa kokeneet arkea raskaaksi. Mieheni jakoi yösyötöt lypsymaidolla pullosta. Osallistui kaikkeen työn ohessa. Osa lapsista sijoitettua osa omia. Jotkut vaan kasvaa vanhemmuuden kautta. Emme ole palvelijoita. 

Vierailija
195/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Mies ei ole enää huomion keksipiste ja palautuu mieheksi eikä naisen hoivaamaksi mieheksi

2. Nainen traumatisoituu väkivaltaisessa synnytyksessä

3. Nainen ymmärtää todellisen seksuaalisuutensa (äitiys) s eksiorjuuden sijaan

4. Laiminlyönnit työnjaossa, naisen kuormitus

5. Epäselvä roolijako

6. Vammaiset, lapsi- ja naisvihamieliset lastenhoito-opit aiheuttavat oireita ja kärsimystä lapselle -> rankka vauvavuosi

7. Äitiysväkivalta yhteiskunnan ja yhteisöjen tasolta, miehen pokkurointi yksinkertaiesti olemassa olosta, ym. Häiriintynyt palkitsemisjärjestelmä

Tuossa ne mitä itse huomasin, jotka ovat omiaan tuhoamaan kenen tahansa liiton ja sovun

Ennen ei piitattu, vaan oltiin avioliitossa kuolemaan asti, niin kuin oli luvattu.

Terveessä ja tasapainoisessa suhteessa ei vongata tai aseteta ehtoja.

Vierailija
196/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsen murrosikä vaikuttaa avioliittoon? Kysyn siksi ku itsellä neljäs poika kohta murrosiässä. Kaksi jo aikuista poikaa. Ollaan myös isovanhempia, syventää meidän suhdetta. 

Tilastojen valossa, lasten murrosikä johtaa usein vanhempien avioeroon. Ehkä tähän liittyy myös se, että tyypillisesti keski-iän kriisi tulee samoihin aikoihin kun lapset ovat teinejä. Mielenkiintoista on myös se, että teinityttöjen vanhemmat ovat alttiimpia erolle kuin teinipoikien vanhemmat.

Vierailija
197/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet eivät kanna vastutaan. Nykymiehet on aivan onnettomia piimäpartaisia vellihousuja. Ja ei, tarkoitus ei ole hakata naisia ja lapsia.

Vierailija
198/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten lapsen murrosikä vaikuttaa avioliittoon?"

No ainakin meillä käytännössä niin että lapset alkavat siinä vaiheessa valvoa iltaisin myöhään joten vanhemmilla ei enää juuri ole yhteistä rauhallista aikaa kuten silloin kun lapset olivat pienempiä ja menivät aikaisemmin nukkumaan.

Teinejä ei myöskään enää voi huijata viikonloppuaamuna katsomaan piirretyjä samalla kun vanhemmat "vielä menevät hetkeksi makkariin lepäämään".

Eli suomeksi sanottuna hetket jolloin voisi harrastaa seksiä vähenevät.

Vierailija
199/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen valossa, lasten murrosikä johtaa usein vanhempien avioeroon. Ehkä tähän liittyy myös se, että tyypillisesti keski-iän kriisi tulee samoihin aikoihin kun lapset ovat teinejä. Mielenkiintoista on myös se, että teinityttöjen vanhemmat ovat alttiimpia erolle kuin teinipoikien vanhemmat.

En tunne yhtäkään ja lapsiperheitä paljon ympärillä.

Vierailija
200/214 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä tunnen yhden tällaisen osallistuvan isän, mutta se että mies osallistuu ei ole tae tuloksista. Jos osallistumismetodit ovat pääasiassa lapsen huudattamista tai siltä luontaisen hoivan (äidin hoivan) epäämistä ja äidin syrjäyttämistä, ei se ole lapselle etu, vaan lapsenryöstö."

Kysmys sii skuuluu että miksi sinä tunnet vain yhden osallistuvan isän mutta minä kymmeniä? Mikä on se ero? Asuinpaikka, koulutus, taloudellinen asema, puoluekanta vai mikä? Onko sinulla ajatuksia asiasta?

"On olemassa naisia, jotka ovat ihan tyytyväisiä miehiinsä, mutta he ovat itsekin usein melko pihalla siitä, millainen on esim. hyvinvoiva vauva."

Kuulostaa entistä pahemmalta. Mistä oikein löydät näitä ihmisiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi