Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä pettäjän kanssa?

Vierailija
19.03.2016 |

Olen täällä ennenkin kertonut miehestäni. Lyhyesti, meillä on 10v ikäeroa, asumme kahdessa maassa. Mies on hyvin menestynyt, pyörittää omaa firmaa. Työskentelee älyttömästi ja treenaa loput vapaa-ajat. On todella komea, hyvässä kunnossa, älykäs, karismaattinen ja vetovoimainen = naisia pyörii ympärillä jatkuvasti.
Meillä on 2 pientä lasta, esikoisen ollessa vauva(oli yllätysvauva) mies jäi kiinni seksisuhteesta. Tunnusti kysyttäessä ja lopetti suhteen. On todella seksuaalisesti aktiivinen ja tarvitsee seksiä paljon. Sen jälkeen on päätynyt työkaverinsa kanssa samaan sänkyyn kun olimme riidelleet ja olin heittänyt hänet asunnosta ulos. Siis samana helvetin yönä. Miehen mielestä se ei ollut pettämistä, koska "emme olleet yhdessä". Naimisissa vaan kummasti... Asia kuitenkin sovittiin, vaikka inhottaa koska kyseinen nainen on ystäväni.
Jouduin tällä viikolla lähtemään saattohoitamaan isoisääni 600km päähän ja jätin miehen yksin lasten kanssa kotiin. Mies joutui perumaan matkan kotiin (USAan) ja jäi lasten kanssa Helsinkiin. Tänä aamuna kun soitin lapsille videopuhelun, mies oli välttelevä. Kysyin, että mikä on - mies meni toiseen huoneeseen iPadin kanssa ja kertoi päätyneensä jonkun naisen kanssa sänkyyn. Pyysi anteeksi ja yritti selittää, mutta iskin luurin korvaan. Äsken tuli kukkalähetys ovelle ja pyysin lähettiä kantamaan sen suoraan roskiin.
Suututtaa niin älyttömästi! Tiesin, että hän on joutunut tekemään kamalasti muutoksia omiin aikatauluihinsa. Hän ei ole ylipäänsä koskaan ollut yksin lasten kanssa muutamaa tuntia pidempään ja nyt on ollut keskiviikosta yksin vastuussa. Siskoni on käynyt auttamassa jonkun verran, mutta pääasiassa mies on joutunut pärjäämään.
Miksi aina silloin, kun minun elämässäni on vaikeaa? Miksei silloin kun minä olen kotona ja kaikki on normaalia ja hyvin? Olen niin järjettömän vihainen sille kusipäälle!
On se varmaan niin helvetin rankkaa olla niin seksikäs, että naiset käyvät käsiksi ja on se varmaan rankkaa kun itse on saatana firman kasannut ja kahmii siitä miljoonia, ja on se varmaan tosi helvetin rankkaa hoitaa OMIA lapsiaan muutaman päivän ajan ihan itse!
Tiedän, ettei kukaan ole täydellinen ja tiedän, etten minäkään ole täydellinen. Mies on muuten niin älyttömän täydellinen ja ihana, mutta housut ei pysy jalassa jos tilanne on tippaakaan stressaava ja meillä on riitaa. Se ei ole mikään uusi tieto ja olen oppinut elämään sen kanssa, mutta millä tästä vihasta pääsisi vielä eroon?
Se nainen joka viime yönä makasi seksikkään ja uskomattoman jenkin kanssa, niin toivottavasti oli edes kiva yö.
Nyt siellä mies on salettiin paniikissa. Mietin, että pitäisikö soittaa miehen kaverille ja pyytää lentämään Helsinkiin? Pitäisikö sanoa miehelle, että pakkaa lapset ja tulevat tänne kaikki? Lähellä on ihan ok hotelleja. Vai pitäisikö antaa panikoida rauhassa? Ottaa niin perkeleesti päähän, että mies, joka on muuten luotettava kuin kallio, tekee tuollaisen tempun juuri silloin kun hänen pitäisi tukea minua!
Onko kellään kokemusta? Viisaita sanoja? Neuvoja? Erota en halua.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi mitenkään olemaan tuommoisena heittopussina, että hyväksyisin pettämisen ja seksisuhteet kerta toisensa jälkeen. Kunnioitatko itseäsi yhtään? Maailmassa on paljon parempiakin miehiä, jotka oikeasti palvoisivat maata jalkojesi alla... Tuossa on kyllä nyt sellainen av:n kuuluisa jännämies kerrakseen.

Mies palvookin maata jalkojeni alla. Ja minä kunnioitan itseäni. Kunnioitan myös miestäni ja ymmärrän, että seksi on hänelle ongelma. Tämä oli kolmas kerta, kun hän on pettänyt. Toinen, hänen laskujensa mukaan. Olemme olleen 10v yhdessä. 

En ole koskaan tavannut ketään, joka saisi minut tuntemaan itseni niin ihanaksi ja rakastetuksi, kun mieheni saa. En ole koskaan tavannut ketään muuta, joka saa minulta jalat alta pelkällä katseella. En usko, että maailmassa on yhtään parempaa miestä olemassakaan. Hän hemmottelee minua, huolehtii minusta, haluaa minua ja ennen kaikkea haluaa viettää elämänsä minun kanssani.

Mies tulee todennäköisesti aina pettämään, haluaisin vain että ne kerrat minimoitaisiin.

Kolmas kerta kun on pettänyt? Tuleepa vain mieleen, että sinä vain satut tietämään niistä kolmesta kerrasta. Tuskin seksiaddikti pettämistään noihin kertoihin on jättänyt. Itsepä teet valintasi ja elät niiden mukaan. Turha valittaa.

Vierailija
42/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi mitenkään olemaan tuommoisena heittopussina, että hyväksyisin pettämisen ja seksisuhteet kerta toisensa jälkeen. Kunnioitatko itseäsi yhtään? Maailmassa on paljon parempiakin miehiä, jotka oikeasti palvoisivat maata jalkojesi alla... Tuossa on kyllä nyt sellainen av:n kuuluisa jännämies kerrakseen.

Mies palvookin maata jalkojeni alla. Ja minä kunnioitan itseäni. Kunnioitan myös miestäni ja ymmärrän, että seksi on hänelle ongelma. Tämä oli kolmas kerta, kun hän on pettänyt. Toinen, hänen laskujensa mukaan. Olemme olleen 10v yhdessä. 

En ole koskaan tavannut ketään, joka saisi minut tuntemaan itseni niin ihanaksi ja rakastetuksi, kun mieheni saa. En ole koskaan tavannut ketään muuta, joka saa minulta jalat alta pelkällä katseella. En usko, että maailmassa on yhtään parempaa miestä olemassakaan. Hän hemmottelee minua, huolehtii minusta, haluaa minua ja ennen kaikkea haluaa viettää elämänsä minun kanssani.

Mies tulee todennäköisesti aina pettämään, haluaisin vain että ne kerrat minimoitaisiin.

Kolmas kerta kun on pettänyt? Tuleepa vain mieleen, että sinä vain satut tietämään niistä kolmesta kerrasta. Tuskin seksiaddikti pettämistään noihin kertoihin on jättänyt. Itsepä teet valintasi ja elät niiden mukaan. Turha valittaa.

Onhan se käynyt mielessä minullakin. Mutta mies on aina pettänyt tietynlaisessa tilanteessa. Meillä on seksiä kotona paljon ja muita keinojakin ollaan keksitty työmatkoja varten. Minusta tuntuu, että pystyy hillitsemään itsensä silloin kun asiat ovat normaalin rajoissa, mutta kun jotain odottamatonta tapahtuu (kuten minä olin esikoisen kanssa väsynyt ja seksiä oli vain 2-4krt/vk) tai kun heitin hänet riidan myötä ulos, tai nyt kun yhtäkkiä jouduin lähtemään ja jättämään miehen yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, olen lukenut osan aikaisemmista viesteistäsi pettämistä käsittelevistä ketjuista. Ihmettelen edelleen tuota, että puolustelet ja ymmärrät niin kovasti tuota miestäsi. Yhdessä ketjussa muistaakseni hehkutit kuinka olette muuttaneet jotain elämässänne niin, ettei mies enää pettäisi. No, petti sitten kuitenkin. Mitä rakkautta se on miehesi puolelta, että miehesi tietoisesti satuttaa sinua ja vieläpä hetkenä jolloin olisit tarvinnut tukea etkä märkää rättiä naamaasi?

Vierailija
44/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on tasan kaks vaihtoehtoa. Mies ei muutu.

1. Eroa.

2. Hyväksy miehesi pettäminen.

3. Ehdota avointa suhdetta ja alat itsekin tehdä samaa.

Molemmat avoimesti ja reilusti.

Vierailija
45/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap, olen lukenut osan aikaisemmista viesteistäsi pettämistä käsittelevistä ketjuista. Ihmettelen edelleen tuota, että puolustelet ja ymmärrät niin kovasti tuota miestäsi. Yhdessä ketjussa muistaakseni hehkutit kuinka olette muuttaneet jotain elämässänne niin, ettei mies enää pettäisi. No, petti sitten kuitenkin. Mitä rakkautta se on miehesi puolelta, että miehesi tietoisesti satuttaa sinua ja vieläpä hetkenä jolloin olisit tarvinnut tukea etkä märkää rättiä naamaasi?

Luulin, että olimme varautuneet hyvin. Ilmeisesti emme olleet. Tosin, minä en ole huolehtinut omasta osuudestani täällä päässä. Vaikka videopuhelumahdollisuus on iltaisin ollutkin, olen ollut liian uupunut edes ajatellakseni ottavani vaatteitani pois kameran edessä. Mies ei ole asiaa edes maininnut, vaan yrittänyt ymmärtää.

Tosin täytyy myöntää, että tajusin tänään että vaikka syytä on molemmissa jos toinen pettää, niin en voi ihan loputtomasti itseäni syyttää siitäkään, että olen ollut liian väsynyt sen jälkeen kun saattohoidan vaariani yksin, pesen kaukalot limaoksennuksen jälkeen, vaihdan vaipat, pesen hänet, kampaan tukan ja huolehdin, että hän koittaisi syödä jotain. Se, että herään neljästi yöllä kamalaan yskänkohtaukseen peläten että tällä kertaa hän ei saakaan limaa oksennettua. 

Miehen olisi pitänyt pystyä pitämään ne helvetin housut jalassa. Hän ei tee nytkään mitään, mitä minä en ole tehnyt viimeistä 3,5 vuotta yksin. Toki hän on vieraassa maassa, mutta hän ymmärtää suomea ja osaa sitä puhua tarvittaessa. Minäkin olin pienen vauvan kanssa vieraassa maassa yksin, kun hän työskenteli ympäripyöreitä viikkoja jonkun ison diilin parissa. Nyt on hänen vuoronsa joustaa ja tehdä työtä. Hän saa mennä sinne terapeutille ja ryhtyä purkamaan tätä vyyhtiä.

Vierailija
46/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Eroa.

Ihan oikeasti? Mistä löydän yhtä komean miehen, joka on runsaasti varusteltu, joka osaa hommansa sängyssä niin, että minusta tuntuu että palaan tajuihini kunnolla vasta joskus aamuyöstä? En mistään.

Vierailija
47/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Eroa.

Ihan oikeasti? Mistä löydän yhtä komean miehen, joka on runsaasti varusteltu, joka osaa hommansa sängyssä niin, että minusta tuntuu että palaan tajuihini kunnolla vasta joskus aamuyöstä? En mistään.

Onhan noita vaikka missä. Ongelmahan on, että et ole noiden miesten tasolla.

Vierailija
48/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Eroa.

Mutta sehän ei sitten lohduta tässä tilanteessa.

Ja jos noita miehiä on vaikka missä, niin miksi ne miehen ex-panot edelleen pyörivät hänen ympärillään? Ja tiedän, ettei miehellä ole ollut noiden naisten kanssa mitään yli 10 vuoteen (pienet piirit). 

Vierailija
49/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko onnellinen? Antaisiko miehesi anteeksi jos toimisit samoin?

Tätä aamua lukuunottamatta olen hyvin onnellinen. Meidän elämämme on 99% ajasta aivan mahtavaa. Huolehdimme toisistamme hyvin. Mies laittaa minut ja lapset etusijalle.

Mieheni ei ainakaan aluksi kykenisi elämään asian kanssa, vaan todennäköisesti sekoaisi. Pyrkisi joka tapauksessa antamaan ja luulen että aikaa myöten antaisikin. Hän haluaa viettää kanssani lopun ikäänsä.

Miehellä on todella vaikea lapsuus takana, aivan hirvittäviä traumoja ja asioita. Mies on hiukan vaikea luonne, yksityinen ja seksiaddikti. Itse on sitä mieltä, ettei se ole addiktio (vaikka parisuhdeterapeutti oli vahvasti sitä mieltä), vaan johtuu vain korkeasta testosteronista. Selkeästi kuitenkin käyttää seksiä työkaluna paetakseen emotionaalista stressiä ja koska en ollut paikalla... 

Perseestähän tämä oikeasti on. Mutta tästä huolimatta normaaliarkemme on aivan ihanaa, enkä luovu siitä tämänkään takia.

Minusta sinulla on enemmän menetettävää erossa, kuin, että jäät ja mies pettää uudelleen. Pettämistä lukuunottamattahan kuulostaa aivan mahtavalta suhteelta.

Pyydä, ettei mies enään kerro hairahduksistaan. Kyse on kumminkin vain seksistä. Sinua ja lapsia hän rakastaa.

Vierailija
50/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Eroa.

Ja jos noita miehiä on vaikka missä, niin miksi ne miehen ex-panot edelleen pyörivät hänen ympärillään? Ja tiedän, ettei miehellä ole ollut noiden naisten kanssa mitään yli 10 vuoteen (pienet piirit). 

Epätoivoisia naisia on vaikka millä mitalla :D Etkö käsitä, että sinäkin olet yksi niistä? Roikutte kaikki jossain oman egonsa pöhöttämässä miehessä, jolla ei ole elämänhallintaa tai kykyä kontrolloida itseään.

Toivon tämän olevan provo, koska siinä tapauksessa olet kyllä totaalisen paska äiti lapsillesi jos näytät sellaista esimerkkiä, että annat mieheti naida ympäriinsä sinun tuota menoa katsoessa. Sinun on nimittäin täysin turha luulla, että miehesi toiminta tuosta enää muuttuisi. Säälin lapsiasi, en sinua.

Vierailija
51/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko onnellinen? Antaisiko miehesi anteeksi jos toimisit samoin?

Tätä aamua lukuunottamatta olen hyvin onnellinen. Meidän elämämme on 99% ajasta aivan mahtavaa. Huolehdimme toisistamme hyvin. Mies laittaa minut ja lapset etusijalle.

Mieheni ei ainakaan aluksi kykenisi elämään asian kanssa, vaan todennäköisesti sekoaisi. Pyrkisi joka tapauksessa antamaan ja luulen että aikaa myöten antaisikin. Hän haluaa viettää kanssani lopun ikäänsä.

Miehellä on todella vaikea lapsuus takana, aivan hirvittäviä traumoja ja asioita. Mies on hiukan vaikea luonne, yksityinen ja seksiaddikti. Itse on sitä mieltä, ettei se ole addiktio (vaikka parisuhdeterapeutti oli vahvasti sitä mieltä), vaan johtuu vain korkeasta testosteronista. Selkeästi kuitenkin käyttää seksiä työkaluna paetakseen emotionaalista stressiä ja koska en ollut paikalla... 

Perseestähän tämä oikeasti on. Mutta tästä huolimatta normaaliarkemme on aivan ihanaa, enkä luovu siitä tämänkään takia.

Minusta sinulla on enemmän menetettävää erossa, kuin, että jäät ja mies pettää uudelleen. Pettämistä lukuunottamattahan kuulostaa aivan mahtavalta suhteelta.

Pyydä, ettei mies enään kerro hairahduksistaan. Kyse on kumminkin vain seksistä. Sinua ja lapsia hän rakastaa.

Niin minäkin koen. Koitan ensin terapian kautta, jos mies saisi ongelmiaan käsiteltyä eikä pettäisi enää (tai harvemmin). Jos se ei toimi, taidan pyytää ettei enää kerro. Kiitos tuesta :)

Vierailija
52/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghjllbg kirjoitti:

Miksi yrittäisit vähentää mitään miehen puolelta? Ota sen sijaan itsellesi rakastaja ja nautiskele. Kyllä monelle kelpaisi rikas ja komea mies. Vai pitääkö sen mielestä vaimon olla uskollinen? No, ehkä se oppii sitten pikku näpäytyksestä. Täytyyhän sun myös aika tasokasta seuraa saada jos oot tuollaisen hunksin bongannut.

Koska rakastan häntä, enkä halua että hänen on paha olla, vaikka vihainen olenkin.

Olen melko tavis, mutta kyllä minullekin seuraa löytyisi. En vain halua muita kuin aviomiestäni. Mistä ihmeestä minä löydän toisen miehen, joka näyttää paremmalta kuin kreikkalainen jumala, on isosti varustettu ja sängyssä aivan uskomaton? Ja miksi tyytyisin vähempään? Seksiä en tarvitse enempää, sitä saan jo tarpeeksi. 

Jos joku mies, tai nainen, kohtelee minua rumasti, alkaa hän näyttää rumalta silmissäni.

Tuo ilmiö on ollut minulla aina.

Vierailija
53/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yksi tärkeä seikka kertoo miehestäsi todella paljon. Hän tietää, että hänellä on ongelma, jota olette yhdessä yrittäneet ratkoa. Hän tietää myös, milloin ongelma aktivoituu (silloin kun sinun huomiosi ei ole täysin hänessä). Hän päättää silti pettää. Hän tietää, että olet 600 km päässä etkä millään muotoa voi tietää, että hän on pettänyt. Te olette kuitenkin sopineet, että hän kertoo pettämisistään. Hän siis kertoo samantien itkien ja vollottaen omaa pahaa oloaan ja sysäten sen oman pahan olon sinun niskaasi, kun olet kaukana, yksin ja saattohoidat isoisääsi. Minusta tuo on julmaa.

Jos miehesi ajattelisi oikeasti sinua ja sinun tunteitasi, hän olisi (no, jättänyt tietty pettämättä) odottanut, että olet palannut takaisin ja kertonut vasta sitten. Tuo kertominen muutenkin tuntuu vain miehen keinolta pyyhkiä oma syyllisyydentunne pois. Eli kun petän, niin kerron kaiken vaimolle ja sitten on kaikki hyvin. Ehkä hän kuvittelee toimivansa sankarillisesti, kun ottaa vastaan ns. sinun pettymyksesi mutta tosiasiassa hän vain kuormittaa sinua lisää, ei tue eikä auta sinua rankassa tehtävässäsi.

Minusta hän vaikuttaa itsekkäältä kusipäältä. Juu, varmasti on hyvä rakastaja ja upottaa sinut lahjoihin ja osaa lirkutella, koska muuten niitä naisia ei ulkonäöstä huolimatta pörräisi samalla tavalla, mutta kiltti hän ei ole eikä hän missään nimessä osaa ajatella muita kuin itseään. Fiksusti mies olisi toiminut, jos olisi järjestänyt sen lastenhoitajan lapsille ja tullut auttamaan sinua tuossa hoitamisessa, olisi osoittanut konkreettisesti tukensa ja kertonut sitten kun kaikki on ohi, että on varannut ajan terapiaan ja toivoo, että sinäkin tulet sinne välillä mukaan, koska hän on taas pettänyt ja tietää toimineensa väärin. Mies, joka kantaa vastuunsa ja ajattelee muitakin kuin itseään, osaa ratkoa ongelman niin, ettei kuormita lisää sitä, jota on loukannut.

Ymmärrän, että mies on hyvännäköinen, hänellä on rahaa ja seksi on taivaallista mutta oletko koskaan ajatellut, kuinka pinnallisiin asioihin olet kiinnittänyt koko parisuhteesi ja tulevaisuutesi. Moni muu kun etsii miehestä arjen kumppanuutta, vankkaa tukea, johon nojata vaikeuksissa, tasa-arvoisuutta parisuhteessa, vanhemmuuden jakajaa. Vaikka pidän seksistä ja vaikka mukavaa olisikin olla vapaa rahahuolista, niin en mistään hinnasta vaihtaisi arkeani sinun kanssasi. Minun itsetuntoni ei kestäisi sitä, että olen vain se edustusvaimo, jota voidaan tehdä selän takana naurunalaiseksi. Vaikka se seksi on sinulle hyvää, ei se selvästi miehelle riitä, ja vaikka hän rakastaa sinua ja palvoo sinua, ei se kuitenkaan riitä siihen, ettei hän loukkaisi sinua, ja vaikka hän hukuttaa sinut lahjoihin ja tarjoaa erittäin helppoa elämää, niin silti hän ei pysty olemaan sinua varten silloin, kun se olisi tärkeää. Ihanko oikeasti taivaallinen seksi on sinulle tärkeämpää kuin hyvä ja terve parisuhde, kumppanin kunnioitus ja tukeminen vaikeina aikoina, lupausten pitäminen ja luotettavuus.

Vierailija
54/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Eroa.

Epätoivoisia naisia on vaikka millä mitalla :D Etkö käsitä, että sinäkin olet yksi niistä? Roikutte kaikki jossain oman egonsa pöhöttämässä miehessä, jolla ei ole elämänhallintaa tai kykyä kontrolloida itseään.

Toivon tämän olevan provo, koska siinä tapauksessa olet kyllä totaalisen paska äiti lapsillesi jos näytät sellaista esimerkkiä, että annat mieheti naida ympäriinsä sinun tuota menoa katsoessa. Sinun on nimittäin täysin turha luulla, että miehesi toiminta tuosta enää muuttuisi. Säälin lapsiasi, en sinua.

En tiedä muuttuuko miehen toiminta, mutta rakastan häntä kuitenkin. Ehkä olen epätoivoinen. En kuitenkaan koe mieheni olevan egonsa pöhöttämä. Hänen elämänhallintansa on oman elämänsä osalta kunnossa. Hän ponnisti aivan helvetillisistä olosuhteista omilla avuillaan ja perusti menestyvän firman tyhjästä. Hän on tehnyt kaiken mitä hänellä on. Hän on treenannut itsensä huippukuntoon, kieltäytyy laittamasta kroppaansa epäterveellisiä aineita. Ongelma hänellä on parisuhteen kanssa. Hän ei ole eläissään nähnyt hyvää parisuhdemallia, ainoastaan sellaista, jossa naista hakataan ja raiskataan mennen tullen. 

En usko, että lapsiani tarvitsee sääliä. Heillä on kuitenkin rakastavat vanhemmat, rakastavat isovanhemmat, sukulaisia, ystäviä. Heillä on toisensa ja heillä on aina minut. Kun he ovat vanhempia niin voi olla, että keskustelemme siitä, että heidän isällään on ongelma. Ja minusta se ei ole huono esimerkki, ettei parisuhteen tarvitse loppua toisen sairauden vuoksi, jos ei halua. Minulla on vapaus lähteä. Olisin taloudellisesti riippumaton loppuikäni. Voisin mennä takaisin yliopistoonkin. Kuitenkin koen, että perheemme toimii liian hyvin, että antaisin periksi yhden vian vuoksi.

Vierailija
55/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että olimme varautuneet hyvin. Ilmeisesti emme olleet. Tosin, minä en ole huolehtinut omasta osuudestani täällä päässä. Vaikka videopuhelumahdollisuus on iltaisin ollutkin, olen ollut liian uupunut edes ajatellakseni ottavani vaatteitani pois kameran edessä. Mies ei ole asiaa edes maininnut, vaan yrittänyt ymmärtää.

Tosin täytyy myöntää, että tajusin tänään että vaikka syytä on molemmissa jos toinen pettää, niin en voi ihan loputtomasti itseäni syyttää siitäkään, että olen ollut liian väsynyt sen jälkeen kun saattohoidan vaariani yksin, pesen kaukalot limaoksennuksen jälkeen, vaihdan vaipat, pesen hänet, kampaan tukan ja huolehdin, että hän koittaisi syödä jotain. Se, että herään neljästi yöllä kamalaan yskänkohtaukseen peläten että tällä kertaa hän ei saakaan limaa oksennettua. 

Miehen olisi pitänyt pystyä pitämään ne helvetin housut jalassa. Hän ei tee nytkään mitään, mitä minä en ole tehnyt viimeistä 3,5 vuotta yksin. Toki hän on vieraassa maassa, mutta hän ymmärtää suomea ja osaa sitä puhua tarvittaessa. Minäkin olin pienen vauvan kanssa vieraassa maassa yksin, kun hän työskenteli ympäripyöreitä viikkoja jonkun ison diilin parissa. Nyt on hänen vuoronsa joustaa ja tehdä työtä. Hän saa mennä sinne terapeutille ja ryhtyä purkamaan tätä vyyhtiä.

Voi video mitä kuraa! "Et ole hoitanut velvollisuuksiasi?" Mua oksettaa. Sinä saattohoidat isoisääsi ja miehesi päässä ainoa pyörivä asia on SEKSI. Olen itse hoitanut syöpäsairaan isäni hautaan ja jos mieheni tuolloin olisi ajatellut vain omia halujaan, niin olisi nyt entinen mies.

Jos sä oikeasti haluat jatkaa miehesi kanssa, niin nielet ylpeytesi ja lopetat valittamisen sekä alistut siihen, että ennen pitkää siellä jenkkilän koktailkutsuilla ja scenessä sinua aletaan katsoa säälien ihmisten puhuessa häntäheikkimiehestäsi ja hänen sinisilmäisestä pikkuvaimostaan. Miehesi tulee pettämään aina ja sinä jopa mahdollistat se. Otat siitä syitä niskoillesi, että mies ei kykene huolehtimaan oman peniksensä pitämisestä housuissaan. Sinä yrität muuttua kun miehesi on se , jonka pitäisi muuttua.

Koska miehesi tietää, ettet kykene häntä jättämään, niin kuvio tulee toistumaan uudelleen ja uudelleen. Tilanne on miehen kannalta mitä otollisin. Vaimo hoitaa kodin ja ukko sen kuin rilluttelee. Nyt siis vain opettelet nielemään kiukkusi ja annat anteeksi kerta toisensa jälkeen. Leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä!

Vierailija
56/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta yksi tärkeä seikka kertoo miehestäsi todella paljon. Hän tietää, että hänellä on ongelma, jota olette yhdessä yrittäneet ratkoa. Hän tietää myös, milloin ongelma aktivoituu (silloin kun sinun huomiosi ei ole täysin hänessä). Hän päättää silti pettää. Hän tietää, että olet 600 km päässä etkä millään muotoa voi tietää, että hän on pettänyt. Te olette kuitenkin sopineet, että hän kertoo pettämisistään. Hän siis kertoo samantien itkien ja vollottaen omaa pahaa oloaan ja sysäten sen oman pahan olon sinun niskaasi, kun olet kaukana, yksin ja saattohoidat isoisääsi. Minusta tuo on julmaa.

Jos miehesi ajattelisi oikeasti sinua ja sinun tunteitasi, hän olisi (no, jättänyt tietty pettämättä) odottanut, että olet palannut takaisin ja kertonut vasta sitten. Tuo kertominen muutenkin tuntuu vain miehen keinolta pyyhkiä oma syyllisyydentunne pois. Eli kun petän, niin kerron kaiken vaimolle ja sitten on kaikki hyvin. Ehkä hän kuvittelee toimivansa sankarillisesti, kun ottaa vastaan ns. sinun pettymyksesi mutta tosiasiassa hän vain kuormittaa sinua lisää, ei tue eikä auta sinua rankassa tehtävässäsi.

Minusta hän vaikuttaa itsekkäältä kusipäältä. Juu, varmasti on hyvä rakastaja ja upottaa sinut lahjoihin ja osaa lirkutella, koska muuten niitä naisia ei ulkonäöstä huolimatta pörräisi samalla tavalla, mutta kiltti hän ei ole eikä hän missään nimessä osaa ajatella muita kuin itseään. Fiksusti mies olisi toiminut, jos olisi järjestänyt sen lastenhoitajan lapsille ja tullut auttamaan sinua tuossa hoitamisessa, olisi osoittanut konkreettisesti tukensa ja kertonut sitten kun kaikki on ohi, että on varannut ajan terapiaan ja toivoo, että sinäkin tulet sinne välillä mukaan, koska hän on taas pettänyt ja tietää toimineensa väärin. Mies, joka kantaa vastuunsa ja ajattelee muitakin kuin itseään, osaa ratkoa ongelman niin, ettei kuormita lisää sitä, jota on loukannut.

Ymmärrän, että mies on hyvännäköinen, hänellä on rahaa ja seksi on taivaallista mutta oletko koskaan ajatellut, kuinka pinnallisiin asioihin olet kiinnittänyt koko parisuhteesi ja tulevaisuutesi. Moni muu kun etsii miehestä arjen kumppanuutta, vankkaa tukea, johon nojata vaikeuksissa, tasa-arvoisuutta parisuhteessa, vanhemmuuden jakajaa. Vaikka pidän seksistä ja vaikka mukavaa olisikin olla vapaa rahahuolista, niin en mistään hinnasta vaihtaisi arkeani sinun kanssasi. Minun itsetuntoni ei kestäisi sitä, että olen vain se edustusvaimo, jota voidaan tehdä selän takana naurunalaiseksi. Vaikka se seksi on sinulle hyvää, ei se selvästi miehelle riitä, ja vaikka hän rakastaa sinua ja palvoo sinua, ei se kuitenkaan riitä siihen, ettei hän loukkaisi sinua, ja vaikka hän hukuttaa sinut lahjoihin ja tarjoaa erittäin helppoa elämää, niin silti hän ei pysty olemaan sinua varten silloin, kun se olisi tärkeää. Ihanko oikeasti taivaallinen seksi on sinulle tärkeämpää kuin hyvä ja terve parisuhde, kumppanin kunnioitus ja tukeminen vaikeina aikoina, lupausten pitäminen ja luotettavuus.

Miehen puolustukseksi, hän aikoi kertoa vasta kun olen kotona. Ongelmana on se, että luen häntä kuin avointa kirjaa. Hän myös halusi alunperin tulla mukaani tukemaan minua, mutta halusin hänen jäävän lasten kanssa Helsinkiin. Halusin myös keskittyä isoisääni, enkä mieheeni. Typerä päätös, koska aavistin mitä saattaa käydä. 

Luin viestisi neljä kertaa läpi. En ollut tosiaan tajunnut, että ongelma oikeasti aktivoituu silloin kun huomioni ei ole täysin hänessä, mutta niinhän se menee. Kai mies pelkää alitajuisesti minun jättävän hänet ja hän sekä puolustautuu (jotta olisi itse se pahis) ja pakenee emotionaalisesti seksiin. 

Mietin, mikä minulle miehessäni on tärkeintä, se ei ole raha, ei ulkonäkö, ei edes seksi. Olen vain niin tottunut niihin, koska niihin muut ihmiset kiinnittävät huomiota. Ei muut ihmiset koskaan näe sitä, kuinka mies huomaa minun olevan väsynyt, hän jättää työnsä kesken ja tulee antamaan minulle niskahieronnan ja suukon. Laittaa minulle ammeen valmiiksi ja punaviinilasin siihen reunalle. Ei kukaan näe, kuinka hän käy lasten huoneessa töistä tultuaan antamassa molemmille suukot otsalle ja varmistamassa, että kumpikin on peitelty hyvin ja unilelut ovat tiukasti kainalossa. Eivät muut näe sitä, kuinka hän yrittää löytää ratkaisuja kaikkiin ongelmiini, vaikka olisin vain pahalla päällä ja haluaisin kiukutella. Kukaan muu ei ollut paikalla, kun rinnastani löytyi kyhmy ja mies lähti kiidättämään minua lääkärille. Kukaan muu ei nähnyt sitä pelkoa miehen silmissä. Hän ei lähtenyt kahteen viikkoon työhön sen jälkeen, vaikka minut todettiin terveeksi. Hän vain paapoi minua. Kukaan ei nähnyt sitä, kuinka mies hieroi jalkojani joka ikinen ilta kun olin raskaana ja jalkani turposivat, kukaan ei näe kuinka mies kantaa minut sohvalta yläkertaan kun olen nukahtanut tv:n ääreen odottaessani häntä kotiin. Eikä kukaan tiedä kuinka tarkasti hän seuraa kaikkea mitä teen. Alusta asti minulla on aina, aina ollut kaikkea mitä tarvitsen. Hän huolehtii, ettei mikään ole ikinä loppunut minulta kesken. Se hammastahna, jota tykkään käyttää, tietyn merkkinen kahvi, minulla on aina uusin irtonumero tietyistä lehdistä, mies tietää heikkouteni tiettyihin romaaneihin, joille itse hymyilee, mutta hän seuraa tarkasti milloin uusin ilmestyy ja se on tyynyni päällä samana päivänä kun se tulee ulos.

Ei, hän ei ole täydellinen, mutta aika lähellä.

Vierailija
57/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi video mitä kuraa! "Et ole hoitanut velvollisuuksiasi?" Mua oksettaa. Sinä saattohoidat isoisääsi ja miehesi päässä ainoa pyörivä asia on SEKSI. Olen itse hoitanut syöpäsairaan isäni hautaan ja jos mieheni tuolloin olisi ajatellut vain omia halujaan, niin olisi nyt entinen mies.

Jos sä oikeasti haluat jatkaa miehesi kanssa, niin nielet ylpeytesi ja lopetat valittamisen sekä alistut siihen, että ennen pitkää siellä jenkkilän koktailkutsuilla ja scenessä sinua aletaan katsoa säälien ihmisten puhuessa häntäheikkimiehestäsi ja hänen sinisilmäisestä pikkuvaimostaan. Miehesi tulee pettämään aina ja sinä jopa mahdollistat se. Otat siitä syitä niskoillesi, että mies ei kykene huolehtimaan oman peniksensä pitämisestä housuissaan. Sinä yrität muuttua kun miehesi on se , jonka pitäisi muuttua.

Koska miehesi tietää, ettet kykene häntä jättämään, niin kuvio tulee toistumaan uudelleen ja uudelleen. Tilanne on miehen kannalta mitä otollisin. Vaimo hoitaa kodin ja ukko sen kuin rilluttelee. Nyt siis vain opettelet nielemään kiukkusi ja annat anteeksi kerta toisensa jälkeen. Leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä!

Kyllä minä rehellisesti koen, että jos mies on tottunut alusta asti siihen, että hänen addiktionsa on hoidossa kotoa päin, niin kyllä minä ymmärrän että miehen hommat menevät sekaisin kun en olekaan kotona. Hän purkaa stressiään kahdella tavalla: seksillä ja treenillä. Kumpaakaan hän ei ole päässyt kunnolla tekemään kun jouduin lähtemään. Normaalisti hän treenaa 3-7h päivässä. Nyt mies ei pääse treenaamaan melkein ollenkaan. Siihen päälle seksiä normitilanteessa vielä 2-4h. Nyt tilanne on se, että hän on yksin koti-isänä vieraassa maassa, lasten kanssa joiden kanssa hän ei ole koskaan viettänyt yksin pitkään. Minä en ole mailla en halmeilla. Työstä rumputetaan koko ajan, että siellä pitäisi olla ja näin ja näin monta miljoonaa menee ohi juuri tällä sekunnilla, kun mies ei ole paikalla. 

Minulla on psyykkisesti vaikeaa, eikä mies osaa lohduttaa eikä suhtautua siihen. Kyllä minä ymmärrän, että stressi kävi liian kovaksi. En sitä hyväksy, mutta ymmärrän.

Vierailija
58/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole oikein fiksuja neuvoja antaa sinulle Ap, muutamia ajatuksia vain. Mielestäni kuulostat viisaasti ja syvällisesti ajattelevalta naiselta. Et kynnysmatolta, koska asiat eivät todella ole niin mustavalkoisia. Minun korviini olet vahva ja hyväsydäminen.

Toivon sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää sydämestäni. Hyvä tuo, että mies suostui terapiaan menemään. Minua ainakin terapia on nuorempana paljon auttanut, ja antanut voimia muuttaa edes hiukan itselleni haitallista ajatustoimintaa. Voi hyvin olla, että tuo terapia auttaa miestäni paranemaan. Toivon ainakin, että heikkoina hetkinä hän ymmärtäisi kuinka paljon pettäminen toista satuttaa, ja se estäisi tulevaisuuden hairahdukset vaikka hänelle sillä hetkellä seksi toisen kanssa "auttaisi". Tuo vyyhti hänen mielessä voi terapian avulla aueta, ja auttaa häntä muuttumaan.

Paljon voimia vielä! Olen pahoillani vaarisi tilanteesta, ihana että olet hänen tukenaan <3

Vierailija
59/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Eroa.

No on kyllä vähän vaikea uskoa että hänessä olisi noin iso ero muihin miehiin.

Ettet vain uskottelisi itsellesi jotain tuollaista jotta sinulla olisi hyviä syitä olla jättämättä.

Vierailija
60/110 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole oikein fiksuja neuvoja antaa sinulle Ap, muutamia ajatuksia vain. Mielestäni kuulostat viisaasti ja syvällisesti ajattelevalta naiselta. Et kynnysmatolta, koska asiat eivät todella ole niin mustavalkoisia. Minun korviini olet vahva ja hyväsydäminen.

Toivon sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää sydämestäni. Hyvä tuo, että mies suostui terapiaan menemään. Minua ainakin terapia on nuorempana paljon auttanut, ja antanut voimia muuttaa edes hiukan itselleni haitallista ajatustoimintaa. Voi hyvin olla, että tuo terapia auttaa miestäni paranemaan. Toivon ainakin, että heikkoina hetkinä hän ymmärtäisi kuinka paljon pettäminen toista satuttaa, ja se estäisi tulevaisuuden hairahdukset vaikka hänelle sillä hetkellä seksi toisen kanssa "auttaisi". Tuo vyyhti hänen mielessä voi terapian avulla aueta, ja auttaa häntä muuttumaan.

Paljon voimia vielä! Olen pahoillani vaarisi tilanteesta, ihana että olet hänen tukenaan <3

Kiitos ihanasta viestistäsi. Toivon myös että miehen lukot aukeaisivat pikkuhiljaa terapian kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme