Miten selvitä pettäjän kanssa?
Olen täällä ennenkin kertonut miehestäni. Lyhyesti, meillä on 10v ikäeroa, asumme kahdessa maassa. Mies on hyvin menestynyt, pyörittää omaa firmaa. Työskentelee älyttömästi ja treenaa loput vapaa-ajat. On todella komea, hyvässä kunnossa, älykäs, karismaattinen ja vetovoimainen = naisia pyörii ympärillä jatkuvasti.
Meillä on 2 pientä lasta, esikoisen ollessa vauva(oli yllätysvauva) mies jäi kiinni seksisuhteesta. Tunnusti kysyttäessä ja lopetti suhteen. On todella seksuaalisesti aktiivinen ja tarvitsee seksiä paljon. Sen jälkeen on päätynyt työkaverinsa kanssa samaan sänkyyn kun olimme riidelleet ja olin heittänyt hänet asunnosta ulos. Siis samana helvetin yönä. Miehen mielestä se ei ollut pettämistä, koska "emme olleet yhdessä". Naimisissa vaan kummasti... Asia kuitenkin sovittiin, vaikka inhottaa koska kyseinen nainen on ystäväni.
Jouduin tällä viikolla lähtemään saattohoitamaan isoisääni 600km päähän ja jätin miehen yksin lasten kanssa kotiin. Mies joutui perumaan matkan kotiin (USAan) ja jäi lasten kanssa Helsinkiin. Tänä aamuna kun soitin lapsille videopuhelun, mies oli välttelevä. Kysyin, että mikä on - mies meni toiseen huoneeseen iPadin kanssa ja kertoi päätyneensä jonkun naisen kanssa sänkyyn. Pyysi anteeksi ja yritti selittää, mutta iskin luurin korvaan. Äsken tuli kukkalähetys ovelle ja pyysin lähettiä kantamaan sen suoraan roskiin.
Suututtaa niin älyttömästi! Tiesin, että hän on joutunut tekemään kamalasti muutoksia omiin aikatauluihinsa. Hän ei ole ylipäänsä koskaan ollut yksin lasten kanssa muutamaa tuntia pidempään ja nyt on ollut keskiviikosta yksin vastuussa. Siskoni on käynyt auttamassa jonkun verran, mutta pääasiassa mies on joutunut pärjäämään.
Miksi aina silloin, kun minun elämässäni on vaikeaa? Miksei silloin kun minä olen kotona ja kaikki on normaalia ja hyvin? Olen niin järjettömän vihainen sille kusipäälle!
On se varmaan niin helvetin rankkaa olla niin seksikäs, että naiset käyvät käsiksi ja on se varmaan rankkaa kun itse on saatana firman kasannut ja kahmii siitä miljoonia, ja on se varmaan tosi helvetin rankkaa hoitaa OMIA lapsiaan muutaman päivän ajan ihan itse!
Tiedän, ettei kukaan ole täydellinen ja tiedän, etten minäkään ole täydellinen. Mies on muuten niin älyttömän täydellinen ja ihana, mutta housut ei pysy jalassa jos tilanne on tippaakaan stressaava ja meillä on riitaa. Se ei ole mikään uusi tieto ja olen oppinut elämään sen kanssa, mutta millä tästä vihasta pääsisi vielä eroon?
Se nainen joka viime yönä makasi seksikkään ja uskomattoman jenkin kanssa, niin toivottavasti oli edes kiva yö.
Nyt siellä mies on salettiin paniikissa. Mietin, että pitäisikö soittaa miehen kaverille ja pyytää lentämään Helsinkiin? Pitäisikö sanoa miehelle, että pakkaa lapset ja tulevat tänne kaikki? Lähellä on ihan ok hotelleja. Vai pitäisikö antaa panikoida rauhassa? Ottaa niin perkeleesti päähän, että mies, joka on muuten luotettava kuin kallio, tekee tuollaisen tempun juuri silloin kun hänen pitäisi tukea minua!
Onko kellään kokemusta? Viisaita sanoja? Neuvoja? Erota en halua.
Kommentit (110)
Kannattaako tuhlata elämänsä tuollaisen ihmisen kanssa?
Jos et kerran aio erota, niin sinun pitää hyväksyä tuo puoli miehessäsi ja lopettaa asian pyörittely. Näin sivusta voin vain todeta, että yksikään jorma ei ole sen arvoinen. Mutta teet tietysti niin kuin sydän sanoo, niinhän ne kaikki.
Eikö oo aika selkeetä että se on sun siskon kanssa ollu sängyssä kun se kerta on siellä ollut sun miehen kanssa muutenkin!
Oletko onnellinen? Antaisiko miehesi anteeksi jos toimisit samoin?
Vai luotettava kuin kallio, kun pettää. Vielä kun kaikki on muutenkin huonosti. Ja koko ajan uudelleen, vaikka tietää, että se rikkoo. Se tekee sen tahallaan, satuttaa sua tahallaan. Se ei ole mikään vahinko. Älä tuhlaa sun aikaa ja rakkautta tuollaiseen. Ansaitset niin paljon parempaa. Ja niin lapsesikin.
Todennäköisesti se pani sitä sun siskoa joka kävi auttamassa siellä
Jos et halua erota niin sitten vain nielet kiukkusi ja alistut tuohon tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö oo aika selkeetä että se on sun siskon kanssa ollu sängyssä kun se kerta on siellä ollut sun miehen kanssa muutenkin!
:D Ei. Mieheen en tuossa asiassa luota, mutta siskoon luotan.
Mies on ihana, rakastamme toisiamme. Hänen seurassaan on aivan uskomaton olla, on kuin aurinko paistaisi aina. Minusta isoin asia tuossa pettämisessä on se, että hän ei valitse viettää aikaa jonkun toisen kanssa, vaan on ennemmin minun kanssani.
Olen mielestäni päässyt jo aika pitkälle siinä, etten mieti minkä näköinen nainen on, tai rakastuuko mieheni häneen tai mitä he tekivät. Olen vain vihainen miehelleni. Enkä ole varma, että pitäisikö minun antaa hänelle tieto siitä, etten ole lähdössä kävelemään, vai onko väärin antaa hänen kärvistellä vielä. Ihan kuin nyt ei olisi ollut tarpeeksi vaikeaa ilman tätäkin. Joskus toivon, että mies vain pitäisi päänsä kiinni eikä kertoisi. Kertoo kuitenkin, koska pyysin sitä aikanaan. Toisaalta en oikeasti halua tietää, mutta haluan tietää kuinka näitä pettämisiä voi edes vähentää. Olisiko minun pitänyt pyytää siskoni muuttamaan meille täksi aikaa? Hankkia lastenhoitaja päiviksi kun sisko on töissä? Pyytää siskon mies asumaan meillä miehen kanssa?
Sulla on tasan kaks vaihtoehtoa. Mies ei muutu.
1. Eroa.
2. Hyväksy miehesi pettäminen.
Koita vaan hyväksyä tilanne ja yritä nauttia miehen hyvistä puolista: lasten isä, huumorintajuinen, mukava, sosiaalinen, älykäs, varakas, seksikäs, komea jne. Kuten sanot, erota ei missään nimessä kannata. Muuten lasten näkökulmasta perhe hajoaa, joudut luopumaan USA kodista ja nykyisestä elämäntyylistä. Et ole ainoa nainen samassa tilanteessa. Mieti vaikka tiettyjä suomalaisia kiekkovaimoja, joiden miehet ovat vastaavanlaisia kuin miehesi. Vaakakupissa on vaan liikaa mitä menettää, joten ero ei kannata. Tee miehelle selväksi ettet halua tietää pettämisestä, etkä halua että lapsetkaan saavat tietään. Muuten tehköön mies mitä lystää.
Jää vain tuohon avioliiton hirvitykseen, muutaman vuoden kuluttua sinusta ei ole jäljellä kuin katkeroitunut kasa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko onnellinen? Antaisiko miehesi anteeksi jos toimisit samoin?
Tätä aamua lukuunottamatta olen hyvin onnellinen. Meidän elämämme on 99% ajasta aivan mahtavaa. Huolehdimme toisistamme hyvin. Mies laittaa minut ja lapset etusijalle.
Mieheni ei ainakaan aluksi kykenisi elämään asian kanssa, vaan todennäköisesti sekoaisi. Pyrkisi joka tapauksessa antamaan ja luulen että aikaa myöten antaisikin. Hän haluaa viettää kanssani lopun ikäänsä.
Miehellä on todella vaikea lapsuus takana, aivan hirvittäviä traumoja ja asioita. Mies on hiukan vaikea luonne, yksityinen ja seksiaddikti. Itse on sitä mieltä, ettei se ole addiktio (vaikka parisuhdeterapeutti oli vahvasti sitä mieltä), vaan johtuu vain korkeasta testosteronista. Selkeästi kuitenkin käyttää seksiä työkaluna paetakseen emotionaalista stressiä ja koska en ollut paikalla...
Perseestähän tämä oikeasti on. Mutta tästä huolimatta normaaliarkemme on aivan ihanaa, enkä luovu siitä tämänkään takia.
Vierailija kirjoitti:
Koita vaan hyväksyä tilanne ja yritä nauttia miehen hyvistä puolista: lasten isä, huumorintajuinen, mukava, sosiaalinen, älykäs, varakas, seksikäs, komea jne. Kuten sanot, erota ei missään nimessä kannata. Muuten lasten näkökulmasta perhe hajoaa, joudut luopumaan USA kodista ja nykyisestä elämäntyylistä. Et ole ainoa nainen samassa tilanteessa. Mieti vaikka tiettyjä suomalaisia kiekkovaimoja, joiden miehet ovat vastaavanlaisia kuin miehesi. Vaakakupissa on vaan liikaa mitä menettää, joten ero ei kannata. Tee miehelle selväksi ettet halua tietää pettämisestä, etkä halua että lapsetkaan saavat tietään. Muuten tehköön mies mitä lystää.
Kiitos. Näin olen pyrkinyt tekemään. Koska niitä hyviä puolia on todella paljon. Enkä halua elää ilman häntä ja haluan tarjota lapsillemme ydinperheen. Raha ei ole meillä niinkään ongelmana, meillä on minulle äärimmäisen edullinen avioehto.
Lasten en halua saavan tietää, mutta toisaalta itse haluaisin tietää mitkä tilanteet sen pettämisen laukaisevat, niin voisin ehkä vähentää niitä?
Miksi yrittäisit vähentää mitään miehen puolelta? Ota sen sijaan itsellesi rakastaja ja nautiskele. Kyllä monelle kelpaisi rikas ja komea mies. Vai pitääkö sen mielestä vaimon olla uskollinen? No, ehkä se oppii sitten pikku näpäytyksestä. Täytyyhän sun myös aika tasokasta seuraa saada jos oot tuollaisen hunksin bongannut.
Ghjllbg kirjoitti:
Miksi yrittäisit vähentää mitään miehen puolelta? Ota sen sijaan itsellesi rakastaja ja nautiskele. Kyllä monelle kelpaisi rikas ja komea mies. Vai pitääkö sen mielestä vaimon olla uskollinen? No, ehkä se oppii sitten pikku näpäytyksestä. Täytyyhän sun myös aika tasokasta seuraa saada jos oot tuollaisen hunksin bongannut.
Koska rakastan häntä, enkä halua että hänen on paha olla, vaikka vihainen olenkin.
Olen melko tavis, mutta kyllä minullekin seuraa löytyisi. En vain halua muita kuin aviomiestäni. Mistä ihmeestä minä löydän toisen miehen, joka näyttää paremmalta kuin kreikkalainen jumala, on isosti varustettu ja sängyssä aivan uskomaton? Ja miksi tyytyisin vähempään? Seksiä en tarvitse enempää, sitä saan jo tarpeeksi.
Käyttäjä515 kirjoitti:
Jää vain tuohon avioliiton hirvitykseen, muutaman vuoden kuluttua sinusta ei ole jäljellä kuin katkeroitunut kasa.
10 vuotta tässä on oltu. Toivottavasti vielä useampi vuosikymmen lisää. Elämämme on pettämistä lukuunottamatta ihanaa. Onhan miehen kanssa haastavaa elää, koska työnsä takia minä joudun joustamaan jatkuvasti, mutta en haluaisi elää ilman häntä.
Olet AP aika paha kynnysmatto. Miehesi tietää, että et jätä ja jatkaa pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Olet AP aika paha kynnysmatto. Miehesi tietää, että et jätä ja jatkaa pettämistä.
Olen pahoillani, mutta se tulee vaan toistumaan useammin ja useammin. Yksipuolinen rakkaus ei valitettavasti riitä, tiedän kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olenkin kynnysmatto. Mutta joka kerta mies tosissaan pelkään, että saatan lähteä. Ja jos hän ryhtyisi rakkaussuhteeseen jonkun kanssa, lähtisin saman tien. En koe kuitenkaan olevani suhteessamme mikään alistuva osapuoli. Jos sanon, että joku ei onnistu, niin se ei sitten onnistu. Nyt kun mies ehdotti, että ottaisin lapset mukaani ja hän lähtisi toimistoon töihin, ilmoitin, ettei se käy, koska en voi ottaa lapsia tänne. Mies järjesteli kaikki isot tapaamiset yms. uusiksi tämän vuoksi.
Pettäjä mies on (seksin, ei rakkauden suhteen), mutta ainoana isona vikana se on minusta aika ok.
luotettava kuin kallio?
Jooh... Mietipäs nyt uudelleen