Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vaatii, että maksan lisää asumisesta

Vierailija
18.03.2016 |

Asumme miehen omistamassa talossa ja maksan nyt noin 200 euroa kuukaudessa sähköstä ja muista juoksevista kuluista. Lisäksi ostan suurimman osan lasten ruoasta ja vaatteista, arviolta 80 % on minun kustantamaani.

Nyt mies vaatii, että minun pitäisi maksaa lisää. Omasta mielestäni tuo 200 euroa kuussa + suurin osa lasten ruoista ja vaatteista on jo kylliksi. Mitä mieltä te olette?

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysypps että mitä se mies tarkkaan ottaen haluaa, 100 e kuussa lisää rahaa vai että osallistuisit enemmän ruokakuluihin vai mistä kiikastaa. istukaa alas puhmaan

Vierailija
22/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi OMISTAA talon, jossa asut. Hän ei voi täten vaatia sinua osallistumaan talon lainojen tai käyttökustannusten maksamiseen; niistä vastaa talon omistaja. Sen sijaan voitte sopia siitä, että mikä on sinun maksamasi korvaus asumisesta, eli ikäänkuin "olisit vuokralla" miehen omistamassa kiinteistössä. Älä ainakaan ala maksamaan suoraan "puolia lainoista yms.", koska silloin kerryttäisin MIEHESI (nimissä olevaa) OMAISUUTTA. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässähän on kaksi skenaariota: Ette ole naimisissa tai teillä on avioehto, mies kartuttaa varallisuuttaan ja sinä maksat juoksevia kuluja. Sitten kun eroatte, miehellä on velaton talo ja sinulla ei mitään.

Toinen skenaario: Olette naimisissa ja mies kustantaa suurimman osan teidän kuluista. Sitten kun eroatte sinä saat puolet miehen kustantamasta omaisuudesta.

Vierailija
24/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin on omat autot, joiden kuluista vastaamme täysin itse. Lasten harrastukset maksamme puoliksi. Huonekalut ostan minä. Koska maksan puolet talon juoksevista kuluista ( sähkö, jäte, vesi jne.), ei talosta tule muita kuluja kuin satunnaiset maalaukset yms.

Vierailija
25/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin 200 on todella vähän omakotitalon juoksevista kuluista eli mies on maksanut reilusti enemmän asumisestanne. Mainitset lasten ruoat, kuka maksaa teidän aikuisten ruoat?

Vierailija
26/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta puolet talosta niin ei tule sanomista. Ellet pysty, niin mies hoitaa talon korjaukset ym itse. Lopetat ruokien ja lasten tavaroiden oston yksin, niihin menee suuria summia huomaamatta. Hankkikaa yhteinen kulutili, jonne laitatte summan tulojen suhteessa ja josta maksatte kaiken. Helpointa kyllä olisi, että kaikki perheen tulot ja menot ovat yhteisiä.

Vierailija
27/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroamme, en saa talosta mitään. Siksi en olekaan osallistunut talon kunnostuskustannuksiin. Talo on miehen omaisuutta.

Vierailija
28/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että olette vain yhtiökumppanit eikä perhe. Minulle olisi ihan käsittämätön tuollainen tilanne. Vaikuttaa, että olet vain miehesi vuokralainen, vaikka teillä on yhteiset lapsetkin.

Joo, miehen pitäis maksaa ihan kaikki ja nainen vois makailla vaan kotona ilmaseks. Mutta jos nainen tienaa enemmän, niin miehen pitää maksaa vähintään 50% ihan kaikesta, eihän muuten sellaista pummia katsele kukaan. Tämä on tullut hyvin selväksi täällä.

Vierailija
29/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä muuten asuisit 200 eurolla lapsiesi kanssa? Vaatteitakaan tuskin ostat joka viikko?

Paljonko miehellä on talosta kuluja? Maksaako mies sitten autot, huonekalut, harrastukset, bensat, vakuutukset, sähköt, veden yms?

Kovin kuulostaa taas palstamamman uhriulinalta.

Mies ei maksa autoja, kumpikin maksaa omansa. Huonekalut ostan minä. Lasten harrastukset puoliksi. Kotivakuutuksesta maksan puolet, kuten myös sähköstä ja vedestä.

Vierailija
30/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asuisit vuokralla 200e/kk ?

Vierailija
31/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin 200 on todella vähän omakotitalon juoksevista kuluista eli mies on maksanut reilusti enemmän asumisestanne. Mainitset lasten ruoat, kuka maksaa teidän aikuisten ruoat?

200e on ok. Meillä omakotitalon kulut on 350e/kk, neliöitä 250m2.

Vierailija
32/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talo on velaton etkä sinä saa siitä erossa mitään niin en ymmärrä mitä mies urputtaa. Sinähän maksat jo "vuokraa" eli puolet juoksevista kuluista ja suurimman osan ruuista. Hänelle jää kiinteistövero, puolet juoksevista kuluista ja satunnaiset korjauskustannukset.

Jos minä olisin sinä hankkisin omiin nimiini pienen sijoitusasunnon, ottaisin siihen vuokralaisen ja maksaisin lainaa pois eli lerryttäisin varallisuutta myös itselle.

Vierailija
33/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että olette vain yhtiökumppanit eikä perhe. Minulle olisi ihan käsittämätön tuollainen tilanne. Vaikuttaa, että olet vain miehesi vuokralainen, vaikka teillä on yhteiset lapsetkin.

Joo, miehen pitäis maksaa ihan kaikki ja nainen vois makailla vaan kotona ilmaseks. Mutta jos nainen tienaa enemmän, niin miehen pitää maksaa vähintään 50% ihan kaikesta, eihän muuten sellaista pummia katsele kukaan. Tämä on tullut hyvin selväksi täällä.

Juuri olen kertonut kuinka maksan puolet juoksevista kuluista ja 80% lasten ruoista ja vaatteista. Mies ei kustanna minulle mitään, ainoaksi eduksi voidaan laskea se, että asun hänen omistamassaan talossa. En oikein ymmärrä kommenttiasi.

Vierailija
34/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme miehen omistamassa talossa ja maksan nyt noin 200 euroa kuukaudessa sähköstä ja muista juoksevista kuluista. Lisäksi ostan suurimman osan lasten ruoasta ja vaatteista, arviolta 80 % on minun kustantamaani.

Nyt mies vaatii, että minun pitäisi maksaa lisää. Omasta mielestäni tuo 200 euroa kuussa + suurin osa lasten ruoista ja vaatteista on jo kylliksi. Mitä mieltä te olette?

Paljonko lasten ruokaan ja vaatteisiin menee kuukaudessa. Minkä verran on nettotulosi kuukaudessa?

Vierailija
35/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko avioehtoa?

Lompakkoloinen neuvomassa lompakkoloista. Kertoo kaiken oleellisen palstamammoista.

Vierailija
36/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLetteko naimisissa? Mikäli avoliitossa niin olepa tarkka. Sun kuuluu maksaa vaan yhtiövastikkeesta puolet, sähkölaskusta puolet, mikäli teet ruoat niin ei kannata maksaa edes puolta ruoasta. Taitaa pissattaa sua. 

Vierailija
37/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi vaikeaa tuollainen yhteiselämä, jos pitää laskea kaikki kulut mitä kukin maksaa.Eihän tuo perhe-elämää ole.

Vierailija
38/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asuisit vuokralla 200e/kk ?

Kun ottaa huomioon lasten ruoat ja vaatteet muodostuu summaksi paljon enemmän kuin 200 euroa.

Mielestäsi parisuhteessa on siis ok, että toinen pyytää markkinahintaista vuokraa asumisesta?

Vierailija
39/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä asumiskulut on noin 1850 e kk, eli mun mielestä miehellä on oikeus vaatia enemmän, pääset nyt tosi vähällä. Tosiasia on että se joka ei maksa lainaa, lämmityskuluja, jätemaksua, sähköä, vesilaskua, nettiä ym. ei tajua  paljonko niihin menee.

Vierailija
40/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri olen kertonut kuinka maksan puolet juoksevista kuluista ja 80% lasten ruoista ja vaatteista. Mies ei kustanna minulle mitään, ainoaksi eduksi voidaan laskea se, että asun hänen omistamassaan talossa. En oikein ymmärrä kommenttiasi.

Jos et asuisi miehesi omistamassa talossa, niin maksaisit vähintään tuplat vuokraa pienestä yksiöstäkin. Kyllä kai se miehesi tietää ettet maksa tarpeeksi kuluista, jos kerran haluaa lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi