Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vaatii, että maksan lisää asumisesta

Vierailija
18.03.2016 |

Asumme miehen omistamassa talossa ja maksan nyt noin 200 euroa kuukaudessa sähköstä ja muista juoksevista kuluista. Lisäksi ostan suurimman osan lasten ruoasta ja vaatteista, arviolta 80 % on minun kustantamaani.

Nyt mies vaatii, että minun pitäisi maksaa lisää. Omasta mielestäni tuo 200 euroa kuussa + suurin osa lasten ruoista ja vaatteista on jo kylliksi. Mitä mieltä te olette?

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin 200 on todella vähän omakotitalon juoksevista kuluista eli mies on maksanut reilusti enemmän asumisestanne. Mainitset lasten ruoat, kuka maksaa teidän aikuisten ruoat?

200e on ok. Meillä omakotitalon kulut on 350e/kk, neliöitä 250m2.

Kattaako tuo tosiaan kaiken, eli lämmityskulut, jätemaksut, sähkön, vesilaskun, netin. 

Vierailija
42/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meillä asumiskulut on noin 1850 e kk, eli mun mielestä miehellä on oikeus vaatia enemmän, pääset nyt tosi vähällä. Tosiasia on että se joka ei maksa lainaa, lämmityskuluja, jätemaksua, sähköä, vesilaskua, nettiä ym. ei tajua  paljonko niihin menee.

Kuten olen jo kertonut useaan otteeseen, maksan puolet lämmityksestä, jätemaksuista, vedestä, vakuutuksesta ja netin kustannan minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asuisit vuokralla 200e/kk ?

Kun ottaa huomioon lasten ruoat ja vaatteet muodostuu summaksi paljon enemmän kuin 200 euroa.

Mielestäsi parisuhteessa on siis ok, että toinen pyytää markkinahintaista vuokraa asumisesta?

Ei tässä ole kuultu kuin sinun versio. Hae se miehesi tänne kirjoittelemaan ja kertomaan miksi hän haluaa sinun maksavan enemmän. Varmasti selviäis nopeasti ettet maksa juuri mitään kaikista kuluista.

Vierailija
44/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asuisit vuokralla 200e/kk ?

Yksin asuessaan mieskin maksaisi kaiken. Nyt saa 200 € perheensä asumiskuluihin. Kai hänen sentään kuuluu osaltaan myös lastensa asumiskuluja maksaa.

Vierailija
45/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin 200 on todella vähän omakotitalon juoksevista kuluista eli mies on maksanut reilusti enemmän asumisestanne. Mainitset lasten ruoat, kuka maksaa teidän aikuisten ruoat?

Kattaako tuo tosiaan kaiken, eli lämmityskulut, jätemaksut, sähkön, vesilaskun, netin. 

Kattaa seuraavat:

-sähkön (n. 100e/kk)

-polttopuut (ilmaiset)

-likakaivon tyhjennyksen (80e/vuosi)

-kiinteistöverot (300e/vuosi)

-jätemaksut (10e/kk)

-netin maksaa miehen työpaikka

-vakuutuksen (600e/vuosi)

-pienen summan ylläpitokorjauksiin

-ruohonleikkurin bensat

-vesi (ilmaista)

jne.

Vierailija
46/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö se lisäraha todella juokseviin menoihin, maksaako mies taloa itselleen sillä vai haluaako vain kuukausirahaa äiskältä?

Jos 1 niin miettikää yhdessä onko teillä varaa asua talossa, jos 2 tai 3 niin miehen vaikuttimet ovat kyseenalaiset.

Vierailija
47/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen maksanut asumisesta kuukaudessa 400€ kun mies omistaa yksin talon. Ja kaikki säästöni ovat siihen menneet onko ok?t.ammattivalittaja

Vierailija
48/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattaa seuraavat:

-sähkön (n. 100e/kk)

-polttopuut (ilmaiset)

-jätemaksut (10e/kk)

-ruohonleikkurin bensat

-vesi (ilmaista)

jne.

Käytkö sinä hakkaamassa polttopuut?

Vierailija
49/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitoni mukaan kulut omakotitalossa asusumisesta (öljy, sähkö, kiinteistövero, jätekuljetus, vesi, kotivakuutus ja nuohous) ovat olleet useamman vuoden aikana 400 -550 €/kk. Eli se 200 € kattaa hyvin ap:n osuuden. Kai miehen sentäään kuuluu lastensakin asumisesta jotain maksaaa.

Vierailija
50/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootko kotiäiti vai töissä kodin ulkopuolella?

Vierailija
51/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että olette vain yhtiökumppanit eikä perhe. Minulle olisi ihan käsittämätön tuollainen tilanne. Vaikuttaa, että olet vain miehesi vuokralainen, vaikka teillä on yhteiset lapsetkin.

Joo, miehen pitäis maksaa ihan kaikki ja nainen vois makailla vaan kotona ilmaseks. Mutta jos nainen tienaa enemmän, niin miehen pitää maksaa vähintään 50% ihan kaikesta, eihän muuten sellaista pummia katsele kukaan. Tämä on tullut hyvin selväksi täällä.

Juuri olen kertonut kuinka maksan puolet juoksevista kuluista ja 80% lasten ruoista ja vaatteista. Mies ei kustanna minulle mitään, ainoaksi eduksi voidaan laskea se, että asun hänen omistamassaan talossa. En oikein ymmärrä kommenttiasi.

Jos et asuisi miehesi omistamassa talossa, niin maksaisit vähintään tuplat vuokraa pienestä yksiöstäkin. Kyllä kai se miehesi tietää ettet maksa tarpeeksi kuluista, jos kerran haluaa lisää.

Ja kenethän se mies saisi sinne taloonsa alivuokralaiseksi ja millä hinnalla? 

Vierailija
52/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies perusteli lisärahaa sillä, että lainakulut talosta isot. Itseäni nyppii juuri se, että miksi minun pitäisi nyt osallistua lainakuluihin, kun en omista talosta mitään.

Vierailija
53/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattaa seuraavat:

-sähkön (n. 100e/kk)

-polttopuut (ilmaiset)

-jätemaksut (10e/kk)

-ruohonleikkurin bensat

-vesi (ilmaista)

jne.

Käytkö sinä hakkaamassa polttopuut?

En, mies tekee ne yhdessä naapurin kanssa. Yksi viikonloppu meidän puita, toinen naapurin. Traktorin bensa maksaa muutaman kympin vuodessa. Puut on omasta metsästä. Puut ei maksa meille mitään rahallisesti, aikaa toki menee.

Vierailija
54/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ootko kotiäiti vai töissä kodin ulkopuolella?

Molemmat töissä.

Vierailija
55/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies perusteli lisärahaa sillä, että lainakulut talosta isot. Itseäni nyppii juuri se, että miksi minun pitäisi nyt osallistua lainakuluihin, kun en omista talosta mitään.

mies maksaa lainaa ja korot ja puolet yhtiövastikkeesta on oikein koska jos ootte avoliitossa ja ero tulee niin sinä olet se joka joutuu lähtemään. Eriasia jos avioliitossa ja ei oo avioehtoa. 

Vierailija
56/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies maksaa lainaa ja korot ja puolet yhtiövastikkeesta on oikein koska jos ootte avoliitossa ja ero tulee niin sinä olet se joka joutuu lähtemään. Eriasia jos avioliitossa ja ei oo avioehtoa. 

Omakotitalossa ei ole yhtiövastiketta. Eron sattuessa minä lähden, enkä saa talosta mitään.

Vierailija
57/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa enemmän rahaa asumiskuluista, niin hän voisi varmaan myydä sulle jonkun osuuden talosta? Ei tosiaan ole oikein, että sinä maksat hänen lainaansa.

Miten muut kulut jakautuvat? Kuka maksaa ruuan ja käyttötavarat? Sinä 80% ja mies 20%? Miten olette päätyneet tällaiseen jakoon?

Ehkä kannattaisi keskustella miehen kanssa kokonaistilanteesta, eikä pelkästään asumiskuluista. Teillä kuitenkin on yhteiset lapset, joiden kulut pitäisi minun mielestä laittaa puoliksi. Jos jo nyt maksat lasten kuluja enemmän, en ymmärrä miten mies kehtaa urputtaa vielä asuinkuluistakin.

Vierailija
58/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ovat yhteisiä lapsia, 2 kpl.

Onko teillä kuukauden ikäiset kaksoset vai miten ootte ehtineet saada lapset ja asua talossa perheenä ilman että olette mistään sopineet?

Toi on just se syy, miksi ei kannata muuttaa toisen omistamaan asuntoon, ellei ole todella miettinyt, miten kustannukset jaetaan. Istukaa alas ja sopikaa, miten aiotte jatkossa maksaa laskut, mukaanlukien asumiskustannukset. Ei ole reilua, että toinen ei maksa mitään asumiseen liittyvää, mutta mies ei voi myöskään vaatia sinua maksamaan lainanlyhennyksiä velasta, joka on yksin hänen.

Vierailija
59/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko oikeasti maksat miehellesi vuokraa 200 e/kk? Sehän on vuokra, jos vielä sen päälle maksat vedestä ja sähköstä.

Jos teillä ei olisi lapsia, ymmärtäisin. Mutta kun on yhteiset lapset...

Vierailija
60/100 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi että asut siellä. Vaihtoehtoisesti osta puolet omistuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi