Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku syö valtavat määrät maitorahkaa?

Vierailija
17.03.2016 |

Laihduttaakseen? No joo, vähärasvaisessa maitorahkapurkissa on jotain 120 kaloria, mutta esim. 200 grammassa kaurapuuroa on vain sata ja vaikkapa porkkanassa 70.
Tankatakseen proteiinia? Maitorahkahan ei ole edes mikään hyvä proteiinin lähde, sitä on sadassa grammassa alle kymmenen grammaa, proteiinirahkassakin vain gramma enemmän. Edelle menevät kaikki lihat, kalat, pähkinät, leseet, linssit, juustot, tummat pastat, munat, osa leivistä...
Vai onko se muka jonkun mielestä niin hyvää, että sitä pitää purkeittain syödä päivässä?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokun Jutta käski ja kuka nyt ei haluaisi näyttää BullMentulalta.....

Vierailija
2/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siinä on paljon proteiiniä suhteessa rasvaan ja kaloreihin. Se on helppo välipala ja hyvää.  En minä ainakaan viitsi kolme kertaa päivässä mitään kalaa ruveta syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellistä, hyvää ja täyttävää. Syön raakana suoraan purkista. En edes ole mikään salihullu, en itse asiassa edes harrasta liikuntaa lainkaan.

Vierailija
4/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on marjojen ja mehukeiton kanssa todellinen herkku! Parempaa kuin jätski.

Äsken vedin kulhollisen, ja ihan odotan iltaa, kun saan taas tuota herkkua.

Olen addikti. Mutta ehkä parempi näin, voisin olla vaikka suklaariippuvainen.

Vierailija
5/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, rahka on jotain sijalla seitsemänsataa jotakin parhaiden proteiininlähteiden listassa, joten todellakin protskut saa herkullisemmin ja ihan yhtä vähillä kaloreillakin monesta muusta. Mutta ei siinä mitään, syö vaan jos maitorahka on sinusta niin hyvää.

Ap

Vierailija
6/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, tuli virhe. Maitorahka on sijalla yhdeksänsataa jotakin....

Edelle menee kaikki normipastatkin, iso osa leivistä jnejne.

Ap

Vierailija
7/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2, rahka on jotain sijalla seitsemänsataa jotakin parhaiden proteiininlähteiden listassa, joten todellakin protskut saa herkullisemmin ja ihan yhtä vähillä kaloreillakin monesta muusta. Mutta ei siinä mitään, syö vaan jos maitorahka on sinusta niin hyvää.

Ap

Niin, kuten sanoin, rahka on minusta helppo ja hyvä ruoka. En minä keksi kovin montaa samalla lailla korvaavaa, missä rasvaa tai hiilareita ei olisi enempää. Lähinnä raejuusto (en tykkää) tai munakas. Mutta siis minulle rahka käy hyvin, olen syönyt sitä vuosia aina silloin kun haluan kiinteytyä.

Vierailija
8/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokun Jutta käski ja kuka nyt ei haluaisi näyttää BullMentulalta.....

*tirsk*

Joo, tuo se varmaan on. Imagojuttu. Mutta tosiaan, nämä voi itse kukin koska tahansa tarkistaa Finelistä.

Ap

Vierailija
9/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tykkään rahkasta, mutta jo purkillinen saa mun naaman kukkimaan. Olisko maitoproteiini? En kyllä paljoa käytä maitotuotteita muutenkaan.

Vierailija
10/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, kuten sanoin, rahka on minusta helppo ja hyvä ruoka. En minä keksi kovin montaa samalla lailla korvaavaa, missä rasvaa tai hiilareita ei olisi enempää. Lähinnä raejuusto (en tykkää) tai munakas. Mutta siis minulle rahka käy hyvin, olen syönyt sitä vuosia aina silloin kun haluan kiinteytyä.

Ok. Tosin esimerkiksi hiilareita PITÄÄ olla ruokavaliossa, jos haluaa pysyä kunnossa. Ne ovat elintärkeitä, varsinkin jos liikkuu.

Ap

Vierailija
11/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkansyöjät ovat mainosten uhreja.  Luulevat sen olevan terveellistä ja laihduttavaa kun mainostajat hehkuttavat: "Paljon proteiinia ja vähän rasvaa"

Vierailija
12/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok. Tosin esimerkiksi hiilareita PITÄÄ olla ruokavaliossa, jos haluaa pysyä kunnossa. Ne ovat elintärkeitä, varsinkin jos liikkuu.

Ap

Hiilareta tarvitaan, mutta niitä ei PIDÄ olla ruokavaliossa.

Vierailija
13/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, tuli virhe. Maitorahka on sijalla yhdeksänsataa jotakin....

Edelle menee kaikki normipastatkin, iso osa leivistä jnejne.

Ap

No ei todellakaan mene. Pastapurkista juuri kurkkasin, 370 kcal ja 15 g proteiinia/100g. Rahkassa 55 kcal ja 8,3 g. Voit laskea mitkä on energiasuhteet, plus pastan proteiini on huonommin käytettävissä. Plus kuka jaksaa pelkkää pastaa? Rahka on hyvää, hyvää vatsalle ja täyttävä, nopea, helposti varioitava edullinen eväs. Pidä vaan katse omassa lautasessa niin elämä helpottaa!

Vierailija
14/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa ja hyvää. Mutta ennenkaikkea erittäin täyttävää!

Vierailija
15/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön koska tahansa mieluummin vaikka pari siivua täysjyväleipää. Kaloreita on hiukan enemmän (kaksi siivua vaikkapa Vaasan halkaistua täysjyväruisleipää on 70g, josta tulee noin 160 kaloria vs. rahkapurkin 120), mutta saa samalla kuituja ja hyviä hivenaineita, mm. rautaa, magnesiumia, kaliumia, folaatteja, K-vitamiinia, karotenoideja...

Vierailija
16/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin suomalainen lähes rasvaton maitorahka on karmean kitkerän makuista, hyi olkoon. Itse en syö sitä koskaan.

Vierailija
17/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellistä, hyvää ja täyttävää. Syön raakana suoraan purkista. En edes ole mikään salihullu, en itse asiassa edes harrasta liikuntaa lainkaan.

Syöpääaiheuttavaa eläinproteiinia eli terveellistä?

Vierailija
18/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Minua hiilarit nukuttavat. Eilen oli päivä pilalla, kun söin kaurapuuroa lounaaksi. Peruna vie melkein tajun :)

Rahka pitää nälkää ja pysyn virkeänä. Rakastan myös muita hapanmaitotuotteita, piimä on myös intohimoni. En syö rahkaa laihtuakseni, se vaan sopii elimistölleni

T. 4, rahka-addikti.

Vierailija
19/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Hiilareta tarvitaan, mutta niitä ei PIDÄ olla ruokavaliossa.

Ihan siinä missä proteiinejakin. Et pysy terveenä ilman.

Ap

Vierailija
20/77 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai taidanpa hakea kebabin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi