Oon vaihdossa Hollannissa. Kysyttävää?
Kommentit (30)
Kivaa vaihtoa sulle, ja toivottavasti viihdyt täällä :)
Piimä täällä on muuten karnemelk, mutta se on juoksevampaa ku suomalainen piimä.
Vierailija kirjoitti:
Ootko jo poltellut pilveä?
En oo, enkä ajatellutkaan. Alkoholi riittää hyvin. Viiniä myydään ruokakaupoissa (myös pikkupulloja), alkoholi on halpaa ja mietojen juomien valikoima on mielettömän suuri. Löytyy drinksuja, siidereitä, oluita, breezereitä, hedelmäisiä oluita... Näillä pärjää! :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet vaihdossa? Vaihtamalla paranee vai? Minkä alan vaihto?
Halusin lähteä ns. seikkailulle. Opiskelen Suomessa amk:ssa, enempää en halua oikeastaan paljastaa. Vaikka opiskelu teettääkin töitä, tuntuu tämä oikeastaan siltä että olisi aika pitkällä lomalla :D Tänä vuonna saan myös tooodella pitkän kevät-/kesäkauden, koska täällä oli jo suomalaisittain täysi kevät käynnissä kun saavuin tammikuun lopulla ja kun kesäkuussa palaan Suomeen, siellä on jo kesä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko minkä ikäinen? Oletko jonkun järjestön kautta?
25, Erasmus-vaihdossa olen :)
Vierailija kirjoitti:
Piimä täällä on muuten karnemelk, mutta se on juoksevampaa ku suomalainen piimä.
Kiitos! Asutko sä pysyvästi Hollannissa vai oletko myös vaihdossa? Voisipa vaikka huvikseen testata hollantilaista piimää, nyt kun täällä ollaan kaikkea uutta kokeilemassa :D Olisko mitään hyviä ruokavinkkejä mitä kokeilla? Bitterballenit, frikandelit, ranskismajot ja se hirveä raaka kala on jo kokeiltu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä pikku-Jareja paljon?
En ymmärrä kysymystä. :) Litmasia?
Just niitä. Litmasen mukaan nimettyjä Jareja on kuulemma jonkin verran. Silloin Ajaxin huippuvuosien aikana näitä syntyi. Alkavat olla siinä että pitäisi alkaa näkyä suurilla kentillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä pikku-Jareja paljon?
En ymmärrä kysymystä. :) Litmasia?
Just niitä. Litmasen mukaan nimettyjä Jareja on kuulemma jonkin verran. Silloin Ajaxin huippuvuosien aikana näitä syntyi. Alkavat olla siinä että pitäisi alkaa näkyä suurilla kentillä.
En ole ihan kauhean montaa hollantilaista tavannut, mutta yksikään heistä ei tainnut olla Jari :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Asutko sä pysyvästi Hollannissa vai oletko myös vaihdossa? Voisipa vaikka huvikseen testata hollantilaista piimää, nyt kun täällä ollaan kaikkea uutta kokeilemassa :D Olisko mitään hyviä ruokavinkkejä mitä kokeilla? Bitterballenit, frikandelit, ranskismajot ja se hirveä raaka kala on jo kokeiltu :D
Täällä oon asunut nyt 8-vuotta :) Ihan pysyvästi siis.
No tietty sun pitää kokeilla hagelslag + voi/levite vaalean leivän päällä (suomessa nonparellit :D), se on ihan perus aamiaissettiä. Kaupasta saa ostettua myös valmiita annoksia erittäin hollantilaista safkaa kuten Stamppot, Hutspot, etc -pot, muista kokeilla rookworst myös! Kekseistä stroopwafelit (lämmitä niit vähän ensin mikrossa tms), aamiais ja välipala ontbijtkoek ja kruidkoek ja vanukkaista vla-tuotteet. Näillä pääsee jo makuun! Kaloista kibbeling jos jossain näet :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako umpikännissä toikkaroivaa ihmistä olet nähnyt kaduilla? Itse vietin aikaani samassa maassa vuosia ja yksi ainoa tavanomainen viikonloppu Suomessa toi eteeni kaduilla enemmän känniääliöitä kuin koko puukenkämaan reissu.
En yhtään! Pilviveikkojakin vain ihan pari.
Aivan sama havainto mulla tuon reissuni aikana, umpikännissä olevia näin tuon parin vuoden aikana ehkä kaksi. Ainoat selkeästi huumeissa olleet oli saksalainen turistipariskunta, joka kysyi neuvoa lähimpään coffee shoppiin... Koko reissun kuluessa en itse tullut koskaan kokeilleeksi marihuanaa vaikka laillinen mahdollisuus silloin siihen olikin ilman mitään klubijäsenyyksiä.
En Leidenissä :) Siellä tuntuu kuitenkin olevan paljon suomalaisia vaihtareita!