Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri ei ikinä lenkitä koiraansa

Vierailija
16.03.2016 |

Ottaa päähän. En ole siis mikään kyylä mutta monesti nähnyt kun kusettaa sen vaan nurkan takana ja tuo takas sisälle. Lisäksi viettää kotonaan aika paljon aikaa (kolina sun muu kuuluu meille hyvin) ja koiraparka joutuu makoilla sisällä. Kehtaako tuosta mennä sanomaan?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viestiketju näköjään, mutta oiskohan joku koiraihminen vielä kuulolla. Asun rivarissa ja olen tapaturman takia joutunut makaamaan kotona viikkotolkulla. Onneksi on ollut kaunis kesä. Samalla olen huolestuneena kiinnittänyt huomiota naapurin pieneen koiraan, jota ulkoilutetaan vain pienellä takapihalla. Omistaja (eläkkeellä tai työtön?) istuu moneen otteeseen pihalla tekemässä ristisanatehtäviä ja koira vaan tuijottelee yksin maailmalle. Välillä haukkuu kaikki ohikulkijat. Tajusin, että tämä parivuotias koira ei ole tullut kadulla vastaan kuin ehkä kolme kertaa. Muut naapurit kyllä kävelyttävät päivittäin kaikenkokoisia koiria ja niitähän naapurustossa riittää.

Miten sanoisin asiasta ystävällisesti naapurille? Heillä on kaikki siistiä ja hyvinhoidettua, ihmetyttää vaan tämä koiran heitteillejättö. Eikö pieni koira tarvitse lenkitystä?

Vierailija
42/81 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jou syy ettei voi itse mennä ulos, esim kilpirauhanen , kipeä selkä tai jalka.

Eikä ole aikaa pitkiin lenkkeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ja pitää sanoa jos on aihetta. Mutta jos nyt et ihan himokyylä ole, niin et voi olla varma viedäänkö koiraa lenkille. Jotkut lenkkeilevät aikaisin aamulla/tosi myöhään illalla.

Itse käytän koiraani 2x lenkillä/päivä ja sen lisäksi käydään kerrostalon pihalla norkoilemassa ja pyörimässä, muutaman minuutin pissatuksia. Olen miettinyt, että jos joku katsoo aina silloin ulos, niin luulee, ettei koiraa viedä lenkille ikinä.

Vierailija
44/81 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en tarkalleen tiedä eikä mieskään että kuinka monta kertaa kusettaa koiraansa, ilmeisesti vaan kerran aamulla ja ehkä kerran illalla mutta lenkille ei vie vaikka kauniit säät ollu ulkona ja muuta.. Ja kerran olin tässä n. Viikon hirveässä flunssassa joten makoilin kotona ja valitettavasti kuulin aina kun tyyppi lähtee ja tulee. Nuori nainen kyseessä ja ei taida edes töissä käydä tai opiskella.. Koska on kotona lähes koko ajan. Pistää vihaksi, voisi sen ajan käyttää siihen koiran lenkkeilyyn. Ja miten paljon koirat tarvii ja nauttii ulkoilusta. Ap

Mulla kans naapurit, jotka eivät ikinä poistu kotoaan. Jos siis minun näkö- ja kuuloaistiani on uskomista. Aina vaan sisällä. Pitäiskö kysyä, mikä ongelmana? Olen asunut tässä nyt 3 vuotta ja vain kerran olen kyseiset naapurit nähnyt. Tarkoittaako tämä, että he eivät ikinä liiku minnekään? Hmm...

Itse opiskelen kotona, teen gradua. Ja vien koiraani kyllä ulos. En tosin aina samaan aikaan (joskus mennään aamulla aikaseen lenkille, jos on kuumaa ja joskus taas päivällä, jos on viileämpää) enkä yhtä kauan joka kerta. Aika vaihtelee tosi paljon. Välillä vien pitemmille lenkeille, välillä vaan pissatuksia, koska hänellä on usein iho-ongelmia ja tassut erityisesti voivat olla kipeinä ja pitkät lenkit eivät onnistu. Mutta sisällä jököttävät naapurit (tai itse uskon, että eri aikataulua noudattavat naapurini) eivät tästä kyllä tiedä. Mistä hitosta he voisivat tietää aikatauluni? Elleivät ole 24/7 vahdissa, koska sen verran eri aikoihin koiraani ulkoilutan.

Vierailija
45/81 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä naapuri luuli, ettei koiraa koskaan lenkitetä kunnolla, tuli valittamaan asiasta. Ei ollut lainkaan tajunnut/huomannut, että koira lähti autossa mukaani lähes päivittäin, se kunnon lenkki tehtiin muualla, metsässä, isommalla koiraporukalla. Naapuri näki vain lyhyen aamu- ja iltapissityksen ja kuvitteli, että se on siinä.

Tämä ihan vain kommenttina, että koskaan ei voi tietää koko totuutta, tuskin ap on kotona kyttäämässä 24/7.

Mä asuin parikymppisenä kahdelleen koirani kanssa kerrostalokämpässä, ja alakerran mummo luuli, etten ikinä lenkitä koiraani ja hoidatan sen isälläni. Aamulla ennen lähtöä pissatin sen.  Noh, hommahan oli niin, että isäni oli yrittäjä ja hyvin eläinrakas, mutta siivoushullu äitini ei halunnut koiraa, joten meillä oli isän kanssa yya-sopimus, että hän haki koiran kello 8-9 konttorille. Tarpeen vaatiessa ja kelin salliessa koira oli konttorin takapihalla tarhassa, jonka faija sille sinne teki. Muuten se kuorsasi konttorin pöydän alla. Ruokatunnilla ne kävi kävelyllä. Isä toi koiran mulle klo 17 aikoihin tai hain sen, ja kävelin iltalenkin koiran kanssa n. klo 19.30-21, jolloin mummon telkkari huusi täysillä.... ja vielä puolenyön aikaan pissatin sen. Ja viikonloppuna mentiin autolla usein läheisen vankilan pelloille tai koirapuistoon. Että ei se tosiaan nähnyt mun kuin vähän pissattavan koiraa.

Vierailija
46/81 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla jou syy ettei voi itse mennä ulos, esim kilpirauhanen , kipeä selkä tai jalka.

Eikä ole aikaa pitkiin lenkkeihin.

Ei nuo ole syitä laiminlyödä koiran hoitoa (muuten kuin ihan väliaikaisesti koira voi tietenkin pärjätä vähemmälläkin lenkityksellä). Jos ei pysty hoitamaan koiraansa itse niin pitäisi hankkia apua tai antaa koira kotiin jossa siitä pystytään huolehtimaan.

Vierailija
47/81 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän yhden pidemmän lenkin päivässä ja muuten vain nurkan takana. Koiralla on molemmat polvet rikki ja odottaa leikkausta, joten ei edes saa ihan hirveästi rasittaa tällä hetkellä. Ja joo olen kotona paljon, kun teen töitä täällä.

Nuori nainen.

Vierailija
48/81 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini koirasta oli rivitalonaapuri tehnyt eläinsuojeluilmoituksen ettei koiraa lenkitetä ja että varmaan muutenkin huonot oltavat. Oikeasti koira kävi muuten takapihalla tarpeillaan ja sitten kerran päivässä 1-2 h lenkillä. Naapuri oli saanut kunnon ripityksen eläinsuojelusta kun koira paljastui hyväkuntoiseksi yksilöksi jolla hyvät oltavat.

Vierailija
49/81 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolina voi kuulua vaikka koiran leikityksestä. Ei kukaan pysty kyyläämään toista 24/7 nenä kiinni ikkunassa kellon kanssa käytetäänkö koiraa ulkona vai ei. Töistä tullessa käytetään se lyhyt pissa juuri sen takia, että töiden jälkeen syödään ja käydään vessassa ennen lenkkiä. Se, että tekee lyhyitä pissatuksia ei tarkoita, etteikö koira pääsisi myös pitkille lenkeille. Itse käytän kaksi pidempää ja kolme nopeaa.

Vierailija
50/81 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun naapuri otti koiran. Aamulla käynyt koira pissillä. Naapuri tulee töistä ja huutaa vaan vi**ua illat pitkät kämpässään eikä käytä koiraa ulkona?!

Ilmeisesti pelaa jotakin?

Vierailija
51/81 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, että viikon kotona sairaana makoilun perusteella olet päätellyt, että naapurisi on työtön, ei opiskele eikä vie ikinä koiraansa kunnon lenkeille? Kyllä sä aika kyttääjältä kuulostat. Miksi et mene kysymään naapuriltasi asiasta ihan suoraan, olisi varmaan naapurin ja koiran kannalta parempi niin, jos koira ei tosissaan pääse kunnon lenkeille.

Aika kyttääjä joo kun kyseinen naapuri pitää niin kovaa mekkalaa ja paiskoo oveaan myös että nämä mitä se tekee, kuulee ihan vaikka ei kiinnittäisi huomiota. Ja olen huolissani siitä koirasta joten myös siksi olen kiinnittänyt huomiota hieman enemmän. Ei ole oikein että koiraa pidetään (mahdollisesti myös häkissä) sisällä koko ajan ja itse istutaan perseen päällä. Jumalauta. Ap

Kuuletko sen häkinkin omaan kämppään vai mistä se nyt tähän tuli?

Vierailija
52/81 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Meidän huolestuneet naapurit kanssa tulivat sanomaan siitä, ettei koiria käytetä lenkillä.

Juu harvoin käytän kolmea paimenkoiraa hihnalenkillä vaan joka ilta pakkaan ne autoon ja ajetaan hiekkamontulle tai rantaan jossa saavat juosta vapaana, tehdään jälkeä ja tokoa.

Lisäksi 2x viikossa suojelutreenit.

Mut naapureille se voi näyttää toki siltä, että koirat pääsevät vain pissalle.

Vierailija
53/81 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elsun paikka.

Vierailija
54/81 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita ihmisiä. Eräs tuttu oikein ihastelee koiraansa kun se on niin helppo että ei tarvitse lenkittää. Iso koira.

Vierailija
55/81 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolina voi kuulua vaikka koiran leikityksestä. Ei kukaan pysty kyyläämään toista 24/7 nenä kiinni ikkunassa kellon kanssa käytetäänkö koiraa ulkona vai ei. Töistä tullessa käytetään se lyhyt pissa juuri sen takia, että töiden jälkeen syödään ja käydään vessassa ennen lenkkiä. Se, että tekee lyhyitä pissatuksia ei tarkoita, etteikö koira pääsisi myös pitkille lenkeille. Itse käytän kaksi pidempää ja kolme nopeaa.

Ei näitä tarvi kyylätä. Ne kertoo ihan itse miten pitävät koiraa. Ei tuollaiset ihmiset edes tajua tekevänsä mitään väärää.

Eri

Vierailija
56/81 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa koiranomiastajista on laiskoja kpäitä, joten ei yllätä.

Vierailija
57/81 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyyläät naapuria 24/7 kun tiedät ettei koskaan lenkitä?

Kai tiedät että koira täytyy käyttää kusella usean kerran päivässä. Pitempi lenkki riittää kerran päivässä, rodusta riippuen.

Riittää mihin?

Totta kai koiralle riittää vaikka vain ne kusetuslenkit, jos ihminen niin päättää. Itse lenkitän kunnolla tunnin verran kaksi kertaa päivässä. Lisäksi saa pissatukset kaksi kertaa tämän lisäksi. 

Eli mistä tempaiset tämän "riittää"? Varsinkin nuoren koiran on minun mielestäni päästävä kunnolla ulos useamman kerran päivässä. 

Ja mun koirat liikkuu vapaana pihassa aina kun mäkin olen ulkona, eli paljon😁välillä käydään ”lenkillä”, mut yleensä ei

Vierailija
58/81 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Meidän huolestuneet naapurit kanssa tulivat sanomaan siitä, ettei koiria käytetä lenkillä.

Juu harvoin käytän kolmea paimenkoiraa hihnalenkillä vaan joka ilta pakkaan ne autoon ja ajetaan hiekkamontulle tai rantaan jossa saavat juosta vapaana, tehdään jälkeä ja tokoa.

Lisäksi 2x viikossa suojelutreenit.

Mut naapureille se voi näyttää toki siltä, että koirat pääsevät vain pissalle.

Vau! Omistat sekä rantaa että hiekkamontun.

Vierailija
59/81 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä säälittää varsinkin, kun näkee nuoria, energiaa täynnä olevia koiria, joiden tietää tarvitsevan paljon liikuntaa, läsnäoloa ja kaikenlaista virikettä ja sitten niitä häthätää käytetään talon nurkalla tarpeilla aamulla ja iltapäivällä, paskakasat vaan nurkalla kasvavat, muuta ei paljon tapahdu.

Vierailija
60/81 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa ollut ikävää jos mulle oltais tultu valittamaan koiran lenkkien kestosta tai pituudesta, kun nyt jo edesmenneellä koirallani oli pahinta luokkaa oleva sydänvika ja lenkkeilyt oli kielletty. Koira oli kuitenkin suhteellisen nuori ja hyvinvoivan näköinen ulkopuolisen silmiin. Nykyisen koirani kanssa taas naapurit saattaa luulla etten lenkkeile, teen vuorotyötä ja usein heitetään pitkä lenkki klo 23-05 välisenä aikana tai vaikka aamupäivällä jolloin ei paljon naapureita näy kun joko ollaan nukkumassa tai töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan