Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri ei ikinä lenkitä koiraansa

Vierailija
16.03.2016 |

Ottaa päähän. En ole siis mikään kyylä mutta monesti nähnyt kun kusettaa sen vaan nurkan takana ja tuo takas sisälle. Lisäksi viettää kotonaan aika paljon aikaa (kolina sun muu kuuluu meille hyvin) ja koiraparka joutuu makoilla sisällä. Kehtaako tuosta mennä sanomaan?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira lenkitetään koirapuistossa. Eli koira laitetaan autoon ja ajetaan puistolle. Siellä koira saa juosta vapaana muiden koirien kanssa. Joskus käymme lähimetsässä, jonne sinnekin pitää tosin mennä autolla lähemmäksi. Joten meidän koiraa ei välttämättä näe kovinkaan usein talojen nurkille kuseksimassa.

Vierailija
22/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap onko meillä sama naapuri Tampereelta? Se vie koiraansa aina minuutin töiden jälkeen ja iltaisin ulos ja takaisin (kuulen kun kolistelee ovia ja olen myös usein nähnyt). Lisäksi koira on koko päivän yksin kotona ja myös viikonloppuisin, kun naapuri lähtee bailaamaan.

Minäkin vien koirani töiden jälkeen ensin pikapissille. Sen jälkeen syön, vaihdan työvaatteet lenkkivaatteisiin ja lähden pitkälle lenkille.

Sama juttu. Aamullakin usein käydään pikapissalla niin että itse vedän vaan rotsin yöpuvun päälle ja sitten aamupalan jälkeen lähdetään kunnolla ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että viikon kotona sairaana makoilun perusteella olet päätellyt, että naapurisi on työtön, ei opiskele eikä vie ikinä koiraansa kunnon lenkeille? Kyllä sä aika kyttääjältä kuulostat. Miksi et mene kysymään naapuriltasi asiasta ihan suoraan, olisi varmaan naapurin ja koiran kannalta parempi niin, jos koira ei tosissaan pääse kunnon lenkeille.

Vierailija
24/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan tavallista. 

Otetaan koira ilman, että ymmärretään mitä sen pito vaatii. Asun kerrostaloalueella ja minulla on koira. Olen huomannut, että osa naapuruston koirista saa viiden minuutin käynnit kaksi kertaa päivässä. Joukossa myös isoja koiria. 

Todella surullista. Ilmoitusta vaan tekemään

Vierailija
25/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, että viikon kotona sairaana makoilun perusteella olet päätellyt, että naapurisi on työtön, ei opiskele eikä vie ikinä koiraansa kunnon lenkeille? Kyllä sä aika kyttääjältä kuulostat. Miksi et mene kysymään naapuriltasi asiasta ihan suoraan, olisi varmaan naapurin ja koiran kannalta parempi niin, jos koira ei tosissaan pääse kunnon lenkeille.

Aika kyttääjä joo kun kyseinen naapuri pitää niin kovaa mekkalaa ja paiskoo oveaan myös että nämä mitä se tekee, kuulee ihan vaikka ei kiinnittäisi huomiota. Ja olen huolissani siitä koirasta joten myös siksi olen kiinnittänyt huomiota hieman enemmän. Ei ole oikein että koiraa pidetään (mahdollisesti myös häkissä) sisällä koko ajan ja itse istutaan perseen päällä. Jumalauta. Ap

Vierailija
26/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira on jo aika vanha eikä oikein tykkää käydä varsinaisilla lenkeillä. Sen sijaan tykkää kyllä kotona leikkiä ja joskus juostaan yhdessä hetki ympyrää (varmaan kuuluu naapuriin kolinaa).

Ulkoillessa ollaan lähinnä pihassa ja lähiteillä. Koira tykkää istuskella ja katsella. Nyt talvella ei vaan viitsi kovin kauaa ainoastaan paikallaan olla, ettei tule kylmä. Vanhalla koiralla kun se kylmyyskin haittaa enemmän kuin nuorella.

Jotenkin ap:n tekstistä ei ilmene aitoa huolta koiran hyvinvointia kohtaan, vaan lähinnä halua haukkua naapurin laiskaa ja vielä mitä ilmeisimmin työtöntäkin nuorta.

Vierailija
27/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te huomaatte miten monta kertaa päivässä ne koirat käy pihalla ja kuinka kauan? Meidän talossa on paljon koiria mutta ei mulla ole mitään tietoa miten monta kertaa ne käy ulkona taikka kuinka kauan ne siellä on.

Vierailija
28/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koira on jo aika vanha eikä oikein tykkää käydä varsinaisilla lenkeillä. Sen sijaan tykkää kyllä kotona leikkiä ja joskus juostaan yhdessä hetki ympyrää (varmaan kuuluu naapuriin kolinaa).

Ulkoillessa ollaan lähinnä pihassa ja lähiteillä. Koira tykkää istuskella ja katsella. Nyt talvella ei vaan viitsi kovin kauaa ainoastaan paikallaan olla, ettei tule kylmä. Vanhalla koiralla kun se kylmyyskin haittaa enemmän kuin nuorella.

Jotenkin ap:n tekstistä ei ilmene aitoa huolta koiran hyvinvointia kohtaan, vaan lähinnä halua haukkua naapurin laiskaa ja vielä mitä ilmeisimmin työtöntäkin nuorta.

Ymmärrätkö että olen huolissani. Kyseessä ei todellakaan ole vanha koira.

Vierailija
29/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän koiran pikaisesti ulkona iltaisin ja aina kun koira on jäämässä yksin kotiin.

Muuten en varsinaisesti lenkitä koiraa vaan menen sen kanssa jonnekkin missä saa juosta vapaana ja leikkiä. Joko mennään kävellen tai sitten autolla.

Hämmästyttää nämä ihmiset jotka kuvittelevat tietävänsä toisten ulkoilut niin kovin tarkkaan. 

En minä ainakaan omien naapureiden ulkoiluista tiedä, eikä oikeastaan edes kiinnostakaan.

Vierailija
30/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te huomaatte miten monta kertaa päivässä ne koirat käy pihalla ja kuinka kauan? Meidän talossa on paljon koiria mutta ei mulla ole mitään tietoa miten monta kertaa ne käy ulkona taikka kuinka kauan ne siellä on.

Nämä havainnot olen tehnyt siis itseni ja miehen perusteella.

Vierailija
31/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan minulta. Teen täyspäivätyötä ja opiskelen reipasta tahtia samalla. Naapureista voi toki näyttää siltä, että vain lojun kotona, sillä teen töitä kotoa ja yliopistolla käyn vain tenteissä. Koira pääsee montaa kertaa päivässä takapihalle (tiedän, ällöä) mutta lisäksi myös kerran - kaksi kunnon lenkille ja lyhyemmille kävelyille riippuen kiireistä ja säästä. Vähintään kerran päivässä joka tapauksessa kunnon lenkille ja useammin tarpeilleen. Jos ei satu huomaamaan sitä yhtä lenkkiä, vaikuttaa varmaan siltä, että koira pääsee vain takapihalle.

Vierailija
32/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä vaan toisten rutiineihin kiinnittää huomiota. Mulla itsellä koira ja liikun paljon ympäristössä ja useita kertoja päivässä. Naapuritalossa on ylipainoinen keski-ikäinen nainen ja en näe sitä koskaan muualla lenkillä kuin oman talon ympärillä. Eli se kiertää niiden piskiensä kanssa oman kerrostalonsa. Luulisi että edes joskus tässä viiden vuoden aikana olisin nähnyt hänet koirineen edes 100m päässä talosta mutta en. Ja olen tehnyt sen päätelmän että koirat eivät pääse pidemmälle lenkille, koskaan. Ja kyllä sen niiden käytöksestä huomaa. En ole myöskään koskaan nähnyt naista autossa, tuskin mahtuisikaan etupenkille. 

Vierailija
33/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt, et varmaan meidänkin naapurit ihmettelee käykö meidän koirat lenkillä vaan pari kertaa kuussa, kun yleensä painellaan suoraan takaovesta metsään ja samaa reittiä tullaan takaisin, ilman että kukaan näkee. Sen parisen kertaa kuussa saatetaan palata kotiin tietä pitkin, jolloin naapureilla periaatteessa on mahdollisuus nähdä meidät. No, pääasia että itse tiedän miten asiat on :D

Vierailija
34/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta kanssa kiinnittänyt huomiota samaan. Ja niille jotka haukkuvat kyttääjäksi: tulen töistä noin viideltä ja naapuri tulee suunnilleen samoihin aikoihin, yleensä minun jälkeeni. Sen jälkeen kuuluu kun hän lähtee ja tulee takaisin minuutin päästä koiraa viemästä.

Olen yleensä aina kotona arki-iltaisin, jolloin toisen kerran naapurin ovi käy noin klo 21 ja hän tulee heti takaisin. Näin joka päivä paitsi viikonlopuista en tiedä, kun silloin olen enemmän poissa.

Ja kuten ap, ei voi olla kuulematt kun tämä nainen kolistelee ja paukuttaa niin kovaa ovia.

Vierailija
35/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä oli koira niin käytiin sen kanssa ulkona vielä näihin aikoihin tai jopa myöhemmin pissalla ennen aamun pissoja. Naapuri ei ole liikkunut mihinkään useampaan tuntiin. Koiraparka joutuu olemaan niin kauan rakko täynnä. Näin eläinrakkaana ihmisenä tuntuu tosi pahalta. Ap

Vierailija
36/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä naapuri luuli, ettei koiraa koskaan lenkitetä kunnolla, tuli valittamaan asiasta. Ei ollut lainkaan tajunnut/huomannut, että koira lähti autossa mukaani lähes päivittäin, se kunnon lenkki tehtiin muualla, metsässä, isommalla koiraporukalla. Naapuri näki vain lyhyen aamu- ja iltapissityksen ja kuvitteli, että se on siinä.

Tämä ihan vain kommenttina, että koskaan ei voi tietää koko totuutta, tuskin ap on kotona kyttäämässä 24/7.

Vierailija
37/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun meillä oli koira niin käytiin sen kanssa ulkona vielä näihin aikoihin tai jopa myöhemmin pissalla ennen aamun pissoja. Naapuri ei ole liikkunut mihinkään useampaan tuntiin. Koiraparka joutuu olemaan niin kauan rakko täynnä. Näin eläinrakkaana ihmisenä tuntuu tosi pahalta. Ap

Sitten varmasti ymmärrät toimia?

Vierailija
38/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö että olen huolissani. Kyseessä ei todellakaan ole vanha koira.

Mistä tiedät että koira ei ole vanha? Meidänkin koirasta on aika monta kertaa kysytty onko se pentu, vaikka ikää on ollut jo yli 10v.

Vierailija
39/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan saako vuokrakerrostalossa antaa koiran kakata ja pissata terassille, vaikkakin sitten keräisi kakat pussiin?

Vierailija
40/81 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan saako vuokrakerrostalossa antaa koiran kakata ja pissata terassille, vaikkakin sitten keräisi kakat pussiin?

Pissa varmaan ainakin pilaa parvekkeen lattian pitemmän päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi