Tuttuni laittoi meillä käydessään puhelimensa kysymättä latautumaan!
Minusta on kyllä outoa ja tavatonta. Sehän menee meidän sähkölaskuun . En minä tieten tahtoen tee laskua toiselle kylässä ollessani.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai kyllä ladata voi ja pottaa käyttää mutta pitäs minun mielestä edelleenkin kysyä. Ap
Miksi? Mikä on logiikka tässä? Perus välttämättömyyksiä ja niihin pitäisi pyytää lupaa ihan vain muodon vuoksi. Miksi?
Minä olen saanut sellaisen kasvatuksen että pyydetään lupa. Te taidatte olla niitä MINÄ MINÄ, mulle heti kaikki nyt tyyppejä. Ap.
Miksi? Koska emme vaadi erillistä pyyntöä itsestäänselvien elämään kuuluvien toimien toteuttamiseen kotonamme?
Ei sitä tarvitse erikseen vaatia koska se kysyminen pitäisi olla itsestäänselvää. Kaikki ei vaan tajua. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai kyllä ladata voi ja pottaa käyttää mutta pitäs minun mielestä edelleenkin kysyä. Ap
Miksi? Mikä on logiikka tässä? Perus välttämättömyyksiä ja niihin pitäisi pyytää lupaa ihan vain muodon vuoksi. Miksi?
Minä olen saanut sellaisen kasvatuksen että pyydetään lupa. Te taidatte olla niitä MINÄ MINÄ, mulle heti kaikki nyt tyyppejä. Ap.
Miksi? Koska emme vaadi erillistä pyyntöä itsestäänselvien elämään kuuluvien toimien toteuttamiseen kotonamme?
Ei sitä tarvitse erikseen vaatia koska se kysyminen pitäisi olla itsestäänselvää. Kaikki ei vaan tajua. Ap.
Niin no emme myöskään nillitä jälkeenpäin jos joku ei ole tajunnut kohteliaasti kysyä saako hän/hänen lapsensa tehdä jotain mitä hänen on välttämätöntä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko nyt vihdoin viimein vastata... MIKSI?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSIKÖ? No siksi että pitäisi kysyä lupa. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSIKÖ? No siksi että pitäisi kysyä lupa. Ap.
Ja miksi pitäisi kysyä lupa?
Vierailija kirjoitti:
Ja kahvittelut, syömiset ym. tavallaan kuuluu siihen kyläilyyn ynnä vessakäynnit. Mutta tuo puhelimen lataus on kyllä jo ekstraa, ja kysymättä. Ap.
No sanoisin että vessapaperin käyttö ja puhelimen lataus oli kyllä ne halvimmat kaverin aiheuttamat kulut. Kata seuraavan kerran vaikka halvempia keksejä pöytään jos on noin rahasta pulaa.
Arvon provo, kohteliaaksi kasvatuksesi on jäänyt kesken jos ajattelet kohteliaisuuden olevan vain jotain mustavalkoisten sääntöjen noudattamista. Itsekin todnäk kysyisin luvan, mutta en kyllä pidä junttina sitä joka toimii toisin. Mikään ei ole vastenmielisempää, kuin se että asettaa itsensä toisten yläpuolelle, niin netissä kuin tosielämässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Arvon provo, kohteliaaksi kasvatuksesi on jäänyt kesken jos ajattelet kohteliaisuuden olevan vain jotain mustavalkoisten sääntöjen noudattamista. Itsekin todnäk kysyisin luvan, mutta en kyllä pidä junttina sitä joka toimii toisin. Mikään ei ole vastenmielisempää, kuin se että asettaa itsensä toisten yläpuolelle, niin netissä kuin tosielämässäkin.
En olisi osannut paremmin sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no ihan sama olisi minulle ja en kiinnittäisi mitään huomiota. Ei tuo lataus edes varmaankaan 10 senttiä maksa.
Maksaa sentin.
Tunnin lataus tehokkaalla kännykkälaturilla maksaa noin 5-10 eurosenttiä. Meidän maksamalla sähköhinnalla 6,5 senttiä. Olin yllättynyt, että niinkin paljon. Saisiko sillä pari irtokarkkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no ihan sama olisi minulle ja en kiinnittäisi mitään huomiota. Ei tuo lataus edes varmaankaan 10 senttiä maksa.
Maksaa sentin.
Tunnin lataus tehokkaalla kännykkälaturilla maksaa noin 5-10 eurosenttiä. Meidän maksamalla sähköhinnalla 6,5 senttiä. Olin yllättynyt, että niinkin paljon. Saisiko sillä pari irtokarkkia.
Ei varmasti maksa. 10 sentillä saa jo yhden kilowattitunnin edestä sähköenergiaa
Mulla oli oikeesti kaveri joka ei antanu ladata puhelinta heillä koska se kuluttaa sähköä liikaa....Nimenomaan oli..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa sentin.
Ei varmasti maksa. 10 sentillä saa jo yhden kilowattitunnin edestä sähköenergiaa
10s/kWh
350w laturi, sähköfillarille
Maksaa 3,5senttiä tunnillta.
Ja mikää kännykkä ei lataa yli 200w teholla, esim nopee kännykän laturi 50w, joka 5v ja 1,3A kännykän usbille.
Siitä tulee puoli sentti tunnissa. 0,5 senttiä ja sen takia olet entinen ystävä.
Lol.
Diplomi-insinööri
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole kysymys rahasta lainkaan, vaan hyvistä tavoista. Kylässä ollessa kysytään, paitsi jos ystävien kesken on muu tapa jo vakiintunut.
Juuri näin.
Itse kysyn aika moniin asioihin kyllä ihan tavan vuoksi lupaa jos kyse ei ole kovin tutusta paikasta ja tyypistä, MUTTA tuollainen vinkuminen siitä jos joku muu ei näin tee on aivan naurettavaa. Pikkumaista turhasta nillittämistä.
Vierailija kirjoitti:
No siis KYSYMÄTTÄ. Kyllä minä ainakin kysyisin voinko/saanko laittaa puhelimen latautumaan? Kysyisin vaikka todennäköisesti varmasti saisinkin. Ap.
Niimpä. kuuluu ihan peruskäytöstapoihin joita nykypennuille ei ole lapsena opetettu. Oikeasti mietin mitä tyyppejä täällä oikein heiluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis KYSYMÄTTÄ. Kyllä minä ainakin kysyisin voinko/saanko laittaa puhelimen latautumaan? Kysyisin vaikka todennäköisesti varmasti saisinkin. Ap.
Niimpä. kuuluu ihan peruskäytöstapoihin joita nykypennuille ei ole lapsena opetettu. Oikeasti mietin mitä tyyppejä täällä oikein heiluu.
Jep. niinkuin tämä yksi joka lässytti aloittajasta jotain "urpo mikä urpo".
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi olla niin pälli, että vinkuu puhelimen latauksen sähkönkulutuksesta.
Jos ap:n kaveri kävisi aina lataamassa puhelimensa ap:n luona, köyhtyisi ap noin 30 senttiä (siis vuodessa!)!!!
öö, missä kohtaa aloittaja "vinkuu sähkönkulutuksesta" ?? ootko itse vähän "pälli" kun et osaa lukea =DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi olla niin pälli, että vinkuu puhelimen latauksen sähkönkulutuksesta.
Jos ap:n kaveri kävisi aina lataamassa puhelimensa ap:n luona, köyhtyisi ap noin 30 senttiä (siis vuodessa!)!!!
öö, missä kohtaa aloittaja "vinkuu sähkönkulutuksesta" ?? ootko itse vähän "pälli" kun et osaa lukea =DDD
Nämä kaikki vaikuttaa vähän pälleiltä, ap.n vastaiset siis.
Mä kyllä tykkään myös, että kännykän lataamisesta pitäisi kysyä. Nimittäin sitä, mihin sen voi laittaa latautumaan. En tykkää, jos tungetaan johonkin random-pistorasiaan, koska sitten ollaan seuraavaksi vinkumassa kuinka lemmikit tai lapset rikkoi kalliin laitteen. Kysymällä löytyy rasia, jossa voi ladata turvallisesti.
Yhtälailla käsilaukut yms kehotan huolehtimaan pienten ulottumattomiin. No. Onneks meillä käy vain sellaisia ihmisiä, joille tällaiset asiat on sanomattakin selviä.