Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttuni laittoi meillä käydessään puhelimensa kysymättä latautumaan!

Vierailija
14.03.2016 |

Minusta on kyllä outoa ja tavatonta. Sehän menee meidän sähkölaskuun . En minä tieten tahtoen tee laskua toiselle kylässä ollessani.

Kommentit (146)

Vierailija
61/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meniköhän teillä nyt 10 senttiä ihan siihen lataukseen, jos sitäkään... Pyydä kaveriasi maksamaan. ;)

No ei varmasti mennyt lähellekään. Tuohan on jo kwh:n hinta ja sillä hinnalla saisi ladattua kymmeniä puhelimia. 

Vaikka kännykän akku olisi typösentyhjä ja se ladattaisiin ihan täyteen niin se kustantaisi korkeintaan 0,5 senttiä, tuskin sitäkään.

Vierailija
62/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehen kanssa alettiin heti periä käyntimaksua meille tulevilta vierailta kun ostettiin uusi talo syksyllä. Se on 29,90 e/kerta. Perustuu ihan siihen, että vierailut on pois meidän omasta ajasta kun pitää huomioida vieraita omassa kodissa sen vierailun ajan. Erikseen ollaan sitten laskutettu tietty kahvitarjoilut (5,10 e), pihatien käyttömaksu (7,50 e), seuran pito 15 e/tunti ja autopaikan käyttö, saatiin kaupungilta yks vanha parkkimittari. Tulee 40 e:n sakot jos menee yliajalle.

Miks kaverit pääsis siivellä kun kaikesta muustakin pitää maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääs nyt, minulla oli opiskeluaikoina tuttu, joka tykkäsi leipoa ja tarjoilla leipomuksiaan. Soluasunnossa siis asuttiin. Hän laski kuinka paljon tuli maksamaan yksi kpl kutakin tarjottavaa ja tarkkaili vaivihkaa kuinka monta söin/minun kaverit söi. Kahden kuukauden jälkeen tuli lasku. Eihän ne isoja summia olleet, mutta ärsytti maksaa. Jossain välissä lopetin tarjoilujen syömisen ja kielsin vieraitani myös ottamasta tältä hengettäreltä mitään :) eka lasku tuli ihan puskista, ei viitsinyt etukäteen kertoa, että aikoo rahastaa myöhemmin.

Vierailija
64/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi pottajuttu menee kyllä lievästi sanottuna yli...Ei herranpieksut miten hulluja ihmisiä on.

Mitä teillä ap saa tehdä kysymättä? Saako sohvalle istua? Saako roskan laittaa roskikseen? Saako vessaan mennä ilman lupaa?

Vierailija
65/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, viitsitkö selventää, mihin kaikkeen teillä pitää kysyä lupa? Kiinnostaa.

Vierailija
66/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkääs nyt, minulla oli opiskeluaikoina tuttu, joka tykkäsi leipoa ja tarjoilla leipomuksiaan. Soluasunnossa siis asuttiin. Hän laski kuinka paljon tuli maksamaan yksi kpl kutakin tarjottavaa ja tarkkaili vaivihkaa kuinka monta söin/minun kaverit söi. Kahden kuukauden jälkeen tuli lasku. Eihän ne isoja summia olleet, mutta ärsytti maksaa. Jossain välissä lopetin tarjoilujen syömisen ja kielsin vieraitani myös ottamasta tältä hengettäreltä mitään :) eka lasku tuli ihan puskista, ei viitsinyt etukäteen kertoa, että aikoo rahastaa myöhemmin.

Ei olisi kannattanut mielenterveyspotilaan harhoihin lähteä mukaan. Ei ollut tervettä tuollainen touhu!

Vierailija
67/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi pottajuttu menee kyllä lievästi sanottuna yli...Ei herranpieksut miten hulluja ihmisiä on.

Mitä teillä ap saa tehdä kysymättä? Saako sohvalle istua? Saako roskan laittaa roskikseen? Saako vessaan mennä ilman lupaa?

Tietysti nomaalist asiat kuten kahvittelut ja tarjottavat annan. Helvetti kun te teette tästä niin vaikeeta....vessassa saa ja pitää käydä mutta ei se puhelimen lataus kyllä oikein kuulu ja meidän lapsen potta. Ap.

Vierailija
68/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kulut menneet tasan. Puhelimen lataus vei siis muutaman sentin. Mutta lämmitykseen kului pari senttiä vähemmän, koska vieras oli lämpimämpi kuin huoneen sisälämpötila.

Vierailija
69/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti nomaalist asiat kuten kahvittelut ja tarjottavat annan. Helvetti kun te teette tästä niin vaikeeta....vessassa saa ja pitää käydä mutta ei se puhelimen lataus kyllä oikein kuulu ja meidän lapsen potta. Ap.

Miksi puhelimen lataus ei kuulu? Mitä ihmeen haittaa siitä muka on?

Vierailija
70/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole PROVO vaan minun mielestä kuuluu kysyä. En pitänyt aikoinaan siitäkään kun eräs tuttu laittoi kysymättä lupaa lapsensa istumaan meidän lapsen pottaan, PLIIS eikö tuo ainakin olisi pitänyt kysyä. Oikeesti. Ap.

Ihan sama asia kun aikuinen käy vessassa, siis TEIDÄN vessanpöntöllä käy istumassa, eikä varmasti kysy lupaa

Se on eri asia koska siihenhän sitä kuuluu tarpeensa tehdä, mutta potta on hankittu vartavasten meidän lapselle. Ap.

Yleensä ihmiset eivät ajattele hankkivansa pottaa vain oman lapsensa yksityiskäyttöön, vaan asunnon potaksi. Kun pottaikäisen kotona todennäköisesti vierailee joskus muitakin pottaikäisiä.

Tai kysytäänpä niinpäin, että tosiaanko olet aina pyytänyt kodin ulkopuolella luvan lapsesi potankäyttöön?

Vierailija
71/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla ihan terve päästäsi...

Miten se potta eroaa siitä pöntöllä käymisestä? Pitääkö aikuisen kysyä lupa vessaan menoon? Miten sen lapsen kanssa olis pitänyt toimia? Pitääkö teille tullessa olla oma potta mukana? Saavatko kylässä olevat lapset koskea sun lapsen leluihin, vai pitääkö jokaisesta lelusta kysyä lupa erikseen?

Vierailija
72/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kyllä ladata voi ja pottaa käyttää mutta pitäs minun mielestä edelleenkin kysyä. Ap

Vierailija
73/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kyllä ladata voi ja pottaa käyttää mutta pitäs minun mielestä edelleenkin kysyä. Ap

Joo sinulla on oikeus mielipiteeseen. Mutta suosittelen terapiaa, koska ei tämän asian olisi pitänyt häiritä näin paljon.

Vierailija
74/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Mikä on logiikka tässä? Perus välttämättömyyksiä ja niihin pitäisi pyytää lupaa ihan vain muodon vuoksi. Miksi?

Vierailija
75/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen vessassakäynti ei ole normaalia? Nykykännyköillä tiuha lataustarve ei ole normaalia?

Vierailija
76/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kulut menneet tasan. Puhelimen lataus vei siis muutaman sentin. Mutta lämmitykseen kului pari senttiä vähemmän, koska vieras oli lämpimämpi kuin huoneen sisälämpötila.

Niin ja se kännykän laturikin lämpiää latauksessa, joka pienentää myös lämmityskuluja, eli kyllähän tässä ap:n vieras on ihan selvästi saamapuolella. Ei muuta kun ap:lle laskua menemään.

Vierailija
77/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Mikä on logiikka tässä? Perus välttämättömyyksiä ja niihin pitäisi pyytää lupaa ihan vain muodon vuoksi. Miksi?

Minä olen saanut sellaisen kasvatuksen että pyydetään lupa. Te taidatte olla niitä MINÄ MINÄ, mulle heti kaikki nyt tyyppejä. Ap.

Vierailija
78/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tee! Sen takia aina, kun lähden kylään, otan oman kahvitermoksen ja muutaman korpun kahvittelua varten. Jos syömään kutsutaan, pakkaan mikroroiskarin mukaan - senhän voi syödä kylmänäkin. Istun tuolin reunalla kevyesti, oman alustan päällä tietenkin. Vessan jätän vetämättä, ettei paperia kulu - lyhyellä kyläilyllä säästän kotiin, tai helpotan itseäni huomaamattomasti pihan puskien takana. Yökyläillessä kiipeän vaivihkaa yöllä ikkunasta ulos nukkumaan, oma makuupussi on tietty matkassa (tästä syystä on pakko rajoittaa kyläilyt kesäaikaan). Viime aikoina ei ole muuten kutsuja tullut, mistäköhän johtuu?

Kiitos vinkeistä! Nyt voin olla entistäkin huomaavaisempi vieras.

Vierailija
79/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No saakeli teettäkää tutuillenne avaimet kotiinne koska kaikki mikä on teidän niin on myös heidän ja saavat tulla ja mennä mielensä mukaan. Ei mulla muuta kun ette kerran ymmärrä ,että KYSYÄ voi ja pitää jos ei olla kotona. Ap.

Juu,olenkin teettänyt.Annoin esim.serkulle jos tulee tilanne,että pitää päästä jonnekin.Ei mua haittaa.Meillä kyläilevät on niin läheisiä,että aina saa tulla ja olla.

Vierailija
80/146 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut sellaisen kasvatuksen että pyydetään lupa. Te taidatte olla niitä MINÄ MINÄ, mulle heti kaikki nyt tyyppejä. Ap.

Mistä päätellen? :D Siitä että ei nipoteta siitä että vieraalla on muitakin tarpeita kuin pulla kahvin kanssa ja vessanpöntönkäyttölupa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi