Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusin raivoistuttava facebook illmiö!

Vierailija
11.03.2016 |

Kun teette jaon kuvineen ja videoineen, kuinka MINÄ autoin pulassa olevaa...laittakaa se julkiseksi, että siihen voi suoraan kommetoida mitä mieltä olen huonosti piilotetusta itse korostuksesta!
Hienoa, että autatte! Mutta, oma kehu haisee!

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kassajonon poika-päivitys ei mitenkään itsekorostus motiivina ole tehty.

Nainenhan kerrtoo vaan erikoisesta tapahtumasta eteenpäin:).

Hupaisaa, kun pojan äiti viestitti, että poika haluaa tarjota jäätelöt... 💗

Ja tarjosi kanssa!!

Miten tästäkin stoorista halutaan repiä jotain pahaa?

Taisit olla itse tuon 50 sentin antaja, kun jatkat huomion kerjäämistä täälläkin.

Se onkin julkinen päivitys, tätähän ap vaatii aloituksessa.

Mene nyt ap kommentoimaan sinne, mitä haluat. Nyt olisi tilaisuus!

Ai niin, mutta ap olikin provo...

Vierailija
42/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Altruistista tekoa ei olekaan. Aina kaiken takana on jollakin tavalla itselle tuleva hyvä.

Olen eri mieltä. Tapoja on ainakin kaksi: Autat vaikka sinua vit"ttaa se auttaminen ja toinen se että autat vaikka siitä on sinulle haittaa. Auttaminen on kuitenkin niin syvällä yhteisöllisyyden geeneissä että se on pyyteetöntä useinkin.

Aika usein auttamisesta saa kuitenkin hyvän mielen, vaikka kokisikin esim. taloudellista haittaa. Mielihyvä on melkoinen motivoija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tarjosi kanssa!!

Taisit olla itse tuon 50 sentin antaja, kun jatkat huomion kerjäämistä täälläkin.

Se onkin julkinen päivitys, tätähän ap vaatii aloituksessa.

Mene nyt ap kommentoimaan sinne, mitä haluat. Nyt olisi tilaisuus!

Ai niin, mutta ap olikin provo...

Ok.

Tämä tällä selvä.

Ap

Vierailija
44/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa outoa kun minä en ole moista facessa huomannut, mun kaverit ja ryhmien jäsenet ei varmaan sit koskaa auta ketää millää lailla :(

Vierailija
45/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako nämä autettavat sitten päätyä tälläisille videoille, jotka päätyvät julkiseen jakoon? Onko näiden videon tekijöille edes tullut mieheen kysyä haluatko he mukaan tälläsiin julkisuus tempauksiin?

Mille videolle autettavat ovat nyt joutuneet? Onko sinulla hajuakaan mistä tässä keskustellaan?

Vierailija
46/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Altruistista tekoa ei olekaan. Aina kaiken takana on jollakin tavalla itselle tuleva hyvä.

Olen eri mieltä. Tapoja on ainakin kaksi: Autat vaikka sinua vit"ttaa se auttaminen ja toinen se että autat vaikka siitä on sinulle haittaa. Auttaminen on kuitenkin niin syvällä yhteisöllisyyden geeneissä että se on pyyteetöntä useinkin.

Jospa tällaisissakin tilanteissa auttaa siksi, että säästyy niiltä omantunnon tuskilta, joita auttamatta jättämisestä mahdollisesti seuraisi. Tai auttaa yksinkertaisesti siksi, että toisen auttamisesta saa useinmiten itse hyvän mielen.

Vierailija
47/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olenkin hyvä ihminen, kun annoin ei niin siistille miehelle 10senttiä, joka puuttui tupakka-askista. Mies niin kauniisti kiitti.

Oikeesti mulla oli kiire ja v..ti edessä 5 sentisiä laskeva haiseva ukko.

Töihin matkalla ajattelin että olikohan se rikkonu lapsensa säästöpossun.

Tämä oli hyvä! Nauroin ihan ääneen!

Täti 45, jonka mielestä täysin altruistista tekoa ei olekaan.

Vierailija
48/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa tällaisissakin tilanteissa auttaa siksi, että säästyy niiltä omantunnon tuskilta, joita auttamatta jättämisestä mahdollisesti seuraisi. Tai auttaa yksinkertaisesti siksi, että toisen auttamisesta saa useinmiten itse hyvän mielen.

Näin on. Jokaisen "hyvän teon" takaa löytyy ihan aina jokin motiivi, joka johtaa auttajaan itseensä. Jos ei muuta, niin hän välttää sillä vielä ikävämmän asian. ohis

Vierailija
49/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo älä. Mua on niiiiin monta kertaa autettu. Esim kadonnut matkakortti palautettu 2 kertaa ja lompakko kerran. Joku maksoi minulle seutulipun takaisin Helsinkiin kun olin jossain Espoon perukoilla hävittänyt lompakkoni.

Ei kävis mieeeeeeleeeeenkään kirjoittaa joku lässyn lässyn lässyn kiitos-status nettiin. Myös itse olen auttanut ihmisiä pulassa ja hyvin usein lapsille maksetaan ne tikkarit jos ei raha riitä (olin kassalla ennen töissä ).

Vierailija
50/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tarjosi kanssa!!

Käy sinäkin lukemassa se juttu kommentteineen, niin näet kuinka raivostuttava (aloituksessa käytetty otsikko) se onkaan!

Vierailija
51/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tähän liittyvän näin pari viikkoa sitten ja meinasi laatta lentää.

"Kiitos sinä äiti, joka taaperosi ehdoilla kävelit niin hitaasti tänä aamuna. Kiitos, että olit niin läsnä ja niin hyvä äiti. Kaikkien tulisi tehdä näin eikä vain kiirehtiä pälpäläpälälääl. Minun olisi pitänyt kertoa se sinulle."

Olin sillee joo anteeksi mitä helkuttia nyt oikeesti.

Vierailija
52/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras oli se kohu mikä tuli siitä "annoin lapselle kassajonossa 50 senttiä! " :DDD

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/pikkupojalta-puuttui-50-sen…

Hahahaha, ei jumalauta. Tää on kyllä maailman uskomattomin bullshit-stoori. Kaiken kruunaa tuo ylisentimentaalinen loppu, jossa pieni poika pitää tätä vilpitöntä ja vanhurskasta hyväntekijäänsä uutena Messiaksena tai vähintäänkin Mooseksen pikkuserkun reinkarnaationa.

––––––––––––––––

Minä en ikinä tuu unohtaa niitä silmiä 😍 Tänään cittarin kassalla mielessäni kirosin pakatessani kuinka paljon kauppakassit painaisi..ajatus katkesi kun kassatäti sanoi takana olevalle pienelle pojalle "otatko näistä toisen kun sulla ei riitä rahat", käännyin ja kysyin paljonko puuttuu? Kassatäti hiukan surullisen näköisenä sanoi "50senttiä". Katsoin sen pienen pojan ostoksia, hihnalla oli iittalan lasilautanen ja suuri ruusukimppu. Sanoin äkkiä "minä maksan sen". Poika kääntyi muhun päin ja tuijotti suoraan syvälle silmiin, silmäkulmaan nousi kyynel ja hän sanoi "kiitos", hän vain tapitti katsoa mua silmiin niillä sinisillä kostuneilla silmillään. Olen kuullut sanan kiitos elämäni aikana monesti, mutta tänään tuo poika todella tarkoitti sitä. Se sana kiitos ja ne silmät kyynelineen jäi niin mieleen, pohdin matkalla että mahtoiko äidilleen viedä kukkia ja lautasta lahjaksi kun yksin oli ostoksilla. Olin niin hämmentynyt että ajoin työpaikankin ohi vaikka oli tarkotus käydä hakemassa tarvikkeita sieltä

––––––––

En olis kyllä ikinä uskonut, että joku oikeasti tekee tällaisesta asiasta noin ison jutun. Miten tosta on ees kirjoitettu? Oikeesti, en voi ymmärtää... Täytyykin muistaa ensi kerralla kun annan kassajonossa jollekin puuttuvat sentit niin soitan heti iltasanomiin ja muihin roskalehtiin. Enpäs ole tiennyt, että kyseessä on näin valtava ja ihmeellinen asia. (Oikeasti en soita. Mielestäni juttu on yhtä järjetön kuin se, että joku tekisi kauhean haloon siitä kuinka avasi jollekin oven...Mitä tässä maailmassa on oikein tapahtunut?)

Vierailija
53/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa jos oikeasti mukavasti kerrottu jne eikä väkisin väännetty.

Esim oma kaveri oli tykännyt jonkun nuoren jannun päivityksestä.

Ei ollut jaksanut syödä mäkkimättöönsä niin pakkotyrkytti pummille että syö loput ja oli ottanut kuvia miehestä jotka oli julkaisussa ja mies näytti juuri siltä että vttu älä ota kuvaa... Säälitti oikeen vanha mies kun pakkoyhteiskuvakin otettu niin että toinen iloisena poseeraa uusissa puhtaissa vaatteissa pummin viekassa vaan että saa tykkäyksiä kun "auttaa" ihmisiä... Eli eikai häntäkään kiinnosta päivittämisen lisäksi ollenkaan kyseinen mies.

Oli oikeen pakkoväännetty ja pakkoluvattu juttu että rupesi oikeen inhottamaan. Ennen ei "vastaavissa" noin oo käyny...

Vierailija
54/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tähän liittyvän näin pari viikkoa sitten ja meinasi laatta lentää.

"Kiitos sinä äiti, joka taaperosi ehdoilla kävelit niin hitaasti tänä aamuna. Kiitos, että olit niin läsnä ja niin hyvä äiti. Kaikkien tulisi tehdä näin eikä vain kiirehtiä pälpäläpälälääl. Minun olisi pitänyt kertoa se sinulle."

Olin sillee joo anteeksi mitä helkuttia nyt oikeesti.

Ällöttävää 😁 Toisaalta kyllä kirjoitustyyli ja kirjoittajan lahjat ratkaisevat paljon. Tuonkin vastaavan huomion olisi voinut kertoilla "Tuli kyllä aamulla hyvä mieli, kun näin kiireettömän äipän lapsensa kanssa."

Vierailija
55/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tarjosi kanssa!!

Käy sinäkin lukemassa se juttu kommentteineen, niin näet kuinka raivostuttava (aloituksessa käytetty otsikko) se onkaan!

Mikä sinua nyt tuossa sanassa risoo?

Vierailija
56/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivoistuttava :-D

RaivoISTUTTAVA. Mielenkiintoista... Mitenhän se käytännössä toimii?

Vierailija
57/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaako nämä autettavat sitten päätyä tälläisille videoille, jotka päätyvät julkiseen jakoon? Onko näiden videon tekijöille edes tullut mieheen kysyä haluatko he mukaan tälläsiin julkisuus tempauksiin?

Mille videolle autettavat ovat nyt joutuneet? Onko sinulla hajuakaan mistä tässä keskustellaan?

En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta vastaan nyt kun ärsyttää väärin lukeminen...

Aiheena oli ärsyttävät päivitykset kun joku auttanut. Näissä päivityksissä on välillä videoita tai kuvia.

Auttaja: Henkilö joka auttaa (näissä tapauksissa päivityksen tekijä)

Autettava: henkilö jota autetaan

Eli kyse oli onko autettavilta kysytty aina lupa näille kuville tai videoille mitä auttaja laittanut nettiin?

Vierailija
58/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivoistuttava :-D

RaivoISTUTTAVA. Mielenkiintoista... Mitenhän se käytännössä toimii?

ps. myös illmiö on kirjoitettu väärin.

Ap

Vierailija
59/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä millaisista päivityksistä AP puhuu, mutta suomalaistenhan mielestä kaikki on itsekehua ja itsensä korostamista jos mitenkään ilmaisee omasta mielestään oleva millään tavalla kastematoa kummempi.

Vierailija
60/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyrin aina auttamaan muita jos vain pystyn. Saan siitä itselleni todella hyvän mielen, joten ehkä se ei sitten ole pyyteetöntä auttamista. Monesti myös mietin, että jos itse (tai joku läheiseni) olisi avuntarpeessa niin tietysti sitä toivoisi että joku pysähtyisi auttamaan.

Olen ollut tilanteessa, jossa eräs vanhempi henkilö sai sairaskohtauksen. Kukaan ei pysähtynyt auttamaan. Näin kaukaa kuinka monet kävelivät vain ohi. Huomasivat kyllä tilanteen, koska kääntyivät vielä katsomaan maassa makaavaa henkilöä. Vaikka en muuta osannut tehdä kuin soittaa ambulanssin niin minulle tuli todella hyvä mieli, että pystyin tekemään edes jotain.

Ei kyllä tulisi mieleenkään kirjoitella näistä asioista esim. facebookiin. Vähän oudolta tuntuu, että jotkut niin tekevät... Mietityttää se motiivi. Minä ainakin saan tosi paljon iloa siitä että teen hyviä tekoja ns. salassa...

Kohdelkaa muita niin kuin tahtoisitte itseänne (tai läheisiänne) kohdeltavan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän