Suomalaisten naisten tukkatyylit!!
MIKSI suomalaiset naiset käyvät jatkuvasti kampaajalla vaihtamassa tukkatyyliään mitä erikoisempiin leikkauksiin ja väreihin?! En ymmärrä noita epäsymmetrisiä kananhanureita kaikissa sateenkaaren väreissä. Ulkomailla suomalaisen naisen tunnistaa jo kaukaa HIUKSISTAAN, enkä ole koskaan kuullut noita kehuttavan, päinvastoin. Eikö suomalaisilla ole tyylitajua?!
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerrohan ap, mitä tehdä tälle tukalle? Maantienvärinen, ohut, piikkisuora, hilseilevä, rasvoittuu päivässä ja menee ihmeelliseen "klimppiin"...
Pitkänä kamala, mutta yleisen mielipiteen mukaan lyhytkään ei missään nimessä käy!
Olen 38v ja paininut tämän ongelman kanssa 15-vuotiaasta..pisimmillään ovat olleet lantiolle, lyhyimmillään siili ja väri on vaihdellut tummanruskeasta pinkkiin.Hei, mistä minä voi tietää mitä sinun pitäis hiuksilles tehdä? 😊 Minä kun vaan täällä ihmettelin noita näkemiäni räikeitä esimerkkejä erittäin erikoisista väri- ja mallivannoista, joita tosiaankin olen nähnyt paljon. Huomioni on kiinnittynyt tähän, koska todellakin suomalaisen naisen tunnistaa ulkomailla hiuksistansa. En luule olevani mikään hiusasiantuntija (tämä teille muillekin, joilla meni herne nenään).
En ole tuo jolle vastasit, mutta nyt minun kyllä puolestani täytyy ihmetellä joidenkin keskustelijoiden älynlahjola. (Ei, tämä ei ole henkilökohtaista arvostelua vaan ihan vain kriittistä ihmettelyä.)
Aika monikin on täällä kertonut, että ohuen, värittömän, lasimaisen, sähköistyvän ja lattanan hiuslaadun kanssa on aika vaikea toimia. Kauniita, pitkiä tai pitkähköjä noista hiuksista ei millään saa, joten pakko on pitää lyhyenä ja ottaa väri purkista. Jokin pliisu mitäänsanomaton väri lyhyessä mallissa on usein hyvin tylsä.
Sen sijaan että edelleen huuli pyöreänä ihmettelee voisi kenties ymmärtää, että vaihtoehtoja ei ole kovinkaan paljoa. Jos nykyiset valinnat ovat huonoja, olisi tietenkin ihan fiksua edes yrittää ilmaista, mitkä olisivat parempia näillä spekseillä, eikä pelkästään edelleenkin tyhmänä kriittisesti ihmetellä.
Eihän se tyypillinen suomalainen hiuslaatu mitenkään selitä sitä, että valitaan esim. Sininen väri ja epäsymmetrinen leikkaus tai pinkki/ musta ja lyhyt oikealta pitkä vasemmalta tms. Tai sitten olen hieman hidas, tosiaankin. 😊
No olet, on huomattu. 😊
Eli nyt tiedät, miksi suomalaiset naiset usein lyhentävät ja värjäävät hiuksensä. Ymmärräthän? Kerro heti, jos vielä jäi epäselväksi.
Nyt sitten ehdota rakentavasti jotain kauniita, tyylikkäitä ja helppoja hiusmalleja. Sininen tai pinkki ei minun silmääni ole kyllä kovinkaan yleinen kuin hyvin nuorilla tytöillä, mutta teilläpäinhän tilanne voi olla eri. Mikä olisi hyvä, tyylikäs väri? Millainen leikkaus on kiva, jos on pakko pitää lyhyenä, mutta ihan poikatukkaa tai tusinapolkkaa ei kuitenkaan halua?
Sanot, ettei sinulla ole antaa ohjeita, koska et ole alan tuntija, mutta kai sinulla nyt jokin käsitys siitä on, mikä näyttää hyvältä? Kun kerran noin selvästi osaat ilmaista senkin, mikä ei näytä.
Kylläpä kärjistät melkoisesti. En ole mielestäni hiusten leikkaamista tai värjäämistä sinänsä kritisoinut, tokihan jokainen vähintääkin leikkaa joskus? 😊 Ne "äärilaidat" olin ottavinaan puheeksi. Että mikä niissä niin viehättää suomalaista naista. 😉 Joillakin on väittelynhalu verissä ja psykologilla varmaan siihen sanottavansa, mutta älänyt jaksa siellä enää kiukutella tästä. 😊 Kaikenlaiset asiat voivat ihmisiä ihmetyttää vastaisuudessakin, eikä sun kannata ihan kaikkee ottaa henkilökohtasesti.
En ota henkilökohtaisesti, ei ole syytä (itselläni pitkä, luonnonblondi, hyväkuntoinen tukka). En käsitä mitä kärjistämistä on siinä, että ihan asialliseen sävyyn kysyn, millainen mielestäsi on kaunis, lyhyt lirutukka. Jos epäsymmetrinen leikkaus on no-no, niin onko sinusta sitten peruspottapolkka tai poikatukka kaunis? Mikä väri on hyvä, jos voimakkat värit eivät ole kivoja? Ja tuota äärimallien yleisyyttäkin ihmettelen: missä noita näkee, kun itse en ole kyllä törmäillyt moiseen ilmiöön enää kymmeneen vuoteen. Mitä kiukuttelua tässä nyt oli?
Haluat aiheesta asiallista keskustelua, ja sitten kun sinulle vastataan asiallisesti, syytät väittelynhalusta ja kiukuttelusta ja alat vihjailla psykologin tarpeella. Alkaa ihmetyttää, haitko asiallista keskustelua ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Yhtä kamala kuin kananperse on tää jalkapalloilijatukka miehillä. Siis sellainen, jossa sivut ja takaraivo on ajeltu sängelle ja päälaella on töyhtö. Sopii mun mielestä aika harvalle miehelle. On niitä kyllä naisillakin, tosi rumaa mun mielestä.
Höh. Sehän on ainut tyyli, joka sopii kaikille miehille, paitsi tietysti niille päälakikaljuille. Naisille ei sovi sitten kovinkaan hyvin. Pitää olla varsin sirot ja kauniit kasvot, että taipuu siihen tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerrohan ap, mitä tehdä tälle tukalle? Maantienvärinen, ohut, piikkisuora, hilseilevä, rasvoittuu päivässä ja menee ihmeelliseen "klimppiin"...
Pitkänä kamala, mutta yleisen mielipiteen mukaan lyhytkään ei missään nimessä käy!
Olen 38v ja paininut tämän ongelman kanssa 15-vuotiaasta..pisimmillään ovat olleet lantiolle, lyhyimmillään siili ja väri on vaihdellut tummanruskeasta pinkkiin.Hei, mistä minä voi tietää mitä sinun pitäis hiuksilles tehdä? 😊 Minä kun vaan täällä ihmettelin noita näkemiäni räikeitä esimerkkejä erittäin erikoisista väri- ja mallivannoista, joita tosiaankin olen nähnyt paljon. Huomioni on kiinnittynyt tähän, koska todellakin suomalaisen naisen tunnistaa ulkomailla hiuksistansa. En luule olevani mikään hiusasiantuntija (tämä teille muillekin, joilla meni herne nenään).
En ole tuo jolle vastasit, mutta nyt minun kyllä puolestani täytyy ihmetellä joidenkin keskustelijoiden älynlahjola. (Ei, tämä ei ole henkilökohtaista arvostelua vaan ihan vain kriittistä ihmettelyä.)
Aika monikin on täällä kertonut, että ohuen, värittömän, lasimaisen, sähköistyvän ja lattanan hiuslaadun kanssa on aika vaikea toimia. Kauniita, pitkiä tai pitkähköjä noista hiuksista ei millään saa, joten pakko on pitää lyhyenä ja ottaa väri purkista. Jokin pliisu mitäänsanomaton väri lyhyessä mallissa on usein hyvin tylsä.
Sen sijaan että edelleen huuli pyöreänä ihmettelee voisi kenties ymmärtää, että vaihtoehtoja ei ole kovinkaan paljoa. Jos nykyiset valinnat ovat huonoja, olisi tietenkin ihan fiksua edes yrittää ilmaista, mitkä olisivat parempia näillä spekseillä, eikä pelkästään edelleenkin tyhmänä kriittisesti ihmetellä.
Eihän se tyypillinen suomalainen hiuslaatu mitenkään selitä sitä, että valitaan esim. Sininen väri ja epäsymmetrinen leikkaus tai pinkki/ musta ja lyhyt oikealta pitkä vasemmalta tms. Tai sitten olen hieman hidas, tosiaankin. 😊
No olet, on huomattu. 😊
Eli nyt tiedät, miksi suomalaiset naiset usein lyhentävät ja värjäävät hiuksensä. Ymmärräthän? Kerro heti, jos vielä jäi epäselväksi.
Nyt sitten ehdota rakentavasti jotain kauniita, tyylikkäitä ja helppoja hiusmalleja. Sininen tai pinkki ei minun silmääni ole kyllä kovinkaan yleinen kuin hyvin nuorilla tytöillä, mutta teilläpäinhän tilanne voi olla eri. Mikä olisi hyvä, tyylikäs väri? Millainen leikkaus on kiva, jos on pakko pitää lyhyenä, mutta ihan poikatukkaa tai tusinapolkkaa ei kuitenkaan halua?
Sanot, ettei sinulla ole antaa ohjeita, koska et ole alan tuntija, mutta kai sinulla nyt jokin käsitys siitä on, mikä näyttää hyvältä? Kun kerran noin selvästi osaat ilmaista senkin, mikä ei näytä.
Kylläpä kärjistät melkoisesti. En ole mielestäni hiusten leikkaamista tai värjäämistä sinänsä kritisoinut, tokihan jokainen vähintääkin leikkaa joskus? 😊 Ne "äärilaidat" olin ottavinaan puheeksi. Että mikä niissä niin viehättää suomalaista naista. 😉 Joillakin on väittelynhalu verissä ja psykologilla varmaan siihen sanottavansa, mutta älänyt jaksa siellä enää kiukutella tästä. 😊 Kaikenlaiset asiat voivat ihmisiä ihmetyttää vastaisuudessakin, eikä sun kannata ihan kaikkee ottaa henkilökohtasesti.
En ota henkilökohtaisesti, ei ole syytä (itselläni pitkä, luonnonblondi, hyväkuntoinen tukka). En käsitä mitä kärjistämistä on siinä, että ihan asialliseen sävyyn kysyn, millainen mielestäsi on kaunis, lyhyt lirutukka. Jos epäsymmetrinen leikkaus on no-no, niin onko sinusta sitten peruspottapolkka tai poikatukka kaunis? Mikä väri on hyvä, jos voimakkat värit eivät ole kivoja? Ja tuota äärimallien yleisyyttäkin ihmettelen: missä noita näkee, kun itse en ole kyllä törmäillyt moiseen ilmiöön enää kymmeneen vuoteen. Mitä kiukuttelua tässä nyt oli?
Haluat aiheesta asiallista keskustelua, ja sitten kun sinulle vastataan asiallisesti, syytät väittelynhalusta ja kiukuttelusta ja alat vihjailla psykologin tarpeella. Alkaa ihmetyttää, haitko asiallista keskustelua ollenkaan?
Jostain syystä minä ole noihin törmännyt. Ja niistä keskusteluun aihe. Vaikka jotakin asiaa ihmettelen, niin miksi silti asialliseen keskusteluun kuuluu minulta "oikean" tai "hyvän" hiustyylin tivaaminen...? Jos sanon täällä että ihmettelen, että joku lyö lastansa, niin pitääkö samalla antaa vaihtoehtoisia toimintamalleja...? Jos vaan olen kiinnostunut tietämään, että miksi joku näin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olet, on huomattu. 😊
Jostain syystä minä ole noihin törmännyt. Ja niistä keskusteluun aihe. Vaikka jotakin asiaa ihmettelen, niin miksi silti asialliseen keskusteluun kuuluu minulta "oikean" tai "hyvän" hiustyylin tivaaminen...? Jos sanon täällä että ihmettelen, että joku lyö lastansa, niin pitääkö samalla antaa vaihtoehtoisia toimintamalleja...? Jos vaan olen kiinnostunut tietämään, että miksi joku näin toimii.
Okei, avuksesi pointti oli yhdessä ihmetellä, miksi sinä jatkuvasti törmäilet shokkivärisiin kananperseisiin. Koska kukaan muu ei tunnu tunnistavan ilmiötä, sinun pitänee ihmetellä tätä keskenäsi. Heippa siis, pidä kivaa
:)
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein asut? Täällä Espoossa tuntuu kaikilla naisilla olevan pitkät hiukset. Eikä kummallisia värjäyksiäkään näe. Kun kävin kesällä Tuurin kyläkaupassa, siellä niitä kyllä oli joka toisella.
Voi että siellä ESPOOSSA on niin idyllistä! Ei näy edes sateenkaaren värejä :(
On ihmisillä murheet kun pitää olla niin ahdistunut toisten ihmisten tyylistä.
Terv. Pitkahiuksinen nainen, jolla välistä se pinkki tai sitten ihan vaaleanruskea.
Vihaan tukkaani. Ohutta hentoa pumpulia. Mutta en silti laita kananpersettä, vaikka kuontalo tuuheammalta näyttäskin. Onneks talvella voi pitää pipoa, kesällä saan taas kirota geenejäni.
Bussissa aamulla edessäni istui arviolta 45v nainen. Tummaksi värjätty tukka, mallia kananperse. Lakalla pöyhitty kuohkeaksi. Niskassa limaisen näköisiä suikaleita. Kuohkeiden kihartuvien alta paljastui päänahka, näytti olevan todella harvat hiukset. Se, että yrittää peittää todella harvoja hiuksia tuolla mallilla on todella paha juttu, koska se päänahka tuli esiin selvästi. Mielummin hankkisi peruukin mitä on nykyään tarjolla ihan hyviäkin.
Juuri tuo kananpersetukka on älyttömin trendi keski-ikäisillä, sekä se että sitä pitää värjätä kaikenmaailman sävyillä.
Vierailija kirjoitti:
Bussissa aamulla edessäni istui arviolta 45v nainen. Tummaksi värjätty tukka, mallia kananperse. Lakalla pöyhitty kuohkeaksi. Niskassa limaisen näköisiä suikaleita. Kuohkeiden kihartuvien alta paljastui päänahka, näytti olevan todella harvat hiukset. Se, että yrittää peittää todella harvoja hiuksia tuolla mallilla on todella paha juttu, koska se päänahka tuli esiin selvästi. Mielummin hankkisi peruukin mitä on nykyään tarjolla ihan hyviäkin.
Juuri tuo kananpersetukka on älyttömin trendi keski-ikäisillä, sekä se että sitä pitää värjätä kaikenmaailman sävyillä.
No kuvittele sama maantienvärisinä siimoina päätä pitkin nuoltuna. Olisko parempi?
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että kenenkään harvatukkaisen tai kaljuuntuvan ei pitäisi tuolla kulkea loukkaamassa ihmisten silmää, vaan mieluummin pitäisi hankkia peruukki mitä on nykyään tarjolla ihan hyviäkin.
Lyhyet hiukset voivat olla hyvinkin tyylikkäät mikäli kantajallensa sopivat mutta en kyllä minäkään ymmärrä näitä violetteja ja pinkkejä hiuksia. Rehellisesti sanottuna, eivät sovi kellekkään tai ainakin äärimmäisen harvoille. Eikä niitä tosiaankaan harrasta vain +45 naiset vaikka ketjun muutamasta viestistä sen kuvan saakin vaan nuoremmatkin sankoin joukoin, tänään luennolla edessäni istui haalistunutta turkoosia johon oli ilmeisesti kokeiltu jotain muutakin väriä hieman epäonnistuneesti sekä epämääräiseksi haalistunut pinkki jossa jäätävä juurikasvu. Molemmat hiukset näyttivät likaisilta tämän omituisen värin takia vaikka eivät sitä välttämättä olleet. Noiden erikoisvärien ylläpito on työlästä ja jos siihen ei jaksa panostaa niin kyllähän se lopputulos aika kauhea on. En kyllä tiedä mitä niin yksilöllistä ja räväkkää noissa myöskään on, onhan tuota tummanviolettia palkkiraitaa mustassa kuontalossa ja pinkkiä sivusiiliä viime vuosina tullut vastaan kaupungilla enemmän kuin tarpeeksi. Tuohon kun vielä yhdistää suomalaisen kalmankalpean talvi-ihon niin lopputulos on lähinnä merisairas. Kukin tehköön hiuksilleen mitä ehtii mutta ei niitä hyvällä tahdollakaan voi kauniiksi sanoa.
Suomalaiset hiukset nyt vain on niin ohuita eikä näytä normaalipaksuisinakaan hyviltä yleensä pitkinä, verrattuna etelä-eurooppalaisten paksuihin ja kiiltäviin hiuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset hiukset nyt vain on niin ohuita eikä näytä normaalipaksuisinakaan hyviltä yleensä pitkinä, verrattuna etelä-eurooppalaisten paksuihin ja kiiltäviin hiuksiin.
no ei ehkä verrokkina ihan sieltä järkevimmästä päästä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein asut? Täällä Espoossa tuntuu kaikilla naisilla olevan pitkät hiukset. Eikä kummallisia värjäyksiäkään näe. Kun kävin kesällä Tuurin kyläkaupassa, siellä niitä kyllä oli joka toisella.
Jep, aurinkoraidat on villeintä mihin me espoolaiset pystytään, oli kysymys sitten äidistä tai tyttäristä :)
Maalla pidetään selkeästi enemmän valkoisesta, mustasta, mustavalkoisesta skunkkitukasta, puna-mustasta, liilasta, pinkistä, neonväreistä... koska halutaan näyttää, että ollaan RÄVÄKÖITÄ. Ja käydään sillä amiskaverilla, joka kävi kampaajalinjan.
Mulla on kyllä entisenä espoolaisena "hieman" erilaiset muistikuvat mm.Kivenlahden ostarin asiakaskunnan kuontaloista :D :D
Jännitän jo, koska alkaa kemosädehoidon jälkeen hiukset kasvamaan. En taida elää enää niin kauan, että sais suomalaismiesten ihannoimat pitkät hiukset. No, peruukkiostositoumuksella saa osan kustannettua. Jos ostais jonkun tuksuperuukin sitte... Voi vee, että on joku hiustyyli niin tärkeä. Nauttisitte terveydestänne!
Kuljen päivittäin bussilla ja olen katsellut aikani kulukseni naisten hiuksia. Violettia ja pinkkiä näen joka päivä. Etenkin vanhemmilla naisilla tuo violetti on yleistynyt hurjasti viime kuukausina. Monilla on liloja raitoja punaisessa pohjassa. Siihen kun lisätään sitten kalpeus ja yleinen värittömyys, niin monet rumentavat itsensä. Erästä tuttua naista en meinannut tunnistaa, oli värjännyt kauniit paksut pähkinänruskeat hiuksensa lilaksi.
Itse kuulun aitoihin blondeihin. Hieman nyt keski-iässä hiukset tummentuneet. Minulle ei sovi muu kuin puolipitkä polkka tai hyvin leikattu rikottu malli. Nuorena yritin kasvattaa, mutta eihän siitä tällä ohuella liimaletillä mitään tullut.
Mä näen kyllä enemmän pitkiä hiuksia ja yhä useammin myös väriltään luonnollisia! Varsinkin nuoremmilla, myös keski-ikäisillä yleistynyt huomattavasti pitkät tai puolipitkät hiukset. Mistä ihmeestä te aina bongaatte näitä lyhyitä räikeitä hiuksia? Ja toisaalta taas sitten se, että miksi helvetissä jonkun 50 + ikäisen edes olisi pakko pitää pidempää tukkaa, ja toisaalta kiinnostaako kaikkia sen ikäisiä miellyttää jokaista vastaantulijaa, miehiäkään välttämättä? Tai miksi nuorempienkaan pitäisi? Kaikilla se letti edes kasva kovin pitkäksi pysyen hyväkuntoisena. Ja muutenkin, ei ne pelkät hiukset, vaan miten se tukka kehystää kasvoja jne.
Musta tuntuu, että kaikilla teineillä on nykyään alaselkään ulottuva tukka, jonka on pakko olla auki. Ja yleensä se näyttää olevan ihan luonnollisen värinen.
Pidän hiukset lyhyenä, koska en jaksa häärätä niiden kanssa, ne näyttävät tässä lärvissä kamalalta pitkinä ja lyhyet hiukset tuntuvat mukavalta. Joskus annan kasvaa useamman kuukauden, mutta aina ne rupeaa ahdistamaan kun ne roikkuu silmillä ja on lintassa. En kuitenkaan värjää millään neonväreillä, yleensä on aika lähellä omaa väriä tai HIEMAN punaiseen taittuvaa. Nyt on päässä oma väri ja tykkään tästä maantienharmaasta kyllä eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, aurinkoraidat on villeintä mihin me espoolaiset pystytään, oli kysymys sitten äidistä tai tyttäristä :)
Maalla pidetään selkeästi enemmän valkoisesta, mustasta, mustavalkoisesta skunkkitukasta, puna-mustasta, liilasta, pinkistä, neonväreistä... koska halutaan näyttää, että ollaan RÄVÄKÖITÄ. Ja käydään sillä amiskaverilla, joka kävi kampaajalinjan.
Hyi nuo skunkkihiukset :D tiedän erään naisihmisen, jolla on ollut sellaiset yli 10 vuotta.
Muutamalla näistä naisista on selvästi peruukki/pidennykset (ainakin Goldie Hawnilla). Ja muutenkin ovat jotain filmitähtiä tai malleja, joilla on kaikilla upea kasvojen muoto.