Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten naisten tukkatyylit!!

Vierailija
10.03.2016 |

MIKSI suomalaiset naiset käyvät jatkuvasti kampaajalla vaihtamassa tukkatyyliään mitä erikoisempiin leikkauksiin ja väreihin?! En ymmärrä noita epäsymmetrisiä kananhanureita kaikissa sateenkaaren väreissä. Ulkomailla suomalaisen naisen tunnistaa jo kaukaa HIUKSISTAAN, enkä ole koskaan kuullut noita kehuttavan, päinvastoin. Eikö suomalaisilla ole tyylitajua?!

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä osata keskustella saati vastata asiallisesti kysymykseen? Kyllä menee herne nenään asiasta kun asiasta näköjään. Kun joku ihmettelee jotakin asiaa ääneen, niin miksi se käännetään kysyjää vastaan ja aletaan lyttäämään ihmettelijää. Ei asioiden ihmetteleminen tai niistä kysyminen ole välttämättä sodanjulistamista tai mitenkään henkilökohtaista. Joku ryhtyi tuossa esiintymään APna kaikenlisäksi! Mitä ihmettä! 😃

Jos oikeasti haluaisit asiallista keskustelua aiheesta, sinun ei ehkä kannattaisi avauksessasi haukkua kohdettasi ja ihmetellä tyylitajun puutetta. Hieman on tekopyhää moisen aloituksen jälkeen tulla hurskastelemaan, että ei saa vastausta "asialliseen kysymykseen" tai että miksi ei saa "ihmetellä".

Sitten jos joku ohuttukkainen maantienvärinen suomalaisnainen provosoituu "ihmettelemään", miksi suomalaismiehet pitävät maantienvärisiä ohuita haivenia kaljuuntuvan päälakensa ympärillä (ihan tosiasia tämäkin on), kyse ei olekaan asiallisesta ihmettelystä vaan rankasta haukkumisesta.

Osaatko kertoa, miksi näin on?

Kyllähän avaus on kriittinen. Ei silti henkilökohtainen ja on minusta lapsellista käydä "vastaiskuun". 😊

Mitä eroa on negatiivisella kritiikillä ja haukkumisella? Molemmissa arvostellaan kohdetta ikävään sävyyn.

Mitäs sen henkilökohtaisempaa on siinä, että ihmetellään suomalaisten miesten ohutta, maantienväristä ja päältä harvaa hiuslaatua? Onko se jokin vastaisku, jos ihmettelee suomalaista hiuslaatua yleensä eikä rajaa tätä ihmettelyä pelkästään naisiin?

Yleensäkin, miksi pitää kriittisesti ihmetellä toisten valintoja, jos ne eivät millään lailla kosketa itseäsi (aina voi kääntää katseen muualle, jos silmää särkee) eivätkä vahingoita ketään? Saatko jotakin tyydytystä siitä, että arvostelet kriittisesti muita, saako se sinut tuntemaan itsesi paremmaksi ihmiseksi?

Oliko sinulla selitystä tuolle tukkailmiölle? 😊

Oli, se suomalainen ohut , lättänä, väritön ja huonosti kasvava hiuslaatu. Kumman vaikea sinun on ymmärtää lukemaasi.

Onkos sinulla selitystä sille, miksi suomalaiset miehet pitävät tukkansa ohuena, värittömänä, harvana ja sähköisenä? Eikö sille kannattaisi tehdä jotain? Vai pitääkö tätä miesten hiusongelmaa varten nyt avata uusi ketju, oliko tässä tarkoitus kriittisesti ihmetellä vain naisten hiuksia?

Kyllä,nimenomaan halusin kuulla ajatuksia noihin naisten erikoisiin tyyleihin liittyen. Jos miehistä haluat puhua,niin samalla lailla voisin tässä ihmetellä sitä,miksi vaaleat suomalaismiehet värjäävät hiuksensa mustiksi. 😃 Samaa kategoriaa.

Vierailija
62/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus:

Yleinen (muiden naisten) paine ajaa naisen leikkaamaan hiuset lyhyiksi, koska pitkä ei sovi enää 30+ tai 40+-iässä tai muuta sellaista.

Sitten halutaan siihen vähän räväkkyyttä, rokkia, rohkeutta, ollaan räpsäköitä naisia! Voimakkaita värejä, korostusraitaa, jotain uutta, kylläpä piristää!

Elämänmuutosasia, liittyy myös naisen oman äänen löytämiseen ("olen rohkea ja aikuinen").

Naiset kyllä kehuvat toisiaan niistä hiuksista, mutta oikeastihan ne harvoin onnistuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen voi leikkiä hiuksillaan ja toteuttaa omia toiveitaan. Muualla naisten pitää olla pitkähiuksisia miesten takia.

Tarkoitatko, että nämä naiset haluavat vain alleviivata omaa itsemääräämisoikeuttaan? Että ja minähän en halua olla kaunis, koska miehet toivoisivat sellaista - tyylisesti? Ei kai siinä ole mitään järkeä. Vähän niinkuin mies,joka kieltäytyy pesemästä hampaitaan, ihan vaan siksi, että vaimonsa huomautti asiasta...

Suomalainen nainen voi tehdä itsenäisiä valintoja. Hänen ei tarvitse yrittää pitää elättäjää ja statusta vierellään kaikin keinoin. Monissa maissa naiset ovat riippuvaisia miehistä.

Tasa-arvo kunniaan ja vihreet hiukset! 😃

Vierailija
64/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus:

Yleinen (muiden naisten) paine ajaa naisen leikkaamaan hiuset lyhyiksi, koska pitkä ei sovi enää 30+ tai 40+-iässä tai muuta sellaista.

Sitten halutaan siihen vähän räväkkyyttä, rokkia, rohkeutta, ollaan räpsäköitä naisia! Voimakkaita värejä, korostusraitaa, jotain uutta, kylläpä piristää!

Elämänmuutosasia, liittyy myös naisen oman äänen löytämiseen ("olen rohkea ja aikuinen").

Naiset kyllä kehuvat toisiaan niistä hiuksista, mutta oikeastihan ne harvoin onnistuvat.

"Räpsäköitä"! 😊 Paras kommentti! Kiitos sinulle. Ap

Vierailija
65/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä oikein asut? Täällä Espoossa tuntuu kaikilla naisilla olevan pitkät hiukset. Eikä kummallisia värjäyksiäkään näe. Kun kävin kesällä Tuurin kyläkaupassa, siellä niitä kyllä oli joka toisella.

Jep, aurinkoraidat on villeintä mihin me espoolaiset pystytään, oli kysymys sitten äidistä tai tyttäristä :)

Maalla pidetään selkeästi enemmän valkoisesta, mustasta, mustavalkoisesta skunkkitukasta, puna-mustasta, liilasta, pinkistä, neonväreistä... koska halutaan näyttää, että ollaan RÄVÄKÖITÄ. Ja käydään sillä amiskaverilla, joka kävi kampaajalinjan.

Vierailija
66/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerrohan ap, mitä tehdä tälle tukalle? Maantienvärinen, ohut, piikkisuora, hilseilevä, rasvoittuu päivässä ja menee ihmeelliseen "klimppiin"...

Pitkänä kamala, mutta yleisen mielipiteen mukaan lyhytkään ei missään nimessä käy!

Olen 38v ja paininut tämän ongelman kanssa 15-vuotiaasta..pisimmillään ovat olleet lantiolle, lyhyimmillään siili ja väri on vaihdellut tummanruskeasta pinkkiin.

Hei, mistä minä voi tietää mitä sinun pitäis hiuksilles tehdä? 😊 Minä kun vaan täällä ihmettelin noita näkemiäni räikeitä esimerkkejä erittäin erikoisista väri- ja mallivannoista, joita tosiaankin olen nähnyt paljon. Huomioni on kiinnittynyt tähän, koska todellakin suomalaisen naisen tunnistaa ulkomailla hiuksistansa. En luule olevani mikään hiusasiantuntija (tämä teille muillekin, joilla meni herne nenään).

En ole tuo jolle vastasit, mutta nyt minun kyllä puolestani täytyy ihmetellä joidenkin keskustelijoiden älynlahjola. (Ei, tämä ei ole henkilökohtaista arvostelua vaan ihan vain kriittistä ihmettelyä.)

Aika monikin on täällä kertonut, että ohuen, värittömän, lasimaisen, sähköistyvän ja lattanan hiuslaadun kanssa on aika vaikea toimia. Kauniita, pitkiä tai pitkähköjä noista hiuksista ei millään saa, joten pakko on pitää lyhyenä ja ottaa väri purkista. Jokin pliisu mitäänsanomaton väri lyhyessä mallissa on usein hyvin tylsä.

Sen sijaan että edelleen huuli pyöreänä ihmettelee voisi kenties ymmärtää, että vaihtoehtoja ei ole kovinkaan paljoa. Jos nykyiset valinnat ovat huonoja, olisi tietenkin ihan fiksua edes yrittää ilmaista, mitkä olisivat parempia näillä spekseillä, eikä pelkästään edelleenkin tyhmänä kriittisesti ihmetellä.

Eihän se tyypillinen suomalainen hiuslaatu mitenkään selitä sitä, että valitaan esim. Sininen väri ja epäsymmetrinen leikkaus tai pinkki/ musta ja lyhyt oikealta pitkä vasemmalta tms. Tai sitten olen hieman hidas, tosiaankin. 😊

No olet, on huomattu. 😊

Eli nyt tiedät, miksi suomalaiset naiset usein lyhentävät ja värjäävät hiuksensä. Ymmärräthän? Kerro heti, jos vielä jäi epäselväksi.

Nyt sitten ehdota rakentavasti jotain kauniita, tyylikkäitä ja helppoja hiusmalleja. Sininen tai pinkki ei minun silmääni ole kyllä kovinkaan yleinen kuin hyvin nuorilla tytöillä, mutta teilläpäinhän tilanne voi olla eri. Mikä olisi hyvä, tyylikäs väri? Millainen leikkaus on kiva, jos on pakko pitää lyhyenä, mutta ihan poikatukkaa tai tusinapolkkaa ei kuitenkaan halua?

Sanot, ettei sinulla ole antaa ohjeita, koska et ole alan tuntija, mutta kai sinulla nyt jokin käsitys siitä on, mikä näyttää hyvältä? Kun kerran noin selvästi osaat ilmaista senkin, mikä ei näytä.

Vierailija
67/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin, kun naiset eivät suostu käyttämään sellaista kampausta, joka miellyttäisi minua."

Kaikille pitkät hiukset eivät sovi. Mummo ponnari päässä on aika kauhea näky. On jäänyt ressukka kiinni teinivuosiinsa.

On myös ihan totta, että monella suomalaisella on sellainen hiuslaatu, että se on parhaimmillaan lyhyenä. Minä kuulun juurikin tähän kategoriaan. Hiuksia on kyllä riittävästi, mutta kun ne ovat niin toivottoman ohuita ja vielä luonnonkiharoita, niin vähänkin pidempi kampaus on kammotus. Sitä pitäisi laittaa jatkuvasti eikä se olisi sittenkään siisti. Hyvin leikattu lyhyt tukka on ihan paras. Sen kuin pesee pari kertaa viikossa ja pöyhii puolikuivana viispiikkisellä, niin se on siinä. Näitä kaljuksi ajettuja ohimoita ja kauhistuttavia värejä ja värikombinaatioita en käsitä. Kuinka monella pinkkitukkaisella olette esim. nähneet terveet hyväkuntoiset hiukset? Yleensä ne ovat liian käsittelyn ja liian usein tapahtuvan pesun takia kuin kuivaa akryyliä.

Vierailija
68/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä osata keskustella saati vastata asiallisesti kysymykseen? Kyllä menee herne nenään asiasta kun asiasta näköjään. Kun joku ihmettelee jotakin asiaa ääneen, niin miksi se käännetään kysyjää vastaan ja aletaan lyttäämään ihmettelijää. Ei asioiden ihmetteleminen tai niistä kysyminen ole välttämättä sodanjulistamista tai mitenkään henkilökohtaista. Joku ryhtyi tuossa esiintymään APna kaikenlisäksi! Mitä ihmettä! 😃

Jos oikeasti haluaisit asiallista keskustelua aiheesta, sinun ei ehkä kannattaisi avauksessasi haukkua kohdettasi ja ihmetellä tyylitajun puutetta. Hieman on tekopyhää moisen aloituksen jälkeen tulla hurskastelemaan, että ei saa vastausta "asialliseen kysymykseen" tai että miksi ei saa "ihmetellä".

Sitten jos joku ohuttukkainen maantienvärinen suomalaisnainen provosoituu "ihmettelemään", miksi suomalaismiehet pitävät maantienvärisiä ohuita haivenia kaljuuntuvan päälakensa ympärillä (ihan tosiasia tämäkin on), kyse ei olekaan asiallisesta ihmettelystä vaan rankasta haukkumisesta.

Kyllähän avaus on kriittinen. Ei silti henkilökohtainen ja on minusta lapsellista käydä "vastaiskuun". 😊

Mitä eroa on negatiivisella kritiikillä ja haukkumisella? Molemmissa arvostellaan kohdetta ikävään sävyyn.

Mitäs sen henkilökohtaisempaa on siinä, että ihmetellään suomalaisten miesten ohutta, maantienväristä ja päältä harvaa hiuslaatua? Onko se jokin vastaisku, jos ihmettelee suomalaista hiuslaatua yleensä eikä rajaa tätä ihmettelyä pelkästään naisiin?

Yleensäkin, miksi pitää kriittisesti ihmetellä toisten valintoja, jos ne eivät millään lailla kosketa itseäsi (aina voi kääntää katseen muualle, jos silmää särkee) eivätkä vahingoita ketään? Saatko jotakin tyydytystä siitä, että arvostelet kriittisesti muita, saako se sinut tuntemaan itsesi paremmaksi ihmiseksi?

Hienosti sivuutit hyvät kysymykset, hermanni. Etkö osannut vastata?

Vierailija
69/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
70/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerrohan ap, mitä tehdä tälle tukalle? Maantienvärinen, ohut, piikkisuora, hilseilevä, rasvoittuu päivässä ja menee ihmeelliseen "klimppiin"...

Pitkänä kamala, mutta yleisen mielipiteen mukaan lyhytkään ei missään nimessä käy!

Olen 38v ja paininut tämän ongelman kanssa 15-vuotiaasta..pisimmillään ovat olleet lantiolle, lyhyimmillään siili ja väri on vaihdellut tummanruskeasta pinkkiin.

Hei, mistä minä voi tietää mitä sinun pitäis hiuksilles tehdä? 😊 Minä kun vaan täällä ihmettelin noita näkemiäni räikeitä esimerkkejä erittäin erikoisista väri- ja mallivannoista, joita tosiaankin olen nähnyt paljon. Huomioni on kiinnittynyt tähän, koska todellakin suomalaisen naisen tunnistaa ulkomailla hiuksistansa. En luule olevani mikään hiusasiantuntija (tämä teille muillekin, joilla meni herne nenään).

En ole tuo jolle vastasit, mutta nyt minun kyllä puolestani täytyy ihmetellä joidenkin keskustelijoiden älynlahjola. (Ei, tämä ei ole henkilökohtaista arvostelua vaan ihan vain kriittistä ihmettelyä.)

Aika monikin on täällä kertonut, että ohuen, värittömän, lasimaisen, sähköistyvän ja lattanan hiuslaadun kanssa on aika vaikea toimia. Kauniita, pitkiä tai pitkähköjä noista hiuksista ei millään saa, joten pakko on pitää lyhyenä ja ottaa väri purkista. Jokin pliisu mitäänsanomaton väri lyhyessä mallissa on usein hyvin tylsä.

Sen sijaan että edelleen huuli pyöreänä ihmettelee voisi kenties ymmärtää, että vaihtoehtoja ei ole kovinkaan paljoa. Jos nykyiset valinnat ovat huonoja, olisi tietenkin ihan fiksua edes yrittää ilmaista, mitkä olisivat parempia näillä spekseillä, eikä pelkästään edelleenkin tyhmänä kriittisesti ihmetellä.

Eihän se tyypillinen suomalainen hiuslaatu mitenkään selitä sitä, että valitaan esim. Sininen väri ja epäsymmetrinen leikkaus tai pinkki/ musta ja lyhyt oikealta pitkä vasemmalta tms. Tai sitten olen hieman hidas, tosiaankin. 😊

No olet, on huomattu. 😊

Eli nyt tiedät, miksi suomalaiset naiset usein lyhentävät ja värjäävät hiuksensä. Ymmärräthän? Kerro heti, jos vielä jäi epäselväksi.

Nyt sitten ehdota rakentavasti jotain kauniita, tyylikkäitä ja helppoja hiusmalleja. Sininen tai pinkki ei minun silmääni ole kyllä kovinkaan yleinen kuin hyvin nuorilla tytöillä, mutta teilläpäinhän tilanne voi olla eri. Mikä olisi hyvä, tyylikäs väri? Millainen leikkaus on kiva, jos on pakko pitää lyhyenä, mutta ihan poikatukkaa tai tusinapolkkaa ei kuitenkaan halua?

Sanot, ettei sinulla ole antaa ohjeita, koska et ole alan tuntija, mutta kai sinulla nyt jokin käsitys siitä on, mikä näyttää hyvältä? Kun kerran noin selvästi osaat ilmaista senkin, mikä ei näytä.

Kylläpä kärjistät melkoisesti. En ole mielestäni hiusten leikkaamista tai värjäämistä sinänsä kritisoinut, tokihan jokainen vähintääkin leikkaa joskus? 😊 Ne "äärilaidat" olin ottavinaan puheeksi. Että mikä niissä niin viehättää suomalaista naista. 😉 Joillakin on väittelynhalu verissä ja psykologilla varmaan siihen sanottavansa, mutta älänyt jaksa siellä enää kiukutella tästä. 😊 Kaikenlaiset asiat voivat ihmisiä ihmetyttää vastaisuudessakin, eikä sun kannata ihan kaikkee ottaa henkilökohtasesti.

Vierailija
71/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun itse niihin joilla hiukset ovat liiankin paksut ja runsaat joten pidän niitä pitkinä, lyhyt tukka olisi kuin karvainen potta päässä. Mutta, ihailen niitä jotka leikkauttavat jos haluavat tai tykkäävät, eipä se muille kuulu kuin kantajalleen minkälaisten frisyyri siellä päässä on.

Vierailija
72/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla kävin viimeksi 18 vuotta sitten, olen yli 40 enkä aio leikkauttaa pitkiä hiuksiani lyhyemmiksi, koska ne ovat runsaat ja hyväkuntoiset. Ei siinä ole mitään surullista!! Mutta ei mua myöskään kiinnosta muiden tukat muuten kuin hyvässä mielessä, jokainen tehköön päälleen minkä tahtoo.

Vierailija
73/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston käyneellä kampaajallako itseään kunnioittava aaveemamma käy, jos amiksen käynyt kampaajakin on hanurista? Missä asutte, jos neonvärisiä kananperseitä vielä näkyy, itse olen sellaisen viimeksi nähnyt n. 20 vuotta sitten.

Vierailija
74/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi lirutukkakin olla kaunis.

http://www.wmagazine.com/wp-content/uploads/2014/08/suvi-koponen-760x92…

Onpa eloisan, iloisen ja dynaamisen näköinen nuori nainen! :D :D 

Ja lirutukka.

Vierailija
75/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oikeesti näkee riesaksi asti noita neonvärisiä kananperseitä? Aika laajalti olen Suomea kiertänyt mutten kyllä ole ilmiöön juurikaan törmännyt. Joillakin nuorilla näkee shokkivärejä, samoin kuin (edelleenkin!) sitä alta mustaa, päältä valkoista, mutta aina pitkässä tukassa.

Jos niitä näkee enimmäkseen ulkomailla, niin oletko ap varma, että ovat tosiaankin suomalaisia? Miksi shokkivärjätyt kananperseet matkustelisivat hulluna ulkomailla ja pysyttelisivät sitten piilossa täällä kotimaassa?

Alkaa kiinnostaa, missä ap asuu ja millaisissa kohteissa matkustelee...

Vierailija
76/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo ponnari päässä on aika kauhea näky. On jäänyt ressukka kiinni teinivuosiinsa.

Tämä on kyllä myytti, joka pitäisi jo murtaa. Ei pidä paikkaansa.

http://www.longhairstyles.co/tag/old-women-with-long-hair

Vierailija
77/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopiston käyneellä kampaajallako itseään kunnioittava aaveemamma käy, jos amiksen käynyt kampaajakin on hanurista? Missä asutte, jos neonvärisiä kananperseitä vielä näkyy, itse olen sellaisen viimeksi nähnyt n. 20 vuotta sitten.

Lukutaitoinen kampaaja nyt ainakin olis kiva...

Amiskaverit! 

Vierailija
78/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti sivuutit hyvät kysymykset, hermanni. Etkö osannut vastata?

Kysyyhän lapsikin, kun jokin asia ihmetyttää, mutta sille usein vastataan sen sijaan, että aletaan kaivelemaan selitystä kysymykselle tai syyttelemään. Älkää ottako itseenne siitä, että joku kysyy jotakin.

Vierailija
79/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten moni rätväkänvärinen ja villileikkauksinen hiusmalli syntyy ihan vain siksi, että asiakas ei oikein tiedä mitä haluaisi ja kampaaja sitten ehdottaa jotain. Lyhyt ja värjätty on kampaajan mieleen, koska sitä pitää huoltaa tiheään. 

Vierailija
80/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kaikilla mitkään lirutukat ole..ikävä kyllä olen törmännyt liian usein tähän mielipiteeseen että kun vanhenet, pitkät hiukset pitää leikkauttaa pois. Höpöhöpö, minä pidän harmaata pitkää lettiä vielä kuollessani mikäli itse saan päättää. N43

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi