Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten naisten tukkatyylit!!

Vierailija
10.03.2016 |

MIKSI suomalaiset naiset käyvät jatkuvasti kampaajalla vaihtamassa tukkatyyliään mitä erikoisempiin leikkauksiin ja väreihin?! En ymmärrä noita epäsymmetrisiä kananhanureita kaikissa sateenkaaren väreissä. Ulkomailla suomalaisen naisen tunnistaa jo kaukaa HIUKSISTAAN, enkä ole koskaan kuullut noita kehuttavan, päinvastoin. Eikö suomalaisilla ole tyylitajua?!

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä kamala kuin kananperse on tää  jalkapalloilijatukka miehillä. Siis sellainen, jossa sivut ja takaraivo on ajeltu sängelle ja päälaella on töyhtö. Sopii mun mielestä aika harvalle miehelle. On niitä kyllä naisillakin, tosi rumaa mun mielestä.

Höh. Sehän on ainut tyyli, joka sopii kaikille miehille, paitsi tietysti niille päälakikaljuille. Naisille ei sovi sitten kovinkaan hyvin. Pitää olla varsin sirot ja kauniit kasvot, että taipuu siihen tyyliin.

Tiedätkö miksi Rihanna, Sanni jne pitävät toispuoleista jakausta, koska se nimenomaan on tyylikkäämpi kuin keskipääjakaus ja kun jatkuvat värjäykset ja pidennykset katkovat hiuksia, niin voi olla hyvä antaa toisen puolen ohimosta levätä.

Vierailija
102/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.lily.fi/blogit/id-rather-hair-you-now/kevaan-2016-hiustrendit

Mä niin rakastan tätä tulevan kesän trendiä: saa olla ihan mudoin huipulla olemalla vain oma, maantienvärinen, liimasotkutukkainen itsensä! Ei tartte edes pestä jos ei haluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo ponnari päässä on aika kauhea näky. On jäänyt ressukka kiinni teinivuosiinsa.

Tämä on kyllä myytti, joka pitäisi jo murtaa. Ei pidä paikkaansa.

http://www.longhairstyles.co/tag/old-women-with-long-hair

Olipa upeita nuo linkin naiset, etenki 7. kuvassa ollu nainen oli oikea kaunotar.

Vierailija
104/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin kuontaloni kanssa sopuun vasta vähän päälle kolmekymppisenä. Ohuehko, lasimainen hius, josta kampaajat aina sanoivat, että oivoi, pitää leikata, kerrostaa, värjätä, tehdä sitä sun tätä.

Sitten tuli rahapula! Olin pakotettu opettelemaan tyvikasvun värjäämisen ihan omin neuvoin ja käymään vain kahdesti vuodessa latvojen tasoituksessa Espoon halvimmalla kampaajalla. Hiukset kasvoivat mukavaan, tasaiseen olkapäämittaan, ja kun värjäsin ne vain tyvestä aina sillä samalla lämpimänruskealla sävyllä (vain pari sävyä tummempi kevytväri kuin oma hiusvärini, 4 Reasonsin 6.3), ne alkoivat voimistua ja voida paremmin. Rupesin käyttämään säännöllisesti myös Colormaskin sävyttäviä hoitoaineita, ettei hiusväri kulahda.

Kun hiuksissa alkoi olla pituutta, mutta ei tuuheutta, rupesin pitämään virallisemmissa tilaisuuksissa klipsipidennyksiä, mutta vain tuuhentavana apuna esim. lettikampausten kanssa, niin etteivät klipsien rajat varmasti näy.

Nyt olen 34-vuotias ja saan elämäni ensimmäistä kertaa elämässäni kehuja hiuksistani. Saan kehuja kampauksistani (kiitos YouTube ja klipsituuhennukset), hiusteni kiillosta ja väristä. Nyt olisi taas varaa käydä kampaajallakin, mutta olen päättänyt jatkaa valitsemallani linjalla. Rahaa säästyy, hiukset kiittää ja on kiva osata itse. :)

Vierailija
105/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä monilla suomalaisilla sellanen blondi pitkä tylsä hius

Vierailija
106/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä aloittajan kanssa, nämä räikeänväriset kananperse viritykset ovat aivan kammottavia, missään muualla maailmassa ei näe moisia kampauksia naisilla, ainoastaan Suomessa. Miksi? Mikä meidän maan naisia oikein riivaa? Eivätkö he halua näyttää luonnolliselta, kauniilta ja naiselliselta? Pitkä tai puolipitkä, luonnollisilla sävyillä värjätty tukka on kaunista katseltavaa. Ja osaan jo ennalta arvata miten moni nainen tulee tähän ketjuun sanomaan että he eivät ole olemassa muiden miellyttämistä varten, ei kukaan niin ole sanonutkaan mutta luulisi että nainen itse ymmärtäisi mikä on hänen ulkonäölleen edullisinta ja mikä sitä korostaisi kaikista parhaiten, en usko että se kirkuvan oranssi tai punainen nyhdetty sänki epäsymmetrisellä siksakki otsatukalla korostaa kenenkään kasvonpiirteitä imartelevalla tavalla. Tässä on vieläpä artikkeli niistä hiustyyleistä, jotka vanhentavat kantajaansa kymmenillä vuosilla, ne on juuri ne suomalaisnaisten suosimat kovat ja kirkuvat värit.

http://www.iltalehti.fi/hiukset/2016030921241855_ht.shtml

Hiton typerys, lakkaa yleistämästä ja kasva aikuiseksi. Mulla ainakin on alaselkään ulottuvat, paksut ja vaaleanruskeat hiukset. Ja ihan 100 % olen suomalainen ja hyvin ylpeä siitä. Kyllä epänaisellisia naisia näkee ihan ympäri maailmaa. Ai niin, ethän sinä tätä voi tietää kun et koskaan poistu sieltä peräkammarista. Ehkä korkeintaan thaikkulaan jossa naisten pitkät hiukset saattavat olla vaikka täysin feikit ;) Voi jessus teitä taliaivoja...

Vierailija
107/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymi ex-hapsuhius kirjoitti:

Mä pääsin kuontaloni kanssa sopuun vasta vähän päälle kolmekymppisenä. Ohuehko, lasimainen hius, josta kampaajat aina sanoivat, että oivoi, pitää leikata, kerrostaa, värjätä, tehdä sitä sun tätä.

Sitten tuli rahapula! Olin pakotettu opettelemaan tyvikasvun värjäämisen ihan omin neuvoin ja käymään vain kahdesti vuodessa latvojen tasoituksessa Espoon halvimmalla kampaajalla. Hiukset kasvoivat mukavaan, tasaiseen olkapäämittaan, ja kun värjäsin ne vain tyvestä aina sillä samalla lämpimänruskealla sävyllä (vain pari sävyä tummempi kevytväri kuin oma hiusvärini, 4 Reasonsin 6.3), ne alkoivat voimistua ja voida paremmin. Rupesin käyttämään säännöllisesti myös Colormaskin sävyttäviä hoitoaineita, ettei hiusväri kulahda.

Kun hiuksissa alkoi olla pituutta, mutta ei tuuheutta, rupesin pitämään virallisemmissa tilaisuuksissa klipsipidennyksiä, mutta vain tuuhentavana apuna esim. lettikampausten kanssa, niin etteivät klipsien rajat varmasti näy.

Nyt olen 34-vuotias ja saan elämäni ensimmäistä kertaa elämässäni kehuja hiuksistani. Saan kehuja kampauksistani (kiitos YouTube ja klipsituuhennukset), hiusteni kiillosta ja väristä. Nyt olisi taas varaa käydä kampaajallakin, mutta olen päättänyt jatkaa valitsemallani linjalla. Rahaa säästyy, hiukset kiittää ja on kiva osata itse. :)

Voitko vinkata hyvistä klipsituuhennoksista?

Vierailija
108/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No useimpien mielestä näin on. Eikä tämä ole edes mielipidekysymys vaan ihan omin silmin todettavissa oleva fakta.

Vain ap ja hänen alter egonsa törmäilevät vähän väliä neonvärisiin kananperseisiin, mutta eivät suostu millään kertomaan, missä päin Suomea niitä noin hillittöminä laumoina vilistää.

Vierailija
109/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No useimpien mielestä näin on. Eikä tämä ole edes mielipidekysymys vaan ihan omin silmin todettavissa oleva fakta.

Vain ap ja hänen alter egonsa törmäilevät vähän väliä neonvärisiin kananperseisiin, mutta eivät suostu millään kertomaan, missä päin Suomea niitä noin hillittöminä laumoina vilistää.

Minä en ole ap, mutta olen parasta aikaa lomalla eräässä savolaisessa pikkukaupungissa, ja kaupan pihalla ohitse vyörähti nuorehko nainen, jolla oli neonvihreät hiukset juurikasvulla.  Ei siis mikään hillitön lauma, mutta olin kyllä ihan valmistautumaton tuohonkin.

Vierailija
110/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hevonhelvettiä kiinnosta muiden hiukset, eikä kauhistelut omasta. Mulla on vaaleat, pitkät hiukset, jotka ei ole mihinkään "malliin" leikattu, kunhan ovat pitkät ja kätevät. Sekä tarvittaessa muuntautumiskykyiset ja siistiksi asettuvat. Väri on omaa pari astetta vaaleampi ja itse teen joskus raitoja. On mullekin vanhalle ämmälle snottu, että lyhyempi tukka voisi pukea, yleensä lyhythiuksisten sanomaa. Joo, varmana lähen siihen kierteeseen, ei paljon ulkonäkö paina kun joutuisi jatkuvaan saksimaan koska muuten tukka roikkuis häiritsevänä pitkin naamaa...

Vierailija
111/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ap, mutta olen parasta aikaa lomalla eräässä savolaisessa pikkukaupungissa, ja kaupan pihalla ohitse vyörähti nuorehko nainen, jolla oli neonvihreät hiukset juurikasvulla.  Ei siis mikään hillitön lauma, mutta olin kyllä ihan valmistautumaton tuohonkin.

Ketään muutako ei ole siellä silmään osunut? Tuppukylän ainoa nainen on neonvihreätukkainen? Vai onko kenties 99,9 % senkin paikkakunnan naisista ihan tavis maantienharmaita suominaisia?

Jestas että joillekin voi olla vaikea paikka, jos silmään osuu jotain tavallisuudesta poikkeavaa. Onneksi ette asu missään metropolissa, vois olla mielenterveys lujilla.

Vierailija
112/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI suomalaiset naiset käyvät jatkuvasti kampaajalla vaihtamassa tukkatyyliään mitä erikoisempiin leikkauksiin ja väreihin?! En ymmärrä noita epäsymmetrisiä kananhanureita kaikissa sateenkaaren väreissä. Ulkomailla suomalaisen naisen tunnistaa jo kaukaa HIUKSISTAAN, enkä ole koskaan kuullut noita kehuttavan, päinvastoin. Eikö suomalaisilla ole tyylitajua?!

Niin, se on tietysti rankkaa jos ei ymmärrä. Mutta älä sure, tyhmyyden ja ymmärtämättömyyden ei tarvitse olla pysyvä olotila, vaan ymmärrystään voi laajentaa opiskelemalla ja suhtautumalla eteen tuleviin asioihin avoimin mielin. Kyllä se siitä. :)

Vierailija
113/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun päästiin taas näihin iki-ihaniin hiuskinasteluihin niin kertokaapa viisammat vinkkiä, miten pääsee tyvenvärjäyskierteestä pois niin että näyttäis edes joten kuten inhimilliseltä? Mulla on siis puoliselkään ulottuva paksu tukka jota olen värjännyt omaa hiusta tummemmaksi niin kauan kuin jaksan muistaa mutta nyt saa riittää. Ero tyven ja muun hiuksen välillä ei ole niin kauhean järisyttävä mutta kyllä sen kuitenkin huomaa enkä haluaisi näyttää epäsiistiltä. Ainoa mikä ei tule kysymykseen on leikkaaminen lyhyeksi. Latvasta olen leikkauttanut pois sitä mukaa kun tää kasvaa mutta ikuisuushan siinä kestää ennen kuin on oma väri saatu takaisin....oisko jollakulla linkata esim.kampauksia, lettejä (helppoja, olen aika huono letityksissä) joilla voisi jotenkin kasvuvaihetta "peittää"? Olen miettinyt myös sitä että jos ottaisi ohuita vaaleampia raitoja mutta yleensä vaalennustulos tummanruskeaan värjättyyn tukkaan on punertava. Minkälaista raitaa/jotain tiettyä tekniikkaa pitäisi kysyä kampaajalta että raidoista saisi enemmänkin vaaleanruskeita...? Niin ja värjäävä juurisuihke on ollut käytössä kanssa mutta ei oikein tunnu kivalta sekään että suihkuttaa väriä joka aamu tyvikasvuun :/

Vierailija
114/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin niin tyypillisen suomalaista itsetunnon puutetta kulkea seiniviertä lakki kourassa ja häpeillä itseään ja muita suomalaisia. Että voi kamala, nyt ne kyllä ajattelee meistä ikävästi, onkohan tämä nyt tyylitöntä, mitähän tuokin musta nyt ajattelee jos laitan päälle tämän tai sanon noin.

Jos ja kun ne neonväriset kananperseet on taas huipoumuotia maailmalla, alkaa voivottelu siitä että suomalaiset naiset ne on niin harmaita ja tylsiä ja konservatiivisia, ne kyllä erottaa jo kaukaa ja kaikki ulkomaalaiset nyt varmaan niitä haukkuu.

Terve itsetunto sekä itsensä ja muiden arvostaminen olis hei aika kova juttu. Ehkä opit, jos nyt heti alat mentaaliharjoittelun.

Vierailija
115/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun päästiin taas näihin iki-ihaniin hiuskinasteluihin niin kertokaapa viisammat vinkkiä, miten pääsee tyvenvärjäyskierteestä pois niin että näyttäis edes joten kuten inhimilliseltä? Mulla on siis puoliselkään ulottuva paksu tukka jota olen värjännyt omaa hiusta tummemmaksi niin kauan kuin jaksan muistaa mutta nyt saa riittää. Ero tyven ja muun hiuksen välillä ei ole niin kauhean järisyttävä mutta kyllä sen kuitenkin huomaa enkä haluaisi näyttää epäsiistiltä. Ainoa mikä ei tule kysymykseen on leikkaaminen lyhyeksi. Latvasta olen leikkauttanut pois sitä mukaa kun tää kasvaa mutta ikuisuushan siinä kestää ennen kuin on oma väri saatu takaisin....oisko jollakulla linkata esim.kampauksia, lettejä (helppoja, olen aika huono letityksissä) joilla voisi jotenkin kasvuvaihetta "peittää"? Olen miettinyt myös sitä että jos ottaisi ohuita vaaleampia raitoja mutta yleensä vaalennustulos tummanruskeaan värjättyyn tukkaan on punertava. Minkälaista raitaa/jotain tiettyä tekniikkaa pitäisi kysyä kampaajalta että raidoista saisi enemmänkin vaaleanruskeita...? Niin ja värjäävä juurisuihke on ollut käytössä kanssa mutta ei oikein tunnu kivalta sekään että suihkuttaa väriä joka aamu tyvikasvuun :/

Olisiko sinulle tällainen tyviväripuuteri hyvä käytössä? On muitakin värejä: http://www.pretty.fi/hiukset/hiusvarit-ja-tarvikkeet/w7-cover-up-root-c…

Vierailija
116/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sinulle tällainen tyviväripuuteri hyvä käytössä? On muitakin värejä: http://www.pretty.fi/hiukset/hiusvarit-ja-tarvikkeet/w7-cover-up-root-c…

Oh, kiitos vinkistä, tuota en ole vielä kokeillut :)

Vierailija
117/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä joskantaja thkkää? Ja pitää sun hiuksia helvetin rumana. Mulla on muutama aurinkoraita ja puolipitkäth iukset, koska ei ole varaa käydä kampaajalla. Ootko tutustunut esim afromaailmaan? Kyllä ne kampaukset javärjäykset on paljon hurjempia ja siistimpiä kuin meillä. Tai itäblokki-tukat... Tai jenkkien kilo tupeerausta...

Vierailija
118/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin kurkkuani myöten täynnä tätä av-provojen mielipidettä, jonka voi kiteyttää siihen että "lyhyt tukka on tyylitön, säälittävä huomionhakuyritys, ei yhtään naisellinen tai haluttava ja lähtökohtaisesti aina paska valinta, oli maku mikä hyvänsä. Naisella saa vaan olla pitkät hiukset". Tai siltä se nyt tuppaa aina kuulostamaan.

Voiko olla, että aina taustalla ei ole mikään säälittävä huomionkalastelu ja junttius, joku meistä voi oikeasti pitää lyhyestä tukasta? Mun miehellä on meistä pitkä tukka ja se on kyllä toinen myytti, mikä Suomessa tulisi murtaa.

Onko joillekin hiusten pituus edelleen joku mystinen sukupuoli-identiteetin jatke ja siihen on vain yksi oikea vastaus, vai voiko olla, että aikuiset ihmiset on vuonna 2016 ihan kykeneviä päättämään itse, ilman taas yhtä "viatonta kriittistä ihmettelijää 😊". Sinä et halunnut vastauksia, et syitä, etkä siten kyllä keskustelua. Sinä halusit pelkkää komppaamista. Mene rinkirunkkaamaan muualle ja jätä ihmettelyt päiväkirjaan, kun haluat vain yhtä mielipidettä.

Vierailija
119/150 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa toisten hiukset? 

Minua kiinnostaa, koska tätä näkyy niin paljon, eikä muut näytä erottuvan samalla lailla. Miksi siis? Mikä houkuttaa epäsymmetriseen leikkaukseen tai violettiin/ siniseen tms väriin? Halutaanko täällä olla "erilaisia", vai miksi ihmeessä? 😊 Ja miksi sitä kampausta muutetaan jatkuvasti? Ihan aidosti kysyn mielenkiinnosta. Hyvähän on, että kampaajilla riittää töitä. Niitä onkin sitten joka kulmassa.

Itse en paljon kiinnitä huomiota toisten ulkonäköön, mutta ne kulahtaneet takkuiset tekopidennykset on ihan HIRVEITÄ, ja naiset luulee, että ovat seksikkäitä huoh.

Vierailija
120/150 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksi iso erikoispiirre Suomen tyyleissä, että perinteisyys ei nauti arvostusta. Esimerkiksi puku miehellä tai vaikka hame ja pitkä tukka naisella. Molemmat ovat etenkin nykyään aika harvinainen näky.

Kansa haluaa olla vapaa, ei minkään vanhan mallin mukaan. Kuinka viisas tai älykäs tämä katsanto on, se on sitten toinen juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä