Suomalaisten naisten tukkatyylit!!
MIKSI suomalaiset naiset käyvät jatkuvasti kampaajalla vaihtamassa tukkatyyliään mitä erikoisempiin leikkauksiin ja väreihin?! En ymmärrä noita epäsymmetrisiä kananhanureita kaikissa sateenkaaren väreissä. Ulkomailla suomalaisen naisen tunnistaa jo kaukaa HIUKSISTAAN, enkä ole koskaan kuullut noita kehuttavan, päinvastoin. Eikö suomalaisilla ole tyylitajua?!
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Se on yksi iso erikoispiirre Suomen tyyleissä, että perinteisyys ei nauti arvostusta. Esimerkiksi puku miehellä tai vaikka hame ja pitkä tukka naisella. Molemmat ovat etenkin nykyään aika harvinainen näky.
Kansa haluaa olla vapaa, ei minkään vanhan mallin mukaan. Kuinka viisas tai älykäs tämä katsanto on, se on sitten toinen juttu.
Pitkä tukka aika harvinainen näky naisilla nykyään?
En kyllä kuollaksenikaan keksi, missä h*lvetin p*rseessä nämä tämmöiset kommentaattorit oikein liikkuvat tai millä silmällä he tätä maailmaa katselevat, jos tämmöinen käsitys on päässyt syntymään. Muuta nykyään näekään kuin niitä keskipääjakauksella roikkuvia liehulettejä.
Kasvojen malli ja kokonaisuus ratkaisee mikä pituus sopii. Tosi ohuet pitkä hiukset on kammottavan näköiset, samoin ihan lyhyeksi leikatut. Imartelevin pituus on mielestäni puolipitkä. Ap:n kuvailemia violetteja ym shokkiraitoja ei täällä pk-seudulla näe kenellekään...
Viime kesänä Tampereella bongasin muutaman..
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kuollaksenikaan keksi, missä h*lvetin p*rseessä nämä tämmöiset kommentaattorit oikein liikkuvat tai millä silmällä he tätä maailmaa katselevat, jos tämmöinen käsitys on päässyt syntymään.
Vanhainkodissa? Siellä taitaa olla aika paljon niitä perinteisen permanettikypärän kantajia. Vai joko shokkivärjätyt kananpersetukat ovat valloittaneet nekin mestat?
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen malli ja kokonaisuus ratkaisee mikä pituus sopii. Tosi ohuet pitkä hiukset on kammottavan näköiset, samoin ihan lyhyeksi leikatut. Imartelevin pituus on mielestäni puolipitkä. Ap:n kuvailemia violetteja ym shokkiraitoja ei täällä pk-seudulla näe kenellekään...
Se hamppuisilla latvoilla varustettu, maantienvärinen, pitkä ja ohut päätä pitkin makaava luiru on kyllä sata kertaa kamalampi kuin mikään kananperse voi ikinä olla. Mutta sekin on kantajansa oma valinta, johon ei ulkopuolisilla pitäisi olla nokan koputtamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se hamppuisilla latvoilla varustettu, maantienvärinen, pitkä ja ohut päätä pitkin makaava luiru on kyllä sata kertaa kamalampi kuin mikään kananperse voi ikinä olla. Mutta sekin on kantajansa oma valinta, johon ei ulkopuolisilla pitäisi olla nokan koputtamista.
millaiset on hamppulatvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
millaiset on hamppulatvat?
Voi uusavuttomuutta. Googleta "hamppuiset latvat".
Mitä se on keneltäkään pois jos värjään hiuksia ja leikkautan mitä erikoisempia tukkatyylejä? Tällä hetkellä on solisluihin ulottuvat harmaat hiukset. Syksyllä oli violettipinkki polkka, kolme vuotta sitten blondi poikatukka ja sitä ennen se oli musta. On myös ollut musta emotukka kananperseellä, pinkki irokeesi, sinivalkoiset hiukset, kirkkaan punaiset, shokkikeltaiset ja mitä erikoisempia leikkauksia. Mä oon tykännyt ja se on ollut pääasia.
Minusta tuntuu, että kyseessä on maalaiskylien ilmiö. Pääkaupunkiseudulla kananperseitä näkee vähemmän. Lähes kaikilla on pitkät tai keskipitkät hiukset.
Minulla on usein mekkoja ja hiukseni ovat pitkät, vaaleat ja luonnonkiharat. Olen myös henkeen ja vereen feministi ja minua hykerryttää lukea kuinka jotkut henkilöt kaivaavat "tyttötukkaa" ja vaatteita naisille näin "nykyajan hullutusten ja housujen sijaan". Aijai sentään :D
Me hiustaiteilijat etenkin kehä-3:lta pohjoiseen suosimme kansainvälisiä trendejä, kuten esim. tuossa Cosmopolitanin kannessa näette sinisen pitkiksen. Kypsillä naisilla Astrid-tehoste (ns. lokinläiskä) on myös ajankohtainen.
Eikä yksikään kuvien naisista ole suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä aloittajan kanssa, nämä räikeänväriset kananperse viritykset ovat aivan kammottavia, missään muualla maailmassa ei näe moisia kampauksia naisilla, ainoastaan Suomessa. Miksi? Mikä meidän maan naisia oikein riivaa? Eivätkö he halua näyttää luonnolliselta, kauniilta ja naiselliselta? Pitkä tai puolipitkä, luonnollisilla sävyillä värjätty tukka on kaunista katseltavaa. Ja osaan jo ennalta arvata miten moni nainen tulee tähän ketjuun sanomaan että he eivät ole olemassa muiden miellyttämistä varten, ei kukaan niin ole sanonutkaan mutta luulisi että nainen itse ymmärtäisi mikä on hänen ulkonäölleen edullisinta ja mikä sitä korostaisi kaikista parhaiten, en usko että se kirkuvan oranssi tai punainen nyhdetty sänki epäsymmetrisellä siksakki otsatukalla korostaa kenenkään kasvonpiirteitä imartelevalla tavalla. Tässä on vieläpä artikkeli niistä hiustyyleistä, jotka vanhentavat kantajaansa kymmenillä vuosilla, ne on juuri ne suomalaisnaisten suosimat kovat ja kirkuvat värit.
Miksi toisten hiukset häritsevät noin paljon? Mulle on sama vaikka nainen olisi kalju. Kamalampaa on se että hiukset ovat likaiset ja muutenkin hoitamattomat.
Vierailija kirjoitti:
Äitini 50v jolla pitkät hiukset luullaan aina 40v. Nuorena sitä voi leikata lyhyttä mutta vahnempana aina sopii pidempi malli vaikka mitä itselleen valehtelee.
Ei mene kaikilla noin. Mitä lyhyempi tukka niin sitä nuoremmalta näytän.
45v.
Miksei pitkä liuskaletti muka sopisi naisille? Sopiihan se Stigillekin! :D https://www.youtube.com/watch?v=OdkWwgTEqag
Olisko vika siinä että suomalaiset kampaajat eivät hallitse eri tekniikoita tai ymmärrä tarpeita ihmisten hiusten suhteen?
Minä käyn aina kampaajalla New Yorkissa, samalla kun käyn siellä moikkaamassa amerikkalaisia kavereitani.
Siellä coloristi värjää hiukseni kolmiväritekniikalla (vanilja-vaalea kulta-vaalea nougat), ja hiusmuotoilija leikkaa vielä hiukseni todella paksun näköisiksi kerrostamalla ne oikeaoppisesti, vaikka minulla on luonnostaan aika ohuet maantienväriset hiukset. Jopa tuntemattomat Suomessa tulleet kyselemään että kuka minun kampaajani on :D
Suomalaiset kampaajat lätkäisee 1-2 väriä päähän epätasaisesti ja siinäkin on useimmiten jotain vikasävyjä mukana kuten että sävyt taittaa liiaksi keltaiseen tai vihreään, ja kynivät hiukset kamalan ohuen näköisiksi! Eletään vuotta 2016 eikä suomalaiskampaajat osaa vieläkään kerrostaa hiuksia paksumman näköiseksi oikealla tekniikalla! Miksi??!
no mulla itelläni on ollu liilaa ja sinistä ja vihreetä ja muuta hiuksissa ja syynä se että tykkään et jotenki erotun joukosta. en mä sit muuten kyllä näytäkää erityisen jännältä, hiukset vaan :D mut oon 15 niin tää taitaa olla sallitumpaa kun 40v perhewnäideillä vai? :D
Mä taas en ymmärrä miten ketään jaksaa kiinnostaa niin paljon muiden hiukset
Jos joku haluaa luonnollisen tukan niin siitä vaan, jos joku haluaa violetit tai vihreät niin mikä estää. Miksi se on joillekin ihan kamalan iso ongelma että joillakin on hiukset joita ei hankkisi itselleen tai ei vastaa omaa makua? Hiuksia kasvaa aina lisää jos leikkaa vaikka kaljuksi ja se violettikin haalistuu pois.
Minulla on ohuet hiukset. Oikeasti. Sellaiset, jotka saisin itse puhaltelmalla kuiviksi :(
Ne eivät siis koskaan voi olla kovin pitkät ja tuuheat. Pitkinä näyttäisi lähinnä Klonkun hiuksilta.
Tämä on hyvin harmillista. En kuitenkaan pidä kananpeehiuksia, vaan ne ovat aika trendikkäät, hyvin värjätyt ja hoidetut. Joskin lyhyet.
N50
Kauniille kasvoille sopivat mitkä tahansa hiustyylit lyhyestä pitkään. Rumat ovat rumia oli niillä mikä hiustyyli tai pidennykset tahansa.
Puolipitkät hiukset ovat varmin valinta, olkapäälinjasta lyhyeen leukalinjaan kasvojen mallista riippuen.
Äitini 50v jolla pitkät hiukset luullaan aina 40v. Nuorena sitä voi leikata lyhyttä mutta vahnempana aina sopii pidempi malli vaikka mitä itselleen valehtelee.