Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten naisten tukkatyylit!!

Vierailija
10.03.2016 |

MIKSI suomalaiset naiset käyvät jatkuvasti kampaajalla vaihtamassa tukkatyyliään mitä erikoisempiin leikkauksiin ja väreihin?! En ymmärrä noita epäsymmetrisiä kananhanureita kaikissa sateenkaaren väreissä. Ulkomailla suomalaisen naisen tunnistaa jo kaukaa HIUKSISTAAN, enkä ole koskaan kuullut noita kehuttavan, päinvastoin. Eikö suomalaisilla ole tyylitajua?!

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä osata keskustella saati vastata asiallisesti kysymykseen? Kyllä menee herne nenään asiasta kun asiasta näköjään. Kun joku ihmettelee jotakin asiaa ääneen, niin miksi se käännetään kysyjää vastaan ja aletaan lyttäämään ihmettelijää. Ei asioiden ihmetteleminen tai niistä kysyminen ole välttämättä sodanjulistamista tai mitenkään henkilökohtaista. Joku ryhtyi tuossa esiintymään APna kaikenlisäksi! Mitä ihmettä! 😃

Jos oikeasti haluaisit asiallista keskustelua aiheesta, sinun ei ehkä kannattaisi avauksessasi haukkua kohdettasi ja ihmetellä tyylitajun puutetta. Hieman on tekopyhää moisen aloituksen jälkeen tulla hurskastelemaan, että ei saa vastausta "asialliseen kysymykseen" tai että miksi ei saa "ihmetellä".

Sitten jos joku ohuttukkainen maantienvärinen suomalaisnainen provosoituu "ihmettelemään", miksi suomalaismiehet pitävät maantienvärisiä ohuita haivenia kaljuuntuvan päälakensa ympärillä (ihan tosiasia tämäkin on), kyse ei olekaan asiallisesta ihmettelystä vaan rankasta haukkumisesta.

Osaatko kertoa, miksi näin on?

Kyllähän avaus on kriittinen. Ei silti henkilökohtainen ja on minusta lapsellista käydä "vastaiskuun". 😊

Vierailija
42/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on kans tää ilmasto?

Mulla oli ennen pitkät vaaleat hiukset, ja aina välillä ne edelleen kasvatan. En värjää hiuksia, mutta usein nykyään leikkaan pitkän polkan ja joskus otsahiuksia, koska talvella mun hiukset näyttää järkyiltä kuivina, sähköisinä ja pipon alta kuorittuna :D sillon yleensä suuntaan kampaajalle. Lyhyet on paljon armollisemmat, mihinkään lakka-geeli-muotovaahto-rumbaan en nimittäin arkena aijo lähteä. Hiusten pitää olla hyvät sellaisenaan.

Öh, lyhyet hiuksethan ne nimenomaan tarvitsee hirveän määrän laittoa ja säännölliset kampaajakäynnit. Pitkille riittää talvella kun pesee muutaman päivän välein ja kietaisee aamulla poninhännälle/nutturalle/letille jos auki ovat liian sähköiset. Laitapa lyhyet hiukset ilman aineita pipon alle, niin lopputulos on järkyttävä lättä joka sojottaa sinne sun tänne.

Mulla on pitkä polkka ja nämäkin saa ponnarille, jopa nutturalle. Eri asia tietysti ihan lyhyet mutta pitkä polkka ei vaadi (ainakaan minulla) mitään muuta kuin harjauksen aamulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ihmetellä tyypillisellä suomalaisella hiuslaadulla (ohut ja väritön) varustetuille naisille, miksi eivät kasvata paksua, pitkää, kauniin väristä tukkaa, on vähän sama kuin ihmetellä suomalaiselle miehelle, miksei kasvata tuuheaa, kuohkeaa, tummaa tukkaa. Paitsi että ensimmäinen on ihmettelyä, jälkimmäinen haukkumista.

Ei tuossa avauksessa sellaista kyllä ihmetelty. 😃 Voi jeesus...

Vierailija
44/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niitä kananperseitä näkee? En ole koskaan törmännyt. Itselläni on kyllä lyhyet hiukset jotka leikataan (siistitään) 4 viikon välein, mutta kananperseestä ei tietoakaan.

Vierailija
45/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ihmetellä tyypillisellä suomalaisella hiuslaadulla (ohut ja väritön) varustetuille naisille, miksi eivät kasvata paksua, pitkää, kauniin väristä tukkaa, on vähän sama kuin ihmetellä suomalaiselle miehelle, miksei kasvata tuuheaa, kuohkeaa, tummaa tukkaa. Paitsi että ensimmäinen on ihmettelyä, jälkimmäinen haukkumista.

Kuka sanoi, että pitäisi kasvattaa paksut, pitkät, kauniin väriset...? Ei avauksessa ainakaan? Voihan hiukset kyllä värjätä kauniistikin ja luonnollisella tavalla, jos omat liuhut on värittömät. Ei kai ainoa vaihtoehto värittömälle ole kuitenkaan ole räikeä "katsokaa minua, olen erilainen" -tyyli? Jos nyt kerran niin moni suomalainen on väritön ja tylsä, niin eikö siks just kannata värjätä "luonnolliseksi"? Erehtyy joku vielä luulemaan luonnonkauniiksi. 😉

Vierailija
46/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ennen pitkät vaaleat hiukset, ja aina välillä ne edelleen kasvatan. En värjää hiuksia, mutta usein nykyään leikkaan pitkän polkan ja joskus otsahiuksia, koska talvella mun hiukset näyttää järkyiltä kuivina, sähköisinä ja pipon alta kuorittuna :D sillon yleensä suuntaan kampaajalle. Lyhyet on paljon armollisemmat, mihinkään lakka-geeli-muotovaahto-rumbaan en nimittäin arkena aijo lähteä. Hiusten pitää olla hyvät sellaisenaan.

Öh, lyhyet hiuksethan ne nimenomaan tarvitsee hirveän määrän laittoa ja säännölliset kampaajakäynnit. Pitkille riittää talvella kun pesee muutaman päivän välein ja kietaisee aamulla poninhännälle/nutturalle/letille jos auki ovat liian sähköiset. Laitapa lyhyet hiukset ilman aineita pipon alle, niin lopputulos on järkyttävä lättä joka sojottaa sinne sun tänne.

Mulla on pitkä polkka ja nämäkin saa ponnarille, jopa nutturalle. Eri asia tietysti ihan lyhyet mutta pitkä polkka ei vaadi (ainakaan minulla) mitään muuta kuin harjauksen aamulla.

Niin. Sulla ei ole lyhyt tukka, joten ei koskenut ehkä sinua!?

Vierailija
47/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen voi leikkiä hiuksillaan ja toteuttaa omia toiveitaan. Muualla naisten pitää olla pitkähiuksisia miesten takia.

Tarkoitatko, että nämä naiset haluavat vain alleviivata omaa itsemääräämisoikeuttaan? Että ja minähän en halua olla kaunis, koska miehet toivoisivat sellaista - tyylisesti? Ei kai siinä ole mitään järkeä. Vähän niinkuin mies,joka kieltäytyy pesemästä hampaitaan, ihan vaan siksi, että vaimonsa huomautti asiasta...

Mä ehkä ajattelisin tuon aiemman väitteen (ei mun kirjoittama) niin että täällä voi nainen valita hiustyylin oman kauneuskäsityksensä mukaisesti. Tuskin kukaan tuollaista "en halua olla kaunis" -asennetta pitää. :D

Mulla on pitkä kirkkaanpunainen kuontalo koska pidän sitä itse kauniina, vastaantulijoiden mielipiteet ei siihen vaikuta.

Vierailija
48/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuten usko, että ap on mies. Se on joku näistä parikymppisistä identiteettinsä hiusten pituudelle perustavista tytöistä, joita kaikkina aikakausina on ollut ja jotka nykyään kirjoittelevat netissä. Kuuluin ryhmään itsekin kauan sitten. Nykyään ymmärrän, että hiuksille voi tehdä ja tapahtua kaikenlaista, ja niiden kuuluukin muuttua oman elämäntilanteen ja muun tyylin mukana: teinikampaus viisikymppisellä on yhtä hölmön näköinen kuin teinivaatteetkin. Myös se 90-luvun keskiajakaus laineilla grungetukka on nykyään huono idea, vasinkin jos sen on jo kerran päässään kantanut.

Sit omaan näkemykseeni: epäsymmetrisiä kampauksia käyttävät usein ne, jotka haluavat ulkonäöllään rikkoa konservatiivisia odotuksia. Tätä oletetaan usein esim luovilla aloilla työskenteleviltä. Usein tähän kuuluu se, että ihmisen ei kuulu olla saman näköinen kuukaudesta toiseen. Värejä käyttävät ne, jotka toivovat värejä muutenkin ympärilleen. Kaikille kun ei se beigeharmaa tuo mielihyvää.

Mitä tulee lyhyisiin hiuksiin, niin useimmin minä näen lyhyitä hiuksia oman alani menestyneillä amerikkalaisnaisilla. Siis ihan sellaista 1,5 sentin siilimittaa todella monilla. Yli 60-vuotiailla myös erilaisiin sinisen, violetin ja pinkin sävyihin värjättynä.  (alallani on muitakin hiusstereotypioita. Saksalaisilla alallani työskentelevillä naisilla on usein pitkä ranteenpaksuinen letti niskassa. Joillain alani suomalaisillakin on. Briteillä on longbob, kiharoilla tai suorana. Ruotsalaisilla on se kananpylly. Ranskalaisilla on afropörrön tapainen, mutta keskiruskea.

Rupes kiinnostaan mikä ala? Arvaukseni arkkitehtuuri (tai sit joku muu muotoilu)?

Vierailija
49/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrohan ap, mitä tehdä tälle tukalle? Maantienvärinen, ohut, piikkisuora, hilseilevä, rasvoittuu päivässä ja menee ihmeelliseen "klimppiin"...

Pitkänä kamala, mutta yleisen mielipiteen mukaan lyhytkään ei missään nimessä käy!

Olen 38v ja paininut tämän ongelman kanssa 15-vuotiaasta..pisimmillään ovat olleet lantiolle, lyhyimmillään siili ja väri on vaihdellut tummanruskeasta pinkkiin.

Vierailija
50/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne on hienoja. On upeaa ettei kaikkien tarvitse olla samassa muotissa, eikä noita usein tule vastaan.

Jos olisit vain kiinnostunut ilmiöstä, tuskin haukkuisit muiden hiuksia kananperseeksi.

Vierailija
51/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä osata keskustella saati vastata asiallisesti kysymykseen? Kyllä menee herne nenään asiasta kun asiasta näköjään. Kun joku ihmettelee jotakin asiaa ääneen, niin miksi se käännetään kysyjää vastaan ja aletaan lyttäämään ihmettelijää. Ei asioiden ihmetteleminen tai niistä kysyminen ole välttämättä sodanjulistamista tai mitenkään henkilökohtaista. Joku ryhtyi tuossa esiintymään APna kaikenlisäksi! Mitä ihmettä! 😃

Jos oikeasti haluaisit asiallista keskustelua aiheesta, sinun ei ehkä kannattaisi avauksessasi haukkua kohdettasi ja ihmetellä tyylitajun puutetta. Hieman on tekopyhää moisen aloituksen jälkeen tulla hurskastelemaan, että ei saa vastausta "asialliseen kysymykseen" tai että miksi ei saa "ihmetellä".

Sitten jos joku ohuttukkainen maantienvärinen suomalaisnainen provosoituu "ihmettelemään", miksi suomalaismiehet pitävät maantienvärisiä ohuita haivenia kaljuuntuvan päälakensa ympärillä (ihan tosiasia tämäkin on), kyse ei olekaan asiallisesta ihmettelystä vaan rankasta haukkumisesta.

Kyllähän avaus on kriittinen. Ei silti henkilökohtainen ja on minusta lapsellista käydä "vastaiskuun". 😊

Mitä eroa on negatiivisella kritiikillä ja haukkumisella? Molemmissa arvostellaan kohdetta ikävään sävyyn.

Mitäs sen henkilökohtaisempaa on siinä, että ihmetellään suomalaisten miesten ohutta, maantienväristä ja päältä harvaa hiuslaatua? Onko se jokin vastaisku, jos ihmettelee suomalaista hiuslaatua yleensä eikä rajaa tätä ihmettelyä pelkästään naisiin?

Yleensäkin, miksi pitää kriittisesti ihmetellä toisten valintoja, jos ne eivät millään lailla kosketa itseäsi (aina voi kääntää katseen muualle, jos silmää särkee) eivätkä vahingoita ketään? Saatko jotakin tyydytystä siitä, että arvostelet kriittisesti muita, saako se sinut tuntemaan itsesi paremmaksi ihmiseksi?

Vierailija
52/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerrohan ap, mitä tehdä tälle tukalle? Maantienvärinen, ohut, piikkisuora, hilseilevä, rasvoittuu päivässä ja menee ihmeelliseen "klimppiin"...

Pitkänä kamala, mutta yleisen mielipiteen mukaan lyhytkään ei missään nimessä käy!

Olen 38v ja paininut tämän ongelman kanssa 15-vuotiaasta..pisimmillään ovat olleet lantiolle, lyhyimmillään siili ja väri on vaihdellut tummanruskeasta pinkkiin.

Hei, mistä minä voi tietää mitä sinun pitäis hiuksilles tehdä? 😊 Minä kun vaan täällä ihmettelin noita näkemiäni räikeitä esimerkkejä erittäin erikoisista väri- ja mallivannoista, joita tosiaankin olen nähnyt paljon. Huomioni on kiinnittynyt tähän, koska todellakin suomalaisen naisen tunnistaa ulkomailla hiuksistansa. En luule olevani mikään hiusasiantuntija (tämä teille muillekin, joilla meni herne nenään).

Vierailija
53/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ne on hienoja. On upeaa ettei kaikkien tarvitse olla samassa muotissa, eikä noita usein tule vastaan.

Jos olisit vain kiinnostunut ilmiöstä, tuskin haukkuisit muiden hiuksia kananperseeksi.

Olen minä ihan oikeasti kiinnostunut, vaikka minulla niistä omakin mielipide on.

Vierailija
54/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sulla ei ole lyhyt tukka, joten ei koskenut ehkä sinua!?

Luepas tuo ihan ekaksi lainaamasi kommentti. Siinäkin kerrottiin että on pitkä polkka joka ei vaadi laittamista mutta hyökkäsit siihen että lyhyet nimenomaan vaativat.

Vierailija
55/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on negatiivisella kritiikillä ja haukkumisella? Molemmissa arvostellaan kohdetta ikävään sävyyn.

Mitäs sen henkilökohtaisempaa on siinä, että ihmetellään suomalaisten miesten ohutta, maantienväristä ja päältä harvaa hiuslaatua? Onko se jokin vastaisku, jos ihmettelee suomalaista hiuslaatua yleensä eikä rajaa tätä ihmettelyä pelkästään naisiin?

Yleensäkin, miksi pitää kriittisesti ihmetellä toisten valintoja, jos ne eivät millään lailla kosketa itseäsi (aina voi kääntää katseen muualle, jos silmää särkee) eivätkä vahingoita ketään? Saatko jotakin tyydytystä siitä, että arvostelet kriittisesti muita, saako se sinut tuntemaan itsesi paremmaksi ihmiseksi?

Oliko sinulla selitystä tuolle tukkailmiölle? 😊

Vierailija
56/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, mistä minä voi tietää mitä sinun pitäis hiuksilles tehdä? 😊 Minä kun vaan täällä ihmettelin noita näkemiäni räikeitä esimerkkejä erittäin erikoisista väri- ja mallivannoista, joita tosiaankin olen nähnyt paljon. Huomioni on kiinnittynyt tähän, koska todellakin suomalaisen naisen tunnistaa ulkomailla hiuksistansa. En luule olevani mikään hiusasiantuntija (tämä teille muillekin, joilla meni herne nenään).

En ole tuo jolle vastasit, mutta nyt minun kyllä puolestani täytyy ihmetellä joidenkin keskustelijoiden älynlahjola. (Ei, tämä ei ole henkilökohtaista arvostelua vaan ihan vain kriittistä ihmettelyä.)

Aika monikin on täällä kertonut, että ohuen, värittömän, lasimaisen, sähköistyvän ja lattanan hiuslaadun kanssa on aika vaikea toimia. Kauniita, pitkiä tai pitkähköjä noista hiuksista ei millään saa, joten pakko on pitää lyhyenä ja ottaa väri purkista. Jokin pliisu mitäänsanomaton väri lyhyessä mallissa on usein hyvin tylsä.

Sen sijaan että edelleen huuli pyöreänä ihmettelee voisi kenties ymmärtää, että vaihtoehtoja ei ole kovinkaan paljoa. Jos nykyiset valinnat ovat huonoja, olisi tietenkin ihan fiksua edes yrittää ilmaista, mitkä olisivat parempia näillä spekseillä, eikä pelkästään edelleenkin tyhmänä kriittisesti ihmetellä.

Vierailija
57/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kamala kuin kananperse on tää  jalkapalloilijatukka miehillä. Siis sellainen, jossa sivut ja takaraivo on ajeltu sängelle ja päälaella on töyhtö. Sopii mun mielestä aika harvalle miehelle. On niitä kyllä naisillakin, tosi rumaa mun mielestä.

Vierailija
58/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolle vastasit, mutta nyt minun kyllä puolestani täytyy ihmetellä joidenkin keskustelijoiden älynlahjola. (Ei, tämä ei ole henkilökohtaista arvostelua vaan ihan vain kriittistä ihmettelyä.)

Aika monikin on täällä kertonut, että ohuen, värittömän, lasimaisen, sähköistyvän ja lattanan hiuslaadun kanssa on aika vaikea toimia. Kauniita, pitkiä tai pitkähköjä noista hiuksista ei millään saa, joten pakko on pitää lyhyenä ja ottaa väri purkista. Jokin pliisu mitäänsanomaton väri lyhyessä mallissa on usein hyvin tylsä.

Sen sijaan että edelleen huuli pyöreänä ihmettelee voisi kenties ymmärtää, että vaihtoehtoja ei ole kovinkaan paljoa. Jos nykyiset valinnat ovat huonoja, olisi tietenkin ihan fiksua edes yrittää ilmaista, mitkä olisivat parempia näillä spekseillä, eikä pelkästään edelleenkin tyhmänä kriittisesti ihmetellä.

Eihän se tyypillinen suomalainen hiuslaatu mitenkään selitä sitä, että valitaan esim. Sininen väri ja epäsymmetrinen leikkaus tai pinkki/ musta ja lyhyt oikealta pitkä vasemmalta tms. Tai sitten olen hieman hidas, tosiaankin. 😊

Vierailija
59/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinulla selitystä tuolle tukkailmiölle? 😊

Oli, se suomalainen ohut , lättänä, väritön ja huonosti kasvava hiuslaatu. Kumman vaikea sinun on ymmärtää lukemaasi.

Onkos sinulla selitystä sille, miksi suomalaiset miehet pitävät tukkansa ohuena, värittömänä, harvana ja sähköisenä? Eikö sille kannattaisi tehdä jotain? Vai pitääkö tätä miesten hiusongelmaa varten nyt avata uusi ketju, oliko tässä tarkoitus kriittisesti ihmetellä vain naisten hiuksia?

Vierailija
60/150 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen voi leikkiä hiuksillaan ja toteuttaa omia toiveitaan. Muualla naisten pitää olla pitkähiuksisia miesten takia.

Tarkoitatko, että nämä naiset haluavat vain alleviivata omaa itsemääräämisoikeuttaan? Että ja minähän en halua olla kaunis, koska miehet toivoisivat sellaista - tyylisesti? Ei kai siinä ole mitään järkeä. Vähän niinkuin mies,joka kieltäytyy pesemästä hampaitaan, ihan vaan siksi, että vaimonsa huomautti asiasta...

Suomalainen nainen voi tehdä itsenäisiä valintoja. Hänen ei tarvitse yrittää pitää elättäjää ja statusta vierellään kaikin keinoin. Monissa maissa naiset ovat riippuvaisia miehistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi