Suomalaisten naisten tukkatyylit!!
MIKSI suomalaiset naiset käyvät jatkuvasti kampaajalla vaihtamassa tukkatyyliään mitä erikoisempiin leikkauksiin ja väreihin?! En ymmärrä noita epäsymmetrisiä kananhanureita kaikissa sateenkaaren väreissä. Ulkomailla suomalaisen naisen tunnistaa jo kaukaa HIUKSISTAAN, enkä ole koskaan kuullut noita kehuttavan, päinvastoin. Eikö suomalaisilla ole tyylitajua?!
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on kans tää ilmasto?
Mulla oli ennen pitkät vaaleat hiukset, ja aina välillä ne edelleen kasvatan. En värjää hiuksia, mutta usein nykyään leikkaan pitkän polkan ja joskus otsahiuksia, koska talvella mun hiukset näyttää järkyiltä kuivina, sähköisinä ja pipon alta kuorittuna :D sillon yleensä suuntaan kampaajalle. Lyhyet on paljon armollisemmat, mihinkään lakka-geeli-muotovaahto-rumbaan en nimittäin arkena aijo lähteä. Hiusten pitää olla hyvät sellaisenaan.
Öh, lyhyet hiuksethan ne nimenomaan tarvitsee hirveän määrän laittoa ja säännölliset kampaajakäynnit. Pitkille riittää talvella kun pesee muutaman päivän välein ja kietaisee aamulla poninhännälle/nutturalle/letille jos auki ovat liian sähköiset. Laitapa lyhyet hiukset ilman aineita pipon alle, niin lopputulos on järkyttävä lättä joka sojottaa sinne sun tänne.
Eijjjeijjjeiiii, ei saa laittaa tukkaa poninhännälle tai leteille, se on kans yksi kamala synti, mitä suomalaiset naiset harrastavat! Pitää olla semmoinen pöyheä lakkakypärä, mielellään blondattu. Terv. Ap
Älä ilmoita olevasi AP, kun et ole.
En vaan jaksa ymmärtää, miten teidän persekarvoja kutittaa muiden hiukset. Luulisi teidän olevan tyytyväisiä, että teidän "luonnolliset kuontalot" näyttää paremmalta viritelmiin verrattuna. Vai pitäisikö ottaa mallia Pohjois-Koreasta, että olisi noin 15 sallitun kampauksen valikoima? Saman tien voitaisiin kaikki ruveta pukeutumaan beigeihin haalareihin, ettei vaan olisi kenelläkään kivaa.
En muuten usko, että ap on mies. Se on joku näistä parikymppisistä identiteettinsä hiusten pituudelle perustavista tytöistä, joita kaikkina aikakausina on ollut ja jotka nykyään kirjoittelevat netissä. Kuuluin ryhmään itsekin kauan sitten. Nykyään ymmärrän, että hiuksille voi tehdä ja tapahtua kaikenlaista, ja niiden kuuluukin muuttua oman elämäntilanteen ja muun tyylin mukana: teinikampaus viisikymppisellä on yhtä hölmön näköinen kuin teinivaatteetkin. Myös se 90-luvun keskiajakaus laineilla grungetukka on nykyään huono idea, vasinkin jos sen on jo kerran päässään kantanut.
Sit omaan näkemykseeni: epäsymmetrisiä kampauksia käyttävät usein ne, jotka haluavat ulkonäöllään rikkoa konservatiivisia odotuksia. Tätä oletetaan usein esim luovilla aloilla työskenteleviltä. Usein tähän kuuluu se, että ihmisen ei kuulu olla saman näköinen kuukaudesta toiseen. Värejä käyttävät ne, jotka toivovat värejä muutenkin ympärilleen. Kaikille kun ei se beigeharmaa tuo mielihyvää.
Mitä tulee lyhyisiin hiuksiin, niin useimmin minä näen lyhyitä hiuksia oman alani menestyneillä amerikkalaisnaisilla. Siis ihan sellaista 1,5 sentin siilimittaa todella monilla. Yli 60-vuotiailla myös erilaisiin sinisen, violetin ja pinkin sävyihin värjättynä. (alallani on muitakin hiusstereotypioita. Saksalaisilla alallani työskentelevillä naisilla on usein pitkä ranteenpaksuinen letti niskassa. Joillain alani suomalaisillakin on. Briteillä on longbob, kiharoilla tai suorana. Ruotsalaisilla on se kananpylly. Ranskalaisilla on afropörrön tapainen, mutta keskiruskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä ulkomaassa näkee harvoin noita ohimo- tai päälakikaljulla varustettuja maantienvärisiä haivenia, jotka ovat tyypillisiä suomalaisille miehille. Kyllä erottuvat katukuvasta, eivätkä todellakaan edukseen. En ymmärrä, miksi suomimiehet niitä harrastavat, vaikka paksut tummat laineet näyttäisivät niin paljon paremmilta.
Yritit olla vitsikäs, mutta feilasit. Kaljuuntumiselle ei itse voi juuri yhtään mitään, mutta hiusten leikkaaminen lyhyeksi kananpyllyksi ja sen värjääminen riikinkukoksi vaatii itseltä paljon vaivaa. Et siis mitenkään voi verrata kaljuuntumista ja naisten kananpersemuotia toisiinsa.
En yritä olla vitsikäs, vaan olen maantienvärinen, ohuttukkainen suomalainen nainen, kuten niin monet täällä ovat. Hiukseni eivät parhaalla tahdollakaan kasva hartioille saakka saati siitä yli, ja ne näyttävät rumilta heti, jos latvat alkavat päästä ohi kaulalinjan, koska ovat ohuet. Mahdan tälle yhtä paljon kuin ne ohuttukkaiset, päälakikaljut miehet omalle ongelmalleen. Väri mulla on hillitty vaalea, mutta ymmärrän kyllä heitäkin, jotka haluavat jotain muuta. Maantienvärinen tukka nyt vain ON tylsä ja aika rumakin.
Että mietis tätä, kun seuraavan kerran taas alkaa tehdä mieli haukuskella toisten ulkomuotoa.
Vierailija kirjoitti:
Ja osaan jo ennalta arvata miten moni nainen tulee tähän ketjuun sanomaan että he eivät ole olemassa muiden miellyttämistä varten, ei kukaan niin ole sanonutkaan mutta luulisi että nainen itse ymmärtäisi mikä on hänen ulkonäölleen edullisinta ja mikä sitä korostaisi kaikista parhaiten, en usko että se kirkuvan oranssi tai punainen nyhdetty sänki epäsymmetrisellä siksakki otsatukalla korostaa kenenkään kasvonpiirteitä imartelevalla tavalla.
http://www.iltalehti.fi/hiukset/2016030921241855_ht.shtml
Onpa ristiriitainen kommentti. Toteat, ettei kukaan väitäkään että naisen pitäisi laittaa hiuksiaan muita varten mutta sitten kuitenkin päivittelet että naisen pitäisi ymmärtää mikä on ulkonäölleen edullisinta ja imartelevinta. Itse en ole ainakaan noin narsisti tai työskentele missään peilisalissa jossa katselisin itseäni jatkuvasti, joten miksi naisen pitäisi siis ymmärtää mikä on itselleen paras look? Muita varten siis kuitenkin? ;)
Aiemmin oli muotia ne luonnottomat värit ja leikkaukset. Nyt niitä kauhistellaan, koska muoti on muuttunut. Kyllä mullakin oli esim. 8 vuotta sitten ihan tumman liila pitkä kerroksittain leikattu tukka sivuotsiksella ja kirkuvan punainen raita meni siinä sivuotsiksessa. Ja sillon sitä kehuttiin ja paljon. Sitä ennen mulla oli ihan punainen kerroksittain leikattu tukka sivuotsiksella. 5 vuotta sitten mulla oli micro loop pidennykset mun keskipitkissä hiuksissa ja tukka tumma punertava. Sillon sitä tuli suoristettua ja kiharrettua paljon, sillon mulla oli edelleen se sivuotsis, mutta pidempi kun esim. 8 vuotta sitten.
Nyt kun eletään tätä hetkeä olen edelleen huomaamattani muodin mukainen. Mulla on luonnollisen väriset tumman ruskeat hiukset, ne ei ole kerroksittain leikattu, mutta päältä ohennettu, että niitä saa laitettua. Otsiksen oon kasvattanut pois. Pari vuotta sitten pidin tukkaani paljon isolla nutturalla pään päällä ja nyt hiukseni on lähinnä auki, toisinaan kiharoilla ja toisinaan jollain lettikampauksella. Mun hiuksia on aina kehuttu, mutta ne ei olekaan ihan ohuimmasta päästä ja aina ne on ollut pituudeltaan vähintään olkapäiden päälle. Nyt pidemmät.
Eikö täällä osata keskustella saati vastata asiallisesti kysymykseen? Kyllä menee herne nenään asiasta kun asiasta näköjään. Kun joku ihmettelee jotakin asiaa ääneen, niin miksi se käännetään kysyjää vastaan ja aletaan lyttäämään ihmettelijää. Ei asioiden ihmetteleminen tai niistä kysyminen ole välttämättä sodanjulistamista tai mitenkään henkilökohtaista. Joku ryhtyi tuossa esiintymään APna kaikenlisäksi! Mitä ihmettä! 😃
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Mulla on alaselkään asti ulottuva, luonnollisen sävyinen kuontalo. Tykkään!
No onnea sulle. Mulla kasvu hidastuu jo hartioiden kohdalla ja taas on joka karvassa vähintään kaksihaarainen vaikka tammikuussa leikattiin. Eilen löysin 8-haaraisen. Että silleen. En lämpökäsittele satunnaista föönausta enempää enkä vaalenna/käsittele. Kevytväri n. 4 kertaa vuoteen. Onneksi on edes laineikas tukka eikä ihan päätä nuoleva lättä.
Joudun varmaan kuoppaamaan unelmani puoleen selkään asti ulottuvista hiuksista kun ei tästä oikeasti tule mitään. Biotiinit ym on kokeiltu ja ne kannusti kasvuun lähinnä säärikarvoja.
En kuitenkaan leikkaa enää lyhyeksi, mulla oli kerran enkä tykännyt yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Mulla on alaselkään asti ulottuva, luonnollisen sävyinen kuontalo. Tykkään!
No onnea sulle. Mulla kasvu hidastuu jo hartioiden kohdalla ja taas on joka karvassa vähintään kaksihaarainen vaikka tammikuussa leikattiin. Eilen löysin 8-haaraisen. Että silleen. En lämpökäsittele satunnaista föönausta enempää enkä vaalenna/käsittele. Kevytväri n. 4 kertaa vuoteen. Onneksi on edes laineikas tukka eikä ihan päätä nuoleva lättä.
Joudun varmaan kuoppaamaan unelmani puoleen selkään asti ulottuvista hiuksista kun ei tästä oikeasti tule mitään. Biotiinit ym on kokeiltu ja ne kannusti kasvuun lähinnä säärikarvoja.
Ihan sama juttu. Onneksi "valitsin" lapselleni isäksi miehen, jolla oli tumma, tuuhea tukka, ja hän peri sen. Sillä tavalla saadaan miesten mieliksi lisää paksutukkaisia naisia, kun me maantienväriset ohuttukkaiset naiset lisäännymme "vastakohtiemme" kanssa, eli sellaisten miesten joilla pilkistävän kaljun sijaan riittää hiuksia ja niissä on näyttävä tumma väri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda kampaajaa. Mä oon käynyt vakikampaajalla nyt 10 vuotta, koska voin luottaa siihen, että hän käyttää ensinnäkin teräviä saksia ja leikkaa oikein, jollon ei tule niitä kaksihaaraisiakaan samalla tavalla. Vuosi sitten kävin kampaaja kaverini luona hänen kotonaan leikkauttamassa tukkani ja juurikin kuukaudessa lähti tulemaan kakshaarasia ja tukka meni parissa kuukaudessa niin huonoks, että lähti 15 senttiä pituudesta seuraavalla kampaaja käynnilläni.
Toiseksi sitten ne pesuaineet ja muut joita käytät. Mulla on todella tarkka päänahka ja hiukset siitä millä ne pesen. En enää edes uskalla oma-alotteisesti ostaa mitään hiustenhoito tuotteita, koska niin usein valitsen väärin ja saan aikaan vaan tuhoa päähäni. Ja vaikka siis olisi kyse jostain tuotteesta, jota oon jo ennen käyttänyt niin välttämättä sillä hetkellä mun hiusten kunto voi olla väärä sille samalle tuotteelle.
Pääasiassa mulla on aina käytössä shampoo ja hoitoaine, jotka mun kampaaja on mulle käyntikerran yhteydessä valinnut ja niiden lisäksi joku kosteushoito ja lämpösuihke (mä siis myös pari kertaa kuussa kiharran tai suoristan hiuksiani). Kuivashampoon, muotovaahdon ja hiuslakan oon uskaltanut ostaa ominpäin, mutta noita pesuaineita ja kosteuttajia en enää lähtis ominpäin testaamaan.
Mulla on muuten tällähetkellä shampoona ja hoitoaineena sellaset, joissa on itsessään jo lämpösuoja, joka käytännössä tarkoittaa, että voin kuivata hiukset huoletta niiden kanssa, mutta suoristusraudan ja kihartimen kanssa tarvii sit viel lisänä suihkutettavan lämpösuojan.
En kyllä ite omia lyhyitä hiuksia käy leikkauttamassa kampaajalla kokoajan vaan leikkaan itse 1-2kk välein. Välillä kysytään oonko käynyt kampaajalla. Tosin mun kuontalo ei kananperse mittaa oo tai tarkkaan muotoon leikattu.
En ymmärrä. Itselläni on luonnonkiekurainen paksu tukka. Se on helpoin luonnollisen pitkänä. Siksi minulla on pitkät hiukset. No moni jolla on vielä kiharampi, pitää lyhemmällä. Se kihara on yleensä kuiva ja kunnon säkkärä on nätimpi lyhyempänä. Kaveri jolla on suorat ohuet hiukset. pitää lyhyehköä polkkatukkaa. Hän saa sen parhaiten föönattua kuohkeaksi. Kaveri jolla on karkea piikkisuora tukka, leikkauttaa noita kanapersetukkia. Hänen paksu piikkisuora karkea hius on pitkänä jukolanjussi tyyliä. Mielestäni jokainen leikkauttaa hiuksensa, miten ne parhaiten toimii.
Eräs kampaajaopettaja ystäväni kertoi kerran. Heille tulee silloin tällöin huippuopettajia vierailulle ulkomailta. Silloin haalitaan meidän parhaimmat hiusmallit paikalle ja aina ulkomaalaiset opettajat haukkuvat kun on otettu niin hankala hiuksiset mallit paikalle. Suomalainen hius on hankala, sorry vaan.
Eiköhän joka maassa ole näitä lyhyt- ja pitkätukkaisia naisia. Jotenkin hullua yleistää,että vain Suomessa sitä tai tätä ja tietenkin nimenomaan niin,että Suomessa on se huono. Kun mietin näitä kuutta naapurinrouvaa tässä meillä, niin neljällä on pitkä tukka ja kahdella lyhyt. Toinen näistä on jämähtänyt 80-luvulle permanentteineen, mutta toisella on aina tyylikkäästi leikatut, hienosti laitetut hiukset.
Suomalainen nainen voi leikkiä hiuksillaan ja toteuttaa omia toiveitaan. Muualla naisten pitää olla pitkähiuksisia miesten takia.
Jotta pitäis miehet kaukan ja sais mut yrjöömään?
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä osata keskustella saati vastata asiallisesti kysymykseen? Kyllä menee herne nenään asiasta kun asiasta näköjään. Kun joku ihmettelee jotakin asiaa ääneen, niin miksi se käännetään kysyjää vastaan ja aletaan lyttäämään ihmettelijää. Ei asioiden ihmetteleminen tai niistä kysyminen ole välttämättä sodanjulistamista tai mitenkään henkilökohtaista. Joku ryhtyi tuossa esiintymään APna kaikenlisäksi! Mitä ihmettä! 😃
Jos oikeasti haluaisit asiallista keskustelua aiheesta, sinun ei ehkä kannattaisi avauksessasi haukkua kohdettasi ja ihmetellä tyylitajun puutetta. Hieman on tekopyhää moisen aloituksen jälkeen tulla hurskastelemaan, että ei saa vastausta "asialliseen kysymykseen" tai että miksi ei saa "ihmetellä".
Sitten jos joku ohuttukkainen maantienvärinen suomalaisnainen provosoituu "ihmettelemään", miksi suomalaismiehet pitävät maantienvärisiä ohuita haivenia kaljuuntuvan päälakensa ympärillä (ihan tosiasia tämäkin on), kyse ei olekaan asiallisesta ihmettelystä vaan rankasta haukkumisesta.
Osaatko kertoa, miksi näin on?
Niin no itsehän taas inhoan niitä maantienharmaita hiiritukkia, latvat viivottimella leikattu ja niin elotonta ja laimeaa, ei mitään persoonaa. Yyh.
Itselläni on nyt lyhyt punainen poikatukka ja rakastan sitä. Enpä silti ole koskaan mennyt kellekään hiirulaiselle mussuttamaan hänen kuontalostaan, täällä vasta viitsin asiasta sanoa. Riippuu ihan omasta mausta. Tyyli katsos on subjektiivinen käsite.
Joo. Ihmetellä tyypillisellä suomalaisella hiuslaadulla (ohut ja väritön) varustetuille naisille, miksi eivät kasvata paksua, pitkää, kauniin väristä tukkaa, on vähän sama kuin ihmetellä suomalaiselle miehelle, miksei kasvata tuuheaa, kuohkeaa, tummaa tukkaa. Paitsi että ensimmäinen on ihmettelyä, jälkimmäinen haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen voi leikkiä hiuksillaan ja toteuttaa omia toiveitaan. Muualla naisten pitää olla pitkähiuksisia miesten takia.
Tarkoitatko, että nämä naiset haluavat vain alleviivata omaa itsemääräämisoikeuttaan? Että ja minähän en halua olla kaunis, koska miehet toivoisivat sellaista - tyylisesti? Ei kai siinä ole mitään järkeä. Vähän niinkuin mies,joka kieltäytyy pesemästä hampaitaan, ihan vaan siksi, että vaimonsa huomautti asiasta...
Iskikö psykoosi? Se on ainoa selitys tuolle sekopäiselle höpinälle.