Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies "ei tiedä haluaako naimisiin"...??

Vierailija
08.03.2016 |

Karkauspäivänä kosin miestä niin hän sanoi että "en tiedä vielä haluanko naimisiin".

Keksikää syitä miksi ei tiedä.
Väitän että kyllä sen sisimmässään TIETÄÄ haluaako kihlautua ja myöhemmin mennä naimisiin.

Yhdessä ollaan oltu 3 vuotta. Molemmilla yksi lapsi. Asumme yhdessä.

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen enkä menisi naimisiin. Minulla on lapsi ja hän saa minut periä. Oman asunnon haluan pitää myös. Mikään avioehto ei estä lesken asumisoikeutta puolison asunnossa. Avioliitto on omaisuusliitto ja sellaista en halua. Sitoutumista parisuhteeseen tämä asenne ei vähennä. En ymmärrä pakkomiellettä päästä naimisiin tai asua samassa asunnossa, etenkin kun molemmilla on lapsikin. Jos uuden rakkauden kohtaan, en sotke sillä lapseni elämää.

Vierailija
122/142 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se, minkä vain naiset voivat: polvet yhteen. Tämä kiristyskeino toimii aina toivotulla tavalla-varma ero tiedossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viiskymppisenä mulle avioliiton ehdoton hyvä puoli olisi ettei leskeä pysty häätämään pois yhteisestä kodista. Avoliitossa tätä " turvaa" ei ole, vaikka omistaisit torpasta puolet. Puolikas ei paljon auta, kun perilliset tulevat vaatimaan yhteisomistuksen purkua. Moni ei tajua tätä. Minun miesystävä ei halua kanssani naimisiin, jolloin hän hyväksyy sen, etten tule koskaan omistamaan mitään yhdessä hänen kanssa eikä hän asu " susiparina" kanssani samassa osoitteessa.

Vierailija
124/142 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pariskunnan, avoparin, joka oli yhdessä yli 10v, pari lasta, talo ja asiat näennäisesti hyvin. Kihloissa olivat. Mies tapasi toisen, petti ja jätti. Vihille vei toisen vauhdilla. Minusta loukkaus lastensa äitiä kohtaan, joka sopi äidiksi, muttei vihille vietäväksi.

Vierailija
125/142 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on ollut yhdessä avomiehensä kans 10 vuotta. Heillä on 2 lasta ja yhteinen omakotitalo. Kaveri on kosinut pariinkin kertaan miestä mutta tämä ei ole suostunut. Silti he ovat ilmeisesti onnellisia yhdessä ja mies rakastaa häntä. En tiedä miksi mies ei ole suostunut. Haluan vain ap sanoa sinulle että ei se välttämättä tarkoita ettei mies sinua rakastaisi. Takana voi olla myös pelko. Onko mies ollut aikasemmin naimisissa ja päättyikö suhde kovinkin riitaisesti?

Vierailija
126/142 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies ei tiedä. Mikä siinä on vaikea ymmärtää? Ajan myötä ehkä tietää, tai sitten ei tiedä koskaan.

Vierailija
127/142 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei halua kanssasi.

Näin ne naiset aina tulkitsee. Tästähän ei ole kyse. Jos mies sanoo ettei tiedä vielä haluaako naimisiin, niin hän tarkoittaa juuri sitä mitä sanoo. Miehet ovat hyvin yksinkertaisia, ei ole mitään piilomerkityksiä mitä pitäisi yrittää tulkita.

Vierailija
128/142 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI munkaan mies "tiennyt" haluaako koskaan naimisiin. Ei menty, vaikka oltiin yhdessä 7 vuotta ja on lapsikin. Kun erottiin niin kului reilu vuosi ja mies meni naimisiin uuden naisensa kanssa.

Tuo "en tiedä" tarkoittaa oikeasti ei, tää on nähty mun tuttavapiirissä monta kertaa.

Vierailija
129/142 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naimisiinmeno on valtava askel. Aviosuhteessa riittää, että siinä haluaa olla juuri nyt. Avioliitossa päätetään, että tässä halutaan olla aina. Kuka voi tietää, mitä haluaa 30 vuoden päästä? Tai edes 10 vuoden. Miksi se pitää päättää, jos ei ole pakko? Tätä voi olla hankala sanoa puolisolle vaikkei siinä ole mitään henkilökohtaista.

Sen takia, että jos se toinen puolisko haluaa tulevaisuuden, jossa ollaan hänen rinnallaan aina. En minä halua suunnitella tulevaisuutta ihmisen kanssa, joka ei ole varma haluaako olla kanssani vai ei, joten miksi edes seurustelisin sellaisen kanssa. 

Jos haluat elää tuuliviirinä, niin elä sitten sinkkuna tai parisuhteessa ja kummallakin oma asuntonsa. Niin ja älä tee lapsia, koska nekin pysyvät rinnalla koko loppuikäsi.

Niin ja ei kannata ostaa asuntoakaan, siinäkin joutuu asumaan 2v vähintään sen toisen kanssa, ennen kun pystyy laittamaan myyntiin.

Ette kai te ole tosissanne? :D 

Mitä tuuliviirinä olemista se on, että seurustelee? Eihän AP:nkaan mies halua nyt päättää, että haluaako olla AP:n kanssa tulevaisuudessakin. se on ihan normaalia. Mistä sitä voi tietää, mitä todella haluaa elämältää vaikka 20 vuoden päästä ja haluaako olla juuri tämän ihmisen kanssa? ei mistään. Joten en mene naimisiin. Seurustelen tällä hetkellä ja kyllä, olen VARMA että haluan nyt hänen kanssaan seurustella. Mutta en tiedä haluanko seurustella hänen kanssaan vaikka 10 vuoden päästä. En edes tiedä, missä maassa asun silloin tai miten muuten elämä menee. Siinä ei todellakaan ole mitään pahaa eikä liity millään tavoin siihen, asummeko yhdessä vai ei. Saahan se toinen sitä haluta, että olen siinä ikuisesti, mutta itse En halua enkä tiedä, Sama kuin AP:n miehellä. 

Lapsi on sitäpaitsi eri asia kuin parisuhde ja lapsi ei ole ikuisesti siinä rinnalla vaan aikuistuu kyllä ja irtoaa äidistää. ja asunnonkin kyllä saa laittaa myyntiin vaikka viikon ostopäivästä, ei siinä mitään kieltoa ole. 

Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset erilaisuutta! Ei se avioliitto ole kaikkia varten. Ei parisuhde ole kaikille mikään arvo elämässä muutenkaan - eikä avioliitto. Itse en pidä avioliittoa millään tavoin tärkeänä tai kiinnostavana.

Tuuliviirinä olo tarkoittaa juuri sitä, ettei kykene/ halua päättää elämänsä suuntaa vaan "antaa tuulen viedä". Ite seurusteluun se ei välttämättä liity mitenkään vaan siihen, että mihin suuntaan haluaa suhteessa mennä.

Kyllä lapsikin sitoo vanhempiinsa, koska et lakkaa olemasta vanhempi vaikka lapsi olisikin aikuinen ja 18v joudut päättämään lapsen asioista myös sen toisen osapuolen kanssa.

Siinä olet oikeassa, että ei avioliitto ole kaikkia varten, MUTTA se pitää tehdä HETI selväksi seurustelun alkaessa, eikä pohtia omassa mielessä ties miten monta vuotta ja antaa olettaa muuta, se on toisen ihmisen huijaamista.

Kyllä esimerkiksi minä tiedän haluavani naimisiin ja lapsen, vaikka en tietenkään voi ennustaa ajaako auto huomenna päältäni ja joudun "vihannekseksi" teholle.

Tuon talojutun otin sen takia esimerkiksi, että jotkut miehet ovat innokkaasti rakennuttamassa taloa tai ostamassa ja toisen rahat käy kyllä siihen, mutta ei silti haluta sitoutua kumppaniin.

Vierailija
130/142 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, haluanko naimisiin = juuri nyt en halua, mutta on mahdollista, että muutan mieleni joskus myöhemmin. 

Aivan sama kuin jos sanoo, että en tiedä, haluanko lapsia. Sekin tarkoittaa, että juuri nyt ei halua, mutta on mahdollista, että joskus myöhemmin haluaa. 

Vierailija
131/142 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! En olisi arvannut että tulee näin paljon kommentteja ja yllättävän vähän minun lynkkaamista maan rakoon. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Edelleen ahdistaa tämä asia. En halua erota ja kyllä mieskin kanssani näyttäisi viihtyvän. Mutta mutta... :( ap.

Vierailija
132/142 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, haluanko naimisiin = juuri nyt en halua, mutta on mahdollista, että muutan mieleni joskus myöhemmin. 

Aivan sama kuin jos sanoo, että en tiedä, haluanko lapsia. Sekin tarkoittaa, että juuri nyt ei halua, mutta on mahdollista, että joskus myöhemmin haluaa. 

Entäs "En tiedä, haluanko seurustella = juuri nyt en halua, mutta on mahdollista, että muutan mieleni joskus myöhemmin.

Kuinka moni jäisi odottamaan?

Vierailija
133/142 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho! En olisi arvannut että tulee näin paljon kommentteja ja yllättävän vähän minun lynkkaamista maan rakoon. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Edelleen ahdistaa tämä asia. En halua erota ja kyllä mieskin kanssani näyttäisi viihtyvän. Mutta mutta... :( ap.

No, todennäköisesti viihtyy niin kauan, kunnes löytyy se nainen, jonka kanssa tahtoo vihille.

Vierailija
134/142 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon mun miestä mieheksi, vaikka ollaan avoliitossa. Voisin sanoa mun mieheksi, vaikka asuttais eri osoitteissakin, jos tuntisin niin. Aviomies on sitten aviomies, lyhyemmin sekin toki mies. Naimisissa en ole ollut koskaan.

Luulin minäkin, että en ole avioituvaa tyyppiä ja että vihaan avioliittoinstituutiota sen turhuuden vuoksi, kunnes tapasin miehen, jonka kanssa olisin pamauttanut naimisiin koska vaan. Ikävä kyllä hän ei halunnut edes seurustella, joten se siitä sitten.

Mutta tiedänpähän ainakin, että oikeasti rakastuneena sitä haluaa naimisiin.

Mutta mulle ois kevannut se mies ilmankin avioliittoa, se ero tässä nyt on.

Vierailija
135/142 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kysyitkö mieheltäsi mitä avioliitto hänelle merkitsee?

Vierailija
136/142 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkauspäivänä kosin miestä niin hän sanoi että "en tiedä vielä haluanko naimisiin".

Keksikää syitä miksi ei tiedä.

Väitän että kyllä sen sisimmässään TIETÄÄ haluaako kihlautua ja myöhemmin mennä naimisiin.

Yhdessä ollaan oltu 3 vuotta. Molemmilla yksi lapsi. Asumme yhdessä.

Ketju on niin pitkä, etten jaksa lukea sitä, sorry. Mutta seuraava kiinnostaa, jos ap viitsii vastata:

Miksi ap haluaa mennä naimisiin?

Miksi toisen pitäisi haluta mennä naimisiin? Miksi hänen pitäisi haluta sitä samaan aikaan kuin kumppaninsa?

Miten avioliitto muuttaa suhdettanne?

Miksi muutitte yhteen? Teillä molemmilla on jo takana epäonnistuneet suhteet, joista lapsia (lasten takia oletan, että suhteet aika vakavia). Miksi ette vain seurustele ja rakasta toisianne ilman sen enempää yhteistä postiluukkua kuin avioliittoakaan?

Vierailija
137/142 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä molemmilla on jo liitot ja lapset takana ja yhteisiä lapsia ei ole tulossa, niin en tiedä haluaisinko itsekään naimisiin.

Kolme vuotta on aika vähän vielä uusioperheessä. Jos ei yhteistä lasta tule, niin en näkisi kiirettä.

Mutta sun nyt täytyy itse omalta kohdaltasi miettiä miten tärkeää sinulle on olla naimisissa. Jos mies sanoo en tiedä, se voi olla myöhemmin /ehkä/ei koskaan. Jos se on ei koskaan, niin kestätkö sen?

Vierailija
138/142 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei halua kanssasi.

Näin ne naiset aina tulkitsee. Tästähän ei ole kyse. Jos mies sanoo ettei tiedä vielä haluaako naimisiin, niin hän tarkoittaa juuri sitä mitä sanoo. Miehet ovat hyvin yksinkertaisia, ei ole mitään piilomerkityksiä mitä pitäisi yrittää tulkita.

Olisihan se miehille tosi mukavaa, jos maailma uskoisi heidän olevan järkkymättömän rehellisiä ja suorapuheisia. Jos kaikki olettaisivat, että mies ei milloinkaan valehtele, ei milloinkaan kerro puolitotuuksia, ei ole milloinkaan epävarma ja tietää aina täsmälleen mitä tahtoo. Kaikki mitä mies sanoo, olisi totuus joka ei pala tulessakaan. Se olisi helppoa elämää miehelle, jos mennään oletuksella että mies on aina rehti ja reilu ja vain nainen huijaa ja epäröi. Mikä ihme siinä oikein on, että naiset eivät voi elää näin vaan tekevät kaiken niin hankalaksi? Ihan vain miehen kiusaksi.

Vierailija
139/142 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se "en tiedä":kin on ihan yhtä loukkaava, koska sekin tarkoittaa "ei nyt, mutta ehkä joskus". Tai ainakin "en tiedä haluanko vai en, mutta ainakaan en suoraan voi sanoa että haluaisin". Ja kuka haluaa olla vuosien jälkeen suhteessa, jossa toinen ei tuon vertaa tiedä? Jos aikuinen ihminen ei siinä 3-4 vuoden tiiviin yhdessäolon jälkeen TIEDÄ haluaako olla pysyvästi suhteessa vai ei, niin onhan se ihan hemmetin iso loukkaus toiselle. Että vielä pitäisi vuosikaupalla joten olla testattavana, että kelpaako aviopuolisoksi vai eikö sittenkään. 

Vierailija
140/142 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se "en tiedä":kin on ihan yhtä loukkaava, koska sekin tarkoittaa "ei nyt, mutta ehkä joskus". Tai ainakin "en tiedä haluanko vai en, mutta ainakaan en suoraan voi sanoa että haluaisin". Ja kuka haluaa olla vuosien jälkeen suhteessa, jossa toinen ei tuon vertaa tiedä? Jos aikuinen ihminen ei siinä 3-4 vuoden tiiviin yhdessäolon jälkeen TIEDÄ haluaako olla pysyvästi suhteessa vai ei, niin onhan se ihan hemmetin iso loukkaus toiselle. Että vielä pitäisi vuosikaupalla joten olla testattavana, että kelpaako aviopuolisoksi vai eikö sittenkään. 

Mutta niin se vain menee. Mielestäni 3-4 vuotta on onnettoman lyhyt aika tietää seuraavista kymmenistä vuosista. Ja loukkaavaa tai ei, silloin pitänee sen toisen varmaan lähteä, koska jos ei tied mä niin ei tiedä. Ei se muutu mihinkään vaikka toinen tekisi mitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi