Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies peri 180 000 euroa. mitähän sitä...

Vierailija
07.03.2016 |

Miehen biologinen isä kuoli. Testamentti oli tehty ja kun asunto Helsingissä oli myyty ja perintöverot maksettu niin tilille tuli 180000 Eur.

Meillä on avioliitossa ns yhteiset rahat. Minä tosin työskentelen siivoojana joten mun osuus on kyllä pieni. Lähimmä teen löytöjä tori:sta ja laittelen niillä kotia.

Mitäköhän sitä alkais tuommoisen summan kanssa? Yhdessä me kyllä siitä puhutaan ja päätetään mutta ajattelin täältä ideoita.
Meillä ikää 50v ei lapsia. Molemmilla vakityöt. Ei velkoja paitsi vähän jotain visalla.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raha polttelee taskussa noin paljon että pitää oikein miettiä mihin sen laittaisi niin laittaka ihmeessä tulevaisuutta varten. Eläkkeisiin, sijoituksiin, säästöön ja joku osa käyttöön. Muuten ei kohta ole penniäkään.

Vierailija
102/108 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies perii nyt pienen summan. En suunnittele mitään, koska ne ovat miehen rahoja, vaikka ei meilläkään avioehtoa ole. Mies itse on kyllä suunnitellut, että ensi kesänä tehdään yhdessä kalastusmatka Norjaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei tarvi murehtia, mitä tekee perinnöllä, ku juuri mitään ei oo tulossa kummallekaan...

Vierailija
104/108 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin vaan tuntuu olevan kova paikka jos joku pystyy elämään parisuhteessa, jossa oikeasti kaikki on yhteistä ja asioista keskustellaan ja päätetään yhdessä. Me olemme myös olleet 19v naimisissa ja aina kaikki on ollut yhteistä. Myös tulevat perinnöt (jotka eivät kyllä tuota luokkaa ole) ovat siinä mielessä yhteisiä, että yhdessä ne käytetään ja päätetään. Tämä on siis molempien osapuolien tahto,

Mä taas sanoisin että "joillekin tuntuu olevan kova paikka jos joku pystyy elämään parisuhteessa, jossa oikeasti kummallakin on oma elämä ja yksityisyys, omat rahat ja hankinnoista ei tarvitse neuvotella". Kukin tyylillään, meille vaan olisi ollut ihan mahdoton ajatus ruveta johonkin yhteisten rahojen systeemiin. Ollaan toki menty vasta kypsällä iällä kimppaan eli molemmilla on ollut oma varallisuus jo hankittuna ja sitä on sen verran ettei tarvitse kauheasti suunnitella kuukausi- tai vuosibudjetteja.

Kukin tyylillään, ja kummankin tyylin edustajilta voi tulla ihmettelyä, mutta vain nämä omat rahat -porukat ovat kärkkäitä opastamaan toisia ja näpäyttelemään eri tavalla eläviä.

Vierailija
105/108 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on yhteiset rahat. Avioehto on tehty, koska toinen tulee perimään selllaista joka halutaan pitää tulevaisuudessakin, vaikka mitä tapahtuisi, suvun omaisuutena. 

Muuten kyllä käytetään kaikki rahat meihin molempiin, yhteisesti. Mies tosin tienaa 7000 eur/kk käteen ja minä 2500. 

Vierailija
106/108 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten vain kannattaa pistää ne sijoituksiin ja säästöön niin saatte tulevia vanhuuden sairaalalaskuja maksettua. Matkustelusta näytätte pitävän niin sitäkin voi jatkaa ennen kuin se terveys menee. Itse ehkä palkkaisin ylimääräisellä rahalla jonkin kodinhoitajan / siivoojan ja maksaisin remppamiehille ennemmin kuin tekisin itse mitään. Mutta mistä kukin pitää niin sen mukaan mennään tietenkin.

Vierailija
107/108 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin 2 pientä kaksiota (n 130000€) hyvältä alueelta. Molempiin tietty pieni laina jonka vuokralainen maksaa pois. Muutamassa vuodessa tienaisin taas 100k€ + arvonnousun verran

Vierailija
108/108 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat ideoita, niin silloin pitäisi kertoa ensin lähtötilanne. Mikä teidän taloudellinen tilanne on? Onko omistusasunto, velkaa siitä? Onko sijoituksia?

Jos teillä on suurin piirtein kaikki tarvitsemanne, niin ei ole huono ajatus rakentaa tuolla vaikka hajautettu osakesalkku ja sitten käyttää ne osinkorahat miten lystää. Tuon kokoisella salkulla saa noin viiden tonnin osingot käteen. Olisiko teidän helpompi miettiä kerran vuodessa, mitä tehdä viidellä tonnilla, kuin miettiä mihin hassata 180000 euroa kerralla?

Kyllähän tuolla  isommat tulot saa, Pienelläkin riskillä 100 000 sijoitus tuottaa jo 7000-10 000 vuodessa.

Mistä moisia tuottoja saa? Ihan faktaa, ei mitään ympäripyöreää mutua.

Paljonkos noista menee sitten veroa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan