mies peri 180 000 euroa. mitähän sitä...
Miehen biologinen isä kuoli. Testamentti oli tehty ja kun asunto Helsingissä oli myyty ja perintöverot maksettu niin tilille tuli 180000 Eur.
Meillä on avioliitossa ns yhteiset rahat. Minä tosin työskentelen siivoojana joten mun osuus on kyllä pieni. Lähimmä teen löytöjä tori:sta ja laittelen niillä kotia.
Mitäköhän sitä alkais tuommoisen summan kanssa? Yhdessä me kyllä siitä puhutaan ja päätetään mutta ajattelin täältä ideoita.
Meillä ikää 50v ei lapsia. Molemmilla vakityöt. Ei velkoja paitsi vähän jotain visalla.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Sijoitatte rahat vaikka osakkeisiin ja joka vuosi tulevilla osingoilla pistätte elämän ranttaliksi. Pääoma säilyy, mutta saatte vähintään 10 000€ osinkoja puhtaana käteen (eli verot vähennettynä) joka vuosi. Sillä voi matkustella, ostaa kotiin jotain uutta tai hankkia uusia vaatteita tai ihan mitä haluatte. Jos nyt tuhlaatte kaikki, niin kohta olette samassa tilanteessa kuin nyt.
Osakkeissa ei pääoman säilyminen ole mitenkään varmaa. En ymmärrä, mitä luotettavaa on enää missään suomalaisfirmassa, pari huonoa muuvia ja minkä tahansa firman kurssi oli sitten siinä. Tai maailmantalous...
Ostaisin ehdottomasti asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
180 tonnia ei nyt ainakaan mikään sellainen summa ole jolla kannattaa liikaa alkaa porhoilemaan. Sen nimittäin saa aika äkkiä menemään jos innostuu liikaa. Eihän sillä taida Helsingistä saada edes taloa.
No kuka sitä nyt taloa tarvitseekaan? Ostaa 180 000 euron kerrostaloyksiön tai -kaksion.
Ei irtoa kerrostalokaksiot Helsingistä tuohon hintaan. Yksiöön tuskin kannattaa kahden ihmisen muuttaa päällekkäin asumaan ja nukkumaan.
No kyllä saa, asutko muka siellä etkä tiedä mitään?
En ole asunut Suomessa pitkään aikaan. Helsingissä kävin varmaan 20 vuotta viimeksi. Routerini kiertää ainoastaan Suomen kautta. No hyvä jos saatte asuntonne noinkin halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitatte rahat vaikka osakkeisiin ja joka vuosi tulevilla osingoilla pistätte elämän ranttaliksi. Pääoma säilyy, mutta saatte vähintään 10 000€ osinkoja puhtaana käteen (eli verot vähennettynä) joka vuosi. Sillä voi matkustella, ostaa kotiin jotain uutta tai hankkia uusia vaatteita tai ihan mitä haluatte. Jos nyt tuhlaatte kaikki, niin kohta olette samassa tilanteessa kuin nyt.
Mun osakesalkku on 150 000 ja bruttona on tulossa 6700 eli nettona 3/4 siitä. Miten nuo sais 10 000?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
180 tonnia ei nyt ainakaan mikään sellainen summa ole jolla kannattaa liikaa alkaa porhoilemaan. Sen nimittäin saa aika äkkiä menemään jos innostuu liikaa. Eihän sillä taida Helsingistä saada edes taloa.
No kuka sitä nyt taloa tarvitseekaan? Ostaa 180 000 euron kerrostaloyksiön tai -kaksion.
Ei irtoa kerrostalokaksiot Helsingistä tuohon hintaan. Yksiöön tuskin kannattaa kahden ihmisen muuttaa päällekkäin asumaan ja nukkumaan.
No kyllä saa, asutko muka siellä etkä tiedä mitään?
En ole asunut Suomessa pitkään aikaan. Helsingissä kävin varmaan 20 vuotta viimeksi. Routerini kiertää ainoastaan Suomen kautta. No hyvä jos saatte asuntonne noinkin halvalla.
No kyllä saa.
Ihan mukava ongelma :) 180te on kunnioitettava summa rahaa ja jos sen esim. laittaa tuottamaan osakkeissa, tuollainen ylimääräinen vuosittainen 5 te on kiva kevätylläri. Sitten eläköityessä on mukava kun on liikkumavaraa. Kunhan ette euroakaan yritä ottaa hautaan mukaan!
Ostatte Nokia osakkeita koko rahalla ja kesäkuun lopussa tulee 9k€ osinkoja...
2020 mennessä teillä on millin salkku kasassa.
No voi sitä ostaa oseampiakin firmoja, jos ei rohkeus riitä; Nokia, Sonera, SSAB:tä ässäks hihaan..
Ostakaa perunamuusia koko rahalla , riittää ehkä koko loppuelämän ajan :)
Hyvä ruoka parempi mieli :D
Jepulis kirjoitti:
Ostatte Nokia osakkeita koko rahalla ja kesäkuun lopussa tulee 9k€ osinkoja...
2020 mennessä teillä on millin salkku kasassa.
No voi sitä ostaa oseampiakin firmoja, jos ei rohkeus riitä; Nokia, Sonera, SSAB:tä ässäks hihaan..
Sori, jos nyt ostais pelkkää Nokiaa tulis käteen reilut 6000e. Paljonhan sekin, toki.
Osakkeen kurssi 5,60e ja osinko 0,26e. Vero n. 25%
Miehesi siitä päättää. Sinä voit jatkaa siivoiluitasi.
Tuolla summalla sais Tallinnasta kannettua aika paljo hyvvee :P
Täältä saat hyviä sijoitusneuvoja!
Monta sivua oikotiella alle 180 000 asuntoja helsingissä. Nih!
Aika nopeasti mies sai perintöverot maksettua....
No mä ostaisin kesämökin ihan ehdottomasti, ellei sellaista ole :) en alkais sijoittelemaan yhtään mihinkään. eläkepäivien varalle jotain säästäisin, jos rahaa jäisi. Ostaisin sen verran halvan mökin, että jäisi. Kesämökki on aina ollut mun suuri haave . Ehkä vielä joskus.
Kuule korppikotka, odottele sinä vaan omaa perintöäsi.
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin ihmettelin. Meille tuli perintörahat tilille aika pian perunkirjoituksesta. Perintövero tuli maksuun vasta 7kk perunkirjoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
No mä ostaisin kesämökin ihan ehdottomasti, ellei sellaista ole :) en alkais sijoittelemaan yhtään mihinkään. eläkepäivien varalle jotain säästäisin, jos rahaa jäisi. Ostaisin sen verran halvan mökin, että jäisi. Kesämökki on aina ollut mun suuri haave . Ehkä vielä joskus.
Sijoittamista minäkin ihmettelen. Ei missään nimessä saisi käyttää ylimääräistä hyvää itseensä vaan ehdottomasti rahaa on saatava lisää, lisää, lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin ihmettelin. Meille tuli perintörahat tilille aika pian perunkirjoituksesta. Perintövero tuli maksuun vasta 7kk perunkirjoituksesta.
Ne voi maksaa nopeamminkin.
Itselle peritty kesämökki on kyllä taakka. Kuluja n. 5000 euroa vuodessa, loputtomasti korjattavaa, laitettavaa. Stressi on moninkertainen verrattuna siihen iloon mitä mökistä irtoaa.
Jos minulla ei olisi tuota mökkiä minulla jäisi 5000 euroa vuodessa vaikkapa matkusteluun ja itsensä hemmotteluun. Nyt joutuu kituuttamaan jotta saa nuo rahat kasaan(+asunnon remonttikulut).
Olenkin nyt myymässä mökkiäni, ja itse kyllä haluaisin sijoittaa nuo rahat esim. sijoitusasuntoon, toiveena että tuo 5000 euron menoerä kääntyisi edes vähän plussan puolelle.
wtf