Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jenkkikämppis tekee mut hulluksi :(

Vierailija
07.03.2016 |

En jaksa, en halua edes mennä kotiin. En ikinä olisi arvannut aikuisen (+20) ihmisen voivan olla noin käsittämättömän lapsellinen.
Joka vitun päivä on ulinaa, kitinää, haukutaan Suomea ja suomalaisia, kaikki on huonosti, juoruaa (toi seläntakana jauhaminen on ihan 24/7),mun pitäisi viedä/tuoda/tutustuttaa/selittää/hoitaa IhAN kaikki, syö mun ruoat (kun ei ymmärrä miten se voi olla niin big deal), mun pitäis mennä kirkkoon hänen tuekseen tai ei voi mennä yksin...
En sit saanut kämppistä vaan muutuin lastenhoitajaksi.

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit Sit kysAp jatkaa (olen kirjastossa ja en halua jäädä palstailusta kiinni, vaikea kirjoittaa :'D)

Oletti siis etten voi lähteä Irlantiin yksinkertaisesti siksi, etten halua. Ei siis siksi, etten pysty. Ei ymmärrä kun kerron, ettei rahat riitä. Ei vaan tajua miten voi olla mahdollista, että jollakin asioiden tekeminen riippuu rahasta eikä omasta halusta.

Myöskin se mikä nauratti eniten oli tuo salasyömiskohta. Ainoita hetkiö jolloin saan olla rauhassa on kun hän saapuu kotiin kauppakassin kanssa, linnotautuu huoneeseensa (mikö on ihanaa! Tekisipä useammin) ja pitää sen pari tuntia lakkaamatonta syömisääntä. Sipsit vaan rapisee kun leuat käy nonstoppina sen pari siunattua hiljaisuuden tuntia.

Meillä on myöskin limua AINA jääkaapissa, puhumattakaan kaikesta keksi/karkki/sipsimössöstä mitä tunkee kaappeihin. Eli kun käy kaupassa ei osta leipää, vihanneksia, maitoa tms. vaan keksejä. Ihan kuin neljävuotias.

Oksentele ei, mutta puhuu pakkomielteisesti painosta ja ulkonäöstä.

Mä itseasiassa liiottelin kun kerroin tuosta ruoanlaitosta. Kyllä, opetin laittamaan puuron ja kananmunat, mutta leipoa kyllä osaa. Ostaa erityisesti niitä "lisää vain vesi" tms. mömmöjä jotka sit tungetaan uuniin.

Kyllä on tehny hyvää purkaa tätä turhautumista, tuntui et johonkin oli pakko purkaa turhautumista on wapissa tuli "Mis oot? Voinko tulla sinne (siis ei edes tiedä missä olen ja kysyy silti)?" viestejä. Tiedän, että jos kertoisin olevani täällä tulisi tänne. Siis ei mitääb tekemään. Tulis vaan.

Lähde Irlantiin, jos kaikki kulusi maksetaan. :) Jos kestät kuunnella kämppistäsi...

Kulujen lisäksi pitäisi kyllä maksaa palkkaa oppaana toimimisesta. Mutta jos ap:lla on aikaa ja jaksamista kokkailuun, niin sitä kannattaisi ehkä harkita, pyytää vain kunnon korvauksen. Jos se siis syö ne ruoat kuitenkin.

Vierailija
62/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vieläkään osaa kiinnittää jatkuvasti huomiota vierustoverin hienovaraisiin vihjeisiin julkisissa, vaan hänelle joutuu ihan sanomaan, että nousisin tässä pois :D Joskus pelottelee naapureita puhumalla hississä.

Suomalaisena mua todella ärsyttää se että joku ei saa sitä suutaan auki bussissa ja sano että anteeksi jäisin tässä pois, pääsisinkö ohi, anteeksi (jos tönäisee). Omituinen kulttuuri kyllä.

Mä en kans tajua mikä siinä on niin vaikeaa puhua tuntemattomalle vieläkään. Tahallaan jututan ihmisiä aina jossain ostoskeskuksessa, jos on luppoaikaa odotella busseja sun muuta. Yleensä lähtevät juttuun kuitenkin mukaan kun vähän painostaa, mutta kokoajan katsovat ja miettivät että onko tää jätkä aineissa tai ulkomailta alunperin. Puhukaa oikeesti tuntemattomille joskus, tekee ihan hyvää. Miksi viestitään vieläkin jollain murinalla ja eleellä, jos haluatte reaktioita? Eräs herra naksutteli kynää selkäni takana kun jäin myyjältä kyselemään yksityiskohtia. Asioinnin lopetettuani käännyin ja sanoin äijälle pokkana että anteeksi kun vein kallista olemassaolonaikaanne. Katto mua kun olis jääny naisen päältä kiinni :D

Miksi painostat juttelemaan, kun toinen ei selvästi halua? Kyllä joikainen saa olla omissa oloissaan jos siitä enemmän tykkää. Moukkamaista käytöstä sinulta. Onhan kohteliaan ihmisen pakko lähteä mukaan juttuun, kun toinen yrittää väkisin saada keskustelun aikaan. Monta bussimatkaani on mennyt pilalle siksi, kun minun on pakko kohteliaisuudesta mennä mukaan keskusteluun. Paljon mieluummin ajattelisin omia asioitani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ehdottanut mulle systeemiä, missä daddy maksaisi mulle kuukausittain summan siitä, että laitan kolme ateriaa päivässä nenun eteen. En pelleile. Syytä miksei voi kävellä jaloillaan ravintolaan/kouluun/kioskiin syömään en tiedä. On vaan niin helppo tulla kotiin ja pistellä mun kalakeitto.

No, eikö tämä tarjous kannattaisi ottaa vastaan saat opiskelurahoja! Samalla vaivalla kokkaat sille kuin itelleskin. Ei sullakaan varmaan liikaa rahaa ole? Bisnesajattelua nääs.

Tajuatko, sen isä voi maksaa sulle aika sievoisesti jos se on rikas. Miten paljon veloittaisit?

Vierailija
64/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat natkun loitommaksi syö papuja, kaalilaatikkoa ja muita ilmaa vatsaan muodostavia elintarvikkeita. Sitten aina kun se hakeutuu kylkeesi, päästä pahanhajuisia pieruja. Tepsii haisynäädälläkin.

Vierailija
65/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pure Jenkki. Ei vais. Sun täytyy vaan avata suusi ja laittaa se tyyppi ojennukseen.

Niin, eli toisin sanoen pure jenkki.

aahahaa!!!

Mä oon muuten vastannu ihan noita isismorsiantyyppisiä juttujakin. Se ehkä tässä eniten ihmettää, et voin olla kuinka töykeä tai ilkeä tahansa ja en vaan saa neitiä irti musta. Jos ois suomalainen muidu kyseessä ois meidän kaveruus päättynyt ekaan sanomiseen. Tää vaa jotenki ravistaa ne pois 😅

Äsken piinas mua kauemmin et nään miten näär mun viestit, mis oot? Nii laitoin vaa "Here." ei luovuttanu.

Vierailija
66/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi viestitään vieläkin jollain murinalla ja eleellä, jos haluatte reaktioita? Eräs herra naksutteli kynää selkäni takana kun jäin myyjältä kyselemään yksityiskohtia. Asioinnin lopetettuani käännyin ja sanoin äijälle pokkana että anteeksi kun vein kallista olemassaolonaikaanne. Katto mua kun olis jääny naisen päältä kiinni :D

Mielenkiintoinen tutkimusaihe: Suomalaisten äännähtely- ja elekäyttäytyminen sosiaalisissa tilanteissa.

Vierailija
67/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja btw, luulin et "like" ja "oh my god"in viljeleminen kuuluu vaan huonoihin jenkkikomedioihin.

Tää yksilö puhuu oikeasti noin.

Vierailija
68/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille olevasi ateisti. Luulisi katoavan.

Vierailija
69/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa läheisriippuvaiselta  ja syömishäiriöiseltä eli aika lailla normiamerikkalaiselta. Onko se jostain Bible beltin seudulta?

Sano sille "Rakas, sinusta on tullut pullukka. Et saa koskaan miestä"

Vierailija
70/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kun käy kaupassa ei osta leipää, vihanneksia, maitoa tms. vaan keksejä. Ihan kuin neljävuotias.

Oksentele ei, mutta puhuu pakkomielteisesti painosta ja ulkonäöstä.

Mä itseasiassa liiottelin kun kerroin tuosta ruoanlaitosta. Kyllä, opetin laittamaan puuron ja kananmunat, mutta leipoa kyllä osaa. Ostaa erityisesti niitä "lisää vain vesi" tms. mömmöjä jotka sit tungetaan uuniin.

Amerikkalainen mies kyllä ihaili ja ihmetteli kun kerroin miten kokkailen ihan arkena. Sanoi että ei ne naiset täällä vaan...

Vierailija
71/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vieläkään osaa kiinnittää jatkuvasti huomiota vierustoverin hienovaraisiin vihjeisiin julkisissa, vaan hänelle joutuu ihan sanomaan, että nousisin tässä pois :D Joskus pelottelee naapureita puhumalla hississä.

Suomalaisena mua todella ärsyttää se että joku ei saa sitä suutaan auki bussissa ja sano että anteeksi jäisin tässä pois, pääsisinkö ohi, anteeksi (jos tönäisee). Omituinen kulttuuri kyllä.

Mies taas kokee mahtavana sellaisen kulttuurin, jossa toisen pienistä eleistä ollaan niin tietoisia, että sanaton kommunikointi onnistuu täysin ventovieraiden kesken. Hänestä se on mahtavaa, mutta kivampaa on nähtävästi keskittyä siihen työsähköpostin lähettämiseen ja ärsyyntyä pienistä virtuaalinäppäimistä :D 

En muista, että mies olisi ihmeemmin valittanut Suomessa muusta kuin siitä, että saunassa kommentoitiin, vaikka olin sanonut ja vannonut että kukaan ei edes katso, ja kauppojen pienistä valikoimista.

Suomalaisista pitää ihmisinä ja tekisi mielellään töitä suomalaisten kanssa. Tykkää siitä, että jos suomalainen sanoo osaavansa, niin osaa sitten myös. Tosin vähän oli ongelmia mikromanageerauksen kanssa, kun kävi suomalaisessa firmassa konsultoimassa. Oli ihan ällikällä lyöty, että miten hitossa suomalaiset tietää mitä tehdä kun kerran ohjeita ja palautetta ei saa antaa kesken työn. Ilmeisesti Amerikassa annetaan palautetta ja "hengitetään niskaan", kun taas Suomessa luotetaan työntekijän osaavan hommansa. 

Vierailija
72/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se "aaaAAND". Aaaaa mä vihaan sitä äändiä. Ja "ummm" joka vitun välissä. Se sanojen venytys ("she is such a hatEEER" ja lol vaan tolle sanallekin).

Ja äänenvoimakkuus on kyl ihan omaa luokkaansa. Ei tunnu kykenevän kontrolloimaan sitä eikä ymmärtävän millon olis suotavaa sitä kontrolloida (esim. bussissa).

Vierailija
73/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ottaisin tollaisen ystävällisen vaikkakin tungettelevan jenkin kuin ylimielisen ja ilkeän ranskalaisen, joka mulla on tällä hetkellä..

Vierailija
74/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans tajua mikä siinä on niin vaikeaa puhua tuntemattomalle vieläkään. Tahallaan jututan ihmisiä aina jossain ostoskeskuksessa, jos on luppoaikaa odotella busseja sun muuta. Yleensä lähtevät juttuun kuitenkin mukaan kun vähän painostaa, mutta kokoajan katsovat ja miettivät että onko tää jätkä aineissa tai ulkomailta alunperin. Puhukaa oikeesti tuntemattomille joskus, tekee ihan hyvää. Miksi viestitään vieläkin jollain murinalla ja eleellä, jos haluatte reaktioita? Eräs herra naksutteli kynää selkäni takana kun jäin myyjältä kyselemään yksityiskohtia. Asioinnin lopetettuani käännyin ja sanoin äijälle pokkana että anteeksi kun vein kallista olemassaolonaikaanne. Katto mua kun olis jääny naisen päältä kiinni :D

Miksi painostat juttelemaan, kun toinen ei selvästi halua? Kyllä joikainen saa olla omissa oloissaan jos siitä enemmän tykkää. Moukkamaista käytöstä sinulta. Onhan kohteliaan ihmisen pakko lähteä mukaan juttuun, kun toinen yrittää väkisin saada keskustelun aikaan. Monta bussimatkaani on mennyt pilalle siksi, kun minun on pakko kohteliaisuudesta mennä mukaan keskusteluun. Paljon mieluummin ajattelisin omia asioitani.

Olemmeko me suomalaiset autisteja?? Pelkäämmekö ihmisiä?

Vierailija
75/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan piruuttani painosta puhumaan. No voi voi kun on mennyt hyvin aika bussimatkoilla. Nehän on aina niin mielenkiintoisia kun pitää katsella puita ja miettiä miten voikaan olla näin perseestä. Rohkeasti vain selvinpäin juttelemaan ihmiset. Tuppisuut on aina vaan jotenkin sellaisia ressukoita.

Vierailija
76/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clinton, Sanders talk over each other in debate clash

http://edition.cnn.com/2016/03/06/politics/democratic-debate-highlights…

Vierailija
77/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se "aaaAAND". Aaaaa mä vihaan sitä äändiä. Ja "ummm" joka vitun välissä. Se sanojen venytys ("she is such a hatEEER" ja lol vaan tolle sanallekin).

Ja äänenvoimakkuus on kyl ihan omaa luokkaansa. Ei tunnu kykenevän kontrolloimaan sitä eikä ymmärtävän millon olis suotavaa sitä kontrolloida (esim. bussissa).

Tuo äänenvoimakkuus on muuten ihan totta. Miehellä on ilmankin matala ja todella miehekäs ääni (vrt vaikka Vin Diesel) ja sitten kun se jylisee ihan sama missä ollaan... 

Vierailija
78/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haters gonna hate!

Vierailija
79/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tuo blogi niin ei v*tuta sitten enää niin rankasti.

http://solutoveri.blogspot.fi

Vierailija
80/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa läheisriippuvaiselta  ja syömishäiriöiseltä eli aika lailla normiamerikkalaiselta. Onko se jostain Bible beltin seudulta?

Sano sille "Rakas, sinusta on tullut pullukka. Et saa koskaan miestä"

No ei oo, thank god for that. Se viel puuttuis kun oksentais tota puheentapaistaan supervenyvällä hillbillyaksentilla. Ja näkis itsensä viehkeänä southern bellenä.

On kyllä pullukka muuten. Jotenkin oudolla tavalla pullukka. En osaa kuvata sitä. Osaa ottaa kuvia missä näyttää -15 kg pienemmältä.

Tietää mun olevan tapakristitty.Uskoo itse Raamatun olevan totta (Aatami ja Eeva ensimmäiset ihmiset, evoluutio ei ole totta jne jne järkyttävää) . Nyt kun mietin nii tosta väännetään jopa eniten. Hänelle on oikeasti henk. koht. ongelma miten en usko Jumalaan.