Mikä on ärsyttävintä kaupassa käymisessä?
Kenties mummot jotka maksavat 5 sentin kolikoilla, kirkuvat lapset vai jokin muu?
Kommentit (271)
Se, etten omista autoa vaan niiden kauppakassien kanssa pitää änkeä potentiaalisesti täyteen bussiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ihmiset pakkaa niitä ostoksiaan sitä mukaan, kun ne tulee hihnalle? Kaikista mystisintä on ne pariskunnat, jotka odottaa että pääsevät maksamaan ja sen jälkeen toinen pakkaa tavaroita ja toinen katsoo vieressä ?!
Pariskunnan kohdalla ymmärrän tuohtumuksesi, mutta yksittäisenä ihmisenä itse en ainakaan ehdi pakata ostoksia kassiin / reppuun ennen maksamista enkä myöskään halua stressata poukkoillen kahden toiminnon väliä: ota reppu selästä, aloita pakkaaminen, lopeta pakkaaminen, maksa, jatka pakkaamista.
Paljon stressittömämpää on hissukseen odotella maksusuoritusta ja sitten siirtyä kassalinjan päätyyn pakkailemaan. Ei koskaan ainakaan minulla ole ollut mitään ongelmia.
Sekin on taitolaji, että osaa rytmittää päivänsä niin, ettei ole mitään tulipalokiirettä joka kohdassa :) Harvinaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen asiakas ei siirry kassalinjan päätyyn pakkaamaan ostoksiaan, vaikka siellä olisi ihan taso sitä varten, vaan jää minun eteeni jonon tukkeeksi niin etten pääse ohi.
Seurankipeät yksinäiset mummot/papat/mt-ongelmaiset jne. ärsyttävät mutta myös säälittävät, kun juuttuvat kertomaan kuulumisiaan ja sairauksiaan kassalle minuuttikaupalla, eikä tyttöparka uskalla sanoa että olisi seuraavan asiakkaan vuoro.
Mä olen niin s***nan lyhyt etten saa kasseja pakattua sieltä päädystä. Ennenkuin olen maksanut,'olen nostellut tölkit takaisin kärryyn, mutta muuten haluan pakata joka kassiin painavaa pohjalle ja salaatit päälle. Enkä tosiaan yletä niitä hihnalla viimeseksi tulleita keveitä ottamaan siellä päädyssä seisten.
Antakaa anteeksi meille 160-senttisille, elämä on muutenkin perseestä pätkänä.
No, mä oon 155 cm. Miksi et pura tuotteita hihnalla painavat edellä? Eli siinä järjestyksessä, kun paikat ne?
No huh! Uskaltaako tässä enää kauppaan mennään, etten vaan ärsytä kanssakulkijoita.
Vierailija kirjoitti:
Katoksen alla tai ovensuussa tupakoivat ääliöt. Pyyntö: menkää tappovälineittenne kanssa mahdollisimman kauas muista ihmisistä ja keskittykää vain oman terveytenne turmelemiseen. Pelkkä haju kuvottaa.
Eikös se ole ihan hyvä, että tupakoivat ulkona? Sisällä olisi paljon pahempi katku.
Suurin osa näistä ärsytyksen aiheista on sellaisia, joihin voi ihan itse vaikuttaa. Aina voi vaihtaa kauppaa, ostopäivää, kassaa, omaa asennetta ja avata suunsa. Esim jos edellä oleva jää hengailemaan kassan päähän, häntä voi ystävällisesti pyytää tekemään tilaa.
Meidän lähikaupassa (citymarket) on yksi kassajono jossa on kyltti "hidas kassa". Siinä saa siis ihan rauhassa hoitaa ostokset ja maksaa niillä 5-senttisillä. Mä yleensä valitsen sen jonon koska satun tykkämään sen kassan myyjästä. Aina sille kassalle kuitenkin sattuu jonottajia jotka jupisee ja huokailee kun kestää. Ärsyttää jonottajana nämä asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Se seuraava asiakas on ystävällinen sille korttimaksajalle, jos pysyy kaukana. Ei kurki tunnuslukua.
Kas kummaa kun mäkään en kurki tunnuslukua vaikka en seiso kassan toisella puolella. Pidän noin puolen metrin tai metrin välin eli en ole iholla kiinni enkä näe yhtään mitään ja otan myös takana olevat ihmiset huomioon antamalla heille tilaa purkaa ostoksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Se kun puolivammainen paappeli maksaa ostoksiaan pikku kolikoilla ja sit kun on valmis ja lähdössä kassalta alkaa " ai niin se lotto voi onko sulla siinä vieläkö onnistuu no laita ny kaks riviä ei Jokeria eiku laitetaan sitteki Jokeri vieläkö voi vaihtaa" sitteku lappu on tulostettu niin äijä sanoo "oho ei mulla ollukkaa korttia mukana ja käteinen ei riitä" aaaaaarggghhhhhh siihen meni melkeen 5min turhaa
Onhan se ärsyttävää. Sitten alistut kohtaloosi ja hetken pohdittuasi huomaat, ettei sulla tosiaankaan olekaan kiire minnekään. Aika harvalla siinä kassajonossa on ministerin minuuttiaikataulu.
Vinkkinä näin entisen kassan näkökulmasta niille, jotka haluavat maksaa ostoksensa isolla kolikkokasalla: Älkää alkako laskeskella niitä siihen tiskille, vaan laittakaa vaan koko kasa siihen kassan laskettavaksi (laskekaa etukäteen kasan summa vaikka kotona, jos epäilyttää). Itse tein aina niin, että pyysin asiakasta kippaamaan koko kukkaronsa sisällön siihen tasolle, laskin kaiken ja syötin summan kassakoneeseen, jolloin asiakas sai vielä loppusummankin seteleinä takaisin. Niiden kolikoiden kaivamiseen ja yksitellen laskemiseen menee aikaa, mutta jos ne kolikot ovat siinä kerralla, niin asiansa osaava kassa laskee parisataa kolikkoa yhdessä hujauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävintä kaupassa käymisessä on jonottaminen. Täälläpäin saa jonottaa, vaikka menisi ihan mihin aikaan tahansa kauppaan. Aina!! Seuraavaksi tulee muut asiakkaat. Minulla on lista, jonka mukaan teen ostokset. Tiedän siis mitä ostan ja missä haluamani tuotteet ovat. Inhoan näitä haahuilijoita, jotka kulkevat hitaasti keskellä käytävää tai sinkoilevat edes takaisin ja tunkevat eteen hidastaen ostosteni tekoa.
Sitte kaiken tän stressin jälkeen pääset kotiin, ihan palasina, vedät pieruverkkarit päälle ja loppupäivän kalenteri onkin ihan tyhjä. Se jäi sinne kauppaan se ihminen, jolla on aina tuhat rautaa tulessa ja armoton kiire.
Pakkaaminen on ärsyttävintä. Prisman kassa mulkoilee että etkö jo voisi siirtyä sieltä kun seuraavat ostokset jo polttelee käsissä. Teen kerran viikossa nelihenkisen perheemme ruokaostokset, ja siinä nyt jonkin verran on sitä pakattavaa. Tehnyt monta kertaa mieli kysyä, eikö teillä saa isoja ostoksia tehdä vai mistä johtuu mulkoilu? Sitten citymarket on oma lukunsa, siellä on aina "tarjouksia". Sitten kun tarkastaa kuitin niin ihan normaalihinta on veloitettu esim. jostain 2kpl eurolla tms. tuotteesta. Huijarikauppias!
Vanhat mummot jotka hengailee kassan päädyssä juoruilemassa ja kommentoimassa toisten ostoksia, nämä samat mummurat jotka kassalla ollessaan muistaa yksitellen useamman asian mikä unohtui ja lähtee köpöttämään hakemaan niitä tuotteita ja tuo yksitellen kassalle ja menee Ainiin sit vielä sekin unohtui! Ja taas mennään.
Lottoajat ja pikku hiluilla maksavat.
Vanhemmat jotka eivät katso lapsensa perään ja lapset jotka kassan päädyssä venkoilee ja käpälöi minun ostoksia.
Kaikki jotka vievät koko käytävän.
Ihmiset jotka jää maksupäätteen luokse hidastelemaan kun yritän maksaa kortilla.
Teinit jotka hengailee kaupan oven edessä ja tukkii kulkuväylät.
Kaikki pahan hajuiset ihmiset. En erottele deekuja ja hajuvesiä käyttäviä. Samaa lemuavaa sorttia.
Ihmiset jotka muistavat sen muovipussin vasta kun ovat menossa pakkaamaan ja sitten tungetaan välistä. Tähän kuuluu myös nämä jotka tulevat ostamaan tupakkaa ja tukevat väliin kun "hei mä nyt ostan vaan tän röökiaskin"
Pienissä kaupoissa yksi myyjä joka on jossakin täyttämässä hyllyjä tai takahuoneessa eikä ole soittokelloa tms millä kutsua tämä paikalle.
Hitaat myyjät.
Ihmiset jotka jäävät juoruamaan kassan kanssa.
Heh, onneksi ei tartte enää koskaan käydä ruokakaupassa. Eläkööön ruoan verkkokauppa. :)
Nuo uudet korttimaksupäätteet hidastivat kassalla toimimista aikanaan aivan helvetisti, sillä todella monet hidastelevat niiden kanssa. Samoin ärsyttää se, että jotkut joutuvat kokeilemaan kolmea tai neljää eri korttia, ennenkö löytyy sellainen millä on katetta.
Vinkkinä jollekin kauppiaalle, että kauppaan voisi tuollaisen hitaan kassan oheen laittaa myös kassan jossa käy pelkästään käteinen ja jolla ei tarvitse katsella korttiensa kanssa sohlaajia.
Mä en, suoraan sanoen, kehtaa kassajonossa näyttää kiukkuista kärsimättömyyttä ja tuhahdella, jos kassalla mun edessä just on vammainen, vanhus tai lapsi, jolla saattaa mennä siinä maksamisessa muutama sekunti kauemmin. Syystä, etten muutenkaan julkisesti pilkkaa kaduilla em. ihmisryhmiä.
Kauppojen valtava koko, kävelet kilometri tolkulla kerätessäsi perusruokaostokset kasaan. (Lähellämme on vain pari hybermarkettia.) Kaupassei ei voi koskaan mennä pikäisesti kun pelkkä ruokaosastolle käveleminen vie 30 min. Sitten vielä ostosten teko, kassajonot, maksaminen ja sama matka takaisin autolle. Kadehdin niitä joilla pieni liike lähellä.
Kun ikinä ei tiedä mitä ruokaa tekisi mieli ja mitä seuraavalla viikolla haluaisi syödä!
Idiootit, jotka eivät saa millään autoaan mahtumaan parkkiruutuun. Tiettyinä aikoina kun parkkihalli on lähes täynnä, joutuu ajamaan yleensä vähintään muutaman tyhjän parkkiruudun ohi, koska siihen ei mahdu viivan yli pysäköineiden ääliöiden vuoksi. Kauppakeskuksissa sakotetaan yliaikaisesta parkkeerauksesta, mutta ei jostain syystä noista viivan yli pysäköijistä, vaikka ovat paljon suurempi riesa.
Mua ei ole koskaan ärsyttänyt mikään,hermot lienee kunnossa.