Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni asia, mutta kuinka idiootti toimii kassalla näin?

Vierailija
04.03.2016 |

Olin menossa lelukaupassa tyhjälle kassa pari tuotetta ja lompakko kädessä. Samaan aikaan siihen pyyhälsi ulko-ovelta nainen, jonka normaalikohteliaana ihmisenä annoin mennä ensin, kun kerran samaan aikaan kassalle tultiin. ( ja normi ihminen olisi vastavuoroisesti päästänyt minut tavarat käsissä ensin! ) Tämä alkaa sitten kysyä myyjältä, että onko kortteja. Myyjä sitten kipaisee tiskin takaa kääntelemään ihan vieressä olevaa korttihyllyä, että tässä. Rouva sitten valkkaa yhden ja alkaa maksaa, mutta muistaakin tarvitsevansa pattereita. Niitä sitten myyjän kanssa arvotaan että minkähän kokoisia. Ja taas myyjä lyö kassaan ja odottaa saavansa rahat. Sittenpä rouva asiakas haluaa vielä saippuakuplaainetta, jota myyjä juoksee kassan takaa hakemaan toiselta puolelta kauppaa. Ja taas jatketaan sitä maksamista. Lopuksi rouva asiakas haluaa vielä vaihtorahansa useampana vitosella seteleinä. Tämä kaikki kestää varmaan 10 min. Jonka jälkeen sitten maksan ne koko ajan kädessäni olleet ostokset sillä kädessäni olleella kortilla ja aikaa menee 30 sek. V*ttu mikä Urpo! Ja sille se kyllä näyttikin!

Ja anteeksi karkea loppukommentti, mutta kyllä helpotti! Mistä kiven alta nää ihmiset tulee? Onko näen niitä samoja jotka jää rullaportaiden yläpäähän seisomaan ja ihmettelemään.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Lidlissä käymässä ja ei minullakaan ollut ostoskorissani paljoa tavaraa, muutama pussi paistopisteeltä, vichyä ja pähkinöitä eli 5 tuotetta. Noh, tultiin naisen kanssa samaan aikaan kassan eteen ja nainen näytti kädessään olevaa perunapussia että "mulla on vain tämä" jolloin luonnollisesti ajattelin että homma on nopea ja annoin naisen mennä eteeni. Mitä vielä, ei se nainen niitä pottuja ollut ostanut vaan tuli palauttamaan kun hänen perunansa oli punnittu väärinä perunoina ja siinä sitten meni about 5-10 minuuttia kun asiaa selvitettiin ja esimies tuli kassalle ja voitteko arvata kuinka paljon tämä nainen sai hyvitystä? VITTU 89 SENTTIÄ! Ärsytti pikkusen kun itsekin olin poikennut lidliin käydäkseni nopeasti hakemassa evästä paistopisteeltä.

Hahahhaha nää on näitä kenen elämä on kiinni muutamasta sentistä. Ite en kyl kehtais moisesta pikkurahasta vaivautua xD

Ai köyhyys on joidenkin mielestä hauskaa.

No tämä kyseinen nainen veti sitte antaumuksella röökiä lidlin ulkopuolella, että vaikea uskoa että rahat olis niin tiukilla että 89 senttiä muuttaa koko taloudellisen tilanteen jos on röökiin rahaa.

Enkä ole vielä tavannut yhtään niin köyhää ihmistä että 89 senttiä muuttaisi mitään. 

Vierailija
82/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua vaan harmittaa, kun päästit sen ohi. Koeta kestää.ihmisiä On aika moneen. Se olis voinut olla sun edessä siinä jonossa ilman että suuressa kiltteyden puuskassasi päästit ohi.

Ihan olisi saattanut olla siinä omalla vuorollaan viemässä sinun aikaasi.

Ota vaan hattu käteen ja hyväksy jonot. Tai käy nettikaupasssa.

Että toi tosiaan on PIKKU JUTTU. Ihan kuten kirjoitatkin. Ymmärrän kihinäsi, mutta luulen sen jo menneen....niin normaalilla ihmisellä menisi... ohi. Ja jos ei ole, niin sitten sulla on probleemi. Selvitä se, nuku, syö, lepää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on naurattanut kaupassa, kun pikaisesti ollaan oltu ohikulkumatkalla ostamassa vain jäätelöt. Auki oli vain yksi kassa ja kun jonoa alkoi kertyä, avattiin toinen. Meidän perässä oli vanha mummo, joka singahti heti ensimmäiseksi avautuvalle kassalle (me olisimme olleet jonon ensimmäiset, joiden ostokset eivät ole vielä kassahihnalla, mummo meidän takana). En ole ikinä nähnyt mummon kulkevan niin lujaa. Toki sitten kun sinne toiselle kassalle siirryttiin, niin ostokset nostettiin korista yksitellen hihnalle tyyliin "ostos hihnalle, kassa lukee ostoksen, seuraava ostos hihnalle, kassa lukee ostoksen jne koko kori tyhjäksi". Ja maksu totta kai tasarahalla yhdellä setelillä ja kolikoilla. Meidän 3 jäätelön ostamisessa meni sen jälkeen aikaa ehkä 20 sek.

Vierailija
84/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä, ystäväiseni ovat näitä nykyajan minäminä ihmisiä.

Näitä, jotka haukkuvat tunteelliset ja kohteliaat ihmiset maanrakoon.

Jo riittäisi tämä buumi, seuraava kiitos!

Kyllä tätä samaa oli jo 1970-luvulla, lapset ohitettiin kaupassa hyvin sujuvasti. Kerran kävin lähikaupassa ostamassa yhden jutun, minkä äiti oli unohtanut ostaa. Kaikki tavarat piti pyytää myyjältä. Minä jonotin kiltisti vuoroani, mutta jokainen kauppaan tullut sanoi "minä ihan nopeasti vaan, kun on kiire" ja kiilasi eteeni. Äiti oli lähtenyt minua etsimään, kun kauppareissu kesti niin kauan ja teki ostokset loppuun.

Vierailija
85/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli ruokakaupassa nainen kysymään jonossa, voisiko mennä ohi, kun on kassalla olevan miehen kanssa samaa porukkaa. Mutta maksoivatkin ostoksensa erikseen. Kyllä hymyilytti!

EIhän sen tyypin olisi ollut pienintäkään järkeä kysyä mitään jonossa ohi menemisestä jos hänen (porukkansa yhteiset) ostoksensa olisivat jo hihnalla (tai edellä seisovan korissa)? Hänhän olisi kävellyt ilman muuta vaan ohitsesi ja laittanut lisätuotteet samaan kasaan, kun ne eivät muuten olisi päässeet siihen yhteiseen laskuun.

Sinä vaan et nyt ymmärtänyt tilannetta oikein, ja siitä aika noloa ja turhaa tulla tänne valittamaan.

Vierailija
86/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yksi käsittämätön ihmistyyppi on nämä, jotka keräävät autotalliinsa vuoden palautuspulloja jätesäkkeihin, ja tulevat sitten lauantairuuhkaan palauttamaan niitä. Joo, se on kiva tukkia palautusautomaatti puoleki tunniksi kun jono kasvaa selän takana. Ja ei, ei mitenkään voi palauttaa niitä hiljaiseen aikaan sellaiseen paikkaan jossa on kaksi automaattia vierekkäin. Urpot!

No älä palauta pullojasi lauantaisin.

Keskimäärin jonotusaika lyhenee kun palautetaan suuria pulllomääriä, verrattuna siihen että käydään palauttamassa usein pieniä määriä.

Vierailija
87/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joo, sinä itse annoit hänen mennä edellesi, sinä itse ehdotit hänelle sitä, joten mitäs läksit. Miksi hänen olisi pitänyt alkaa tilittää sinulle, jollekin tuntemattomalle helvetin kireälle kitinäpellelle, mitä hän aikoo ostaa ja miten hän siinä asiakaspalvelutilanteessa aikoo toimia. Ei ollut ehkä kaikkein sujuvinta asiointia, mutta ne myyjät ovat siellä myöskin palvellakseen kaikenlaisia asiakkaista, eikä se kunkin ihmisen tapa kuulu sulle.

Olisit siis maksanut kamasi vuorollasi, eli olisit keskittynyt omiin asioihisi ja painunut pihalle sieltä sitä myöten, niin sun ei olisi tarvinnut tulla vinkumaan valivalivali tänne. Urpo.

Sori, taisit olla sinä siellä kaupassa :) Yleensä jos kaksi ihmistä tulee melkeinpä samaanaikaan kassalle, niin se Urpo kiihdyttää ja kiilaa eteen ja se normaali kohtelias ei tee näin. Jos sattuu kaksi normaalia ihmistä, niin sitten se pienemmillä ostoksilla varustettu menee ensin, tietty vanhus / pienten lasten kanssa oleva päästetään ensin ja vähänkään kohtelias mies yleensä päästää naisen ensin. Toki jokainen vuorollaan, mutta tässä oltiin samaan aikaan tulossa kassalle. Erona vaan et toisella oli ne ostokset ja lompsa kädessä, toinen ei ollut edes etsinyt sieltä kaupasta niitä ostettavia tavaroita....

Ymmärrän että vanhempi ihminen on kohteliasta päästää edelle mutta miksi lasten kanssa liikkuvalla olisi vapaalippu mennä ensin?

Ymmärrän että hutera vanhus voidaan päästää ensin (vaikka siinä sitten monesti kestääkin kolmen tavallisen asiakkaan verran) mutta että vaan "vanhempi ihminen" - sitä en tajua millään tavalla.

On paljon todennäköisempää että se vanhempi ihminen on jo eläkkeellä ja aikaa riittää vaikka seistä koko päivä siinä jonossa. Sen sijaan nuoremman työssäkäyvän on ensinnäkin vaikeampi valita kaupassakäyntiaikojaan, ja toisekseen hänellä on helposti muutenkin rankempi ja kiireisempi aikataulu.

(Herätänpä vielä lisäpahennusta ja sanon että tämä koskee myös esim. ruuhkabusseja - eläkeikäisten ei kategorisesti ole pakko lähteä liikkeelle juuri silloin kun työssäkäyvien on oikea pakko päästä sillä bussilla kulkemaan, ja vielä odottaa että saa istumapaikan ennemmin kuin se rankan työpäivänsä puurtanut nuorempi ihminen.)

Vierailija
88/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kerroinkin joskus täällä kun olin ostamassa Lidlissä pattereita(!) ja edellä olevalla naisella oli täysi ostoskärryllinen ruokaa. Kysyin kohteliaasti, saanko mennä ensin kun minulla on vain tämä paristopaketti. Nainen ei halunnut laskea minua ensin ja niinpä jonotin koko hänen iäisyyden kestäneen kassatapahtumansa ajan. Siinä tuli vielä jotakin epäselvyyttä jonkin koodin kanssa, jolloin tuijotin häpeämättömästi naista kohti koko ajan ja koitin vaikuttaa oikein "läsnäolevalta", ettei ainakaan unohda, että hänen takanaan JONOTETAAN. patterit maksoin ja olin tietenkin ulkona ennen kuin hän oli ekaa kassiaan edes puoliksi pakannut itse maksettuaan.

Ajattelin minäkin, että hän elää itsensä kanssa aina, minä näin häntä onneksi sen viisiminuuttisen ajan elämässäni.

Ikävästihän toi nainen toimi, mutta perussääntö on, että jokainen jonottaa vuoroaan ja asioi sillä vuorollaan. Ja jokaisella on oikeus hoitaa kaikki asiointinsa siinä samalla kertaa, eikä tulla seuraavan päivänä uudestaan. Toki siinä saa käyttää omaa päätään ja päästää nopean asiakkaan ensin mutta aika pikkumaista on sinulta tosta kilahtaa ja epäkohteliasta tuijottaa vuoroaan jonottanutta asiakasta.

No en vain voi nähdä asiaa itse noin. Se nainen oli itsekäs mulkku, eikä hänen ollut mikään pakko häiriintyä tuijotuksestani, eihän? Aika harva kehtaa pitää toisia jonottamassa kyseisessä tilanteessa, minullahan olisi saattanut olla vaikka nälkää karjuva lapsi autossa odottamassa. Ja vaikkei olisikaan, niin kun se minun "etuiluni" ei olisi vienyt sen naisen elämästä sekuntiakaan (latoi vielä ostoksiaan hihnalle), niin kyllä minulla on oikeus ajatella hänestä, että täysi mulkku siinä asiassa se nainen oli. Taisi olla joku tosi epävarma ja paniikkihäiriöinen tapaus, niinkin sen itsekseni ajattelin, kun olisi varmaan kohtaus tullut kun olisi toisia pitänyt ajatella. Tervejärkinen olisi ilahtunut, ettei tarvitse toisia takanaan "pidättää".

"Tervejärkinen" ei todellakaan "ilahdu" siitä että hänen aikaansa tuhlataan muiden ihmisten ostosten tekemisen takia. Ja kuka pässinpää kuvittelee että kassa alkaa piippailemaan ostoksia vasta kun ne on viimeistä myöten ladottu hihnalle :D

Kyllähän siinä olisi mennyt ihan sekuntilleen hukkaan se aika minkä sinun ostosten tekosi olisi vienyt. Nyt kassa sai käyttää sen ajan edellä olleen ostosten kanssa, kuten normaalia olikin.

Vierailija
89/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvittaa kassana aina, kun joku kyllästyy jonottamiseen ja tuhahtelee kovaan ääneen, kunnes poistuu suurieleisesti liikkeestä ovi paukkuen. Lähtisivät aiemmin liikkelle, jos on noin tiukka aikataulu. Ei se tuhahtelu yhtään nopeuta tilannetta.

Mahtava neuvo! Copy pasteankin tämän pomolle, että ymmärtää miksi lähden töistä ennen työajan loppumista!

Not.

(Ja ei, ei se tuhahtelu todellakaan nopeuta mitään.)

Vierailija
90/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tällä palstalla ihana ja positiivinen ilmapiiri.

Vierailija
91/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan päästä ketään edelle jonossa enkä sen puolesta etuilekaan. Ja meepäs päästämään joku ohi niin saat päästään toisenkin. "Kun mullakin on vain tää yksi ostos". Elämässä pitää olla kohtelias mutta myös hyvällä tavalla itsekäs ettei jää jalkoihin.

Vierailija
92/93 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaks mielenkiintoista etuilukohtaamista.

1. Olin kaupassa ja kärryissä puolillaan tavaraa, tuli nuorehko nainen korinsa kanssa, jossa sellaaset 3 ostosta ja kysyi pääseekö ohi. Olin viimeisilläni raskaana, mutta tuumin että ei ainakaan vielä oksettanut pitkään jaloilla olo ja mikä tässä kärryihin nojaillessa, et saa mennä. Siinä sitten odoteltiin että edellinen lappaa hihnalle tavaraa ja rupes pikkuhiljaa yököttään ja mietyin et ei mee enää kauan, niin paikalle pöllähtää sellaanen päälle 30v mies täyden kärryllisen tavaraa ja se edelle päästämäni nainen alkaa viittoon et tänne päin ja ihan suu auki kattelin, kun mies kurvas mun ja hetki sitten jonoon liittyneen vanhemman naisen ohi ja liittyi sen ohi päässeen naisen seuraan, alkaen latomaan hihnalle tavaraa. Suusta karkas aika äänekäs "Et oo tosissas! Tässä on jono." kyllä tuli hiljaanen hetki ja jopa kävi mielessä, et jos joudun odottamaan sen miehenkin ostokset, laatta lentää kyllä niiden ostoksien päälle. Mut ihan hiljaisena se nappas ne pari pulloansa takas hihnalta ja siirtyi jonon perälle. Nainen vilkuili muhun pari kertaa ja mielessä kävi et manaakohan vai hävettääköhän, mut se mummon näin mulle virnistävän kun aloin omia tavaroita laittaan hihnalle.

2. Olin sokoksella ja lappu kourasaa jonotettiin omaa vuoroamme kaverin kanssa ja kun mun numero kilahti, niin ohitte vilahti semmoinen 70v mummo (en ikinä oo niitten niin nopeesti liikkuneen, kun tuo mummo väliin vilahti) ja alkoi latoa ostoksiaan. Siinä sit oltiin kaverin kanssa ot wtf hetken, kunnes sitten täytyi myyjälle äkkiä huikata, et ilmeisesti näillä jonotusnumeroilla ei tee mitään, kun oli mun vuoro äsken. Myyjä vaan jatkoi hommiaan nolona ja siitä seuraavana sit päästiin kassalle. Jätin numerolappuni oikeen nätisti siihen kassalle nähtäväksi, enkä laittanut siihen pikkuroskikseen, kuten aina ennemmin on tullut tehtyä. Ja meillä ei olis ollut ees mikään kiire, oltais ihan hyvin voitu päästää se mummo eteemme, jos olis nätist pyytänyt, eikä vaan kiilannut. Tai kai olis ollut vaikee pyytää, kun ei tiennyt et me oltiin seuraavana, mut ei kyl silti oikeuttanut ohittamista.

Vierailija
93/93 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla oli samanlainen tilanne työkkärissä. Olin juuri kopioimassa koulutodistustani siis 1 kpl, kun viereeni tulee ulkolainen mies ja mulkaisee oudosti. Sanoin sitten kohteliaasti että kopioi vaan ensin. Ja tämä siksi etten ollut varma miten kopiokonetta käytetään. No mies sanoo okei ja alkoi kopioimaan. Ei se mitään mutta kopioinnista ei näy loppua. Hän kopioi kaikenlaisia laskuja ja muita papereita mitkä eivät edes liittyneet työnhakuun millään lailla.! Lopulta kopioiminen oli kestänyt 20 minuuttia. Kun oli minun vuoroni, meni yhden paperin kopioimisen 3 sekuntia. Vieressä oleva pariskunta oli seurannut vierestä touhua ja repesi nauramaan et ei voi olla totta. Tämän takia myöhästyin työnhaku infosta. Olinpa etten koskaan päästä ketään enää eteeni. Mutta olipas mies idiootti, itse en olis koskaan mennyt kenenkään eteen jos kopioitavana on satoja papereita !!, ( eikä ne koneet siellä varmaan tuota varten ole)

Itse päästit miehen eteesi. Mitä valitat? Mistä mies voisi tietää, kuinka paljon sinulla on kopioitavaa. Ethän sinäkään tiennyt kuinka paljon hänellä oli.

Tässäkin tilanteessa mies olisi voinut sanoa että kiitos mutta kopsaa vaan ensin mulla kestää jonkin aikaa kun on niin paljon papereita. Jos mulle sanotaan jonossa että mene vaan ensin ja tiedän että oma asiointi voi kestää sanon siitä niin eipä tarvitse toisen jäädä katumaan omaa kohteliaisuuttaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme