Pieni asia, mutta kuinka idiootti toimii kassalla näin?
Olin menossa lelukaupassa tyhjälle kassa pari tuotetta ja lompakko kädessä. Samaan aikaan siihen pyyhälsi ulko-ovelta nainen, jonka normaalikohteliaana ihmisenä annoin mennä ensin, kun kerran samaan aikaan kassalle tultiin. ( ja normi ihminen olisi vastavuoroisesti päästänyt minut tavarat käsissä ensin! ) Tämä alkaa sitten kysyä myyjältä, että onko kortteja. Myyjä sitten kipaisee tiskin takaa kääntelemään ihan vieressä olevaa korttihyllyä, että tässä. Rouva sitten valkkaa yhden ja alkaa maksaa, mutta muistaakin tarvitsevansa pattereita. Niitä sitten myyjän kanssa arvotaan että minkähän kokoisia. Ja taas myyjä lyö kassaan ja odottaa saavansa rahat. Sittenpä rouva asiakas haluaa vielä saippuakuplaainetta, jota myyjä juoksee kassan takaa hakemaan toiselta puolelta kauppaa. Ja taas jatketaan sitä maksamista. Lopuksi rouva asiakas haluaa vielä vaihtorahansa useampana vitosella seteleinä. Tämä kaikki kestää varmaan 10 min. Jonka jälkeen sitten maksan ne koko ajan kädessäni olleet ostokset sillä kädessäni olleella kortilla ja aikaa menee 30 sek. V*ttu mikä Urpo! Ja sille se kyllä näyttikin!
Ja anteeksi karkea loppukommentti, mutta kyllä helpotti! Mistä kiven alta nää ihmiset tulee? Onko näen niitä samoja jotka jää rullaportaiden yläpäähän seisomaan ja ihmettelemään.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on ehkä pieni asia, mutta ärsyttää kiilailu jonossa. Esim. yhdelle kassalle on kertynyt pitkä jono ja sitten toinen kassa avautuu viereen - niin urpot sieltä jonon hänniltä hyökkää heti vapaalle kassalle. Tokihan nyt pitempään jonottaneiden tulisi päästä vapautuvalle kassalle ensin, mutta jotenkin ei näiden hätähousujen päähän mene, kun "minä, minä, minä"... Sama juttu bussiin mentäessä. Mun mielestä on itsestäänselvää, että bussipysäkille ennen mua tulleet astuvat bussiin mua ennen ja saavat kenties vapaana olevat istumapaikat, mutta yleinen mentaliteetti on rynnistää ovista kyynärpäätaktiikalla. Erityisen ärsyttävää jos olen vaunujen kanssa odottanut bussia 10min ja sit joku viime tipassa paikalle osunut mamma kiilaa ohi ja vie paikkani.
Miksi niin harvalla on kunnon käytöstavat?
Lakkasin käymästä yhdessä kaupassa sen takia, että olin jonottanut pitkään, latonut ostokset hihnalle, kassaan tulikin vika juuri mun kohdalla, mut jätettiin latomaan ostokset takaisin koriin ja jonottamaan toisen kassan hännille uudestaan.
Oisit sä saanut varmaan siihen viallisellekin kassa jäädä tunniksi odottamaan, että kassa saadaan korjattua.
Hienoa, että sulta meni pointti ohi.
Niin. Sinut olisi toki pitänyt päästää koko jonon ohi toiselle kassalle. Viis siitä, että nämä ihmiset ovat jonottaneet ihan yhtälailla. Mutta sinun aikasi on tärkeämpää ja sinun ei tarvitse jonottaa.
Just sehän se pointti onkin, ettei ne olleet jonottaneet yhtälailla.
Ai se toinen jono kulkee jotenkin maagisesti nopeammin kuin sinun jono, niin niitä ei haittaa, että sinä kiilaat eteen?
Mikä toinen jono? Oli yksi jono, mun selän takana, joka siirtyi toiselle kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on ehkä pieni asia, mutta ärsyttää kiilailu jonossa. Esim. yhdelle kassalle on kertynyt pitkä jono ja sitten toinen kassa avautuu viereen - niin urpot sieltä jonon hänniltä hyökkää heti vapaalle kassalle. Tokihan nyt pitempään jonottaneiden tulisi päästä vapautuvalle kassalle ensin, mutta jotenkin ei näiden hätähousujen päähän mene, kun "minä, minä, minä"... Sama juttu bussiin mentäessä. Mun mielestä on itsestäänselvää, että bussipysäkille ennen mua tulleet astuvat bussiin mua ennen ja saavat kenties vapaana olevat istumapaikat, mutta yleinen mentaliteetti on rynnistää ovista kyynärpäätaktiikalla. Erityisen ärsyttävää jos olen vaunujen kanssa odottanut bussia 10min ja sit joku viime tipassa paikalle osunut mamma kiilaa ohi ja vie paikkani.
Lakkasin käymästä yhdessä kaupassa sen takia, että olin jonottanut pitkään, latonut ostokset hihnalle, kassaan tulikin vika juuri mun kohdalla, mut jätettiin latomaan ostokset takaisin koriin ja jonottamaan toisen kassan hännille uudestaan.
Oisit sä saanut varmaan siihen viallisellekin kassa jäädä tunniksi odottamaan, että kassa saadaan korjattua.
Niin. Sinut olisi toki pitänyt päästää koko jonon ohi toiselle kassalle. Viis siitä, että nämä ihmiset ovat jonottaneet ihan yhtälailla. Mutta sinun aikasi on tärkeämpää ja sinun ei tarvitse jonottaa.
Ai se toinen jono kulkee jotenkin maagisesti nopeammin kuin sinun jono, niin niitä ei haittaa, että sinä kiilaat eteen?
Mikä toinen jono? Oli yksi jono, mun selän takana, joka siirtyi toiselle kassalle.
Aha. Olisit voinut sanoa tämän alkuperäisessä viestissäsi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kerroinkin joskus täällä kun olin ostamassa Lidlissä pattereita(!) ja edellä olevalla naisella oli täysi ostoskärryllinen ruokaa. Kysyin kohteliaasti, saanko mennä ensin kun minulla on vain tämä paristopaketti. Nainen ei halunnut laskea minua ensin ja niinpä jonotin koko hänen iäisyyden kestäneen kassatapahtumansa ajan. Siinä tuli vielä jotakin epäselvyyttä jonkin koodin kanssa, jolloin tuijotin häpeämättömästi naista kohti koko ajan ja koitin vaikuttaa oikein "läsnäolevalta", ettei ainakaan unohda, että hänen takanaan JONOTETAAN. patterit maksoin ja olin tietenkin ulkona ennen kuin hän oli ekaa kassiaan edes puoliksi pakannut itse maksettuaan.
Ajattelin minäkin, että hän elää itsensä kanssa aina, minä näin häntä onneksi sen viisiminuuttisen ajan elämässäni.Ikävästihän toi nainen toimi, mutta perussääntö on, että jokainen jonottaa vuoroaan ja asioi sillä vuorollaan. Ja jokaisella on oikeus hoitaa kaikki asiointinsa siinä samalla kertaa, eikä tulla seuraavan päivänä uudestaan. Toki siinä saa käyttää omaa päätään ja päästää nopean asiakkaan ensin mutta aika pikkumaista on sinulta tosta kilahtaa ja epäkohteliasta tuijottaa vuoroaan jonottanutta asiakasta.
No en vain voi nähdä asiaa itse noin. Se nainen oli itsekäs mulkku, eikä hänen ollut mikään pakko häiriintyä tuijotuksestani, eihän? Aika harva kehtaa pitää toisia jonottamassa kyseisessä tilanteessa, minullahan olisi saattanut olla vaikka nälkää karjuva lapsi autossa odottamassa. Ja vaikkei olisikaan, niin kun se minun "etuiluni" ei olisi vienyt sen naisen elämästä sekuntiakaan (latoi vielä ostoksiaan hihnalle), niin kyllä minulla on oikeus ajatella hänestä, että täysi mulkku siinä asiassa se nainen oli. Taisi olla joku tosi epävarma ja paniikkihäiriöinen tapaus, niinkin sen itsekseni ajattelin, kun olisi varmaan kohtaus tullut kun olisi toisia pitänyt ajatella. Tervejärkinen olisi ilahtunut, ettei tarvitse toisia takanaan "pidättää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä syy mulla olis sitten ollutkaan etuilua itkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kerroinkin joskus täällä kun olin ostamassa Lidlissä pattereita(!) ja edellä olevalla naisella oli täysi ostoskärryllinen ruokaa. Kysyin kohteliaasti, saanko mennä ensin kun minulla on vain tämä paristopaketti. Nainen ei halunnut laskea minua ensin ja niinpä jonotin koko hänen iäisyyden kestäneen kassatapahtumansa ajan. Siinä tuli vielä jotakin epäselvyyttä jonkin koodin kanssa, jolloin tuijotin häpeämättömästi naista kohti koko ajan ja koitin vaikuttaa oikein "läsnäolevalta", ettei ainakaan unohda, että hänen takanaan JONOTETAAN. patterit maksoin ja olin tietenkin ulkona ennen kuin hän oli ekaa kassiaan edes puoliksi pakannut itse maksettuaan.
Ajattelin minäkin, että hän elää itsensä kanssa aina, minä näin häntä onneksi sen viisiminuuttisen ajan elämässäni.Ikävästihän toi nainen toimi, mutta perussääntö on, että jokainen jonottaa vuoroaan ja asioi sillä vuorollaan. Ja jokaisella on oikeus hoitaa kaikki asiointinsa siinä samalla kertaa, eikä tulla seuraavan päivänä uudestaan. Toki siinä saa käyttää omaa päätään ja päästää nopean asiakkaan ensin mutta aika pikkumaista on sinulta tosta kilahtaa ja epäkohteliasta tuijottaa vuoroaan jonottanutta asiakasta.
Enkä minä häntä vuoroaan jonottamassa tuijottanut, vaan siinä kun kassa piippaili hänen ostoksiaan. Hän itse valitsi sen, että minä höngin hänen niskaansa, koska kysyin ja hän halusi, että jään odottamaan hänen vuoronsa ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jotkut ihmiset ovat itsekkäitä mulkkuja, jotka kuvittelevat maailman pyörivän ympärillään. Viestistäsi todellakin sai käsityksen, että oletit voivasi kiilata toisen jonon eteen. Olisit sanonu heti alkuun, miten asia oli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jotkut ihmiset ovat itsekkäitä mulkkuja, jotka kuvittelevat maailman pyörivän ympärillään. Viestistäsi todellakin sai käsityksen, että oletit voivasi kiilata toisen jonon eteen. Olisit sanonu heti alkuun, miten asia oli
Vaikka olisikin ollut toinen jono, niin ei mua olisi kuulunut kyllä samasta asiasta jättää toistamiseen jonottamaankaan. Nyt harmittaa vain, etten tajunnut jättää ostoksia siihen ja häipyä.
Olin Lidlissä käymässä ja ei minullakaan ollut ostoskorissani paljoa tavaraa, muutama pussi paistopisteeltä, vichyä ja pähkinöitä eli 5 tuotetta. Noh, tultiin naisen kanssa samaan aikaan kassan eteen ja nainen näytti kädessään olevaa perunapussia että "mulla on vain tämä" jolloin luonnollisesti ajattelin että homma on nopea ja annoin naisen mennä eteeni. Mitä vielä, ei se nainen niitä pottuja ollut ostanut vaan tuli palauttamaan kun hänen perunansa oli punnittu väärinä perunoina ja siinä sitten meni about 5-10 minuuttia kun asiaa selvitettiin ja esimies tuli kassalle ja voitteko arvata kuinka paljon tämä nainen sai hyvitystä? VITTU 89 SENTTIÄ! Ärsytti pikkusen kun itsekin olin poikennut lidliin käydäkseni nopeasti hakemassa evästä paistopisteeltä.
Vierailija kirjoitti:
Olin Lidlissä käymässä ja ei minullakaan ollut ostoskorissani paljoa tavaraa, muutama pussi paistopisteeltä, vichyä ja pähkinöitä eli 5 tuotetta. Noh, tultiin naisen kanssa samaan aikaan kassan eteen ja nainen näytti kädessään olevaa perunapussia että "mulla on vain tämä" jolloin luonnollisesti ajattelin että homma on nopea ja annoin naisen mennä eteeni. Mitä vielä, ei se nainen niitä pottuja ollut ostanut vaan tuli palauttamaan kun hänen perunansa oli punnittu väärinä perunoina ja siinä sitten meni about 5-10 minuuttia kun asiaa selvitettiin ja esimies tuli kassalle ja voitteko arvata kuinka paljon tämä nainen sai hyvitystä? VITTU 89 SENTTIÄ! Ärsytti pikkusen kun itsekin olin poikennut lidliin käydäkseni nopeasti hakemassa evästä paistopisteeltä.
Hahahhaha nää on näitä kenen elämä on kiinni muutamasta sentistä. Ite en kyl kehtais moisesta pikkurahasta vaivautua xD
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä tästä. Nopeat syövät hitaat. Anna kun arvaan, sinulla on kaupassakin kärry täynnä tavaraa ja sinua ärsyttää kun me yhden korin kanssa reippasti etenevät ihmiset kipaisemme toiselle kassalle samalla kun sinä vasta hi-taas-ti mietit siirtymistä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joo, sinä itse annoit hänen mennä edellesi, sinä itse ehdotit hänelle sitä, joten mitäs läksit. Miksi hänen olisi pitänyt alkaa tilittää sinulle, jollekin tuntemattomalle helvetin kireälle kitinäpellelle, mitä hän aikoo ostaa ja miten hän siinä asiakaspalvelutilanteessa aikoo toimia. Ei ollut ehkä kaikkein sujuvinta asiointia, mutta ne myyjät ovat siellä myöskin palvellakseen kaikenlaisia asiakkaista, eikä se kunkin ihmisen tapa kuulu sulle.
Olisit siis maksanut kamasi vuorollasi, eli olisit keskittynyt omiin asioihisi ja painunut pihalle sieltä sitä myöten, niin sun ei olisi tarvinnut tulla vinkumaan valivalivali tänne. Urpo.
Sori, taisit olla sinä siellä kaupassa :) Yleensä jos kaksi ihmistä tulee melkeinpä samaanaikaan kassalle, niin se Urpo kiihdyttää ja kiilaa eteen ja se normaali kohtelias ei tee näin. Jos sattuu kaksi normaalia ihmistä, niin sitten se pienemmillä ostoksilla varustettu menee ensin, tietty vanhus / pienten lasten kanssa oleva päästetään ensin ja vähänkään kohtelias mies yleensä päästää naisen ensin. Toki jokainen vuorollaan, mutta tässä oltiin samaan aikaan tulossa kassalle. Erona vaan et toisella oli ne ostokset ja lompsa kädessä, toinen ei ollut edes etsinyt sieltä kaupasta niitä ostettavia tavaroita....
Ymmärrän että vanhempi ihminen on kohteliasta päästää edelle mutta miksi lasten kanssa liikkuvalla olisi vapaalippu mennä ensin?
Ei kaupoissa ja posteissa kuulu päästää ketään etuilemaan. Ei lapsiperheitä, ei vanhuksia, ei ketään. Siellä on jono ja/tai numerolappusysteemi ihan sitä varten, että homma sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahhaha nää on näitä kenen elämä on kiinni muutamasta sentistä. Ite en kyl kehtais moisesta pikkurahasta vaivautua xD
Ai köyhyys on joidenkin mielestä hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse luulen että nämä jotka valtaa kassan/myyjän, vaikka toinen tai toisia jonottaa, ovat pohjimmiltaan heikkoitsetuntoisia rassukoita, jotka saa pätemisensä juuri tuosta kyykyttämisen tapaisesta. Narsistisesti vammautuneita ja elämäntaidottomia ihmisiä.
Ajattelen tuollaisen nähdessäni, että hän raukka joutuu elämään itsensä kanssa joka päivä, kun minun taas tarttee katsella häntä vain tää hetki.
Ihan samanlaisia kuin tuo patteripaketin ostaja, joka "tuijotti piinaavasti" ja "hönki niskaan" kun ei saanut etuilla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse luulen että nämä jotka valtaa kassan/myyjän, vaikka toinen tai toisia jonottaa, ovat pohjimmiltaan heikkoitsetuntoisia rassukoita, jotka saa pätemisensä juuri tuosta kyykyttämisen tapaisesta. Narsistisesti vammautuneita ja elämäntaidottomia ihmisiä.
Ajattelen tuollaisen nähdessäni, että hän raukka joutuu elämään itsensä kanssa joka päivä, kun minun taas tarttee katsella häntä vain tää hetki.
Ihan samanlaisia kuin tuo patteripaketin ostaja, joka "tuijotti piinaavasti" ja "hönki niskaan" kun ei saanut etuilla :D
Arvasin että tulet vielä jankuttamaan tästä :) Kuule tuollainen nainen kestää mennen tullen odottamaan jättämiensä kanssaihmisten tuijotukset, älä sinä heistä huoli :)
t. Lidlissä pattereita ostanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joo, sinä itse annoit hänen mennä edellesi, sinä itse ehdotit hänelle sitä, joten mitäs läksit. Miksi hänen olisi pitänyt alkaa tilittää sinulle, jollekin tuntemattomalle helvetin kireälle kitinäpellelle, mitä hän aikoo ostaa ja miten hän siinä asiakaspalvelutilanteessa aikoo toimia. Ei ollut ehkä kaikkein sujuvinta asiointia, mutta ne myyjät ovat siellä myöskin palvellakseen kaikenlaisia asiakkaista, eikä se kunkin ihmisen tapa kuulu sulle.
Olisit siis maksanut kamasi vuorollasi, eli olisit keskittynyt omiin asioihisi ja painunut pihalle sieltä sitä myöten, niin sun ei olisi tarvinnut tulla vinkumaan valivalivali tänne. Urpo.
Sori, taisit olla sinä siellä kaupassa :) Yleensä jos kaksi ihmistä tulee melkeinpä samaanaikaan kassalle, niin se Urpo kiihdyttää ja kiilaa eteen ja se normaali kohtelias ei tee näin. Jos sattuu kaksi normaalia ihmistä, niin sitten se pienemmillä ostoksilla varustettu menee ensin, tietty vanhus / pienten lasten kanssa oleva päästetään ensin ja vähänkään kohtelias mies yleensä päästää naisen ensin. Toki jokainen vuorollaan, mutta tässä oltiin samaan aikaan tulossa kassalle. Erona vaan et toisella oli ne ostokset ja lompsa kädessä, toinen ei ollut edes etsinyt sieltä kaupasta niitä ostettavia tavaroita....
Ymmärrän että vanhempi ihminen on kohteliasta päästää edelle mutta miksi lasten kanssa liikkuvalla olisi vapaalippu mennä ensin?
Ei kaupoissa ja posteissa kuulu päästää ketään etuilemaan. Ei lapsiperheitä, ei vanhuksia, ei ketään. Siellä on jono ja/tai numerolappusysteemi ihan sitä varten, että homma sujuu.
Et sitten ymmärtänyt pointtia. JOS KAKSI IHMISISTÄ TULEE SAMAAN AIKAAN KASSALLE, niin silloin urpo kiilaa ja normaali tajuaa sekunneissa kumpi onnormaalikäytöstapojen mukaan tapana päästää ensin. ( eli pienemmät ostokset, vanhus, pikkulapset jne. )
Mua huvittaa kassana aina, kun joku kyllästyy jonottamiseen ja tuhahtelee kovaan ääneen, kunnes poistuu suurieleisesti liikkeestä ovi paukkuen. Lähtisivät aiemmin liikkelle, jos on noin tiukka aikataulu. Ei se tuhahtelu yhtään nopeuta tilannetta.
Ja yksi käsittämätön ihmistyyppi on nämä, jotka keräävät autotalliinsa vuoden palautuspulloja jätesäkkeihin, ja tulevat sitten lauantairuuhkaan palauttamaan niitä. Joo, se on kiva tukkia palautusautomaatti puoleki tunniksi kun jono kasvaa selän takana. Ja ei, ei mitenkään voi palauttaa niitä hiljaiseen aikaan sellaiseen paikkaan jossa on kaksi automaattia vierekkäin. Urpot!
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa joskus avata suunne. Ap:n tapauksessa olisin jättänyt ostokset kassalle ja häipynyt kerrottuani, ettei ole aikaa odottaa niin kauan. Seuraavalla kerralla kassakin voisi palvella paremmin. Ei tarvitse siis rähistä, vaan asiallinen sanominen riittää.
Minä olen tämän tehnyt. Sanonut, että mulla olis ollut vuoro, mutta ei ole aikaa odottaa etulijoiden palvelua ja lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Ja yksi käsittämätön ihmistyyppi on nämä, jotka keräävät autotalliinsa vuoden palautuspulloja jätesäkkeihin, ja tulevat sitten lauantairuuhkaan palauttamaan niitä. Joo, se on kiva tukkia palautusautomaatti puoleki tunniksi kun jono kasvaa selän takana. Ja ei, ei mitenkään voi palauttaa niitä hiljaiseen aikaan sellaiseen paikkaan jossa on kaksi automaattia vierekkäin. Urpot!
Mä käyn yleensä työmatkalla kaupassa kotiin tullessa, niin mulla harvoin sattuu tilaisuus viedä niitä pulloja. Jos palauttelen niitä yhden automaatin kaupassa ja taakse tulee seuraava odottamaan, niin otan kuitin ulos ja annan hänen laittaa ne pari pulloa siinä välissä. Voithan säkin kysyä kohteliaasti, että haittaisko, jos palautat omasi siinä välissä :)
Ikävästihän toi nainen toimi, mutta perussääntö on, että jokainen jonottaa vuoroaan ja asioi sillä vuorollaan. Ja jokaisella on oikeus hoitaa kaikki asiointinsa siinä samalla kertaa, eikä tulla seuraavan päivänä uudestaan. Toki siinä saa käyttää omaa päätään ja päästää nopean asiakkaan ensin mutta aika pikkumaista on sinulta tosta kilahtaa ja epäkohteliasta tuijottaa vuoroaan jonottanutta asiakasta.