Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni asia, mutta kuinka idiootti toimii kassalla näin?

Vierailija
04.03.2016 |

Olin menossa lelukaupassa tyhjälle kassa pari tuotetta ja lompakko kädessä. Samaan aikaan siihen pyyhälsi ulko-ovelta nainen, jonka normaalikohteliaana ihmisenä annoin mennä ensin, kun kerran samaan aikaan kassalle tultiin. ( ja normi ihminen olisi vastavuoroisesti päästänyt minut tavarat käsissä ensin! ) Tämä alkaa sitten kysyä myyjältä, että onko kortteja. Myyjä sitten kipaisee tiskin takaa kääntelemään ihan vieressä olevaa korttihyllyä, että tässä. Rouva sitten valkkaa yhden ja alkaa maksaa, mutta muistaakin tarvitsevansa pattereita. Niitä sitten myyjän kanssa arvotaan että minkähän kokoisia. Ja taas myyjä lyö kassaan ja odottaa saavansa rahat. Sittenpä rouva asiakas haluaa vielä saippuakuplaainetta, jota myyjä juoksee kassan takaa hakemaan toiselta puolelta kauppaa. Ja taas jatketaan sitä maksamista. Lopuksi rouva asiakas haluaa vielä vaihtorahansa useampana vitosella seteleinä. Tämä kaikki kestää varmaan 10 min. Jonka jälkeen sitten maksan ne koko ajan kädessäni olleet ostokset sillä kädessäni olleella kortilla ja aikaa menee 30 sek. V*ttu mikä Urpo! Ja sille se kyllä näyttikin!

Ja anteeksi karkea loppukommentti, mutta kyllä helpotti! Mistä kiven alta nää ihmiset tulee? Onko näen niitä samoja jotka jää rullaportaiden yläpäähän seisomaan ja ihmettelemään.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ottaa muut ihmiset huomioon ja joustaa joutuu joskus katumaan, kuten ap. Mutta useimmiten saa osakseen kiitoksen ja jopa hymyn. Ja hyvän mielen. Kerran sain täydessä kukkakaupassa jopa reippaan alennuksen kun olin päästänyt pari (muka) kiireistä ja epäkohteliasta asiakasta edelleni. :)

Maailma on tällä hetkellä niin synkkä paikka, että pienikin arjen ystävällisyys on merkittävä asia.  

Vierailija
22/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks te haukutte alottajaa.. On toi nyt ihan urpoa toimintaa siltä patterinaiselta. Imekää kaikki alapeukuttajat Kullia!!

No vähintään yhtä urpoa on kirjoittaa tollasta tyyliä tänne. Voisit mennä itse imemään vaikka peukkua... xD 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa joskus avata suunne. Ap:n tapauksessa olisin jättänyt ostokset kassalle ja häipynyt kerrottuani, ettei ole aikaa odottaa niin kauan. Seuraavalla kerralla kassakin voisi palvella paremmin. Ei tarvitse siis rähistä, vaan asiallinen sanominen riittää.

Vierailija
24/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on ehkä pieni asia, mutta ärsyttää kiilailu jonossa. Esim. yhdelle kassalle on kertynyt pitkä jono ja sitten toinen kassa avautuu viereen - niin urpot sieltä jonon hänniltä hyökkää heti vapaalle kassalle. Tokihan nyt pitempään jonottaneiden tulisi päästä vapautuvalle kassalle ensin, mutta jotenkin ei näiden hätähousujen päähän mene, kun "minä, minä, minä"... Sama juttu bussiin mentäessä. Mun mielestä on itsestäänselvää, että bussipysäkille ennen mua tulleet astuvat bussiin mua ennen ja saavat kenties vapaana olevat istumapaikat, mutta yleinen mentaliteetti on rynnistää ovista kyynärpäätaktiikalla. Erityisen ärsyttävää jos olen vaunujen kanssa odottanut bussia 10min ja sit joku viime tipassa paikalle osunut mamma kiilaa ohi ja vie paikkani. 

Miksi niin harvalla on kunnon käytöstavat?

Vierailija
25/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joo, sinä itse annoit hänen mennä edellesi, sinä itse ehdotit hänelle sitä, joten mitäs läksit. Miksi hänen olisi pitänyt alkaa tilittää sinulle, jollekin tuntemattomalle helvetin kireälle kitinäpellelle, mitä hän aikoo ostaa ja miten hän siinä asiakaspalvelutilanteessa aikoo toimia. Ei ollut ehkä kaikkein sujuvinta asiointia, mutta ne myyjät ovat siellä myöskin palvellakseen kaikenlaisia asiakkaista, eikä se kunkin ihmisen tapa kuulu sulle.

Olisit siis maksanut kamasi vuorollasi, eli olisit keskittynyt omiin asioihisi ja painunut pihalle sieltä sitä myöten, niin sun ei olisi tarvinnut tulla vinkumaan valivalivali tänne. Urpo.

Sori, taisit olla sinä siellä kaupassa :) Yleensä jos kaksi ihmistä tulee melkeinpä samaanaikaan kassalle, niin se Urpo kiihdyttää ja kiilaa eteen ja se normaali kohtelias ei tee näin. Jos sattuu kaksi normaalia ihmistä, niin sitten se pienemmillä ostoksilla varustettu menee ensin, tietty vanhus / pienten lasten kanssa oleva päästetään ensin ja vähänkään kohtelias mies yleensä päästää naisen ensin. Toki jokainen vuorollaan, mutta tässä oltiin samaan aikaan tulossa kassalle. Erona vaan et toisella oli ne ostokset ja lompsa kädessä, toinen ei ollut edes etsinyt sieltä kaupasta niitä ostettavia tavaroita....

Ymmärrän että vanhempi ihminen on kohteliasta päästää edelle mutta miksi lasten kanssa liikkuvalla olisi vapaalippu mennä ensin?

Vierailija
26/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luulen että nämä jotka valtaa kassan/myyjän, vaikka toinen tai toisia jonottaa, ovat pohjimmiltaan heikkoitsetuntoisia rassukoita, jotka saa pätemisensä juuri tuosta kyykyttämisen tapaisesta. Narsistisesti vammautuneita ja elämäntaidottomia ihmisiä.

Ajattelen tuollaisen nähdessäni, että hän raukka joutuu elämään itsensä kanssa joka päivä, kun minun taas tarttee katsella häntä vain tää hetki.

Vierailija
27/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa joskus avata suunne. Ap:n tapauksessa olisin jättänyt ostokset kassalle ja häipynyt kerrottuani, ettei ole aikaa odottaa niin kauan. Seuraavalla kerralla kassakin voisi palvella paremmin. Ei tarvitse siis rähistä, vaan asiallinen sanominen riittää.

Ei mulla ollut kiire. Enkä siinä tilanteen jatkuessa voinut tietää, että rouva asiakas aloittaa aina uuden asian siinä vaiheessa, kun näyttäisi että hän on valmis. Loppuhuipennus oli tosiaan kun hän jo otettuaan vaihtorahat vastaan aloittaa vielä uuden asian, että saisinko tän kakskymppisen sittenkin vitosen seteleinä... Eli suurin ärsytys ei ollut tuo nenän edestä kassalle pyyhältäminen, vaan se, ettei voinut edes kerralla sanoa, että tarvitsen kortin, pattereita ja saippuakupla-ainetta. Piti ihan yksitellen juoksuttaa myyjä hakemaan ne ja lyömään koneeseen ja sitten aloittaa seuraavan tavaran " tilaus". Normaalistihan nuo tavarat ihan itse poimitaan sieltä hyllyistä ja mennään kassalle....

Vierailija
28/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joo, sinä itse annoit hänen mennä edellesi, sinä itse ehdotit hänelle sitä, joten mitäs läksit. Miksi hänen olisi pitänyt alkaa tilittää sinulle, jollekin tuntemattomalle helvetin kireälle kitinäpellelle, mitä hän aikoo ostaa ja miten hän siinä asiakaspalvelutilanteessa aikoo toimia. Ei ollut ehkä kaikkein sujuvinta asiointia, mutta ne myyjät ovat siellä myöskin palvellakseen kaikenlaisia asiakkaista, eikä se kunkin ihmisen tapa kuulu sulle.

Olisit siis maksanut kamasi vuorollasi, eli olisit keskittynyt omiin asioihisi ja painunut pihalle sieltä sitä myöten, niin sun ei olisi tarvinnut tulla vinkumaan valivalivali tänne. Urpo.

Sori, taisit olla sinä siellä kaupassa :) Yleensä jos kaksi ihmistä tulee melkeinpä samaanaikaan kassalle, niin se Urpo kiihdyttää ja kiilaa eteen ja se normaali kohtelias ei tee näin. Jos sattuu kaksi normaalia ihmistä, niin sitten se pienemmillä ostoksilla varustettu menee ensin, tietty vanhus / pienten lasten kanssa oleva päästetään ensin ja vähänkään kohtelias mies yleensä päästää naisen ensin. Toki jokainen vuorollaan, mutta tässä oltiin samaan aikaan tulossa kassalle. Erona vaan et toisella oli ne ostokset ja lompsa kädessä, toinen ei ollut edes etsinyt sieltä kaupasta niitä ostettavia tavaroita....

Ymmärrän että vanhempi ihminen on kohteliasta päästää edelle mutta miksi lasten kanssa liikkuvalla olisi vapaalippu mennä ensin?

No ei ollutkaan kyse etuajo-oikeudesta tai vapaalipusta, mutta jos ollaan ihan samaa aikaa siinä kassalla, niin kyllä musta on selvää että sillä kitisevien pikkulasten kanssa olevalla on tukalampaa odotella jonossa... Ja ei, mulla ei ole enää pikkulapsia, joten ei ole oma lehmä ojassa :)

Vierailija
29/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, te jotka haukutte aloittajaa :D koska jos jotain tarjotaan, niin siitä ei voi kieltäytyä? Jos tiedät että itsellä menee kauemmin kuin henkilöllä joka väistyy niin voi sanoa: "Kiitos, mutta mene sinä vain ensin", "Kiitos, mutta minä voin jonottaa"

Vierailija
30/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen suurta myötätuntoa AP:ä kohtaan! Itsekin olen monesti joutunut vastaavaan tilanteeseen.

Tässä taannoin olin hakemassa kaupasta lounaaksi kesken työpäivän kolmioleipää. Jonoa kassalle oli aika paljon, mutta yksi, keski-iän huonommalla puolella oleva mieshenkilö katsoi oikeudekseen arpoa kassan kanssa jotain hiton lottojuttuja. "Jaa, mikä tuplaus, mikä se sellainen on...? "Ai Jokeri, no mietitääs..." "Jos sitä vielä kenon ottaisi, montas riviä sitä nyt..." Ja tätä p*skaa jatkui ihan oikeasti melkein 10 minuuttia samalla, kun jono takana seisoi ja piteni. Kyllä vaan v*tutti ja rajusti. 

Vierailija
31/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset ämmät nyt vaan ovat niin oman napansa ympärillä että ei mitään rajaan. Minä Minä Minä. Ei ihme että tuossa iässä erotaan, helpotus miehelle.

t. mies

Vierailija
32/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, täytyy tulla puolustamaan vanhempaa väkeä kertomalla, että kyseinen kassantukkija oli selvästi alle keski-ikäinen...

Vierailija
33/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän Citymarketissa on pikakassa max. 5 ostoksen tekijöille. Olen oppinut varomaan sitä kuin myrkkyä, sillä aina - siis ihan aina - jonossa minun edelläni olevalla on niiden viiden ostoksen lisäksi joku kummallinen, pitkiä selityksiä kaipaava asia selvitettävänä. Tai sitten kassaa lähestyy väärältä puolelta (siis kauppakeskuksen puolelta, ei Sittarista) joku asiakas, joka "ihan vaan nopeasti" haluaa selvittää kassan kanssa jonkun asian eikä suostu uskomaan kun kassa kehottaa menemään infoon sitä asiaa selvittämään. Ja sitten tietysti ne asiakkaat, jotka eivät huomaa (tai ole huomaavinaan) sitä kylttiä, jossa kissankokoisin kirjaimin lukee "max. 5 ostosta" , vaan lataavat hihnalle koko kukkuraisen ostoskärryn sisällön, jolloin kassa ei tietenkään kehtaa vaatia asiakasta keräämään tavaransa ja siirtymään toiselle kassalle.

Hitaille asiakkaille tarkoitettu "etanakassa" on käytännössä paljon nopeampi!

En ole koskaan ymmärtänyt että miksi kauppa suosii pikakassoilla yhden maitopurkin ostajia, niiden kustannutksella jotka ostaa 150€ kärryllisen tavaraa. Eikö pitäisi olla niin päin että ne paremmat, enemmän ostavat asiakkaat palvellaan ensin ja maitopurkin hakiat käyköön vaikka ärrällä?

Vierailija
34/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen suurta myötätuntoa AP:ä kohtaan! Itsekin olen monesti joutunut vastaavaan tilanteeseen.

Tässä taannoin olin hakemassa kaupasta lounaaksi kesken työpäivän kolmioleipää. Jonoa kassalle oli aika paljon, mutta yksi, keski-iän huonommalla puolella oleva mieshenkilö katsoi oikeudekseen arpoa kassan kanssa jotain hiton lottojuttuja. "Jaa, mikä tuplaus, mikä se sellainen on...? "Ai Jokeri, no mietitääs..." "Jos sitä vielä kenon ottaisi, montas riviä sitä nyt..." Ja tätä p*skaa jatkui ihan oikeasti melkein 10 minuuttia samalla, kun jono takana seisoi ja piteni. Kyllä vaan v*tutti ja rajusti. 

Tuo kyllä ottaa päähän. Ne helvetin arvat ja lotot pitäisi hoitaa jossain muualla kuin kaupan kassalla. Lotto on muutenkin lisäveroa typeryydestä, joten voisivat mennä johonkin kioskille. Täytyykin pistää taas palautetta kauppaan että veikkauksen tuotteet johonkin muualle kuin kassalle.

Tuntuu että näillä arpojen ostajilla on muutenkin jotain patoutunutta yksinisyyttä, kun puhuvat muutenkin säästä sun muuta paskaa, eivätkä hoida sitä ostostaan nopeasti.

Vierailija
35/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän Citymarketissa on pikakassa max. 5 ostoksen tekijöille. Olen oppinut varomaan sitä kuin myrkkyä, sillä aina - siis ihan aina - jonossa minun edelläni olevalla on niiden viiden ostoksen lisäksi joku kummallinen, pitkiä selityksiä kaipaava asia selvitettävänä. Tai sitten kassaa lähestyy väärältä puolelta (siis kauppakeskuksen puolelta, ei Sittarista) joku asiakas, joka "ihan vaan nopeasti" haluaa selvittää kassan kanssa jonkun asian eikä suostu uskomaan kun kassa kehottaa menemään infoon sitä asiaa selvittämään. Ja sitten tietysti ne asiakkaat, jotka eivät huomaa (tai ole huomaavinaan) sitä kylttiä, jossa kissankokoisin kirjaimin lukee "max. 5 ostosta" , vaan lataavat hihnalle koko kukkuraisen ostoskärryn sisällön, jolloin kassa ei tietenkään kehtaa vaatia asiakasta keräämään tavaransa ja siirtymään toiselle kassalle.

Hitaille asiakkaille tarkoitettu "etanakassa" on käytännössä paljon nopeampi!

En ole koskaan ymmärtänyt että miksi kauppa suosii pikakassoilla yhden maitopurkin ostajia, niiden kustannutksella jotka ostaa 150€ kärryllisen tavaraa. Eikö pitäisi olla niin päin että ne paremmat, enemmän ostavat asiakkaat palvellaan ensin ja maitopurkin hakiat käyköön vaikka ärrällä?

Ööö, Oisko siksi että siksi, että sen maitopurkin maksaminen kestää joitain sekunteja ja sen megakärryllisen helposti viisikin minuuttia...? Ja niitä maitopurkin hakijoita voi olla satoja päivässä. Ja joskus se maitopurkin hakija tuleekin hakemaan megakärryllisen, koska pitää kauppaa hyvänä.

Vierailija
36/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielinen, ylempi toimihenkilö ellei jopa johtoportaassa oleva kusipää, jolle on pissa noussut päähän ja kaikki muut ovat vain piipittäviä hiirulaisia ja iniseviä hyttysiä hänen rinnallaan. Kun Hän pölähtää paikalle on tapahduttava. Juuri niinkuin Hän haluaa.

Vierailija
37/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimielinen, ylempi toimihenkilö ellei jopa johtoportaassa oleva kusipää, jolle on pissa noussut päähän ja kaikki muut ovat vain piipittäviä hiirulaisia ja iniseviä hyttysiä hänen rinnallaan. Kun Hän pölähtää paikalle on tapahduttava. Juuri niinkuin Hän haluaa.

Kyllä ne heikoimmat sosiaaliset taidot ja yleinen törppöys löytyy kyllä ihan muilta ihmisiltä kuin sinne johtoportaaseen kohonneilta...

Vierailija
38/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että näillä arpojen ostajilla on muutenkin jotain patoutunutta yksinisyyttä, kun puhuvat muutenkin säästä sun muuta paskaa, eivätkä hoida sitä ostostaan nopeasti.

Tuo on varmaan oikeaan osuva veikkaus! Tuokin herrashenkilö, josta kirjoitin aiemmin, tuntui ihan tarkoituksella (yksinäisyyttään vai vittuillakseen, kuka tietää) pitkittävän sitä asiointiaan. Aina muka muisti vielä jonkun jutun kysyä ja samalla tiputteli omat kuulumisensa, talvisään päivittelyä, lottomuistojaan ja ties mitä... 

Onhan se surullista, jos ei ole ketään, jolle puhua, mutta kaupan kassa ruuhka-aikaan ei ole oikea juttukaveri... Soittaisi vaikka palvelevaan puhelimeen tai mitä näitä nyt on... 

Se on aina hiton paha enne, että kassajonossa joku ihminen (usein justiinsa vanhempi) seisoo ilman yhtäkään ostosta. Se on luultavasti ostamassa arpoja (arpomassa ostoja?) tai sitten mouhoamassa jostain vanhasta kuitista. Kun huomaa tällaisen tapauksen, kannattaa vaihtaa jonoa, vaikka olisi kuinka lähellä omaa vuoroaan.

Vierailija
39/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta kuin että on todella ärsyttävää, kun nykyään ihmiset eivät osaa tai eivät viitsi käyttää väliviivaa vokaalien välissä yhdyssanassa, kuten ap sanassa "saippuakupla-ainetta". Miksi näin? Tätä näkee vähän väliä av:lla ja muillakin kommenttipalstoilla. Onko tämä nyt uusi muoti-ilmiö, kuten päivämäärän kirjoittaminen yhdellä pisteellä ( esim. 4.3 *aaarrgghhhhh!!* ) ja "tavan"-sana "tavallinen"-sanan tilalla?

Vai onko tyhmyys lisääntynyt...?

No voi vitun äidin kielen opettaja! Ei tää oo mikään oikoluku toimisto. Mene sinne opettajain hhuoneeseen raivoomaan niille kolleegoilles ja pysy siellä jos kerran noin ahdistaa!

Vierailija
40/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne heikoimmat sosiaaliset taidot ja yleinen törppöys löytyy kyllä ihan muilta ihmisiltä kuin sinne johtoportaaseen kohonneilta...

Eipä muuten löydy. Tiedän eräänkin korkeasti koulutetun, korkeassa asemassa olevan vanhemman rouvashenkilön, joka sopisi täydellisesti apn kuvaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi