Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni asia, mutta kuinka idiootti toimii kassalla näin?

Vierailija
04.03.2016 |

Olin menossa lelukaupassa tyhjälle kassa pari tuotetta ja lompakko kädessä. Samaan aikaan siihen pyyhälsi ulko-ovelta nainen, jonka normaalikohteliaana ihmisenä annoin mennä ensin, kun kerran samaan aikaan kassalle tultiin. ( ja normi ihminen olisi vastavuoroisesti päästänyt minut tavarat käsissä ensin! ) Tämä alkaa sitten kysyä myyjältä, että onko kortteja. Myyjä sitten kipaisee tiskin takaa kääntelemään ihan vieressä olevaa korttihyllyä, että tässä. Rouva sitten valkkaa yhden ja alkaa maksaa, mutta muistaakin tarvitsevansa pattereita. Niitä sitten myyjän kanssa arvotaan että minkähän kokoisia. Ja taas myyjä lyö kassaan ja odottaa saavansa rahat. Sittenpä rouva asiakas haluaa vielä saippuakuplaainetta, jota myyjä juoksee kassan takaa hakemaan toiselta puolelta kauppaa. Ja taas jatketaan sitä maksamista. Lopuksi rouva asiakas haluaa vielä vaihtorahansa useampana vitosella seteleinä. Tämä kaikki kestää varmaan 10 min. Jonka jälkeen sitten maksan ne koko ajan kädessäni olleet ostokset sillä kädessäni olleella kortilla ja aikaa menee 30 sek. V*ttu mikä Urpo! Ja sille se kyllä näyttikin!

Ja anteeksi karkea loppukommentti, mutta kyllä helpotti! Mistä kiven alta nää ihmiset tulee? Onko näen niitä samoja jotka jää rullaportaiden yläpäähän seisomaan ja ihmettelemään.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot tämä opetuksena sulle että et enää koskaan päästä ketään eteesi jonossa

Vierailija
2/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko joku keski-ikää ylittävä henkilö? Minua ihmetyttää aina vanhempieni ohjeet siitä, että pitäisi vain kysyä myyjältä apua eikä selvittää mitään itse, kun useimmissa paikoissa myyjät eivät palvele nuoria, vaikka hyppivätkin näiden hieman vanhempien maailmanomistajien oikkujen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipunmyynnissä nähty. Itse satuin, kun ruuhkainen juna oli lähdössä,mutta en ollut menossa siihen ja sanoin edellä olevalle, että ota vuoronumero, mulla ei ole kiire. Turkki päällä tulee rouva ovesta kun on jonoa ja pyyhältää suoraan lipunmyyntiin, koska hän on menossa seuraavaan junaan. Helkutti, yksi poika siinä sanoi odottaneensa puoli tuntia ja on menossa siihen junaa myös. miksi lipunmyyjä ei käskenyt ottaa vuoronumeroa? Oma moka, jos tulee perjantaina viime tingassa. Opiskelijat ei aina voi tietää, mihin junaan ehtii, jos esim. on tentti ja siksi he ei aina osta etukäteen. 

Vierailija
4/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla oli samanlainen tilanne työkkärissä. Olin juuri kopioimassa koulutodistustani siis 1 kpl, kun viereeni tulee ulkolainen mies ja mulkaisee oudosti. Sanoin sitten kohteliaasti että kopioi vaan ensin. Ja tämä siksi etten ollut varma miten kopiokonetta käytetään. No mies sanoo okei ja alkoi kopioimaan. Ei se mitään mutta kopioinnista ei näy loppua. Hän kopioi kaikenlaisia laskuja ja muita papereita mitkä eivät edes liittyneet työnhakuun millään lailla.! Lopulta kopioiminen oli kestänyt 20 minuuttia. Kun oli minun vuoroni, meni yhden paperin kopioimisen 3 sekuntia. Vieressä oleva pariskunta oli seurannut vierestä touhua ja repesi nauramaan et ei voi olla totta. Tämän takia myöhästyin työnhaku infosta. Olinpa etten koskaan päästä ketään enää eteeni. Mutta olipas mies idiootti, itse en olis koskaan mennyt kenenkään eteen jos kopioitavana on satoja papereita !!, ( eikä ne koneet siellä varmaan tuota varten ole)

Vierailija
5/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, ystäväiseni ovat näitä nykyajan minäminä ihmisiä.

Näitä, jotka haukkuvat tunteelliset ja kohteliaat ihmiset maanrakoon.

Jo riittäisi tämä buumi, seuraava kiitos!

Vierailija
6/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joo, sinä itse annoit hänen mennä edellesi, sinä itse ehdotit hänelle sitä, joten mitäs läksit. Miksi hänen olisi pitänyt alkaa tilittää sinulle, jollekin tuntemattomalle helvetin kireälle kitinäpellelle, mitä hän aikoo ostaa ja miten hän siinä asiakaspalvelutilanteessa aikoo toimia. Ei ollut ehkä kaikkein sujuvinta asiointia, mutta ne myyjät ovat siellä myöskin palvellakseen kaikenlaisia asiakkaista, eikä se kunkin ihmisen tapa kuulu sulle.

Olisit siis maksanut kamasi vuorollasi, eli olisit keskittynyt omiin asioihisi ja painunut pihalle sieltä sitä myöten, niin sun ei olisi tarvinnut tulla vinkumaan valivalivali tänne. Urpo.

Vierailija
7/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu mikä tampio, tuo aloituksen rouva, ap! Että tekis mieli kuristaa nuo ihmiset. Oliko muuten tapahtumapaikkana Hämeenlinna? (Siellä on kuvaukseen sopiva lelukauppa.)

Vierailija
8/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joo, sinä itse annoit hänen mennä edellesi, sinä itse ehdotit hänelle sitä, joten mitäs läksit. Miksi hänen olisi pitänyt alkaa tilittää sinulle, jollekin tuntemattomalle helvetin kireälle kitinäpellelle, mitä hän aikoo ostaa ja miten hän siinä asiakaspalvelutilanteessa aikoo toimia. Ei ollut ehkä kaikkein sujuvinta asiointia, mutta ne myyjät ovat siellä myöskin palvellakseen kaikenlaisia asiakkaista, eikä se kunkin ihmisen tapa kuulu sulle.

Olisit siis maksanut kamasi vuorollasi, eli olisit keskittynyt omiin asioihisi ja painunut pihalle sieltä sitä myöten, niin sun ei olisi tarvinnut tulla vinkumaan valivalivali tänne. Urpo.

Ei kyllä kukaan älykäs ihminen käyttäydy noin kuin tuo rouva. Ei sillä, että kukaan tässä olisi väittänytkään hänen olleen älykäs...

Vierailija
9/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks te haukutte alottajaa.. On toi nyt ihan urpoa toimintaa siltä patterinaiselta. Imekää kaikki alapeukuttajat Kullia!!

Vierailija
10/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Citymarketissa on pikakassa max. 5 ostoksen tekijöille. Olen oppinut varomaan sitä kuin myrkkyä, sillä aina - siis ihan aina - jonossa minun edelläni olevalla on niiden viiden ostoksen lisäksi joku kummallinen, pitkiä selityksiä kaipaava asia selvitettävänä. Tai sitten kassaa lähestyy väärältä puolelta (siis kauppakeskuksen puolelta, ei Sittarista) joku asiakas, joka "ihan vaan nopeasti" haluaa selvittää kassan kanssa jonkun asian eikä suostu uskomaan kun kassa kehottaa menemään infoon sitä asiaa selvittämään. Ja sitten tietysti ne asiakkaat, jotka eivät huomaa (tai ole huomaavinaan) sitä kylttiä, jossa kissankokoisin kirjaimin lukee "max. 5 ostosta" , vaan lataavat hihnalle koko kukkuraisen ostoskärryn sisällön, jolloin kassa ei tietenkään kehtaa vaatia asiakasta keräämään tavaransa ja siirtymään toiselle kassalle.

Hitaille asiakkaille tarkoitettu "etanakassa" on käytännössä paljon nopeampi!

Vierailija
11/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri, joka on vähän muissa maailmoissa aina, eli juuri sellainen joka voisi jäädä ihmettelemään rullaportaiden yläpäähän. En usko että hän tekisi samaa kuin tuo asiakas, mutta ehkä osa tällaisista asiakkaista on yhtä pihalla ja loput sitten vain itsekkäitä.

Vierailija
12/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, taisit olla sinä siellä kaupassa :) Yleensä jos kaksi ihmistä tulee melkeinpä samaanaikaan kassalle, niin se Urpo kiihdyttää ja kiilaa eteen ja se normaali kohtelias ei tee näin. Jos sattuu kaksi normaalia ihmistä, niin sitten se pienemmillä ostoksilla varustettu menee ensin, tietty vanhus / pienten lasten kanssa oleva päästetään ensin ja vähänkään kohtelias mies yleensä päästää naisen ensin. Toki jokainen vuorollaan, mutta tässä oltiin samaan aikaan tulossa kassalle. Erona vaan et toisella oli ne ostokset ja lompsa kädessä, toinen ei ollut edes etsinyt sieltä kaupasta niitä ostettavia tavaroita....

Vierailija
13/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä perkelettä?! Itse sanotte että menkää/tehkää vaan ja sitten meuhkaatte kun toinen menee/tekee? Kuka tässä nyt olikaan se idiootti?!? Ei kai toisen tarvitse alkaa kyttämään/kyselemään mitä ja paljonko teillä on tavaraa/hommaa ja alkaa arpomaan siinä että kuka sitä sitten oliskin vuorossa! Tampiot, pidätte suun kiinni jatkossa! Mä olen ainakin ihan helvetin kyllästynyt tuollaisiin ihmisiin, jotka esittää kohteliasta mutta on kuitenkin naama norsun vitulla kun en ole huomannut sitä tätä ja tuota ja jaksa vääntää kuka sitä on oikeasti vuorossa.

Vierailija
14/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, asioineena käynyt rouvakin löysi paikalle 😊

Vierailija
15/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä perkelettä?! Itse sanotte että menkää/tehkää vaan ja sitten meuhkaatte kun toinen menee/tekee? Kuka tässä nyt olikaan se idiootti?!? Ei kai toisen tarvitse alkaa kyttämään/kyselemään mitä ja paljonko teillä on tavaraa/hommaa ja alkaa arpomaan siinä että kuka sitä sitten oliskin vuorossa! Tampiot, pidätte suun kiinni jatkossa! Mä olen ainakin ihan helvetin kyllästynyt tuollaisiin ihmisiin, jotka esittää kohteliasta mutta on kuitenkin naama norsun vitulla kun en ole huomannut sitä tätä ja tuota ja jaksa vääntää kuka sitä on oikeasti vuorossa.

"Ei kai toisen tarvitse alkaa kyttämään/kyselemään mitä ja paljonko teillä on tavaraa/hommaa ja alkaa arpomaan siinä että kuka sitä sitten oliskin vuorossa!"

Kyllä tarvitsee :) Ei sinun aikasi ole kalleinta maailmassa :) Jos hahmotat omassa asiassasi menevän selkeästi kauemmin kuin sen toisen, etkä ole selkeästi ekana siinä, niin ajattelet muita :) Ole hyvä.

Vierailija
16/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis todellakaan sanonut, että menkää ensin. Tää nainen vaan pyyhältää vauhdilla siihen eteen kun kaivan sitä lompsaa valmiiksi tyhjän kassan edellä. Olisin voinut kiireesti rynnätä pari juoksuaskelta ja ehtiä ensin, mutta mielestäni se on epäkohteliasta. Normi ihminen ei kiihdytä juuri kassaa lähestyvän eteen.

Vierailija
17/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ruokakaupassa nainen kysymään jonossa, voisiko mennä ohi, kun on kassalla olevan miehen kanssa samaa porukkaa. Mutta maksoivatkin ostoksensa erikseen. Kyllä hymyilytti!

Vierailija
18/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis todellakaan sanonut, että menkää ensin. Tää nainen vaan pyyhältää vauhdilla siihen eteen kun kaivan sitä lompsaa valmiiksi tyhjän kassan edellä. Olisin voinut kiireesti rynnätä pari juoksuaskelta ja ehtiä ensin, mutta mielestäni se on epäkohteliasta. Normi ihminen ei kiihdytä juuri kassaa lähestyvän eteen.

Ok, käsitin väärin sitten. Joo ja ei mustakaan rynniminen ole ok tai on fiksua antaa sen mennä ensin kenellä on tosi vähän ostoksia. Sen sijaan jos annetaan toisen mennä ensin niin sitten on kyllä urpoa alkaa kitisemään.

Vierailija
19/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kuin että on todella ärsyttävää, kun nykyään ihmiset eivät osaa tai eivät viitsi käyttää väliviivaa vokaalien välissä yhdyssanassa, kuten ap sanassa "saippuakupla-ainetta". Miksi näin? Tätä näkee vähän väliä av:lla ja muillakin kommenttipalstoilla. Onko tämä nyt uusi muoti-ilmiö, kuten päivämäärän kirjoittaminen yhdellä pisteellä ( esim. 4.3 *aaarrgghhhhh!!* ) ja "tavan"-sana "tavallinen"-sanan tilalla?

Vai onko tyhmyys lisääntynyt...?

Vierailija
20/93 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu laitteiden "näppiksistä". Hankalampaa sen viivan teko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme