Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni asia, mutta kuinka idiootti toimii kassalla näin?

Vierailija
04.03.2016 |

Olin menossa lelukaupassa tyhjälle kassa pari tuotetta ja lompakko kädessä. Samaan aikaan siihen pyyhälsi ulko-ovelta nainen, jonka normaalikohteliaana ihmisenä annoin mennä ensin, kun kerran samaan aikaan kassalle tultiin. ( ja normi ihminen olisi vastavuoroisesti päästänyt minut tavarat käsissä ensin! ) Tämä alkaa sitten kysyä myyjältä, että onko kortteja. Myyjä sitten kipaisee tiskin takaa kääntelemään ihan vieressä olevaa korttihyllyä, että tässä. Rouva sitten valkkaa yhden ja alkaa maksaa, mutta muistaakin tarvitsevansa pattereita. Niitä sitten myyjän kanssa arvotaan että minkähän kokoisia. Ja taas myyjä lyö kassaan ja odottaa saavansa rahat. Sittenpä rouva asiakas haluaa vielä saippuakuplaainetta, jota myyjä juoksee kassan takaa hakemaan toiselta puolelta kauppaa. Ja taas jatketaan sitä maksamista. Lopuksi rouva asiakas haluaa vielä vaihtorahansa useampana vitosella seteleinä. Tämä kaikki kestää varmaan 10 min. Jonka jälkeen sitten maksan ne koko ajan kädessäni olleet ostokset sillä kädessäni olleella kortilla ja aikaa menee 30 sek. V*ttu mikä Urpo! Ja sille se kyllä näyttikin!

Ja anteeksi karkea loppukommentti, mutta kyllä helpotti! Mistä kiven alta nää ihmiset tulee? Onko näen niitä samoja jotka jää rullaportaiden yläpäähän seisomaan ja ihmettelemään.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, toi on ihan jokapäiväistä meillä kioskilla. Ei tarvitse osata rakettitiedettä arvatakseen, että hyviin käytöstapoihin kuuluu mennä kassalle vasta, kun on kaikki ostokset valittuina. Mutta ei noi jotkut vain osaa tai välitä.

Vierailija
42/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta kuin että on todella ärsyttävää, kun nykyään ihmiset eivät osaa tai eivät viitsi käyttää väliviivaa vokaalien välissä yhdyssanassa, kuten ap sanassa "saippuakupla-ainetta". Miksi näin? Tätä näkee vähän väliä av:lla ja muillakin kommenttipalstoilla. Onko tämä nyt uusi muoti-ilmiö, kuten päivämäärän kirjoittaminen yhdellä pisteellä ( esim. 4.3 *aaarrgghhhhh!!* ) ja "tavan"-sana "tavallinen"-sanan tilalla?

Vai onko tyhmyys lisääntynyt...?

Luin juuri yhden olen Wilma-viestiä, josta puuttui pisteet päivämäärän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on ehkä pieni asia, mutta ärsyttää kiilailu jonossa. Esim. yhdelle kassalle on kertynyt pitkä jono ja sitten toinen kassa avautuu viereen - niin urpot sieltä jonon hänniltä hyökkää heti vapaalle kassalle. Tokihan nyt pitempään jonottaneiden tulisi päästä vapautuvalle kassalle ensin, mutta jotenkin ei näiden hätähousujen päähän mene, kun "minä, minä, minä"... Sama juttu bussiin mentäessä. Mun mielestä on itsestäänselvää, että bussipysäkille ennen mua tulleet astuvat bussiin mua ennen ja saavat kenties vapaana olevat istumapaikat, mutta yleinen mentaliteetti on rynnistää ovista kyynärpäätaktiikalla. Erityisen ärsyttävää jos olen vaunujen kanssa odottanut bussia 10min ja sit joku viime tipassa paikalle osunut mamma kiilaa ohi ja vie paikkani. 

Miksi niin harvalla on kunnon käytöstavat?

Lakkasin käymästä yhdessä kaupassa sen takia, että olin jonottanut pitkään, latonut ostokset hihnalle, kassaan tulikin vika juuri mun kohdalla, mut jätettiin latomaan ostokset takaisin koriin ja jonottamaan toisen kassan hännille uudestaan.

Vierailija
44/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta kuin että on todella ärsyttävää, kun nykyään ihmiset eivät osaa tai eivät viitsi käyttää väliviivaa vokaalien välissä yhdyssanassa, kuten ap sanassa "saippuakupla-ainetta". Miksi näin? Tätä näkee vähän väliä av:lla ja muillakin kommenttipalstoilla. Onko tämä nyt uusi muoti-ilmiö, kuten päivämäärän kirjoittaminen yhdellä pisteellä ( esim. 4.3 *aaarrgghhhhh!!* ) ja "tavan"-sana "tavallinen"-sanan tilalla?

Vai onko tyhmyys lisääntynyt...?

Luin juuri yhden olen Wilma-viestiä, josta puuttui pisteet päivämäärän jälkeen.

Olen=open.

Vierailija
45/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on ehkä pieni asia, mutta ärsyttää kiilailu jonossa. Esim. yhdelle kassalle on kertynyt pitkä jono ja sitten toinen kassa avautuu viereen - niin urpot sieltä jonon hänniltä hyökkää heti vapaalle kassalle. Tokihan nyt pitempään jonottaneiden tulisi päästä vapautuvalle kassalle ensin, mutta jotenkin ei näiden hätähousujen päähän mene, kun "minä, minä, minä"... Sama juttu bussiin mentäessä. Mun mielestä on itsestäänselvää, että bussipysäkille ennen mua tulleet astuvat bussiin mua ennen ja saavat kenties vapaana olevat istumapaikat, mutta yleinen mentaliteetti on rynnistää ovista kyynärpäätaktiikalla. Erityisen ärsyttävää jos olen vaunujen kanssa odottanut bussia 10min ja sit joku viime tipassa paikalle osunut mamma kiilaa ohi ja vie paikkani. 

Lakkasin käymästä yhdessä kaupassa sen takia, että olin jonottanut pitkään, latonut ostokset hihnalle, kassaan tulikin vika juuri mun kohdalla, mut jätettiin latomaan ostokset takaisin koriin ja jonottamaan toisen kassan hännille uudestaan.

Oisit sä saanut varmaan siihen viallisellekin kassa jäädä tunniksi odottamaan, että kassa saadaan korjattua.

Vierailija
46/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa joskus avata suunne. Ap:n tapauksessa olisin jättänyt ostokset kassalle ja häipynyt kerrottuani, ettei ole aikaa odottaa niin kauan. Seuraavalla kerralla kassakin voisi palvella paremmin. Ei tarvitse siis rähistä, vaan asiallinen sanominen riittää.

Miten tämä tilanne nyt kassan syy oli?

Vierailija
47/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla mihinkään oikeasti ole kiirettä, joten relax!

Vierailija
48/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattelematon, huonosti kasvatettu moukka. Sellainen ihminen, joka ei muita ihmisiä ajattele, eikä ole herkkä eri tilanteissa. Epäkohtelias.

Vierailija
49/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä vittua nyt taas? Jos itselläsi on kolmen sekunnin asia, niin miksi helvetissä siihen pitää joku edelle olla päästämässä?

Vierailija
50/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisit sä saanut varmaan siihen viallisellekin kassa jäädä tunniksi odottamaan, että kassa saadaan korjattua.

Hienoa, että sulta meni pointti ohi.

Vierailija
51/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästämällä hänet eteesi hän saattoi ajatella, että sulla on jokin asia, mikä vie paljon aikaa. Esim. reklamaatio tms. Oli toi silti moukkamaista käytöstä.

Vierailija
52/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee fiksusti, jos vittuunnut siitä jälkikäteen :(

Vierailija
53/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sinut olisi toki pitänyt päästää koko jonon ohi toiselle kassalle. Viis siitä, että nämä ihmiset ovat jonottaneet ihan yhtälailla. Mutta sinun aikasi on tärkeämpää ja sinun ei tarvitse jonottaa.

Vierailija
54/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla oli samanlainen tilanne työkkärissä. Olin juuri kopioimassa koulutodistustani siis 1 kpl, kun viereeni tulee ulkolainen mies ja mulkaisee oudosti. Sanoin sitten kohteliaasti että kopioi vaan ensin. Ja tämä siksi etten ollut varma miten kopiokonetta käytetään. No mies sanoo okei ja alkoi kopioimaan. Ei se mitään mutta kopioinnista ei näy loppua. Hän kopioi kaikenlaisia laskuja ja muita papereita mitkä eivät edes liittyneet työnhakuun millään lailla.! Lopulta kopioiminen oli kestänyt 20 minuuttia. Kun oli minun vuoroni, meni yhden paperin kopioimisen 3 sekuntia. Vieressä oleva pariskunta oli seurannut vierestä touhua ja repesi nauramaan et ei voi olla totta. Tämän takia myöhästyin työnhaku infosta. Olinpa etten koskaan päästä ketään enää eteeni. Mutta olipas mies idiootti, itse en olis koskaan mennyt kenenkään eteen jos kopioitavana on satoja papereita !!, ( eikä ne koneet siellä varmaan tuota varten ole)

Itse päästit miehen eteesi. Mitä valitat? Mistä mies voisi tietää, kuinka paljon sinulla on kopioitavaa. Ethän sinäkään tiennyt kuinka paljon hänellä oli.

Vierailija
55/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sinut olisi toki pitänyt päästää koko jonon ohi toiselle kassalle. Viis siitä, että nämä ihmiset ovat jonottaneet ihan yhtälailla. Mutta sinun aikasi on tärkeämpää ja sinun ei tarvitse jonottaa.

Just sehän se pointti onkin, ettei ne olleet jonottaneet yhtälailla.

Vierailija
56/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just sehän se pointti onkin, ettei ne olleet jonottaneet yhtälailla.

Ai se toinen jono kulkee jotenkin maagisesti nopeammin kuin sinun jono, niin niitä ei haittaa, että sinä kiilaat eteen?

Vierailija
57/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi samalla lailla kun päästin vanhemman naisen eteeni kassalla. Luulin tietysti että nopeasti maksaa ostoksensa, mutta alkoikin varaamaan kirpparipöytää ja tietysti oli kassalta pakko selvittää mitä kannattaa myydä, mihin hintaan yms (joihin kassan on vaikea vastata). Lapsi hermostui odottelusta rattaissa ja tungin karjuvan lapsen oikein lähelle tätä naista. Lapsellista kyllä minulta mutta hermohan siinä meni!

Vierailija
58/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassatyössä kohtasin paljon näitä mulkkuja. Jonoa on viisi metriä ja silti jostain kurvaa kaikkien eteen manne/turkkirouva/mamu/pullonpalauttaja tai muu joka haluaa vaan äkkiä jotain.

No mun kassalla ei halunnut. Pyyntö mennä jonoon perään ei aina tehonnut joten vartija hoiti homman loppuun niissä tapauksissa. Röyhkeät ihmiset kiilavat ja käyttävät ihmisten kohteliaisuutta hyväkseen niin kauan kun se sallitaan.

Vierailija
59/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroinkin joskus täällä kun olin ostamassa Lidlissä pattereita(!) ja edellä olevalla naisella oli täysi ostoskärryllinen ruokaa. Kysyin kohteliaasti, saanko mennä ensin kun minulla on vain tämä paristopaketti. Nainen ei halunnut laskea minua ensin ja niinpä jonotin koko hänen iäisyyden kestäneen kassatapahtumansa ajan. Siinä tuli vielä jotakin epäselvyyttä jonkin koodin kanssa, jolloin tuijotin häpeämättömästi naista kohti koko ajan ja koitin vaikuttaa oikein "läsnäolevalta", ettei ainakaan unohda, että hänen takanaan JONOTETAAN. patterit maksoin ja olin tietenkin ulkona ennen kuin hän oli ekaa kassiaan edes puoliksi pakannut itse maksettuaan.

Ajattelin minäkin, että hän elää itsensä kanssa aina, minä näin häntä onneksi sen viisiminuuttisen ajan elämässäni.

Vierailija
60/93 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa joskus avata suunne. Ap:n tapauksessa olisin jättänyt ostokset kassalle ja häipynyt kerrottuani, ettei ole aikaa odottaa niin kauan. Seuraavalla kerralla kassakin voisi palvella paremmin. Ei tarvitse siis rähistä, vaan asiallinen sanominen riittää.

Miten tämä tilanne nyt kassan syy oli?

Niin, kiinnostaa edelleen tietää, että mitä kassan olisi pitänyt tilanteessa tehdä toisin? Jos kaksi asiakasta tulee yhtäaikaa ja he keskenään nyökkäillen näyttävät, että kumpi menee siihen ensin, niin minusta on jotenkin hassua ajatella, että ei, kun kassan olisi pitänyt sitten sähähtää patterirouvalle, että onpas sinulla paljon asiaa, kun tuolla toisella jonottajalla on vain pari korttia tietämättä yhtään onko sillä toisella jonottajalla oikeasti joku aikaa vievä rklamaatio tai sitten hän vaikka haluaakin tappaa aikaa. Siis sympatiani ovat täysin ap:n puolella, mutta ihan mielenkiinnosta: mitä kassan olisi kuulunut tehdä toisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi