Miks joku syö toisen eväät työpaikan jääkaapista?
Mistä se johtuu? Kai jokainen tunnistaa ettei tää oo mun eväs?!?
Kommentit (158)
Oman kokemuksen mukaan eväitä häviää eniten isojen yritysten tai organisaatioiden kahvihuoneista.
Jos samassa kahvihuoneessa käy päivän aikana kymmeniä eri ammattikuntien edustajia, on kiinnijäämisen riski aika pieni.
Ihmiset osaavat olla hävyttömiä, ja jotkut varastelevat siksi koska voivat.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin syön työpaikalla välillä muiden eväät, olen ainoa mies naisvaltaisella työpisteellä ja sen seuraaminen kun naiset kehittää hirveää draamaa , siitä kuka aina syö muiden eväitä on huikeaa viihdettä.
Pahoitteluni yksinkertaisuudestasi. Harmi, että vanhemmillasi petti tuplaehkäisy.
Murskaa joku shampanjalasi tms. ohueksi murskaksi eväiden joukkoon, ei syö rosvo enää kovin monesti eväitäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli työpaikalla yhteinen hedelmäkulho. Siis vittu yhteinen hedelmäkulho! Siis yksi neropatti päätti, että ne eväsnyssykät on taukohuoneessa niin epäsiistin näköisiä, että kerätään kaikkien hedelmät yhteiseen kulhoon, josta voi sitten omansa ottaa. Miksi vastusta?
No siksi, että itse olen tarkka mm. banaanin merkistä ja kyspsyysasteesta. Otan omansta mielestäni täydellisen kyspyisen banaanin töihin mukaan, joka ei ole mitään 1 eur./kg, vaan tiettyä merkkiä, kaksi kertaa kalliimpaa. Mitä saan; no vittu jonkun mustuneen lähmityn tilalle. Sama mandariineissa. Omenoissa. En ikinä ota kaupasta sitä halvinta, suosin tiettyjä lajikkeita, mutta työpaikan hedelmäkulhosta aina sen kuppaisimman joudun ottamaan, kun muillekin näköjään kelpaa ne virheettömät.
Siis miksi sä laitat ne hedelmäsi yhteiseen kulhoon? Mitä järkeä tuossa edes on? Mistä himputista voi jostain kulhosta erottaa että tuo on mun eväsomena ja tuo maijan? Jos siis on ihan tavis omena. Mitä ihmeen hyötyä on yhteisestä kulhosta, johon jokainen tuo oman hedelmänsä? Eri asia olisi jos työnantaja kustantaisi kaikki ne hedelmät.
Minä EN LAITA hedelmiäni siihen kulhoon. Se työpaikan neropatti laittaa. Tyhjentää omin luvin muiden nyssykät. Omani pidän nykyään piilossa.
Siis ei voi olla totta! Mistä näitä valopäitä riittää, jotka kokevat oikeudekseen mennä käpälöimään toisten ruokia?
No jos nälkä on, eikä sille toiselle kelpaa. Jos ei klo 14 mennes ole koskenutkaan eväisiin, niin sitten tuskin on edes nälkä. Joten parempi syödä pois etteivät jää pilaantumaan. Näin ainakin itse monesti toimin työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
No jos nälkä on, eikä sille toiselle kelpaa. Jos ei klo 14 mennes ole koskenutkaan eväisiin, niin sitten tuskin on edes nälkä. Joten parempi syödä pois etteivät jää pilaantumaan. Näin ainakin itse monesti toimin työpaikalla.
oot kyllä kunnon urpo, että teitä onkin joka paikassa. HUOH.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oot kyllä kunnon urpo, että teitä onkin joka paikassa. HUOH.
No pakkohan ne ny on syödä, ettei happane!
Uskomattomia tarinoita! Ei oo tullut ees mieleen, että joku vois olla noin törkeä että syö työkaverin eväät. Meillä on pieni naisvaltainen työyhteisö eikä tommonen varastelu oo koskaan ollu ongelma!
Vierailija kirjoitti:
Kai ne ruokarosvot jättää likaiset tupperit omistajansa tiskattavaksi, vai vievätkö kotiin?
Minulta ainakin vei, ja nimenomaan Tupperwaren. Se sama, joka pölli talvirenkaanikin firman autotallista.
Kyllähän nämä jutut ällistyttävät! Se on ihan ymmärrettävää, että vahingossa voi napata väärän jogurtin/rahkan tai vaikkapa Saarioisen keiton, mutta kuka menee tarkoituksella sörkkimään toisen voileipiä tms. mua jo ajatuskin ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa millä aloilla tällaista varastelua tapahtuu?
Olin 2 v töissä sairaalassa ja siellä tapahtui pari kertaa, että joku oli syönyt toisen eväät jääkaapista. Jääkaappia käytti tosin melkoinen ihmisjoukko, joten ei ihme jos jollekin kävi joskus moka.
Nyt olen ollut yli 10 v töissä ihan toisella alalla miesvaltaisissa työpaikoissa. Koskaan ei ole tapahtunut mitään tällaista.
Olen se, jolta varas vei eväät rasioineen päivineen sekä renkaat. Nämä ja joitakin muitakin katoamisia tapahtui vartiointiliikkeen toimistolla!
Kaveri kertoi kesätyöpaikastaan. Työpaikka oli seudulla, jossa tunnetusti pidetään säästäväisyyttä arvossaan ja kaikenlaista tuhlailua turhana hapatuksena ja paheksuttavana.
Kuitenkin kerran viikossa oli tapana tuoda työmaalle kukin kerrallaan kahvipullaa; yleensä se halvin marie-keksi tai lidn vohvelit tai kivikovaa vähällä voilla ja minimaalisella sokerilla kotonaleivottua.
Kaveri vei omilla vuoroillaan konditoriasta ostettuja ihania kakkuja tai erilaisia leivoksia laatikollisen.
Toiset nieleskeli nähdessään nuo tarjoilut ja miettivät kuumeisesti päässään, että miten tähän nyt voi pystyy omalla vuorollaan jollain jauhoisella vohvelipaketilla ikinä vastaaman. Toisaalta teki niin mieli noita herkkuja ja halusivat niitä syödä. Pöydässä kursailtiin, että kiitos vaan,mutta en mä nyt syö makeaa. Päivän aikana kuitenkin kaikki leivokset ja kakkupalat hävisivät...
Kaveria nauratti tuo pihipetterien "tuska" ja huvitti seurata sitä kiermurtelua. Pihipetterejä varmaan kauhistutti kesän aikainen rahanmeno, sekä oma että kaverin.. Huvinsa kullakin.
Omassa kesätyöpaikassani nimetyn eväsrasian päällä oleva tuore banaani oli viety, mutta muistettu kuitenkin korvata kovasti mustuneella banaanilla (syömäkelvoton). Pidin lopun kesää banaanit omassa laukussani.
Suosittelen superhottia chilikastiketta.
Puolityhjä ketsuppipurkki täyteen moottoriöljyä ja sitten ravistus. Sen jälkeen purkki kaappiin. Selvisi aika pian, kuka meidän työmaalla varasti ketsupit ja maidot. :D
Vierailija kirjoitti:
Tai sitte vain laittaa teipillä nimen eväslaatikkoon isoilla kirjaimilla.
Toi ei toimi jos syöjä on vähänkään välinpitämätön. Itsellänihän oli entisen firman kaapissa isosti nimettyjä lactobasillus juomia joita sitten huomasin toimitusjohtajan alias osakkaan juovan posket killillään kuin olisivat omiaan. Viikon satsista sain aina kaksi itselleni. En keksinyt muuta kuin käydä sanomassa osakkaan henkilökohtaiselle sihteerille asiasta ja ehdotin että hän hommais pomolleen kaappiin omat juomat ettei mun tarttis rahottaa suurpalkkasen pomoni suolistontoimintaa. Näin sitten tapahtui ja omat juomani säilyi jatkossa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitte vain laittaa teipillä nimen eväslaatikkoon isoilla kirjaimilla.
Toi ei toimi jos syöjä on vähänkään välinpitämätön. Itsellänihän oli entisen firman kaapissa isosti nimettyjä lactobasillus juomia joita sitten huomasin toimitusjohtajan alias osakkaan juovan posket killillään kuin olisivat omiaan. Viikon satsista sain aina kaksi itselleni. En keksinyt muuta kuin käydä sanomassa osakkaan henkilökohtaiselle sihteerille asiasta ja ehdotin että hän hommais pomolleen kaappiin omat juomat ettei mun tarttis rahottaa suurpalkkasen pomoni suolistontoimintaa. Näin sitten tapahtui ja omat juomani säilyi jatkossa :D
Kuten totesin jo aiemmin: varakkaimmat ovat itarimpia lähes poikkeuksetta. Ansainta kasvaa kummasti, kun kitsastelee ja varastaa.
En ole varasteluun törmännyt, mutta säilytän silti eväitä kaapissani. Jääkaappikamat nimikoin eikä vielä ole viety. Kahviin käytän töissä kauramaitoa eikä sekään ole kellekään kelvannut. Kerran eräs reipas sielu oli heittänyt roskiin puolet jääkaapin sisällöstä sitä siivotessaan, myös samana päivänä tuotuja tuoreita ruokia. Siitä kyllä tuli riitaa.
Multa ei ole safkoja syöty kaapista, toki en siellä säilytäkään kuin niitä pakollisia jääkaappikamoja, nekin nimikoituna. Sen sijaan edellisessä työpaikassa kelpasi kyllä mun muovirasiat, jotka joskus jätin hetkeksi kuivauskaappiin pesun jälkeen valumaan. Ei väliä meninkö hakemaan 30 min myöhemmin vai seuraavana päivänä, joku oli kipannut mun Orthexit kassiinsa. Kyllä, ei ees mitään kalliita Tuppereita vaan niitä samoja vähän vuotavia Orthexeja, joita löytyy jokaisesta taloudesta vinopino. Rasiat jäi rauhaan vasta kun kirjoitin permanent-tussilla nimeni sekä kanteen että kippoon.
Niin, selvisikö teevaras koskaan? Samassa ketjussa muuten joku mietti lukittavia eväsrasioita. Sellaisille selkeästi olisi tilausta :D