Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks joku syö toisen eväät työpaikan jääkaapista?

Vierailija
04.03.2016 |

Mistä se johtuu? Kai jokainen tunnistaa ettei tää oo mun eväs?!?

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi tällainen? http://www.coolstuff.fi/Fridge-Locker

Kätevä! Toisaalta jääkaappi täyttyisi jo muutaman ihmisen jälkeen.

Vierailija
122/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä työpaikassani joskus kauan sitten oli jääkaappi, jossa oli lukittavat lokerot jokaiselle käyttäjälle. Toisaalta hyvä, mutta entäs sitten kun joku jätti eväänsä lukkojen taakse mätänemään. Toki pomolla oli yleisavain, mutta kuitenkin. Jotenkin surullista, että tuollaisiakin tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, omat eväät oli paskat

Vierailija
124/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheyrityksessä on töissä minä välillä, isäni, äitini ja 2-10 ulkopuolista työntekijää. No, isä on pariin otteeseen vahingossa syönyt jonkun työntekijän eväät.... :D Äiti tekee sille eväät, eli ei tiedä, miltä omaat eväänsä näyttävät. Niin on saattanut sekoittua, jos omaat eväät on olleet vaikka jossain piilommassa jääkaapissa ja on ottanut "ne keltaisen rasian leivät". No, onneksi nuo työmiehet on aika kaikkiruokaisia, niin on saaneet isän leivät tilalle.

Lisäksi olin joskus toisessa työpaikassa, missä minä, pomo ja pomon mies töissä. Joskus pomo oli vahingossa syönyt minun evääni, kun ihan vaan ei muistanut, mitä oli aamulla tehnyt. Eipä haitannut, koska antoi sitten rahaa hakea jonkun pitsan kämäisten leipien tilalle :)

Onneksi itse olen ollut vaan pikkufirmoiossa, niin nämä eväsvarkaat jää aina kiinni. Muuten kyllä vituttaisi. En voi ymmärtää, miten jotkut tahalleen kehtaa syödä muiden, mitä ne sanoo, jos se eväiden omistaja paukahtaakin paikalle, kun mässyttää sen jugurttia siinä? 

Vierailija
125/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin herää ruokahalu myöhässä, ja teen usein mielellään myös vaikka 8-18 töitä, jos inspiraatio iskee klo 15.30, enkä lähde klo 16 kotiin. Saattaa siis olla, että eväät on koskematta vielä kello 15.30, kun normityöpäivä loppuisi klo 16, mutta ei se silti tarkoita, että aion jättää syömättä!! Saatan myös mennä töistä suoraan tallille, ja syödä vasta matkalla, jolloin eväät koko päivän jääkaapissa koskematta. prkl jos joku ne söisi "koska ne oli koskematta klo XX".

Se on kyllä myös helkkarin ärsyttävää, jos jätetään eväitä mätänemään, eikä siivota pois. Voisi laittaa edes "saa syödä, tehty 1.2.!" -lapun ja kirjoittaa maitopurkkiin saa käyttää, niin ei mätäne turhaan kuukautta ja sitten joku (minä) saa siivota homeisia eväitä pois, että mahtuisi oikeitakin :(

Vierailija
126/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyy omat rahat.

Vierailija
127/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä työpaikassa, jossa on n. 1300 työntekijää töissä. Kukaan ei nimikoi ikinä eväitään, ja silti koskaan kukaan ei ole 5 vuoden urani aikana  koskenut eväisiini. Luulen että tuo on enemmänkin pienten työpaikkojen ongelma, ajatellaan että kun Maija on mun kaveri, niin ei se varmaan pahastu jos vähän otan siltä...

Vierailija
128/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt monasti toisten pullat ym herkut. Kiva seurata kun mellastavat nisujensa perään.😄😄😅😃 öö 😋😋 nam

Vierailija
129/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se johtuu? Kai jokainen tunnistaa ettei tää oo mun eväs?!?

Omalla työpaikallani aikoinaan sama tilanne. Uhri teki uudet eväät, joihin oli lisätty leikattuja varpaankynsiä ja munankarvoja:)

Tee sinä samoin.

Vierailija
130/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku syö minun eväitäni, niin seuraavalla kerralla maustan oman evääni sellaisiksi, että taitaa sen jälkeen evääni olla vähän vähemmän haluttavia syötäviä. Laitan joko reilusti suolaa, pippuria tai tulisia mausteita. Suolaa, pippuria tai tulisia mausteita niin reilusti, että ruoka suorastaan ui niissä.

Hyvää ruokahalua vaan sitten sen jälkeen. :D

Vierailija
131/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperolla oli ripuli ja pershiistään tuli oikein maapähkinävoin ruskeaa liejua. Otin sitä lusikalla leipien väliin annokset ja sitten hilloa siihen päälle, jonka höystäilin chilisoosilla. Suolaleipiin sylki kuumeinen miheni sisään ja lillutin oltermannit aamukusessani veskissä. Vihannekset pyöriteltiin mieheni kanssa makeutusaineessa. 

Oikeat leivät tein itselleni mukaan jemmaan. Ja nämä paska versiot vein jääkaappiin, kuten joka aamu olin vienyt oikeat leipäni siihen asti. Nautin leipäni työpisteelläni ja ruokatauolla menin keittiöön hyvissä ajoin kahvittelemaan, yleensä olin ollut myöhässä työkiireiltäni. Istuin kahvin kanssa koko tauon ja näin kuinka ruokavaras otti leipäni jääkaapista ja kahvia keittimestä. Istui alas ja alkoi kiskomaan  napaanasa näitä paskaleipiä.

Oli muuten pokkaa pitelemisen. Söi sen suolaisen loppuun asti. Naamastaan näki ettei tykännyt  ja paskalla höystettyä haukkasi oikein ison palan suuhunsa, jonka juoksi sylkemään pois.  Siihen loppuun huikkasin kysymyksen "Maistuiko ne mun leivät noin pahalle? Oilisiko se kuinten kiin niin että ahaneella on paskainen loppu?"

Sai leivät olla rauhassa tulevaisuuessa.

Vierailija
132/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt monasti toisten pullat ym herkut. Kiva seurata kun mellastavat nisujensa perään.😄😄😅😃 öö 😋😋 nam

Olen piilottanut hammastikkuja pulliini. Olet onnekas ette ole mun työpaikalla.

Vierailija
133/158 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran sellainen työkaverimies, jonka vaimo oli tiukan linjan karppi ja määrännyt miehensäkin osin ehkä vastentahtoisesti karppilinjalle. Ja tuo mies oli pahin jääkaappirosvo ikinä. Hänellä oli koko ajan ns herkkuhimo päällä ja hän nyysi keittiön kaapeista (jokaisella oli oma hyllynpyolikas) toisten keksejä, välipalapatukoita tms. Myönsi välillä ihan suoraan ottaneensa ja pisti sen vitsiksi, tyyliin "no vähän söin, ettette te rouvat vaan liho"! Hehheh kuin hauskaa puhetta varkaalta ihmisille joilla ei ole ruuan kanssa ongelmia. Monet alkoivat lopulta säilyttämään keksejään yms sitten käsilaukuissaan.

Jääkaapistakin hän pölli, tosin mitään terveelliset rahkat, hedelmät eivät kelvanneet. Etenkin minun tuotteet olivat usein tulilinjalla, sillä kerran pari viikossa syön mm. Pizzaa, kebabia yms. Pysyn hoikkana siten, että syön pizzasta vaan puolet ja lisäksi ison kasan salaattia. Niinpä usein jätin pizzasta, kebabista yms toisen puolen seuraavalle päivälle ja juuri nämä hän usein söi iltapäivällä ennen kotiin lähtöään. Naureskellen väliin tunnustikin.

Vierailija
134/158 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko muuten törmänneet tällaiseen ilmiöön mikä oli eräässä entisessä työpaikassani (alle 10'henkilön erityisasiantuntija-tiimi). Mulla ja muutamalla muulla oli tapana ruoan jälkeen tai iltapäiväkahvilla syödä jotain pientä hyvää, kuten pulla, pikku suklaapatukka tms. Siis ihan yksittäin ostettu, esim kaupan paistopisteestä pikku pulla, kakkupala, tms. pientä herkuttelua varten. Noh sitten osa tiimiläisistä ihan pokkana protestoi, että "epäreilua syödä herkkuja itse, kun ei osta samalla toisillekin, etkö tarjoa tuosta suklaasta (tyyliin Pätkis-patukka), jos ostaa herkkuja, pitäis ostaa kaikille..."! Siis oikeesti aikuisilta, korkeakoulutetuilta hyväpalkkaisilta ihmisiltä tällaista puhetta! Ja ei, ei ollut vitsi noilta tyypeiltä :(

Vierailija
135/158 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh miten ihmeessä korkeakoulutetut ihmiset fiksuja välttämättä olisivat??

Ei pänttäämällä asioita opi fiksuja käytöstapoja ei todellakaan. Ihminen on joko fiksu luonnostaan tai ei. Ilmeisesti edustatte jälkimmäistä vaihtoehtoa😊.

Vierailija
136/158 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaankynnen palaset kuulostaa loistavalta idealta leivän väliin! Saisinpa nähdä ruokavarkaan ilmeen, kun kaivelee niitä suustaan.. Mistä löytyisi vielä kynsisienestä kärsivä luovuttaja..

Vierailija
137/158 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä tällainen uskomaton mies (vaikka mieheksi ei voi kutsua miestä joka ei osaa ravintoa hankkia perheen pöytään) Tämä "mies" EI osaa tehdä itse ruokaa, EIKÄ käydä itse kaupassa. Hän kiukuttelee vaimolleen mikäli hänelle ei ole hankittu ruokaa. Hän tulee huonotuuliseksi ellei häntä ole laskettu pizzaperjantaina laskuihin mukaan. Hänellä on kuitenkin hoikan miehen treenaamaton takalisto, ja on muutenkin sen näköinen että ruoka on maistunut pienestä pitäen.

Tämän työpaikan naapurissa on kauppa, mutta mies ei osaa käydä siellä vaikka kaikki muut työpaikan miehet osaavat. Äijät käyvät myös läheisellä hampurilaspaikalla syömässä mikäli kaupan antimet ei houkuta. Mutta ei tämä.

Tämä l***iperse sen sijaan käy jääkaapilla katsomassa josko joku muu olisi käynyt hänen puolestaan kaupassa, ja  vetelee onnellisesti muiden ruokia jääkaapista.

Kiitän onneani ettei tämä mies ole minun mieheni. Oma mieheni hoitaa ravintonsa itse, ja pärjää vaikka maailmanloppu tulisi ja vaimot häviäisi maapallolta. Tämä toinen taas kuolisi nälkään. Itkisi suruissaan nälkäänsä.

Vierailija
138/158 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemmaa wasabia tai jotain muuta perkuleen tulista sinne eväisiin. Huomaat sitten kuka on syömässä sinun eväitä :)

Vierailija
139/158 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö palstaa luettu Valmetilla? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005867121.html

Vierailija
140/158 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa kun vien töihin jotain herkkua kahvipöytään, ajatuksella että siitä voi ruuan päälle ottaayhden tai pari, esim kilon kääresuklaita, niin PÄIVÄSSÄ ne on kaikki joku syönyt nälkäänsä?? Ja tosiaan taukotilaa käyttää 2-4 ihmistä päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi