Miks joku syö toisen eväät työpaikan jääkaapista?
Mistä se johtuu? Kai jokainen tunnistaa ettei tää oo mun eväs?!?
Kommentit (158)
Minulta syötiin työpaikan jääkaapista kerran aamulla tekemäni tonnikalasalaatti. Ei siinä mitään, mutta samalla vietiin se Tupperin rasiakin, jossa salaattini oli.
Hei! Tulikin miellen, että muistaako joku ketjun, jossa palstailijan tykaveri joi aina hänen teensä?
Mitäs siinä lopulta kävi?
Oisko tämä ruokavarastelu isojen, hierarkisten ja heterogeenisten työyhteisöjen ongelma vai esiintyykö tällaista pienissäkin firmoissa? Mulla ei oo mitään kokemusta siitä, että toisten nimikoituja eväitä joku muu söisi ja että pitäisi ajautua tällaisia kostotoimenpiteisiin. Oon aina työskennellyt naisvaltaisissa työpaikoissa, ja isoimmassa työyhteisössä on ollut joku 20 työkaveria, yleensä kaikki naisia. Jääkaappiongelmana on lähinnä ollut se, että siellä kävelee vastaan tuotteita, joita ei ole syöty. Siis esim. päiväysvanhoja viilejä ja jogurtteja tai läpimustia banaaneja. Toisten eväiden syömistä vältellään viimeiseen asti, ja vasta selvästi pilalle menneet ruuat uskalletaan edes heittää pois.
Vierailija kirjoitti:
Minulta syötiin työpaikan jääkaapista kerran aamulla tekemäni tonnikalasalaatti. Ei siinä mitään, mutta samalla vietiin se Tupperin rasiakin, jossa salaattini oli.
Huh.
Työskentelin nuorena työpaikalla, josta opiskelijat veivät toisten ruokia ja työpaikan astioita, ruokailuvälineitä, kahvia ja vessapaperia. Tilanne oli mielestäni täysin käsittämätön. Olisi vaikeaa toimia sellaisen ihmisen kanssa, joka on ns. sivistynyt, mutta varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aina ihmetellyt ihmisiä, joiden mielestä on ookoo kostaa vääryydet väärydellä ja vielä pahemmalla, jos mahdollista. Eli juot mun maitoa, niin ens kerralla laitan siihen kusta, paskaa ja myrkkyä ja naureskelen päälle. Ymmärrän vielä sellaiset harmittomammat, että maustaa maitonsa suolalla (niin kuin yksi täällä kirjoitti). Aika sairas saa olla, että nauttii, kun toinen juo kusta.
Totta, pitäis vaan pystyä niillä lapuilla viestittämään. Ehkä pitäisi viritellä joku sellanen tarkkailukamera kahvihuoneeseen, mutta sehän on tietysti jonkun lain vastaista - kameroita ei kai saa olla taukotiloissa.
Yksi työkaveri oli hakenut kaverinsa tukkukortilla tukusta sellaisia pieniä kahvilan maitotetroja (jossa on just yksi kahvimaito). Niitä hän piti lukitussa työpöydän laatikossa ja otti aina yhden kahvitunnille mukaan. Ei päässeet rotat litkimään muiden maitoja! Mutta onpa tuokin kurjaa, että tarvitaan erityisjärjestelyitä joiden ihmisten ajattelemattomuuden takia
Mä lopetin ton vuoksi koko maidon juonnin. Kyllästyin kustantamaan yksin koko työyhteisön kahvimaitoja. 10 vuotta jaksoin ja sitten tuli stoppi. Vieläkin ihmettelevät keittiössä jääkaapin ovi selällään - eikö "meillä" ole yhtään maitoa?!? Niin ja meillä työnantaja ei siis kustanna kahvia, maitoa tms. eli itse ostetaan.
Taisi jäädä sitten maidonjuonti koko työyhteisöltä kerralla :-D kun se kiltein väsyi loisiin
Trine kirjoitti:
Laita kerran jotain risiiniöljyä tms. niin se loppuu.
Meillä oli työpaikkakiusaaja, joka laittoi työkavereiden eväisiin jotain mömmöä tms. Alettiin ihmettelemään, kun usealla alkoi olla ihmeellistä pahaa oloa ja huimausta. Ja aina, kun oli juonut jotain, mitä oli jättänyt eväsjääkaappiin. Seurattiin asiaa ja siitä ei ollut mitään epäilystä. Mutta ennen kuin ehdittiin tehdä ilmoitusta, kyseinen ihminen siirtyi muualle töihin. Kukaan meistä ei uskaltanut tehdä ilmoitusta jälkeen päin, koska siirron yhteydessä ilmeni tästä työkaverista niin sairaita juttuja, että kukaan ei halunnut hänen vihansa kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Yyyks pölhö työkaveri "shoppaili" firman jääkaapilla, tyhjensi puolen kaappia ja sit ku se jäi kiinni ni se sano vieväs lapsilleen ruokaa, vittu mikä ääliö
Käyttikö oman palkkashekin kaljaan vai :D
Meillä aikoinaan ketsupit katosivat jonkun suuhun.
Laitoimme sekaan ahjo nimistä chilikastiketta joka oli yksi tulisimmasta lajinsa edustajista.
Luulemme, että varkaalta jäi ruuat syömättä jos erehtyi ketsupin sotkemaan ruuan sekaan.
Ai niin varastelu loppui.
Vierailija kirjoitti:
Tässä teille vitsi : meillä on töissä outo tapa kirjoittaa nimiä eväisiin. Eilenkin söin yhden Seija nimisen banaanin ja Mikko nimisen voileivän jääkaapista.
:DDD
Repesin. Taidan olla aika väsynyt. Hihittelen täällä yksikseni.
Kirjoita eväsrasia kanteen isoilla kirjaimilla: myrkkyä
Multakin joku paskakasa söi joskus appelsiinin, jonka olin varannut sokerihukkahetkeä varten. Olin pistänyt liikaa insuliinia ja heikkona raahauduin kaapille, niin kiva ylläri, kun ei ollutkaan hätävaraa enää. Myös aina joku juo maitokahvit. Laitoin lapun, että voisko ostaa uutta tilalle jos juo, niin oli kirjoitettu takas vaan LOL.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aina ihmetellyt ihmisiä, joiden mielestä on ookoo kostaa vääryydet väärydellä ja vielä pahemmalla, jos mahdollista. Eli juot mun maitoa, niin ens kerralla laitan siihen kusta, paskaa ja myrkkyä ja naureskelen päälle. Ymmärrän vielä sellaiset harmittomammat, että maustaa maitonsa suolalla (niin kuin yksi täällä kirjoitti). Aika sairas saa olla, että nauttii, kun toinen juo kusta.
Totta, pitäis vaan pystyä niillä lapuilla viestittämään. Ehkä pitäisi viritellä joku sellanen tarkkailukamera kahvihuoneeseen, mutta sehän on tietysti jonkun lain vastaista - kameroita ei kai saa olla taukotiloissa.
Yksi työkaveri oli hakenut kaverinsa tukkukortilla tukusta sellaisia pieniä kahvilan maitotetroja (jossa on just yksi kahvimaito). Niitä hän piti lukitussa työpöydän laatikossa ja otti aina yhden kahvitunnille mukaan. Ei päässeet rotat litkimään muiden maitoja! Mutta onpa tuokin kurjaa, että tarvitaan erityisjärjestelyitä joiden ihmisten ajattelemattomuuden takia
Mä lopetin ton vuoksi koko maidon juonnin. Kyllästyin kustantamaan yksin koko työyhteisön kahvimaitoja. 10 vuotta jaksoin ja sitten tuli stoppi. Vieläkin ihmettelevät keittiössä jääkaapin ovi selällään - eikö "meillä" ole yhtään maitoa?!? Niin ja meillä työnantaja ei siis kustanna kahvia, maitoa tms. eli itse ostetaan.
Taisi jäädä sitten maidonjuonti koko työyhteisöltä kerralla :-D kun se kiltein väsyi loisiin
Joo tuttua juttua. Meillä ryhdyttiin keräämään vapaaehtoista maitorahaa, siltikään se ei aina toimi, koska osa maksaa, osa ei ja maitoa ei kukaan muista ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä entisellä työkaverilla oli tapana syödä toisen keksejä salaa. Keksien omistaja on helvetin ärsyttävä pomoja mielistelevä, itseään kehuva ja työkavereita haukkuva ämmä ja vaikka varastaminen on rikos, niin silti oli naurussa pitelemistä, kun hän tyrmistyksekseen löysi vain yhden keksin kätköstään ja yritti pitää pokan.
"Yhdellä entisellä työkaverilla..." Toivottavasti et enää varasta keneltäkään mitään huonosta taustastasi huolimatta.
Kaikkien muiden syöppöjen tekstit ovat täynnä kirjoitusvirheitä, joten eiköhän kyseinen tilanne kerro heistä riittävästi.
En se ollut minä. En olisi uskaltanut, olin jo ihan tarpeeksi sen ämmän hampaissa. =(
Enkä minä varasta, edes ilkeiltä ihmisiltä. Varastelija oli muuten nuori mies, mikä ei varmasti yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä teille vitsi : meillä on töissä outo tapa kirjoittaa nimiä eväisiin. Eilenkin söin yhden Seija nimisen banaanin ja Mikko nimisen voileivän jääkaapista.
:DDD
Repesin. Taidan olla aika väsynyt. Hihittelen täällä yksikseni.
Miksi antinaurualapeukut?
Selvennykseksi: En kannata toisten eväiden popsimista. Onnekseni en ole asiaan henkilökohtaisesti törmännyt. Olen sattuneesta syystä joutunut valvomaan viime yön. Miksi minä täällä selittelen? Taidan painua nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Alkoiko pelottaa?
Minusta varkaus on rikoksista aika alhainen. Jos sille tielle ryhtyy, niin saa kestää myös tulevat yllätykset. Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin se, että joku on syöny eväät ja itse joudut joko kestää nälkäisenä loppupäivän tai lähtemään kauppaan tai lounasmestaan.
Ai täällä olikin hyviä ideoita. Huomenna työpaikan jääkaapista löytyy etikka-tiskiaine-hermesetas salaatinkastike ja chilikastikkeella tuunattu ketsuppi.
Mulla myös maidot hävisi aina, siirryin jauhemaiseen versioon. Kulkee hyvin taskuspohjalla yksittäispakattuna. Näin hieno työpaikka on päiväkoti, että ei ole raksapuolen yksinoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että nämä varkaat on pääsääntöisesti sellaisia miehiä, jotka on tottuneet kotonakin siihen, että jääkaapilta vaan haetaan, mitä mieli tekee. Ei niille tule mieleenkään, että se ruoka ei ilmesty sinne kaappiin itsestään tai että se voisi kuulua jollekin toiselle kuin sille, joka siinä kaapin ovella seisoo valkkailemassa.
Mä en usko, että voi olla niin tyhmiä ihmisiä olemassa. Miten sellaiset voisi tehdä edes mitään työtä? Enemmänkin uskon, että varkaat ovat jollakin tavalla luonnevikaisia ja pitävät itseään jotenkin etuoikeutettuna. Syövät varmaan ihan ilman mitään tunnontuskia muiden ruuat.
Hei! Olen saattanut joskus syödä evääsi :7. En missään nimessä tarkoituksella. Mulla on osa-aikatyö eli olen välillä neljä-viisikin päivää pois duunista, ja joskus en ole muistanut 100% varmuudella mikä on minun, kun on samanlaisia purkkeja paljon, ja kuitenkin omat eväät pitää tyhjätä jääkaapista niin arpominen ollut edessä... Nykyisin pidän samaa isoa eväsrasiaa aina ja laitan siihen myös jugurtit yms. Kuulostaa varmasti typerältä ja onkin, sanottakoon että mulla on stressin ja pikkulapsen kans yövalvomisen kanssa ollut niin laho pää että on ihme että mulle edes maksetaan palkkaa enkä ole esim. polttanut kotia jättämällä levyn päälle tms.
Mä oon joskus ottanut työkaverilta ketsuppia ilman lupaa..ja kerroin asiasta heti seuraavalla kerralla ku nähtiin..sain luvan ottaa jatkossakin (eväänä sellasta ruokaa yleensä joka ei ketsuppia kaipaa ja työkaveri tietää sen)
Meillä onneks eväät pysyy kaapissa. Mut kyl mä jogurtin,rahkat yms purkit aina nimikin,ettei kukaan vahingossa sekoita..
"Yhdellä entisellä työkaverilla..." Toivottavasti et enää varasta keneltäkään mitään huonosta taustastasi huolimatta.
Kaikkien muiden syöppöjen tekstit ovat täynnä kirjoitusvirheitä, joten eiköhän kyseinen tilanne kerro heistä riittävästi.