Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks joku syö toisen eväät työpaikan jääkaapista?

Vierailija
04.03.2016 |

Mistä se johtuu? Kai jokainen tunnistaa ettei tää oo mun eväs?!?

Kommentit (158)

Vierailija
61/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli töissä kaksi ylipainoista naista jotka muka söivät välipalaksi vain nutrilettia. Niin, ja muiden eväät.

Voi luoja että ärsytti. Olivat myös pahemman luokan juoruajia. Mä päädyin ratkaisemaan ongelman niin että aloin syödä joka päivä ulkona parin kaverin kanssa. Jouduttiin työpaikkakiusatuiksi siitä johtuen.

Onneksi saivat kenkää.

Vierailija
62/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla ei kukaan ole tainnut syödä toisten ruokia (en ole ainakaan kuullut). Ainakin mun kaalikeitot ja vastaavat on saaneet olla ihan rauhassa. :D Pariin otteeseen on työpaikalla siivottu jääkaappia niin että on jääty ihmettelemään jotain yli puoli vuotta vanhoja jogurtti- ja sulatejuustopurkkeja. Joskus olen heitellyt jonkun toisen mätiä hedelmiä kaapista roskiin (valuivat jo pitkin hyllyä). Maito puolestaan on ongelmallisempi. Jossain vaiheessa kaikki piti yllä sitä että on kahvia ja kahvimaitoa tarjolla. Mutta itseorganisoituvat systeemi on alkanut rakoilla ja viimeaikoina on tuntunut että olen ainoa kahvin ostaja. Maitoja sentään tuo muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt kahdessa pienessä yrityksessä, joissa oli useampia henkilöitä, joilla oli tapana syödä muiden eväät. Kaikki näistä olivat nuoria miehiä, itse eivät juuri koskaan ostaneet itse mitään vaan pummivat tai varastivat muiden ruoat. Vielä omituisen osa oli se, että kaikkien muiden mielestä tämä oli tosi hauskaa ja heitä nsuratti aina hirveästi kun jonkun eväät oli syöty. Olin ensimmäisissä työpaikoissani ja ihmeissäni kun minusta se ei ollut lainkaan hauskaa, välillä ei sitten itse saanut lainkaan ruokaa kun ei ehtinyt kauppaan. Aloin sitten talvisin säilyttämään eväitäni autossa ja hain sieltä ruokatunnilla.

Vierailija
64/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole huomannut/kuullut että meillä (päiväkoti) joku söisi toisten eväitä, mutta hyviä neuvoja täällä vastaisuuden varalle!

...Häpeäkseni täytyy tunnustaa, että kerran söin vahingossa työkaverin välipalarahkan (eri makua kuin omani), ja kyllä nolotti! Ehkä ihan hyvä vaan, että sillä häpeän määrällä olisin kyllä huono ammattiruokavaras.

Vierailija
65/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka ei ole mikään omien tavaroiden säilytyspaikka. Siellä tehdään TÖITÄ!!!

Vierailija
66/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli työpaikalla yhteinen hedelmäkulho. Siis vittu yhteinen hedelmäkulho! Siis yksi neropatti päätti, että ne eväsnyssykät on taukohuoneessa niin epäsiistin näköisiä, että kerätään kaikkien hedelmät yhteiseen kulhoon, josta voi sitten omansa ottaa. Miksi vastusta?

No siksi, että itse olen tarkka mm. banaanin merkistä ja kyspsyysasteesta. Otan omansta mielestäni täydellisen kyspyisen banaanin töihin mukaan, joka ei ole mitään 1 eur./kg, vaan tiettyä merkkiä, kaksi kertaa kalliimpaa. Mitä saan;  no vittu jonkun mustuneen lähmityn tilalle. Sama mandariineissa. Omenoissa. En ikinä ota kaupasta sitä halvinta, suosin tiettyjä lajikkeita, mutta työpaikan hedelmäkulhosta aina sen kuppaisimman joudun ottamaan, kun muillekin näköjään kelpaa ne virheettömät. 

Vierailija
67/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole kenenkään ruokaa syönyt mut pari kertaa kahvitauolla "lainannut" luvatta kahvimaitoa, koska itse unohtanut ottaa mukaan. Töissä automaattikahvi maistuu ihan paskalta ilman sitä. Olen kyllä vuorollani antanut muillekin omasta maidostani pyydettäessä.

Vierailija
68/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin syön työpaikalla välillä muiden eväät, olen ainoa mies naisvaltaisella työpisteellä ja sen seuraaminen kun naiset kehittää hirveää draamaa , siitä kuka aina syö muiden eväitä on huikeaa viihdettä.

Vierailija
69/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sääntö että kaikki mikä jääkaapissa ei ole nimilapulla varustettu, on yhteiseen käyttöön. Ja niitä ilman nimeä olevia juttuja sieltä sitten syötiinkin... Nimellä varustettuihin ei koskettu, se oli onneksi selvää. Ehkä tuo kertoo jotain työilmapiiristä, ei kauheasti kunnioiteta toista?

Vierailija
70/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei häviä eväät mutta rasiat tekee kauppansa

Vierailija
71/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan en ole kenenkään ruokaa syönyt mut pari kertaa kahvitauolla "lainannut" luvatta kahvimaitoa, koska itse unohtanut ottaa mukaan. Töissä automaattikahvi maistuu ihan paskalta ilman sitä. Olen kyllä vuorollani antanut muillekin omasta maidostani pyydettäessä.

Toivottavasti sinua ei haittaa jos muut "lainaavat" luvatta (pyytämättä) maitosi.

Vierailija
72/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan välillä ruokaa, yleensä maitotuotteita ja patukoita yms. ja menen syömään ne vessaan salaa :DD

Vierailija
73/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli työpaikalla yhteinen hedelmäkulho. Siis vittu yhteinen hedelmäkulho! Siis yksi neropatti päätti, että ne eväsnyssykät on taukohuoneessa niin epäsiistin näköisiä, että kerätään kaikkien hedelmät yhteiseen kulhoon, josta voi sitten omansa ottaa. Miksi vastusta?

No siksi, että itse olen tarkka mm. banaanin merkistä ja kyspsyysasteesta. Otan omansta mielestäni täydellisen kyspyisen banaanin töihin mukaan, joka ei ole mitään 1 eur./kg, vaan tiettyä merkkiä, kaksi kertaa kalliimpaa. Mitä saan;  no vittu jonkun mustuneen lähmityn tilalle. Sama mandariineissa. Omenoissa. En ikinä ota kaupasta sitä halvinta, suosin tiettyjä lajikkeita, mutta työpaikan hedelmäkulhosta aina sen kuppaisimman joudun ottamaan, kun muillekin näköjään kelpaa ne virheettömät. 

Siis miksi sä laitat ne hedelmäsi yhteiseen kulhoon? Mitä järkeä tuossa edes on? Mistä himputista voi jostain kulhosta erottaa että tuo on mun eväsomena ja tuo maijan? Jos siis on ihan tavis omena. Mitä ihmeen hyötyä on yhteisestä kulhosta, johon jokainen tuo oman hedelmänsä? Eri asia olisi jos työnantaja kustantaisi kaikki ne hedelmät.  

Vierailija
74/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen töissä sairaalassa, jossa kukaan ei syö työkavereiden eväitä. Ei ole riitaa kahvimaidosta, koska maidon toimittaa Palmia. Potilasruoista iso osa menee henkilökunnan suihin. Jos jonkun tekee mieli keksiä tai vaikka näkkäriä ja suolakurkkua, osaston keittiöstä löytyy. Väärinhän se on, mutta kyseessä on "talon tapa" ja ihan osastonhoitajasta lähtien kaikki juovat kahvin kanssa potilaille tarkoitettua maitoa. Jotkut työkavereistani eivät edes tuo eväitä töihin. Tällaiset on "työsuhde-edut" Helsingin kaupungilla, tulkaa tänne töihin niin ette turhaan maksa kunnallisveroa! Eikä kukaan enää koskaan juo kahvimaitojanne.

Vierailija
75/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat vielä pahempia varkaita koska ovat niin kieroja!!!!

Vierailija
76/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi sä laitat ne hedelmäsi yhteiseen kulhoon? Mitä järkeä tuossa edes on? Mistä himputista voi jostain kulhosta erottaa että tuo on mun eväsomena ja tuo maijan? Jos siis on ihan tavis omena. Mitä ihmeen hyötyä on yhteisestä kulhosta, johon jokainen tuo oman hedelmänsä? Eri asia olisi jos työnantaja kustantaisi kaikki ne hedelmät.  

Minä EN LAITA hedelmiäni siihen kulhoon. Se työpaikan neropatti laittaa. Tyhjentää omin luvin muiden nyssykät. Omani pidän nykyään piilossa.

Vierailija
77/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassani oli ruokarosvo, joka jäi kiinni minun ansiostani. Vein aina jääkaappiin evääni (salaatteja, kananmunia, leipiä yms.) ja niitä vietiin aika usein kuten muidenkin ruokia. Kun kaikki olivat täysin kyllästyneitä, tein kotona eväät rosvoille ja itselleni. Ruiskutin tomaatteihin etikkaa ja salaatinkastikkeeseen laitoin puolet risiiniöljyä. Leipien väliin tungin habaneroa, tulista chilikastiketta, wasabia ja kielileikkelettä. Kananmunat saivat pikantin maun (olivat muuten menneet vähän huonoiksi) kun valelin ne suolavedellä ja väkiviinaetikalla. Maitoon lisäsin sokeria ja teepussiin (omaa teetäni, joka maistui rosvoille erityisen hyvin) laitoin kuivattua basilikaa. Ei ollut vaikea arvata rosvoa, kun hän juoksi kauhealla kiireellä paikaltaan keittiöön juomaan purkillinen maitoa. Tyypin perse alkoi laulaa siihen malliin ettei päässyt seuraavana päivänä edes töihin. Kananmuniin ei ollut koskenut. 😀

P.S. Olen myös laittanut hammastahnaa jogurttiin.

Vierailija
78/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvikermat pakkasin päiväysvanhoihin purkkeihin, kuka sitä nyt kuukauden vanhaa kermaa haluaa kahviinsa lurauttaa.

Hyvä idea muuten, mutta joku vielä heittää kermasi roskikseen (ja ihan syystä, koska on ilmiselvä aihe uskoa että ovat täysin pilaantuneita)...

Vierailija
79/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri oli hakenut kaverinsa tukkukortilla tukusta sellaisia pieniä kahvilan maitotetroja (jossa on just yksi kahvimaito). Niitä hän piti lukitussa työpöydän laatikossa ja otti aina yhden kahvitunnille mukaan. Ei päässeet rotat litkimään muiden maitoja! Mutta onpa tuokin kurjaa, että tarvitaan erityisjärjestelyitä joiden ihmisten ajattelemattomuuden takia

"Ajattelemattomuuden". Sinä se ajattelematon olet jos tuollaista kirjoitat. "Ilkeyden" tai "sairaalloisen itsekkyyden" olisi sopinut paremmin.

Vierailija
80/158 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa millä aloilla tällaista varastelua tapahtuu? 

Olin 2  v töissä sairaalassa ja siellä tapahtui pari kertaa, että joku oli syönyt toisen eväät jääkaapista. Jääkaappia käytti tosin melkoinen ihmisjoukko, joten ei ihme jos jollekin kävi joskus moka.

Nyt olen ollut yli 10 v töissä ihan toisella alalla miesvaltaisissa työpaikoissa. Koskaan ei ole tapahtunut mitään tällaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä