Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks joku syö toisen eväät työpaikan jääkaapista?

Vierailija
04.03.2016 |

Mistä se johtuu? Kai jokainen tunnistaa ettei tää oo mun eväs?!?

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa oli käytäntö että kaikki ruuat jääkaapissa tai muualla keittiössä olivat yhteistä riistaa, ellei ollut nimetty jollekin. Uusille työntekijöille piti välillä selittää käytäntöä mutta muuten ei ollut ongelmia. Ei tullut kellekkään mieleen että flora on Marjatan ja ruisleipä Pekan.

Uudessa työpaikassa sain huutia kun söin keksejä jotka olivat Pirkka-Petterin, kun olin tottunut siihen että kaikki on yhteistä joka ei ole erikseen nimetty.

Minä siis saattaisin hyvin syödä jugurttisi tai laittaa leipäni päälle sitä Olympiaa enkö edes tuntisi huonoa omatuntoa vaan kuvittelisin että syöt sitten minulta sämpylän tai banaanin.

Vierailija
102/158 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisessä työpaikassa oli käytäntö että kaikki ruuat jääkaapissa tai muualla keittiössä olivat yhteistä riistaa, ellei ollut nimetty jollekin. Uusille työntekijöille piti välillä selittää käytäntöä mutta muuten ei ollut ongelmia. Ei tullut kellekkään mieleen että flora on Marjatan ja ruisleipä Pekan.

Uudessa työpaikassa sain huutia kun söin keksejä jotka olivat Pirkka-Petterin, kun olin tottunut siihen että kaikki on yhteistä joka ei ole erikseen nimetty.

Minä siis saattaisin hyvin syödä jugurttisi tai laittaa leipäni päälle sitä Olympiaa enkö edes tuntisi huonoa omatuntoa vaan kuvittelisin että syöt sitten minulta sämpylän tai banaanin.

Jos sulle on teidän firman säännöt kerrottu ja olet niistä tietoinen, mutta silti lohnit jääkaapista kaiken minkä voit, niin olet joko tyhmä tai ilkeä. Ihan sama mitä selittelet, ei silti ekaa erehdystä pidemmälle kanna tuo "olen tottunut siihen". Minäkin totuin yhdessä työpaikassa liukuvaan työaikaan, voinko siis edelleen mennä kympiks töihin vaikka pomo käskee tulle kasiks??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä sikailua. Mä olisin varmaan vankilassa taposta jos joku tulis eväitä sorkkimaan. Miten ne ei jää koskaan kiinni? Kysymys on siis ihan aikuisista ihmisistä? En ymmärrä millään tasolla, että vedellään toisen eväitä perseeseen.

Vierailija
104/158 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Webcam paljastaa eväsvarkaan:

:)

Vierailija
105/158 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavuin kerran evästauolle työmaakopille jossa oli riehakas tunnelma, yksi söi kyyneleet silmissä ja toiset sanoivat syö nyt saatana, ota vielä lisää piimää. Kun kysyin myöhemmin miksi, niin he sanoivat saaneensa kiinni ruokavarkaan ja pakottivat hänet syömään "liikaa" kostoksi eväiden varastamisesta. En tiedä loppuiko varastelu, tai jäikö hän töihin siihen rakennusfirmaan

:O suomalainen työelämä - sairasta ja pelottavaa.

Vierailija
106/158 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tarvitse rahanpuutteestakaan olla kiinni. Meillä terveyskeskuksessa suurin osa polin työntekijöistä syö eväät eikä käy ruokalassa. Meillä oli keikkafirman kautta nuori lääkärismies töissä, se söi AINA toisten eväät, ikinä ei omia ollut. Sai sitten lähtöpassit, kun potilaatkaan ei siitä hänen koppavuudestaan tykänneet.

Ei nyt liity suoranaisesti otsikon aiheeseen, mutta olin aikanaan mikrobiologian labrassa sairaalassa töissä. Eräs työntekijä oli laittanut kaikkien työkavereiden eväisiin salmonellaa. Ja mistä hänet saatiin kiinni: kaikki muut sairastuivat, paitsi hän itse.

Vierailija
107/158 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen kerran syönyt kun oli aivan kamala nälkä. Kello oli jo yli 12 joten ajattelin, ettei evästyyppi varmaan enää niitä syö ja ehdin tuoda kaappiin seuraavaksi päiväksi vastaavat kamat. Ja eikös se perkele tullut sitten könyämään sitä jääkaappia ja ihmetteli missä hänen kolmioleipänsä on. En tunnustanut, mutta toin sitten aamuksi vastaavan tilalle :D

108/158 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran otin jääkaapissa olleesta isosta lasipurkista yhden sillifileen (mattjess) ja join kraanasta litran vettä päälle. Röyhtäisin, totesin että: "Tällhä mä bärjjää bual vuat" ja menin pois taukotilasta.

Tapahtui ...enpä kerrokaan muuta kuin helsinkiläisessä sairaalassa ja jääkaapilla jota käytti useampi taho herran vuonna 2006.

109/158 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllikki kirjoitti:

Ei nyt liity suoranaisesti otsikon aiheeseen, mutta olin aikanaan mikrobiologian labrassa sairaalassa töissä. Eräs työntekijä oli laittanut kaikkien työkavereiden eväisiin salmonellaa. Ja mistä hänet saatiin kiinni: kaikki muut sairastuivat, paitsi hän itse.

Ei voi olla totta. Urbaanilegendaa. Vai eikö sittenkään?

Vierailija
110/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä343 kirjoitti:

Kyllikki kirjoitti:

Tämä oli ihan tosi. Tays:n mikrobiologian labrassa, tosin aikaa on kulunut, se tapahtui 80-luvulla. Ja koko mikrobiologian labran väki ei toki sairastunut, vaan ainoastaan nämä, jotka toimivat siinä ulosteviljelyitä tekevässä labrassa.

111/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllikki kirjoitti:

Käyttäjä343 kirjoitti:

Kyllikki kirjoitti:

Tämä oli ihan tosi. Tays:n mikrobiologian labrassa, tosin aikaa on kulunut, se tapahtui 80-luvulla. Ja koko mikrobiologian labran väki ei toki sairastunut, vaan ainoastaan nämä, jotka toimivat siinä ulosteviljelyitä tekevässä labrassa.

Ikävää kun tuo ei kohdistunut ruokarosvoihin vaan jokaiseen työkaveriin. Tuosta voisi nostaa syytteen, pahoinpitelynä varmaan menisi jos tarkoituksena laittanut salmonellaa muiden ruokiin.

Vierailija
112/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos nälkä on, eikä sille toiselle kelpaa. Jos ei klo 14 mennes ole koskenutkaan eväisiin, niin sitten tuskin on edes nälkä. Joten parempi syödä pois etteivät jää pilaantumaan. Näin ainakin itse monesti toimin työpaikalla.

Et varmaan ole tosissasi, mutta huomautan silti ainakin itse tuovani joskus useamman päivän eväät kerralla. Esim. jotain lämmitettävää ruokaa tuon ison rasian ja siitä jää puolet seuraavalle päivälle, jolloin en tuo eväitä, koska oletan sen ruokani lopun vielä olevan työpaikan jääkaapissa. Että voi jumalauta, jos joku valopää sen pistelisi.

Vierailija
113/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jokaisella työpaikan jääkaapissa oma laatikko eväitä varten. Ainakin jääkaappi pysyy järjestyksessä ja näitä "ei kenenkään" ties miten vanhoja eväitä ei loju pitkin poikin.

Vierailija
114/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon joskus ottanut työkaverilta ketsuppia ilman lupaa..ja kerroin asiasta heti seuraavalla kerralla ku nähtiin..sain luvan ottaa jatkossakin (eväänä sellasta ruokaa yleensä joka ei ketsuppia kaipaa ja työkaveri tietää sen)

Meillä onneks eväät pysyy kaapissa. Mut kyl mä jogurtin,rahkat yms purkit aina nimikin,ettei kukaan vahingossa sekoita..

Miksi otit toisen ketsuppia ? Jos et itse viitsi tuoda mukanasi niin miksi käytät hyväksi työkaveriasi ?  Maksa puolet hänelle tuosta ketsuppipurkista niin olet hyvittänyt tekosi ja asia on reilulla tolalla.

Tuo on myös röyhkeyttä että ensin ottaa ja sitten ilmoittaa asiasta.Et käytännössä antanut hänelle muuta mahdollisuutta kuin hyväksyä tekosi. Mitä jos hän olisi sanonut että maksa tuo lainaamisesi ja että maksaa euron.

Vierailija
115/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomon poika varasti. Yhtäkkiä alkoi ruokaa häviämään, vankka työyhteisö.

Atk miehen vaimona mies tilas Kiinasta jonkun kameran ja kuvasi suoraan nettiin. Siitä oli helppo pikatoiminnolla katsoa mitä 8 tunnin aikana tapahtui.

Laitoin koosteen pomolle ja kysyin mitä pitäis tehdä. Pomo sanoi hoitaa homman.

Varastelu ei loppunut, tuli yöt neuvottelut ja minä sain lähteä. Kun kävin irtisanomistilausuudessa, näytin pääluottamusmiehelle videon pätkän ja kerroin tämän julkituomiseen jälkeen on minun irtisanominen. Tosin jaoin videon myös muille.

Sanoin heipat, poikaa kutsutaan yleisesti varkaaksi, paikallislehdessä oli juttua yöt neuvotteluissa ja kerrottiin ruokavarkaan paljastaja sai lähteä.

No, mä sain uuden työpaikan mutta pojan ja isän maineet ovat ja pysyvät.

Vierailija
116/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitte vain laittaa teipillä nimen eväslaatikkoon isoilla kirjaimilla.

Toi ei toimi jos syöjä on vähänkään välinpitämätön. Itsellänihän oli entisen firman kaapissa isosti nimettyjä lactobasillus juomia joita sitten huomasin toimitusjohtajan alias osakkaan juovan posket killillään kuin olisivat omiaan. Viikon satsista sain aina kaksi itselleni. En keksinyt muuta kuin käydä sanomassa osakkaan henkilökohtaiselle sihteerille asiasta ja ehdotin että hän hommais pomolleen kaappiin omat juomat ettei mun tarttis rahottaa suurpalkkasen pomoni suolistontoimintaa. Näin sitten tapahtui ja omat juomani säilyi jatkossa :D

Kuten totesin jo aiemmin: varakkaimmat ovat itarimpia lähes poikkeuksetta. Ansainta kasvaa kummasti, kun kitsastelee ja varastaa.

Eivät verojakaan haluaisi maksaa vaan muuttavat vaikka Portugaliin. Ensin isoina pomoina Suomessa syömässä toisten eväät jääkaapista.

Vierailija
117/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi jeesus mikä urpo!

Vierailija
118/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä olen töissä sairaalassa, jossa kukaan ei syö työkavereiden eväitä. Ei ole riitaa kahvimaidosta, koska maidon toimittaa Palmia. Potilasruoista iso osa menee henkilökunnan suihin. Jos jonkun tekee mieli keksiä tai vaikka näkkäriä ja suolakurkkua, osaston keittiöstä löytyy. Väärinhän se on, mutta kyseessä on "talon tapa" ja ihan osastonhoitajasta lähtien kaikki juovat kahvin kanssa potilaille tarkoitettua maitoa. Jotkut työkavereistani eivät edes tuo eväitä töihin. Tällaiset on "työsuhde-edut" Helsingin kaupungilla, tulkaa tänne töihin niin ette turhaan maksa kunnallisveroa! Eikä kukaan enää koskaan juo kahvimaitojanne.

Tämähän on selvää veronkiertoa.

Vierailija
119/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi tällainen? http://www.coolstuff.fi/Fridge-Locker

Vierailija
120/158 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavuin kerran evästauolle työmaakopille jossa oli riehakas tunnelma, yksi söi kyyneleet silmissä ja toiset sanoivat syö nyt saatana, ota vielä lisää piimää. Kun kysyin myöhemmin miksi, niin he sanoivat saaneensa kiinni ruokavarkaan ja pakottivat hänet syömään "liikaa" kostoksi eväiden varastamisesta. En tiedä loppuiko varastelu, tai jäikö hän töihin siihen rakennusfirmaan

:O suomalainen työelämä - sairasta ja pelottavaa.

Minulle tuli tunne, että säälit ns. uhria eli varasta. Mielestäni teko oli tärkeä ja toimiva ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi