Miks joku syö toisen eväät työpaikan jääkaapista?
Mistä se johtuu? Kai jokainen tunnistaa ettei tää oo mun eväs?!?
Kommentit (158)
Minulla oli mukava, fiksu ja erittäin sievä nuori kauppatieteiden maisteri työkaverina.
Hän kertoi syöneensä lohiviipaleen jonkun eväsvoileivän välistä kesäapulaisena. Näytin niin kauhistuneelta, että hän selitti jutun olleen hyvä vitsi, kun hän oli todella nuori.
Hänen äidillään oli vakava mielenterveysongelma. En tiedä, vaikuttiko tämä tilanteeseen.
Pidän varastamista ala-arvoisena toimintana kaikissa tilanteissa.
Koska joku toi paremmat eväät :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ketutti kun pienessä työyhteisössä jossa kaikki tiesi että mulla on oma leipäpussi ja oma olympia sulatejuusto siihen päälle, niin joku helvetin urpo käytti sitä mun sulatejuustoo niin että välillä kun toin uuden paketin niin en ollu edes itte ehtiny alottaan sitä, kun joku oli jo kaivanut siihen keskelle semmosen purkin pohjaan asti olevan jäätävän kuopan. Eikä auttanu laput, tai se että yhden palaverin perään viä pyysin puheenvuoroa ja kerroin että jos tultais suoraan pyytään multa, niin annan kyllä luvan mutta sen rottailun täytyy nyt loppua. Ei se loppunut, joten aloin sit tekeen eväsleivät kotona, ei siinä mitään.. Ja pakko lisätä, että taukohuoneen jääkaapista olisi löytynyt ihan yleiseen käyttöön tarkoitettu Oivariinikin, mutta ei.
Joo just samanlaiseen porukkaan olen törmännyt.
Mutta yks raivostuttava on ollut maito! Jokaisella oma maito - totta kai - kun kaupungilla ollaan. Kun oma kahvitauko koittaa, niin voi sitä ärsytyksen määrää, kun siitä omasta maitopurkista on joku rotta käyttänyt juomassa niin, että pohjalla on just 1-2 tippaa - ei siis reilusti heitetty roskiin käytön jälkeen vaan jätetty just sellanen tippa ettei sillä mitään tee. Eipä parista tipasta kahvimaitoja saa! Ei auttanut laput, ei merkkaamiset, ei mitkään. Työyhteisö oli kyllä sellainen että en ihmettele, eikä ole tullut ikävä.
Joku muukin oli tähän kyllästynyt. "Sitä piru rakastaa, joka tästä varastaa" oli melko yleinen lappu hänen ruuissaan!
Sitä aina ihmettelin, että kuka kumma tätä harrasti. Itse olin kyseisen toimiston pahnanpohjimmainen toimistosihteeri ja kaikki muut olivat sekä hierarkiassa että palkoissa yläpuolellani. Silti minun levitteet ja maidot kelpasivat kuin ne olisivat yhteistä omaisuutta.
Eniten tienaavat ovat itaria. t. Työpaikoilla keräyksiä hoitanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ketutti kun pienessä työyhteisössä jossa kaikki tiesi että mulla on oma leipäpussi ja oma olympia sulatejuusto siihen päälle, niin joku helvetin urpo käytti sitä mun sulatejuustoo niin että välillä kun toin uuden paketin niin en ollu edes itte ehtiny alottaan sitä, kun joku oli jo kaivanut siihen keskelle semmosen purkin pohjaan asti olevan jäätävän kuopan. Eikä auttanu laput, tai se että yhden palaverin perään viä pyysin puheenvuoroa ja kerroin että jos tultais suoraan pyytään multa, niin annan kyllä luvan mutta sen rottailun täytyy nyt loppua. Ei se loppunut, joten aloin sit tekeen eväsleivät kotona, ei siinä mitään.. Ja pakko lisätä, että taukohuoneen jääkaapista olisi löytynyt ihan yleiseen käyttöön tarkoitettu Oivariinikin, mutta ei.
Joo just samanlaiseen porukkaan olen törmännyt.
Mutta yks raivostuttava on ollut maito! Jokaisella oma maito - totta kai - kun kaupungilla ollaan. Kun oma kahvitauko koittaa, niin voi sitä ärsytyksen määrää, kun siitä omasta maitopurkista on joku rotta käyttänyt juomassa niin, että pohjalla on just 1-2 tippaa - ei siis reilusti heitetty roskiin käytön jälkeen vaan jätetty just sellanen tippa ettei sillä mitään tee. Eipä parista tipasta kahvimaitoja saa! Ei auttanut laput, ei merkkaamiset, ei mitkään. Työyhteisö oli kyllä sellainen että en ihmettele, eikä ole tullut ikävä.
Joku muukin oli tähän kyllästynyt. "Sitä piru rakastaa, joka tästä varastaa" oli melko yleinen lappu hänen ruuissaan!
Sitä aina ihmettelin, että kuka kumma tätä harrasti. Itse olin kyseisen toimiston pahnanpohjimmainen toimistosihteeri ja kaikki muut olivat sekä hierarkiassa että palkoissa yläpuolellani. Silti minun levitteet ja maidot kelpasivat kuin ne olisivat yhteistä omaisuutta.
Itse ratkaisin työpaikalla tämän siten, että kaadoin maitotölkkiini reippaasti suolaa. Saipahan edes huvit kun rotat purskauttivat kahvit ulos suustaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä teille vitsi : meillä on töissä outo tapa kirjoittaa nimiä eväisiin. Eilenkin söin yhden Seija nimisen banaanin ja Mikko nimisen voileivän jääkaapista.
Ja tässä toinen: Meille tuli jossain vaiheessa työpaikan jääkaapinoveen ilmoitus, että merkitse lapulla ruuat. Joku neropatti oli sitten yks ilta käynyt liimaamassa keltaisen post it -lapun joka ikiseen tuotteeseen, mitä jääkaapista löytyi. Kyllä pikkusen alkoi ihmisiä naurattamaan, kun aamulla veivät sen päiväisiä eväitään jääkaappiin :-D
En jaks/osaa tehdä omia eväitä joten vedän kaverin herkulliset sämpylät jääkaapist, niissä on ylees kurkkuu tomaattii, salaatinlehtiä juustoo makkaraa ja paistettu kananmuna, ei mulla oo aikaa aamulla tuollaista valmistaa
Noku avaan kaapin ja mietin höh mulla vaa joku mikropizza eväänä ja sit katon ni joku on tuonu jotain tosi herkkua ni syön sen pahoin mielin :D
Asia viikkopalaveriin tai vastaavaan, ja vaikka sitten kerta toisensa jälkeen jos ei meno muutu.
Itse olen ollut työpaikassa, jossa säännöllisesti nostettiin viikkopalaveriaiheeksi raidat wc-pöntössä (kestä nyt sitten (nauramatta) näiden keskellä, ajattelin lähes viikoittain). En osaa sanoa kuka oli syyllinen, mutta mitä nyt itse olin nähnyt, niin ei ongelma tuntunut olevan edes mainitsemisen arvoinen. Silti samassa työpaikassa lähti välillä eväät kävelemään erittäin merkillisesti, joten siinä olikin jo ihan asiallinen aihe palaveriin. Oli sekin asialistalla, tosin sitä tapahtui aina silloin tällöin siitä huolimatta.
Yyyks pölhö työkaveri "shoppaili" firman jääkaapilla, tyhjensi puolen kaappia ja sit ku se jäi kiinni ni se sano vieväs lapsilleen ruokaa, vittu mikä ääliö
Yhdellä entisellä työkaverilla oli tapana syödä toisen keksejä salaa. Keksien omistaja on helvetin ärsyttävä pomoja mielistelevä, itseään kehuva ja työkavereita haukkuva ämmä ja vaikka varastaminen on rikos, niin silti oli naurussa pitelemistä, kun hän tyrmistyksekseen löysi vain yhden keksin kätköstään ja yritti pitää pokan.
Multa syötiin myös joskus muovikassista evästarpeita. Olipa kivaa. Ihmettelin, että onko nää mun mössöt näin hyviä? Voisin kyllä joskus kokeillakin tota ulostuslääketemppua. Nyt oon onneks työkyvytön niin saan ihan itse syödä jääkaapista evääni.
Oon aina ihmetellyt ihmisiä, joiden mielestä on ookoo kostaa vääryydet väärydellä ja vielä pahemmalla, jos mahdollista. Eli juot mun maitoa, niin ens kerralla laitan siihen kusta, paskaa ja myrkkyä ja naureskelen päälle. Ymmärrän vielä sellaiset harmittomammat, että maustaa maitonsa suolalla (niin kuin yksi täällä kirjoitti). Aika sairas saa olla, että nauttii, kun toinen juo kusta.
Mä pakkaan evääni useampaan muovipussiin ja jokaiseen monta solmua. Loppu se varastelu, kun olis ollut liian vaivalloista aukoa niitä että pääsee syötävään käsiksi ja kiinnijäämisen riski olis ollut aika suuri. Kahvikermat pakkasin päiväysvanhoihin purkkeihin, kuka sitä nyt kuukauden vanhaa kermaa haluaa kahviinsa lurauttaa.
Suolan ja makeutusaineiden lisäksi esim. väkiviinaetikka pilaa ruoan aika tehokkaasti pienenäkin määränä, eikä näy päälle päin.
Kauhistelijoille sen verran, että siinä vaiheessa kun muiden lapulla tai tussilla nimikoituja ruokia mussuttaa ties kuinka monennen kerran, niin täysin omalla vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Oon aina ihmetellyt ihmisiä, joiden mielestä on ookoo kostaa vääryydet väärydellä ja vielä pahemmalla, jos mahdollista. Eli juot mun maitoa, niin ens kerralla laitan siihen kusta, paskaa ja myrkkyä ja naureskelen päälle. Ymmärrän vielä sellaiset harmittomammat, että maustaa maitonsa suolalla (niin kuin yksi täällä kirjoitti). Aika sairas saa olla, että nauttii, kun toinen juo kusta.
Totta, pitäis vaan pystyä niillä lapuilla viestittämään. Ehkä pitäisi viritellä joku sellanen tarkkailukamera kahvihuoneeseen, mutta sehän on tietysti jonkun lain vastaista - kameroita ei kai saa olla taukotiloissa.
Yksi työkaveri oli hakenut kaverinsa tukkukortilla tukusta sellaisia pieniä kahvilan maitotetroja (jossa on just yksi kahvimaito). Niitä hän piti lukitussa työpöydän laatikossa ja otti aina yhden kahvitunnille mukaan. Ei päässeet rotat litkimään muiden maitoja! Mutta onpa tuokin kurjaa, että tarvitaan erityisjärjestelyitä joiden ihmisten ajattelemattomuuden takia
tinkerbellmagictime kirjoitti:
Nyt oon onneks työkyvytön niin saan ihan itse syödä jääkaapista evääni.
Se onkin syy, miksi kannattaa olla onnellinen työkyvyttömyydestään.
Mä luulen että nämä varkaat on pääsääntöisesti sellaisia miehiä, jotka on tottuneet kotonakin siihen, että jääkaapilta vaan haetaan, mitä mieli tekee. Ei niille tule mieleenkään, että se ruoka ei ilmesty sinne kaappiin itsestään tai että se voisi kuulua jollekin toiselle kuin sille, joka siinä kaapin ovella seisoo valkkailemassa.
Koska se, minkä nuorena varastaa, sen vanhempana omistaa.
Jos et tee työtä ruokien kanssa. Niin ala kovaan ääneen selvittää, miten teillä on perheestä löydetty salmonellan kantaja. Ja valittele, että teidän pikku-Petteri ei niin muista käsiä pestä. Että varmaan se salmonella levinnyt kaikkialle kotona. Luulisi hetkeksi jäävän sun eväät rauhaan