Xenian uusi koti on IHANA.
Ihanaa englantilaistyylistä sisustusta hyvällä maulla.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on suomeksi middle of nothing, ei tässä mitään englantia väännetä.
Tämähän oli hauska. :D
Vierailija kirjoitti:
...
Onneksi en ole ainut, jota häiritsee se sängynpääty. Ei vaan sovi yhtään yhteen seinän kanssa. Sohvakaluston jalat riitelee myös hieman sohvapöydän kanssa, mutta menee just ja just.
...
OT: pakko kysyä, että kommentoitko samalla tavalla sisustusta myös vieraillessasi ystäviesi kodeissa? "Muuten hyvä, mutta tuo pöytä on kyllä ihan väärän korkuinen. 2mm korkeampi sopisi paljon paremmin. Ja tuo saniainen... yhym... sen sävy riitelee kultaköynnöksen kanssa, orkidea sopisi mielestäni paremmin."
Mielipiteitä saa toki olla, mutta hieman kummastelen tätä kärkkäyttä. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa millainen sängynpääty joillain ventovierailla on makkarissaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko Xenian mies rikas vai onko Xenia rikkaasta perheestä?
Xenia tekee blogilla vuodessa noi 80k rahaa ja miehellä on yhdenmiehen rakennusfirma. Kyllä noilla 80k tuloilla saa sellaisen lainan pankista, ettei ole vaikeuksia rakentaa tuollaista omakotitaloa.
Hauskaa lukea täältä siitä, että sisustus on tylsä, kerrokseton, hajuton, mauton jne jne.. No onko ihme he ovat muuttaneet taloon tällä viikolla? Ei meistä kukaan nyt viikossa tuon kokoista taloa sisusta tuoksuvaksi ja maukkaaksi... :D että odotellaan nyt vaikka edes se pari kuukautta, että voidaan ruveta haukkumaan kun taulut on väärässä kohdassa ja verhot väärän väriset.. Sinänsä myös hauskaa, kun nyt haukutaan liian mummolamaisesta tyylistä.. Jos kämppä olisi valkoinen kivitalo hay tuoleilla ja string hyllyillä olisi sekin väärin.. Eli kysymys kuuluu mikä teille kelpaa? Ei mikään..
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa lukea täältä siitä, että sisustus on tylsä, kerrokseton, hajuton, mauton jne jne.. No onko ihme he ovat muuttaneet taloon tällä viikolla? Ei meistä kukaan nyt viikossa tuon kokoista taloa sisusta tuoksuvaksi ja maukkaaksi... :D että odotellaan nyt vaikka edes se pari kuukautta, että voidaan ruveta haukkumaan kun taulut on väärässä kohdassa ja verhot väärän väriset.. Sinänsä myös hauskaa, kun nyt haukutaan liian mummolamaisesta tyylistä.. Jos kämppä olisi valkoinen kivitalo hay tuoleilla ja string hyllyillä olisi sekin väärin.. Eli kysymys kuuluu mikä teille kelpaa? Ei mikään..
Tämä.
Ja täällä kehuttiin esim. sellaista 90-luvun sisustusta järkyillä kaakeleilla ja tapeteilla, niin värikästä ja ihanaa....
Voi hyvät hykkyrät! Omakotirakentajat hoi! Monellako teistä on sisustus valmiina alle viikon muuttopäivästä? Häh? Monelta puuttuu vielä listat ikkunan pielistä ja lattian rajasta.
Minusta tuo ei ole tylsä, hajuton ja mauton koti. Just se tekee siitä kodikkaan ja viihtyisän, kun esim. sohvapöytä ei oikein ole samaa kaliberia sohvien kanssa jne. Ammattilainen katselisi tarkkaan pienien yksityiskohtienkien yhteenkäymisen, ja se jos mikä tekee sisustuksesta tylsän.
En mä edes tiedä, että miksi puolustelen Xenian sisustusta. En tykkää ollenkaan siitä bloggaajasta. Mutta ihan on viihtyisää ja kodikasta edelleen. Vaikka kaikki on uutta.
Omassa tyylissään kiva. Kun noita "erilaisia" sisustuksia tuolla kyseltiin, niin itse rakastan Freunde von Freunden'n asuntoja, tähän tyyliin:
http://www.freundevonfreunden.com/wp-content/uploads/silke-neumann/freu…
http://www.freundevonfreunden.com/wp-content/uploads/sandra-juto-johan-…
http://www.freundevonfreunden.com/wp-content/uploads/miranda-skoczek/Fr…
Makuasioista ei kannata kiistellä. Jonkun mielestä nämä ovat kauheita, jonkun mielestä Xenian asunto on tylsä ja joku voi pitää molemmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Onneksi en ole ainut, jota häiritsee se sängynpääty. Ei vaan sovi yhtään yhteen seinän kanssa. Sohvakaluston jalat riitelee myös hieman sohvapöydän kanssa, mutta menee just ja just.
...
OT: pakko kysyä, että kommentoitko samalla tavalla sisustusta myös vieraillessasi ystäviesi kodeissa? "Muuten hyvä, mutta tuo pöytä on kyllä ihan väärän korkuinen. 2mm korkeampi sopisi paljon paremmin. Ja tuo saniainen... yhym... sen sävy riitelee kultaköynnöksen kanssa, orkidea sopisi mielestäni paremmin."
Mielipiteitä saa toki olla, mutta hieman kummastelen tätä kärkkäyttä. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa millainen sängynpääty joillain ventovierailla on makkarissaan.
xenia itse jakaa kotinsa kaikkien nähtäville, joten toki siitä saa puhua. Niin kauan se on ok, kunhan bloggaajaa itseään tai tämän perhettä ei revitä mukasn sängynpäädyn väärän värisävyn kommentointiin. Blogihan on kaikesta huolimatta ikäänkuin mainos.
Ja se sängynpäädyn värisävy kiinnostaa tässä tapauksessa ihan yhtä paljon, kun samainen asia jossain sisustuslehdessä. Eiköhän Xenia ja yhteistyökumppanit hyödy tästäkin näkyvyydestä mitä uusi koti ja sisustus saa.
Tämän itsekin haluaisin tietää :D
Vierailija kirjoitti:
Kun joka paikassa jaksetaan toitottaa persoonattomasta kodista, oli kyseessä minkälainen tahansa koti. Kiinnostaisi tietää, mikä sitä persoonallisuutta oikein teidän mielestänne tuo? Minkälainen kodin täytyy olla, ollakseen kaipaamanne persoonallinen?
Tämän itsekin haluaisin tietää
Kaunis ja kiva koti, mutta tosiaan aika ostetun oloinen. Luonnollista tietysti siinä mielessä, että isovanhemmatkin noin nuorilla ovat yleensä elossa, joten suvun tavaraa on vähemmän ajautunut kotiin, eikä omiakaan huonekaluostoksia ole useammalta vuosikymmeneltä. Eli se historiattomuus korjautuu kyllä vuosikymmenien varrella, jos on malttia olla ostamatta aina uusimman muodin mukaan kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Omassa tyylissään kiva. Kun noita "erilaisia" sisustuksia tuolla kyseltiin, niin itse rakastan Freunde von Freunden'n asuntoja, tähän tyyliin:
http://www.freundevonfreunden.com/wp-content/uploads/silke-neumann/freu…
http://www.freundevonfreunden.com/wp-content/uploads/sandra-juto-johan-…
http://www.freundevonfreunden.com/wp-content/uploads/miranda-skoczek/Fr…
Makuasioista ei kannata kiistellä. Jonkun mielestä nämä ovat kauheita, jonkun mielestä Xenian asunto on tylsä ja joku voi pitää molemmista.
Mistä sitten kiistellään, jos ei makuasioista? Siitä onko musta oikeasti musta ja punainen punainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
...
xenia itse jakaa kotinsa kaikkien nähtäville, joten toki siitä saa puhua. Niin kauan se on ok, kunhan bloggaajaa itseään tai tämän perhettä ei revitä mukasn sängynpäädyn väärän värisävyn kommentointiin. Blogihan on kaikesta huolimatta ikäänkuin mainos.
Ja se sängynpäädyn värisävy kiinnostaa tässä tapauksessa ihan yhtä paljon, kun samainen asia jossain sisustuslehdessä. Eiköhän Xenia ja yhteistyökumppanit hyödy tästäkin näkyvyydestä mitä uusi koti ja sisustus saa.
Kyllä, kodista ja sisustuksesta saa toki puhua ja olla sitä mieltä mitä huvittaa. Eikä minua oikeasti kiinnosta, kuka tästä keskustelusta hyötyy.
Jotenkin nämä kommentit nykyisin jokaikisessä paikassa alkavat olla jo kammottavia - kävitpä sitten lukemassa hesarin, iltapäivälehtien, minkä tahansa ulkomaalaisen sanomalehden nettiversion tai vauvapalstan lukijakommentteja -> yhteinen nimittäjä on todella ilkeä sävy lähes jokaisessa kirjoituksessa. Väitän ettei raavaampi rekkamieskään pysty loukkaantumatta tuollaisia kommentteja itsestään vastaanottamaan...
Jos joku ei tykkää vaaleanpunaisesta tai turkoosista, on hitusen eri asia todeta ettei värisävy itseään miellytä, kuin leimata näillä sisustanut ihminen mauttomaksi, tyylittömäksi ja tylsäksi. Ja tämä siis jo kauniisiin sanoihin puettuna, mitä näissä kommenteissa ei näe.
Käytöstavat tuntuvat kadonneen ihan kokonaan kaikkialta. Joka kerta, kun tällekin palstalle tulee kuluttamaan aikaa, joutuu poistumaan matalin mielin, on vähän sellainen olo kuin olisi vaeltanut viemäritunneliston läpi. Joten jatkakaa te, minä en.
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta itse en voi ymmärtää, miksi kukaan alle eläkeikäinen haluaisi asua tuollaisessa talossa. Tätimäinen, tylsä, persoonaton, väritön. Miksi noin nuoret ihmiset myöskään haluavat asua maalla, tuntuu ihan vieraalta. Mihin ihmeessä nuo myöskään tarvitsevat noin paljon keittiönkaappeja? Itse olen kompaktien ja vanhojen kerrostaloasuntojen (kaupungin keskustassa) ystävä. No toisaalta eipä minun tarvitsekaan tuolla asua, pääasiahan on, että asukkaat itse viihtyvät.
Tuo on ihan semmoinen tyypillinen pohjoispohjanmaanlainen tai oululainen lessutalo jonne voi kuvitella 10-lapsisen perheen hääräämään sulassa sovussa :))) Mieheni täti on naimisissa lessun kanssa ja heillä on tuon näköinen viihtyisä maalaistalo jossa iso lapsikatras.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan semmoinen tyypillinen pohjoispohjanmaanlainen tai oululainen lessutalo jonne voi kuvitella 10-lapsisen perheen hääräämään sulassa sovussa :))) Mieheni täti on naimisissa lessun kanssa ja heillä on tuon näköinen viihtyisä maalaistalo jossa iso lapsikatras.
Kannustaloko lessutalo? :D Voittaa se ainakin Kastelli-talot ja muut pakettiratkaisut moninkertaisesti.
Mielestäni vaikuttaa jo nyt tosi kivalta sisustukselta, heidän näköiseltään. Hieman olin alunperin yllättynyt, että valitsivat näin perinteisen mallin talon, mutta toisaalta sisustus sopii talon henkeen hyvin. Itse pidän modernimmasta tyylistä, mutta tämäkin on omassa lajissaan kaunis. Tavallaan on aika virkistävää nähdä hieman poikkeavaa tyyliä nyt valmistuvien modernien tusinatalojen rinnalla. Mielestäni myös värit sopivat yhteen hyvin, värien kanssa kun on haastavampaa pelata tällaisessa kokonaisuudessa kuin vaikka mustavalkoisessa sisustuksessa. Sisustusasioissa ei kaikkia voi miellyttää, eikä se kai ole tarkoituskaan, pääasia on, että itse kukin viihtyy omassa kodissaan.
Todella haluaisin nähdä sen sisustuksen, joka täällä Xenian esittämänä hyväksyttäisiin mukisematta persoonalliseksi ja tyylikkääksi. Jos olisi kokovalkoista modernia, olisi talo yhtä lailla persoonaton ja tylsä, samoin löytyisi vaikka mitä vikaa ja virhettä jos kyseessä olisi boheemi, tai super värikäs retro sisustus.
Jos Xenia olisi esitellyt pääosin perityillä antiikkikalusteilla täytetyn kodin, olisi se palstalaisten mielestä snobia, omituista hienostelua ja niiiiin pappa betalar. Kuten joku sanoikin, ei tuon ikäisillä oikein voi olla sitä kerroksellisuutta, kun ne vanhat tavarat on edelleen käytössä elossa olevilla sukulaisilla, ja toisaalta laadukas ja hyväkuntoinen antiikki on ostettuna tosi kallista.
Mutta niinhän sen Xenian ukonkin piti jättää se jo vuosi sitten ja paeta hippulat vinkuen takaisin Englantiin, kun täällä oltiin varmoja että Xenia pitää miestä suurinpiirtein panttivankinaan:D
Taatusti persoonallinen, laukaisee mulla migreenin jo ensi vilkaisulla.