Onko rekrytoijia paikalla?
Olen juuri 60-v täyttänyt ja 3 kk työttömänä ollut. Onko mitään mahdollisuutta saada enää minkäänlaista työtä? Kaikki käy (paitsi puhelinmyynti), ja työ voi olla osa-aikaista, määräaikaista, yötyökin käy, siis ihan mitä vaan. En vain enää kestä olla kotona, elämä valuu aivan hukkaan. Olen vielä täysin iskussa ja minulla olisi vielä paljonkin annettavaa. Mutta se ikä... Luovutanko hakemisen ja tyydyn siihen, että pelini on pelattu? Terv. merkonomi/insinööri/nainen.
Kommentit (28)
Mulla olisi myös kysymys. .Miksi ette palkkaa muitakin kuin "huippuhakijoita "? Antaisitte mahdollisuuden, että muistakin voisi tulla tulevaisuudessa huippuja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi myös kysymys. .Miksi ette palkkaa muitakin kuin "huippuhakijoita "? Antaisitte mahdollisuuden, että muistakin voisi tulla tulevaisuudessa huippuja.
Koska huippuhakija alkaa tuottaa vähintään oman palkkansa (sivukuluineen) verran yritykselle huomattavasti nopeammin. Yritykset eivät ole hyväntekeväisyysyhdistyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska huippuhakija alkaa tuottaa vähintään oman palkkansa (sivukuluineen) verran yritykselle huomattavasti nopeammin. Yritykset eivät ole hyväntekeväisyysyhdistyksiä.
Yleisimmillä matalapalkka -aloilla kaikki hakijat ovat lähes samalla viivalla osaamisensa kanssa.
Lähihoitajan ja vaikka suurtalouskokin työt hoituu aivan varmasti vähemmälläkin työkokemuksella.
Ja harva osaa uudessa paikassa heti kaikkea, sen "huippuhakijankin " täytyy harjoitella uutta työtään jonkin aikaa.
Ei kukaan ole seppä syntyessään.
Se on .Iitin ihan totta, että nykyään ihan perus duunari hommiinkin pitää olla se paras!
Ei riitä, että on koulutus ja pari vuotta työkokemusta.
Tää on aivan älytöntä. .Lähes kuka tahansa aikuinen, normaali ihminen oppii työn kuin työn. Varsinkin omaa koulutustaan vastaavan.
Mutta ajatellaan vaikka myyjän työtä, muutaman päivän opetus kassan käytössä ym. niin homman oppii kuka tahansa. .Ei ole mitään rakettitiedettä.
Ennen jokaista ihmistä tarvittiin. Nykyään pitää luovia kauhean seulan läpi päästäkseen edes siivoojaksi.
Osastosihteeriksi sairaalaan?Ratikka kuskiksi?Just näin työvuorosuunnittelijan paikan auki HSL:lla.Jos sulla ei ole alko-ongelmia niin ihan kaikkiin näihin esimerkiksi.Rinnekotiin yö-hoitajaksikin voisit päästä ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Se on .Iitin ihan totta, että nykyään ihan perus duunari hommiinkin pitää olla se paras!
Tää on aivan älytöntä. .Lähes kuka tahansa aikuinen, normaali ihminen oppii työn kuin työn. Varsinkin omaa koulutustaan vastaavan.Mutta ajatellaan vaikka myyjän työtä, muutaman päivän opetus kassan käytössä ym. niin homman oppii kuka tahansa. .Ei ole mitään rakettitiedettä.
Joo tiedän tuon oikein hyvin, mikä on todella valitettavaa. Nyt on vain työnantajan markkinat, niin voivat ottaa rusinat pullista. Toivottavasti ajat vielä muuttuvat, minä varmaan kasvan jo silloin horsmaa :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Tää on aivan älytöntä. .Lähes kuka tahansa aikuinen, normaali ihminen oppii työn kuin työn. Varsinkin omaa koulutustaan vastaavan.Mutta ajatellaan vaikka myyjän työtä, muutaman päivän opetus kassan käytössä ym. niin homman oppii kuka tahansa. .Ei ole mitään rakettitiedettä.
Mua raivostuttaa tuo yleistys kun se ei pidä paikkansa. Joo, se ei ole rakettitiedettä mutta täysin mitään tietämätön rikkoo lakia hyvinkin vikkelään siinä kassapisteellä jos ei ole mitään kokemusta alasta tai koulutusta, jossa olisi edes perusteet oppinut.
Ja myyjän työ on enemmän kuin kassan käyttöä, osa myyjistä ei edes koske kassakoneisiin mutta selväähän on että sinä et tiedä mitä myyjän työ oikeasti on.
Jos haluaa halveksia jotain ammattialaa, niin voisiko edes ottaa selville ensin mitä se sisältää?
Vierailija kirjoitti:
Osastosihteeriksi sairaalaan?Ratikka kuskiksi?Just näin työvuorosuunnittelijan paikan auki HSL:lla.Jos sulla ei ole alko-ongelmia niin ihan kaikkiin näihin esimerkiksi.Rinnekotiin yö-hoitajaksikin voisit päästä ihan hyvin.
Osastonsihteerin paikkoja olen hakenut vaikka kuinka paljon, jo reilu vuosi sitten, mutta en päässyt edes haastatteluun, ja minulla on vieläpä kokemusta hyvin läheltä liippaavalta alalta. Täytyypi tutkia noita muita, kiitos vaan ehdotuksista. Ja ei ole alko-ongelmaa :) Ap
Minä olen tehnyt päätöksen palkata mielellään vain kotiäitejä, nuoria ja pidempään työttöminä olleita. Toivoisin vaan tätä toimintaa lisää.
Turha kierrättää samoja tekijöitä ja iso osa jää aivan ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua raivostuttaa tuo yleistys kun se ei pidä paikkansa. Joo, se ei ole rakettitiedettä mutta täysin mitään tietämätön rikkoo lakia hyvinkin vikkelään siinä kassapisteellä jos ei ole mitään kokemusta alasta tai koulutusta, jossa olisi edes perusteet oppinut.
Ja myyjän työ on enemmän kuin kassan käyttöä, osa myyjistä ei edes koske kassakoneisiin mutta selväähän on että sinä et tiedä mitä myyjän työ oikeasti on.
Jos haluaa halveksia jotain ammattialaa, niin voisiko edes ottaa selville ensin mitä se sisältää?
Olen pahoillani, että otit kommenttini noin. Tarkoitukseni ei missään nimessä ollut halventaa myyjän työtä tai muutakaan negatiivista.
Yritin vain muutamalla lauseella tuoda pointtini esiin.
Ammattina olisi voinut olla vaikka postinjakaja, siivooja tai esim. keittiötyöntekjä.
Arvostan myyjän ja asiakaspalvelijan työtä siinä missä muitakin ammattialoja. Olen vain sitä mieltä, että ei tarvitse olla mikään yli -ihminen, että nuo hommat oppii.
Anteeksi, että käsitit sen noin.
Minä en ole ammatiltani rekrytoija, mutta rekrytoin kyllä omat alaiseni.
En todellakaan etsi vain niitä "huippuja", vaan paikan saa usein se, jonka koen sopivan parhaiten tiimiin. Tällä hetkellä porukassa on mukana mm. juuri lukiosta valmistuineita.
Itseasiassa hieman pelkään palkata "huippuhakijoita", sillä heillä on usein kauhea kiire menestyä ja ovat kovin malttamattomia ylennyksien sekä uran etemisen kanssa. Eli siis eivät pysy kauaa paikallaan. Eivät tietenkään kaikki, mutta omalle kohdalle näitä osunut valitettavan paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
dude, jätä meille nuoremmillekin niitä töitä.
Ole huoleti, en varmaan tule viemään sun enkä kenenkään muunkaan nuoren paikkaa :) Se olis jo lottovoitto, jos jotain töitä saisin. Onnea vaan työnhakuun sulle ja muillekin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ammatiltani rekrytoija, mutta rekrytoin kyllä omat alaiseni.
En todellakaan etsi vain niitä "huippuja", vaan paikan saa usein se, jonka koen sopivan parhaiten tiimiin. Tällä hetkellä porukassa on mukana mm. juuri lukiosta valmistuineita.
Itseasiassa hieman pelkään palkata "huippuhakijoita", sillä heillä on usein kauhea kiire menestyä ja ovat kovin malttamattomia ylennyksien sekä uran etemisen kanssa. Eli siis eivät pysy kauaa paikallaan. Eivät tietenkään kaikki, mutta omalle kohdalle näitä osunut valitettavan paljonkin.
Uskon, että asia on juurikin näin. Ap
Aika paljon näkee iäkkäämpiä taksikuskeja ja bussikuskeja. Käviskö tämmöiset?
Mutta AP kyllä sulle voi vielä tärpätä. Voisin kuvitella palkkaavani myös sinun ikäisen. Tärkeintä on positiivinen ja joustava asenne sekä kunnioitus työtä kohtaan. Paras ei tarvitse olla, kunhan asenne on kohdillaan ja yritystä löytyy. Js sinähän voit käyttää etunasi ikääsi - eli mitään varsinaista uraa et välttämättä enää olisi luomassa, vaan voisit olla tyytyväinen saamassasi roolissa eläkkeeseen saakka? Sitä kannattaa korostaa.
T. tuo edellisen viestin kirjoittaja
voisitko opettaa vaikka kansalaisopistossa jotakin kurssia tms.?