Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko rekrytoijia paikalla?

Vierailija
03.03.2016 |

Olen juuri 60-v täyttänyt ja 3 kk työttömänä ollut. Onko mitään mahdollisuutta saada enää minkäänlaista työtä? Kaikki käy (paitsi puhelinmyynti), ja työ voi olla osa-aikaista, määräaikaista, yötyökin käy, siis ihan mitä vaan. En vain enää kestä olla kotona, elämä valuu aivan hukkaan. Olen vielä täysin iskussa ja minulla olisi vielä paljonkin annettavaa. Mutta se ikä... Luovutanko hakemisen ja tyydyn siihen, että pelini on pelattu? Terv. merkonomi/insinööri/nainen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä rekry on jos haastateltava on likainen? Haisee ja vaatteet tahraiset?

EI osaa pitää hygieniasta huolta, ei siis osaa pitää firmankaan asioita kunnossa, kun ei osaa edes pesukonetta käyttää?

Vierailija
22/28 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäämmän palkkaamisessa käy kyllä mielessä useampi asia: Missä kunnossa henkilö on vaikka kolmen vuoden päästä. Onko jatkuvaa kremppaa ja saikkuja, pystyykö nostelemaan painavampia tavaroita jne. Ja onko vielä halukas ja kykenevä oppimaan uutta. Myös asenne: esim. ottaako neuvoja / käskyjä vastaan nuoremmilta. Ja kuinka "nuorekas" on mieleltään: sopeutuuko työyhteisöön, jossa valtaosa on nuorempia ja puheenaiheet täysin erilaisia.

Sitten jos on 50 muuta hyvää hakijaa joista valita, niin helposti jää valitsematta sellainen joka yhtään epäilyttää, kun on mahdollisuus ottaa se "varmempi" tapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri 60-v täyttänyt ja 3 kk työttömänä ollut. Onko mitään mahdollisuutta saada enää minkäänlaista työtä? Kaikki käy (paitsi puhelinmyynti), ja työ voi olla osa-aikaista, määräaikaista, yötyökin käy, siis ihan mitä vaan. En vain enää kestä olla kotona, elämä valuu aivan hukkaan. Olen vielä täysin iskussa ja minulla olisi vielä paljonkin annettavaa. Mutta se ikä... Luovutanko hakemisen ja tyydyn siihen, että pelini on pelattu? Terv. merkonomi/insinööri/nainen.

Meille otettiin kuusikymppinen töihin. Oli vähän hidas liikkeissään, mutta minä olisin antanut pitää paikkansa, koska arvostan luotettavuutta, mutta työkaveri halusi kengittää pihalle. 

Minkäs mahtaa ..

t. pomo

Vierailija
24/28 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen jokaista ihmistä tarvittiin. Nykyään pitää luovia kauhean seulan läpi päästäkseen edes siivoojaksi.

Näinhän se on. Itsekin hain nuorena siivoojan paikkoja, että olisi edes jotain töitä, mutta en saanut mitään, koska varmasti kaikki "ammatti" siivoojat veivät paikat.

t. pomo

Vierailija
25/28 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on .Iitin ihan totta, että nykyään ihan perus duunari hommiinkin pitää olla se paras!

Ei riitä, että on koulutus ja pari vuotta työkokemusta.

Tää on aivan älytöntä. .Lähes kuka tahansa aikuinen, normaali ihminen oppii työn kuin työn. Varsinkin omaa koulutustaan vastaavan.

Mutta ajatellaan vaikka myyjän työtä, muutaman päivän opetus kassan käytössä ym. niin homman oppii kuka tahansa. .Ei ole mitään rakettitiedettä.

Mua raivostuttaa tuo yleistys kun se ei pidä paikkansa. Joo, se ei ole rakettitiedettä mutta täysin mitään tietämätön rikkoo lakia hyvinkin vikkelään siinä kassapisteellä jos ei ole mitään kokemusta alasta tai koulutusta, jossa olisi edes perusteet oppinut.

Ja myyjän työ on enemmän kuin kassan käyttöä, osa myyjistä ei edes koske kassakoneisiin mutta selväähän on että sinä et tiedä mitä myyjän työ oikeasti on.

Jos haluaa halveksia jotain ammattialaa, niin voisiko edes ottaa selville ensin mitä se sisältää?

Puheesi palvelevat ainoastaan porvaria, myyjä!

häpeä!

Vierailija
26/28 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

x kirjoitti:

Iäkkäämmän palkkaamisessa käy kyllä mielessä useampi asia: Missä kunnossa henkilö on vaikka kolmen vuoden päästä. Onko jatkuvaa kremppaa ja saikkuja, pystyykö nostelemaan painavampia tavaroita jne. Ja onko vielä halukas ja kykenevä oppimaan uutta. Myös asenne: esim. ottaako neuvoja / käskyjä vastaan nuoremmilta. Ja kuinka "nuorekas" on mieleltään: sopeutuuko työyhteisöön, jossa valtaosa on nuorempia ja puheenaiheet täysin erilaisia.

Sitten jos on 50 muuta hyvää hakijaa joista valita, niin helposti jää valitsematta sellainen joka yhtään epäilyttää, kun on mahdollisuus ottaa se "varmempi" tapaus.

Ymmärrän tuon pointin oikein hyvin ja sitä itsekin mietin, että näin varmaan ajatellaan, että toinen jalka on jo haudassa. Mutta kun mulla ei ole mitään sairauksia eikä kremppaa enkä ole juuri koskaan saikulla. Emmä ole vielä mikään mummo, ainoastaan numeroissa saatan olla. Kyllä edellisessä työpaikassa ne oli juurikin nuoret, jotka saikutti, ja aina olin ajoissa, toisin kuin eräät... Mä en ollu kertaakaan pois. Mulla ei myöskään ole mitään ongelmaa ottaa vastaan käskyjä ja neuvoja nuorilta.  Kolmessa edellisessä työssä(kaikki määräaik.), joissa kaikissa tykkäsin tosi paljon olla ja sain aikaan hyvää tulosta, kaikki oli mua noin 20-30 vuotta nuorempia pomoista lähtien eikä ollut mitään ongelmaa. Meillä oli tosi hauskaa ja hommat hoituivat. Asennevammaakaan ei siis ole. Eikä mua tartte palkata edes vakituiseksi, että sitäkään riskiä ei tartte ottaa, jos vaikka sattuisin sairastumaan. En tiedä olenko sitten joku poikkeustapaus, mutta näin on. Mulle siis riittäisi ihan hyvin jokin määräaikainenkin tai osa-aikainenkin homma. Ap

Vierailija
27/28 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille otettiin kuusikymppinen töihin. Oli vähän hidas liikkeissään, mutta minä olisin antanut pitää paikkansa, koska arvostan luotettavuutta, mutta työkaveri halusi kengittää pihalle. 

Minkäs mahtaa ..

t. pomo

Mun mielestä riippuu ihan henkilöstä tuo hitaus yms. Mutta luulisin, että kokemuksella ja itsevarmuudella voisi korvata tuota mahdollista hitauttakin, en tiedä, riippuu niin työstäkin. Kuitenkin hieno homma kuulla, että joku 6kymppinen on saanut edes mahdollisuuden, vaikka sitten pieleen menikin. Ap

Vierailija
28/28 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL:llä on alkamassa metrokuljettajien koulutus.