Voi miksi... (Rakkaus)
Mietin pitkään avaudunko tästä aiheesta koska olen niin herkillä asian suhteen ja täällä tulee varmaan ilkeitäkin kommentteja tähänkin.. mutta päätin sitten kuitenkin..
Minulle tapahtui täysin odottamatonta muutama kk sitten. "Tapasin" miehen netissä ja se oli suuria tunteita molemmin puolin välittömästi. Siitä hetkestä on pidetty yhteyttä jatkuvasti yötä päivää.. Viestit, Skype, videot..
Minun täytyy sanoa että tuntuu kuin olisimme tunteneet aina, olen palavasti rakastunut vaikka en näin fyysisesti ole häntä vielä tavannut. Hän on toisella puolen maailmaa.. Siis hyvin kaukana.
Uskon että ammattinsa puolesta hän voisi saada töitä Suomesta, ja hän hakeekin jatkuvasti, on siis ollut Suomessa aiemmin hetken.
Tämä vain repii sisintäni niin ettei sanat riitä... Olen yhtäaikaa niin onnellinen ja epätoivoinen. Mitä jos emme näe koskaan. Emme ehkä näe koskaan.. Katson hänen videoitaan kun hän seisoo tyynen meren rannalla ja kertoo kuinka ikävöi, enkä olisi koskaan uskonut että näin voi tapahtua minulle, tai että näin voi yleensä edes tapahtua.
Onko kelleen käynyt näin ja saiko tarina onnellisen lopun..?
Kommentit (69)
Mistä voit ap tietää, että mies on rikkaampi kuin sinä? Ihan itse kertoi?
Mä sanon sulle ap toisin kuin nämä pelkurit täällä, että uskalla! Rohkaistu! Seuraa unelmiasi! Usko itseesi! Katuisit varmasti jos nyt annat jonkun realismin istua päähäsi, jonka toinen nimi oikeasti on pelko. Tiedät kyllä ITSE, milloin sun kuuluu peruuttaa. Me täällä emme tiedä sitä :)
Minä ulkomaalaisen miehen vaimona sanoisin, että lähde Chileen, varsinkin jos lapsesi on vielä pieni. Ulkomaalaisilla, eri-näköisillä miehillä on Suomessa raskasta - sinä et niin pidä Suomesta, hänellä siellä työ ja suku - anna mennä!
Miten muuten tapasitte? Siis siellä netissä, tarkoitan. Mielenkiintoista, että sieltä voi löytää noin rakkauden. (En siis sitä epäile, vaan sanon vilpittömästi)
43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
31, kerrohan mikä tässä tarinassa on sellaista, että olisi syytä olla kateellinen? Tuhansien kilometrien välimatka? Epätietoisuus tulevasta? Mahdollisuus, että ei ikinä edes näe ko. ihmistä? Mahdollisuus tulla huijatuksi? Pelkät kauniit sanat ja (tyhjät) lupaukset ei ainakaan tee mua millään tapaa katelliseksi, susta en tiedä :)
Tosirakkaus :)
Muutaman kuukauden jälkeenhän voi puhua tosirakkaudesta. Ei jessus...
Voin itse sanoa että kolmen vuoden parisuhteessa ja avoliitossa ex mieheni kanssa (joka nyt on semmoinen suomalainen jörrikkä sori vaan) en tullut koskaan näin läheiseksi, hän ei tietänyt minusta näin paljon enkä tuntenut samanlaista yhteenkuuluvuutta koskaan. Enkä ole koskaan ennenkään tuntenut.
En itse lähtisi koskaan arvostelemaan toisten ihmissuhteita tai niiden laatua muutenkaan..
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse aikoinaan samassa tilanteessa (tosin lapset puuttui, eikä miehellä ollut siis mitään aikomuksia silloin Suomeen muuttaa tai täältä töitä hakenut) ja teinkin silloin avauksen tänne samasta aiheesta. Vastauksetkin oli pääosin samaa mitä sä oot tänne saanut, enkä kyllä muuta odottanutkaan.
No, kaikista pelotteluista huolimatta jatkoimme miehen kanssa yhteydenpitoa ja lähdin silloin tapaamaan häntä ihan turistina ja rakkaushan siinä roihahti molemmin puolin.
Eron hetki on joka kerta raskaampi, mutta me ollaan päätetty nyt yhteisestä tulevaisuudesta ja alettu tekemään järjestelyitä sen toteutumiseksi.
Ihana kuulla edes yksi tarina, kiitos. Minä kerroin hänelle juuri ihan avoimesti että juttelen netissä anonyymina meistä. Hän itsekin kertoo kuinka hänen ystävänsä pitävät häntä idioottina että hän rakastuu ulkomaalaiseen naiseen.. Mutta tuossa hän silti on, haluaa uskoa tähän, on siellä kaukana ja kuitenkin niin lähellä..
-ap
Meillä kans mua varoiteltiin, mutta kyllä miehen ystävätkin siellä päässä olivat aika kummissaan ja varoittelivat miestä että mähän voin olla ties mikä murhaaja jne. No, oishan noita murhattavia lähempääkin löytynyt :)
Lennot on kyllä kalliita, varsinkin kun oletettavasti ottaisit lapsesi mukaan? Eläminen siellä taas ei ole kovin kallista, mutta sitten toisaalta rahan arvokin on ihan eri ja heille lennot on älyttömän kalliita verrattuna meihin. Jänniä juttuja. Voisitteko kenties lähteä kaikki lomalle ehkäpä jonnekin puolitiehen? Silloin olisitte ns no-mans-landilla ja molemmat joutuisi maksamaan näkemisestä :)
Helsinki- Santiago Chile lennot alkaen 777e menopaluu. Ei nyt hirveästi kummankaan tarvitsisi säästää päästäkseen käymään.
Ja nuo lennot muuten saa klarnan osamaksulla 40€/kk jos oikein haluaa. Mutta eipä sitä halua tunnu olevan kummallakaan jos ei näitä asioita ota edes selville. :D Vaati 2 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten tapasitte? Siis siellä netissä, tarkoitan. Mielenkiintoista, että sieltä voi löytää noin rakkauden. (En siis sitä epäile, vaan sanon vilpittömästi)
43
Eräässä paikassa jossa hän sattumoisin näki minun kuvani. Muistan hyvin kun vaihdettiin sitten numeroita ja hän kysyi "if you are ready to start other relationship.." Ja jatkoi "I do, with you, no matters how"
Mulla on todella hyvä ystävä Pohjois-Carolinassa, jonka kanssa kans tavattiin netissä ja ollaan jo 5 vuotta juteltu keskenämme. Jos olisin häneen rakastunut romanttisessa mielessä niin olisin ihan millä keinolla hyvänsä lähtenyt näkemään ekojen kuukausien aikana, vaikka sitten molemmilta puolet summaan yhteisen hyvän vuoksi. Tuntuu oudolta että molemmat niin kaipaa eikä kuitenkaan löydä mitään keinoa tavata... Varsinkin jos miehellä on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
43Eräässä paikassa jossa hän sattumoisin näki minun kuvani. Muistan hyvin kun vaihdettiin sitten numeroita ja hän kysyi "if you are ready to start other relationship.." Ja jatkoi "I do, with you, no matters how"
Jos nää on suoria lainauksia niin sun Chilen kullalla ei ole hirveän hyvä tuo englanti.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanon sulle ap toisin kuin nämä pelkurit täällä, että uskalla! Rohkaistu! Seuraa unelmiasi! Usko itseesi! Katuisit varmasti jos nyt annat jonkun realismin istua päähäsi, jonka toinen nimi oikeasti on pelko. Tiedät kyllä ITSE, milloin sun kuuluu peruuttaa. Me täällä emme tiedä sitä :)
Voi kiitos rohkaisusta, tuli ihan kyyneleet silmiin!
-ap
Vierailija kirjoitti:
Minä ulkomaalaisen miehen vaimona sanoisin, että lähde Chileen, varsinkin jos lapsesi on vielä pieni. Ulkomaalaisilla, eri-näköisillä miehillä on Suomessa raskasta - sinä et niin pidä Suomesta, hänellä siellä työ ja suku - anna mennä!
Kiitos sinullekin :), tämä on kyllä mahdollista, koska minua ei täällä varsinaisesti mikään pidättele ainakaan pitkään.. Mutta toisen siivelle en haluaisi lähteä, ja minun pitäisi ensin täällä vielä opiskella. Hän on kyllä sanonut että jos tulen, hän maksaa kaiken, mutta haluan itsekin tienata edes vähän..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
43Eräässä paikassa jossa hän sattumoisin näki minun kuvani. Muistan hyvin kun vaihdettiin sitten numeroita ja hän kysyi "if you are ready to start other relationship.." Ja jatkoi "I do, with you, no matters how"
Jos nää on suoria lainauksia niin sun Chilen kullalla ei ole hirveän hyvä tuo englanti.
Niin, ei sen kummempi kuin itsellänikään ja mikä oli pointti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meinasitte varsinkin livenä kommunikoida jos toinen ei saa toisen aksentista mitään selvää? Translatenko avulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meinasitte varsinkin livenä kommunikoida jos toinen ei saa toisen aksentista mitään selvää? Translatenko avulla?
Hyvin onnistuu ja hän opiskelee muuten suomeakin
Ei ne huijarit muuten ihan heti aloita sitä rahanpyyntiä vaan kestää kuukausia vaan alkaa pikkuhiljaa tulemaan sairastumisia jne kun on saanut uhrin rakastumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse aikoinaan samassa tilanteessa (tosin lapset puuttui, eikä miehellä ollut siis mitään aikomuksia silloin Suomeen muuttaa tai täältä töitä hakenut) ja teinkin silloin avauksen tänne samasta aiheesta. Vastauksetkin oli pääosin samaa mitä sä oot tänne saanut, enkä kyllä muuta odottanutkaan.
No, kaikista pelotteluista huolimatta jatkoimme miehen kanssa yhteydenpitoa ja lähdin silloin tapaamaan häntä ihan turistina ja rakkaushan siinä roihahti molemmin puolin.
Eron hetki on joka kerta raskaampi, mutta me ollaan päätetty nyt yhteisestä tulevaisuudesta ja alettu tekemään järjestelyitä sen toteutumiseksi.
Ihana kuulla edes yksi tarina, kiitos. Minä kerroin hänelle juuri ihan avoimesti että juttelen netissä anonyymina meistä. Hän itsekin kertoo kuinka hänen ystävänsä pitävät häntä idioottina että hän rakastuu ulkomaalaiseen naiseen.. Mutta tuossa hän silti on, haluaa uskoa tähän, on siellä kaukana ja kuitenkin niin lähellä..
-apMeillä kans mua varoiteltiin, mutta kyllä miehen ystävätkin siellä päässä olivat aika kummissaan ja varoittelivat miestä että mähän voin olla ties mikä murhaaja jne. No, oishan noita murhattavia lähempääkin löytynyt :)
Lennot on kyllä kalliita, varsinkin kun oletettavasti ottaisit lapsesi mukaan? Eläminen siellä taas ei ole kovin kallista, mutta sitten toisaalta rahan arvokin on ihan eri ja heille lennot on älyttömän kalliita verrattuna meihin. Jänniä juttuja. Voisitteko kenties lähteä kaikki lomalle ehkäpä jonnekin puolitiehen? Silloin olisitte ns no-mans-landilla ja molemmat joutuisi maksamaan näkemisestä :)
:) kiitos sinullekin, niin nuo lennot on kalliita, ja hän on vasta käyttänyt pitkän ajan säästöt matkustamiseen.. Tuo on järkevin vaihtoehto tällä hetkellä että tapaisimme tosiaan jossain puolitiessä ja olisi toteutettavissa ehkä noin vuoden kuluttua koska itse kituutan niin pienillä tuloilla tällä hetkellä..
Toisaalta hän hakee töitä täältä, on jotenkin tykästynyt tähän maahan, niin kyllähän se mulle sopii sekin jos tänne tulee..
Muutaman kuukauden jälkeenhän voi puhua tosirakkaudesta. Ei jessus...