Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka olet ollut koko talven terveenä, jaa konstisi!

Vierailija
02.03.2016 |

Minä olen ja auttanut seuraavat: käsienpesu aina kun tulen ulkoa, D-vitamiini

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole bakteeri-/virusfriikki. Normaalia elämää ja jos joskus on sotkua tai likaa niin sitten on. Koko elämäni olen toisinaan syönyt vaikka yön yli huoneenlämmössä ollutta makaronilaatikkoa, nukkunut tosi pitkään samoissa möhmösissä lakanoissa, ollut ylipäätään välittämättä kaikesta hössötyksestä. En ole ollut kipeä neljään vuoteen, jos nyt poisluetaan semmoiset flunssat, joissa kuitenkin on työkykyinen. Mutta ei kuumetta, vatsatautia tms.

Enkä nyt hehkuta, että "perseilkää kaikki ja heittäkää paskaa ympäri kämppäänne, syökää vanhaa lihaa ja nukkukaa luteissa", mutta semmoisen ylihygieniastressin alasajoa kyllä kannatan. Mistä se puolustuskyky kroppaan tulee jos ei ole koskaan mitään puolustettavaa?

Niin joo ja vetelen kyllä välillä kaikenmaailman vastustuskykypillereitä, kai nekin voivat vähän auttaa, mutta enpä nyt tekisi niitä ihan kaikkivoipaiseksi tässä. :)

Vierailija
62/76 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeksi paskainen ympäristö, "vanha" ruoka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut influenssarokotuksia. täts it.

Vierailija
64/76 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari vuotta romanialaisten kulkukoirien kotihoitajana. En sairastanut kertaakaan tuona aikana, en edes pientä nuhaa.

Nyt kun ei ole ollut koiraa, nii heti uutena vuotena flunssassa.

Vierailija
65/76 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon liikuntaa ja maidoton&gluteeniton kasviruoka (lisäksi kala ja muna).

Käsien pesu ruokaa laittaessa ja vessassa käydessä muuten en niin tarkka, nuolen sormet tarpeen vaatiessa, syön lattialle pudonneen ruoan, nukun hyvin ja nauran paljon. En stressaa.

Vierailija
66/76 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsienpesu

paljon kasviksia

ei maitoa

Influenssarokote

ja d-vitamiiniakin on tullut syötyä keskimäärin 50 mikroa viikossa

Vierailija
67/76 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien pesu ja muutenkin hygienia sekä avantouinti.

Vierailija
68/76 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkona päivittäin, vähintään pakolliset työmatkat ja viikonloppuisin muuta ulkoilua.

Syön paljon, hieman on ylipainoa, mutta en syö roskaruokaa enkä karkkia.

Säännöllinen elämänrytmi, lähes aina samaan aikaan nukkumaan ja ylös.

Ei tupakkaa eikä alkoholia.

Ei influenssarokotusta.

Vierailija
69/76 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olin kipeänä yli vuosi sitten. Luulen tämän johtuvan vain hieman erilailla reagoivasta immuunipuolustusjärjestelmästä kuin niillä, jotka ovat aina sairaana.

Pesen kyllä kädet aina, kun tulen kotiin ulkoa. En myöskään käy hirveästi missään ihmisten ilmoilla. Syön pääasiassa kasvisruokaa. Otan päivittäin omega3-d-vitamiini-kapselit ja sinkkiä. Harrastan liikuntaa sopivasti. En rasita itseäni liikaa, jos tunnen oloni jo valmiiksi väsyneeksi. Yritän hallita stressiä rentoutustekniikoilla.

Ja ennen kaikkea nauran paljon ja kovaa joka ikinen päivä.

Vierailija
70/76 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui flunssakierre kun tuli n. 2-3 vuotta viimeisestä antibioottikuurista täyteen. Oma vastustuskyky siis kai palautunut kuntoon *kopkop*

Vierailija
71/76 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- en  pese käsiäni (paitsi vessassa tietty) enkä käytä käsidesiä, enkä käy joka päivä suihkussa

- kaksi koiraa taloudessa, joista toinen ei ole sisäsiisti. Ulkolenkkejä päivittäin koirien kanssa.

- prosessoimattomat itse tehdyt ruoat

- ei ylimääräisä vitamiineja, d-vitamiinia otan kun muistan

- stressin takia herään liian aikaisin aamuyöllä, ja otan sen takia päivällä torkut

-en polta, en juo

- stressin takia mieli maassa, toisaalta koko ajan adrenaliinia veressä kun pitää selviytyä lasten takia

En edes muista koska olisin sairastanut viimeksi flunssaa, joskus harvoin kurkku vähän kipeä, mutta ei siitä tule flunssaa. Toisaalta stressin takia jatkuvia ruokatorvi/vatsaongelmia.

Vierailija
72/76 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat:

Älä pese käsiä muutakun paskallakäynnin jälkeen

Juo vähintään kerran viikossa

Käy suihkussa joka toinen päivä

Pese hiukset kerran viikossa

Syö miten sattuu

Vierailija
73/76 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien pesu nyt on itsestään selvyys mutta:

- gefiluspiimään tehty marjasmoothie päivittäin

- kylmävesidippaus aina kun pystyy. Ainakin vapusta lokakuun loppuun- ylihygiwenisyyskään ei ole hyväksi

Vierailija
74/76 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- olen viimeisellä kolmanneksella raskaana

- vittuuntunut 80 % ajasta.

- syön d-vitamiinia

- olen toivonut flunssaa että pääsisi laiskottelemaan (ok.. sairastaminen ei ole laiskottelua oikeasti). ennen mammalomaa

- en ole ottanut influenssapiikkejä koskaan

Vierailija
75/76 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilen koiran kanssa päivittäin, syön D:tä, C:tä ja multivitamiinia purkista ja lisäksi paljon kasviksia, hedelmiä ja etenkin marjoja. En pese turhaan käsiä enkä hössötä siisteyden kanssa.

Huomasin, että kipeilyni loppui pitkälti siihen, kun aloitin säännöllisen liikunnan (3krt/vko vähintään) ja syömään monipuolisesti, D-vitamiinilla tuntui myös olevan vaikutusta. Nykyään olen kerran vuodessa maksimissaan flunssassa.

Vierailija
76/76 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta tänä talvena h****tin hyvä tsäkä. Edelliset talvet ovat menneet tautikierteissä, tänä talvena ne ovat joidenkuiden muiden kodeissa. kop-kop-kop