Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka olet ollut koko talven terveenä, jaa konstisi!

Vierailija
02.03.2016 |

Minä olen ja auttanut seuraavat: käsienpesu aina kun tulen ulkoa, D-vitamiini

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kädet saippualla, kun tulen kämppään.

Juon kaljaa ja viinaa säännöllisesti (usein).

Harrastan liikuntaa säännöllisesti (usein).

Syön satunnaisesti kasviksia ja roskaruokaa.

Vierailija
42/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukun ja syön hyvin.

Liikun runsaasti ja yleensä ulkona metsässä.

Jos olen väsynyt, lepään. En kuitenkaan ole sitä usein.

Olen julkisilla paikoilla (esim kaupassa) käsineet kädessä.

En koske käsillä kasvoja, silmiä, nenää tai suuta pesemättä niitä ensin.

Ajan omalla autolla töihin.

Työpaikallani ollaan poissa, jos ollaan kipeitä, eli sielläkään ei tartuttajia.

Jos näen, että joku yskii tai niistää, en mene lähelle ja ohittaessa pidätän hengitystä.

Viimeinen flunssa oli kaksi vuotta sitten.

Olen tuo edellisen vastauksen sh, en tee mitään näistä ja silti viimeisestä flunssasta yhtä pitkä aika.

Voisko olla auringonpilkuista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään teillä terveenä olijoilla pieniä lapsia kotona?

En itse ollut ennen lapsia sairaana ikinä mutta nyt kahden pk ikäisen kanssa kyllä. Esim oksennustaudin tarttuu lapsilta aina , jos niillä on joku kuumeinen flunssa niin mulle se tulee yleensä räkatautia kurkkukipu yskä tyyppisenä vähintään.

Silti meillä ollaan kyllä terveempiä kuin useissa tuntemissani pikkulapsi perheissä. D vitamiinia saavat lapset ja aikuiset 30 mikrogrammaa, syödään vain aitoa ruokaa , paljon marjoja, kasviksia jne.

No mulla on, kaksi päiväkodissa ja kaksi koulussa. Lapsetkin sairastaa maks. yhden kuumeettoman flunssan vuodessa.

Mun salaisuus lienee se, että työskentelen hoitoalalla :D Siviilissä pesen kädet lähinnä ruokaa laittaessa ja vessassa käytyäni. D-vitamiinia muistan ottaa ehkä kerran viikossa. En syö kovin terveellisesti enkä töissä juoksemisen lisäksi juurikaan liiku.

Vierailija
44/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pikkunuhaa välillä, mutta ei kertaakaan kuumetta eikä kunnon kurkkukipua tänä talvena. Pesen kädet saippualla aina heti kun tulen kotiin. Pesen kädet melken aina ennen kuin syön niillä mitään, vaikka olisin vain oleskellut kotona. D-vitamiinia olen ottanut, tällä hetkellä 20 mg päivässä. Toisaalta joka talvi en ole ottanut ainakaan noin paljon, enkä ole vuosiin ollut kunnolla kipeä, että veikkaanpa, että määräävässä roolissa on juuri tuo käsien pesu.

Vierailija
45/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut tartuntataudissa tänä talvena, enkä viime talvena, enkä sitä edeltävänä jne. Pesen käsiä oikeaoppisesti eli kerralla riittävän kauan hangaten ja aina kotiin tultua, ennen ruokailua jne. En keksi muuta syytä taudittomuuteen, koska en ole huippukuntoinen tms. Ai niin, en ikinä kättele ihmisiä ( tämä on jo työpaikan linja ollut ties kauan).

Vierailija
46/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan päivittäin purkista D-vitamiinia (en nyt muista paljonko, mutta reilusti suomalaisten saantisuositusten yli) ja C-vitamiinia. Juon aina aamulla teetä, jossa on hunajaa seassa. Välillä juon samaa teetä myös päivällä tai illalla. Mitään muuta "syytä" terveenä olooni en keksi. En ole fanaattinen käsipesujen kanssa tms. 

Vierailija
47/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO just en pese käsiä juuri koskaan - no kakalla käynnin jälkeen ja joskus muutenkin, mutta en mitenkään säännönmukaisesti. Syön todella terveellisesti ja pukeudun ohuesti ja annan usein kylmettyä itseni oikein kunnolla. 

Kipeä viimeksi 2008. 

Vierailija
48/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olen syönyt melkein joka päivä valkosipulia (pilkkonut kynsiä leivän päälle ja ruokiin), rakastan sitä ja lapsena opetettiin sen parantavan vastustuskykyä, en sitten tiedä faktapohjaa tälle.

- Käytän hunajaa (kohtuudella) kuuman teen kanssa. Vihreään teehen se ei tosin käy.

- Hyvä peruskunto, harrastan hyötyliikunnan lisäksi muuta liikuntaa lähes päivittäin.

- Muutoin perusterveelliset elämäntavat... ainakin melkein. Syön terveellistä ruokaa, toisaalta syön myös paljon sokeria (suklaa, jotkut makeat herkut) ja saan niiden mukana kovia rasvoja.

En tiedä ovatko nämä "syitä", mutta en ole ollut edes yskässä tai pienessä flunssassa viime elokuun jälkeen. Mulla on paha tapa pureskella kynsiäni ja kosketella kasvojani. Pesen käsiä normaalisti, mutta tietysti aina vessakäynnin jälkeen, kotiin tultuani ja ennen ruokailua. Ehkä olen myös onnekas. :)

Vierailija
49/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena tuli sairastettua influenssa A ja ärhäkkä keuhkokuume (sairaalahoidossa pari viikkoa).

Yllättäen olen pysynyt tämän talven (toistaiseksi terveenä). Syön päivittäin maitohappobakteereita, pesen ahkerasti käsiä ja otin influenssa-rokotteen. Syön myös päivittäin sitrushedelmiä ja marjoja.

Itse veikkaan joko tosi hyvää tuuria tai sitten edellinen tosi rankka talvi kehitti reippaasti mun vastustuskykyä. ;)

Vierailija
50/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä olen vauvan ja taaperon kanssa, esikoinen koulussa. Aina kun tullaan kotiin, pestään kädet saippualla. Syödään paljon kasviksia. Ulkoillaan päivittäin, pienet nukkuu rattaissa ja mä ja esikoinen kävellään. Syön myös joka päivä valkosipulia ja extra-annoksen c-ja d-vitamiinia. En polta tai juo. Suklaata syön paljon ja olenkin reippaasti ylipainoinen.

Vierailija
51/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa omat käsipyyhkeet ja vaihdan niitä usein.

Vierailija
52/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yhteiskuntatieteiden maisteri kertoi 80 luvun alussa, että ihminen voi itse tahdonvoimallaan päättää sairastuuko flunssaan vaiko ei.

Vierailija
53/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsienpesu, D-vitamiini, ja oon myös stressannut niin älyttömästi, että kehon puolustus on varmaan jatkuvasti maksimissa (ei hyvä juttu tietenkään pitkällä tähtäimellä).

Vierailija
54/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut sairaana sen jälkeen, kun ryhdyin tekemään etätöitä ja lopetin asioimiset marketeissa ja kauppakeskuksissa. Eli viiteen vuoteen. Teen ruokaostokseni pienestä lähikaupasta, jossa harvoin on samaan aikaan montaa asiakasta, tai tilaan netistä kotiinkuljetuksella. Liikun ulkona, en kuntosaleilla. Ei pieniä lapsia eikä edes koululaisia. 

Vierailija
55/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin influenssarokotuksen. Vitsit miten kiva on ollu olla terve. Tästä lähtien aion ottaa joka vuosi. Lapset on ollu samasta syystä terveenä vaikka hirveet epidemiat kaikkialla ja lähipiirikin sairastelee. Mummi oli jopa sairaalassa.

Vierailija
56/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mitään lisävitamiineja, en edes d:tä. Ruokavalioni on sitä mitä sattuu käsiinsä saamaan tai mitä mieli tekee. Pesen kädet vessassa käynnin jälkeen, enkä juuri muuten.

Ennen söin kaikenlaisia vitamiineja ja hiveniä, maitohappobakuja. Söin terveellistä ruokaa.  Kyllästyin ja aloin relaamaan kaikessa mahdollisuuksien mukaan.

Mitään eroa en näiden kahden tavan välillä ole huomannut, vitamiinien pois jättäminen ei ole tuntunut yhtään missään. Kuvittelin sairastavani tänä talvena kaiken mahdollisen, kun vaihdoin terveelliset elämäntavat vähemmän terveellisiin. Enpä ole sairastanut koko talvena mitään. Edellisinä vuosina ainakin yksi räkätauti talvessa.

Vierailija
57/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo, jolla pysyy taatusti terveenä (flunssista tms kulkutaudeista):

1. Pysy kotona ja vältä ihmisiä (kosketusta erityisesti). (Helppoa sinkulle, perheelliselle vaikeaa :D)

2. Jos on pakko mennä kauppaan/kouluun/töihin/ym, älä koske mihinkään ilman käsineitä. Pese kädet kun tulet kotiin ja vaihda vaatteet. Suihkunkin voi ottaa.

3. Älä kättele ketään!

4. Sairaiden välttely on ehdottoman tärkeää.

5. Älä koskettele naamaa (silmät, nenä, suu) kotisi ulkopuolella, varsinkaan jos olet rikkonut sääntöä 2.

t:terveenä jo neljättä vuotta putkeen

Vierailija
58/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä haluan ja milloin haluan (myös karkkia sun muita herkkuja), riekun ulkona usein liian vähissä vaatteissa enkä syö mitään vitamiineja. Pesen kuitenkin käsiä aika paljon.

Vierailija
59/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten räänsyönti liittyy tähän!

Vierailija
60/76 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessimisti, syön epäterveellisesti, teen kahta työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi