Sinä, joka olet ollut koko talven terveenä, jaa konstisi!
Minä olen ja auttanut seuraavat: käsienpesu aina kun tulen ulkoa, D-vitamiini
Kommentit (76)
Käsienpesu kun tulen kaupasta, 40 milligrammaa d-vitamiinia päivässä. (Ja syön räkää, pakko myöntää).
Käsienpesu varmaan ja sitten se etten ole koskaan ottanut yhtäkään influenssapiikkiä. Ja lisäksi proteiinipitoisten ruokien syönti.
Pesen käsiä ahkerasti ja syön hyvin ja terveellisesti. Urheilen ja ulkoilen paljon.
Geenit kai. Nimittäin olen läski alkoholin suurkuluttaja, ja silti en koskaan sairastu edes tavallisiin flunssiin. Viimeksi teininä tainnut räkätauti olla, muuten ei koskaan mitään tauteja tai vaivoja. Ikää 41.
Pesen käsiä harvoin. Syön d-vitamiinia. Olen usein pakkasilla pihalla sisä vaatteissa. Syön räkää, yök. Ja anteeksi!
En oo vuosiin ollu kipee. Käyn avannossa, en tiedä auttaako se. Pesen kädet usein.
En ikinä nuoleskele sormiani. Pesen kädet aina kotiin tultaessa. Välttelen yskiviä, limaisia ihmisiä. Ei mitään vitamiineja purkista tmv.
Pieni karheus oli kurkussa yhden illan talven aikana. Ei yhtäkään saikkupäivää viimeiseen pariin vuoteen. Kopkop.
Käsienpesu, käsidesin käyttö ulkona ollessa (esim kahvilassa ennen syömistä), d-vitamiini, vihannesten ja varsinkin marjojen syöminen, influenssarokotus ja rehellisesti sanottuna sairaiden ihmisten välttely.
Ei liikuntaa, riittävästi olutta ja hyvää ruokaa. Ei mitään turhaa piperrystä kuten melkein kaikilla täällä.
Hmm.. juomana yleensä cokis tai kahvi, syö silloin kun muistat (kerran päivässä tai parin päivän välein) ja silloinkin valmisruoka on kaveri. Käy töissä 9-16 tuntia päivässä kuutena päivänä viikossa, pieni univaje on jopa suotavaa. Vapaa-aikana (onko sitä?) liikunta on kirosana, tällöin mieluumin löhöä sohvalla sokerikännissä. Tai oikeassa humalassa, alkoholia kuluu vähintään kaksi annosta päivässä.
.
Näillä ohjeilla menty reilu vuosi eikä sairaana ole oltu päivääkään! Ennen opiskelijana tuli suhkot terveellisesti elettyä ja silloin jatkuva angiina-kierre päällä, nyt sairasloma on vain unelmaa..
Mulla on jotenkin hyvä vastustuskyky luonnostaan. Pesen käsiä käytännössä vain vessakäyntien yhteydessä ja ruokaa laittaessa ja jos on selkeästi likaiset. En syö vitamiineja. Tupakoin, syön epäterveellisesti ja olen alipainoinen. Enkä edes urheile :D Pureskelen vielä kynsiäkin toisinaan...
Kipeänä ollut viimeksi alkuvuodesta 2013 (ellei rinta- ja kohtutulehdusta lasketa, ne tulivat 2014 ja 2015).
-influenssapiikki
-hygienia
-syön ravitsemussuositusten mukaan, paitsi en margariinia koska en pidä sen mausta.
-kevyttä liikuntaa ympäri vuoden päivittäin
-lapset päiväkodissa ja itse tapaan paljon ihmisiä töissä
Tossa ne joilla uskon olevan merkitystä
Pesen kädet aina kun tulen ulkoa, en urheile, syön paljon eineksiä ja juon alkoholia. Kuljen myös nilkat paljaana ulkona enkä käytä pipoa tai hanskoja.
T. 19w
Onko kenelläkään teillä terveenä olijoilla pieniä lapsia kotona?
En itse ollut ennen lapsia sairaana ikinä mutta nyt kahden pk ikäisen kanssa kyllä. Esim oksennustaudin tarttuu lapsilta aina , jos niillä on joku kuumeinen flunssa niin mulle se tulee yleensä räkatautia kurkkukipu yskä tyyppisenä vähintään.
Silti meillä ollaan kyllä terveempiä kuin useissa tuntemissani pikkulapsi perheissä. D vitamiinia saavat lapset ja aikuiset 30 mikrogrammaa, syödään vain aitoa ruokaa , paljon marjoja, kasviksia jne.
Käsien pesu aina ekana kun tulen kotiin.